Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Rak: fikk du snakka me jordmor ang kalsiumtilskudd?

Sent from my GT-I9100

Yep - normalt var ikke kalsium et problem, men siden jeg spiser så lite som inneholder det naturlig så kunne jeg prøve tilskudd. Så da kjøpte jeg det. :)

Hun anbefalte å prøve å spise mer som inneholder det også da. Så da gjør jeg det og, og regner grovt på det om jeg tar en eller to piller etter hva jeg har spist i løpet av dagen, så får vi se om tenna blir litt mer samarbeidsvillige.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Åja haha, vet ikke hvorfor jeg hadde for meg at det var imorgen. :ahappy: Ammetåke?

Høres deilig ut! Jeg tør ikke drikke ammete i tilfelle det stemmer at den øker melkeproduksjonen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja haha, vet ikke hvorfor jeg hadde for meg at det var imorgen. :ahappy: Ammetåke?

Høres deilig ut! Jeg tør ikke drikke ammete i tilfelle det stemmer at den øker melkeproduksjonen. :lol:

Jeg føler ikke jeg har noen ammetåke. Men jeg bruker den som unnskyldning til alt :D

Amme-te er ingenting å trakte etter uansett :x

... nå sitter vi her og ler av Monti som gang på gang prøver å gi ballen til Tuva så hun kan kaste :lol:

549464_10151514391617225_1666107048_n.jp

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ikke jeg har noen ammetåke. Men jeg bruker den som unnskyldning til alt :D

Amme-te er ingenting å trakte etter uansett :x

... nå sitter vi her og ler av Monti som gang på gang prøver å gi ballen til Tuva så hun kan kaste :lol:

549464_10151514391617225_1666107048_n.jp

hahahahahahahahahahahah :D Han kommer til å bli en fantastisk lekeonkel når hun blir større :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skikkelig skremt av igår.. Jaran sov hele natten inatt også, men jeg våknet sikkert 3-4 ganger for å sjekke at han var ok... Burde jo nyte det og sove- Men våkner og tenker at er jo bedre å bare sjekke engang for mye... Gah :P

Vi sliter ellers MYE med søskensjalusi om dagen. Hun har uten tvil forstått at han er her for å bli, og er veldig ikke enig i den saken... Alle sier det pleier å gå over ganske fort, siden hun også er så liten med engang hun får nye "rutiner" på plass i livet og slikt, så satser på det fordi nå er det hardt :lol:

På tirsdag reiser Lars for første gang "fra oss" på jobb greier. Han blir heldigvis ikke borte så lenge i første omgang, men det føles lenge nok ut tror jeg... 'S med falsk krupp, jeg er forkjølet og en av hundene har klart å kutte seg ganske dypt i poten.. Jippi. Jeg vet ikke enda hvordan jeg skal få til alt, men hvis jeg prøver å stå opp en halv time før ungene står opp, hvis hundene er litt samarbeidsvillige og ikke blir dårlige på noe måte og S blir bra nok igjen til å gå i barnehagen så tror jeg dette kan gå :lol: Får finne frem urkvinnen i meg eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skikkelig skremt av igår.. Jaran sov hele natten inatt også, men jeg våknet sikkert 3-4 ganger for å sjekke at han var ok... Burde jo nyte det og sove- Men våkner og tenker at er jo bedre å bare sjekke engang for mye... Gah :P

Vi sliter ellers MYE med søskensjalusi om dagen. Hun har uten tvil forstått at han er her for å bli, og er veldig ikke enig i den saken... Alle sier det pleier å gå over ganske fort, siden hun også er så liten med engang hun får nye "rutiner" på plass i livet og slikt, så satser på det fordi nå er det hardt :lol:

På tirsdag reiser Lars for første gang "fra oss" på jobb greier. Han blir heldigvis ikke borte så lenge i første omgang, men det føles lenge nok ut tror jeg... 'S med falsk krupp, jeg er forkjølet og en av hundene har klart å kutte seg ganske dypt i poten.. Jippi. Jeg vet ikke enda hvordan jeg skal få til alt, men hvis jeg prøver å stå opp en halv time før ungene står opp, hvis hundene er litt samarbeidsvillige og ikke blir dårlige på noe måte og S blir bra nok igjen til å gå i barnehagen så tror jeg dette kan gå :lol: Får finne frem urkvinnen i meg eller noe.

Du har min fulle sympati! Nå har du endel fler hunder enn oss, og en unge til, men guriland så masse enklere det er når mannen er hjemme! Jeg merker det godt på Tuva også, jeg vet ikke om det er tilfeldig, men hun er så masse roligere.

Mannen er hjemme i helgen, og vi storkoser oss! vi har snakket masse sammen etter at T har lagt seg, lagt masse planer for nyhuset og sommeren. Vi har så masse å se frem til:)

Det glemte jeg nesten, hunden er påmeldt til Leto i slutten av måneden, så da debuterer T som barnevognhandler for første gang! Jeg har alliert meg med både mannen og oppdretter i tilfelle T slår seg vrang, vi har tross alt siste certet som skal i boks, og jeg drar ikke til Letohallen for moroskyld :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lite å bidra med her inne,men koser meg med fine bilder og artige historier :) .

Kan "trøste" Lill litegrann da,når det gjelder sjalusi.... Nevø har direkte mislikt søsteren sin fra hun kom han,nå er han atten og hun snart femten og det begynner å hjelpe :D :D .

Jeg og min søster hatet hverandre til jeg ble femten,hun er tre år yngre. I alle årene etterpå har hun vært min aller,aller beste venninne. Det mennesket på jorden som betyr mest for meg :wub: :wub: :wub: .

Dine er nærmere i alder,så den unge damen kommer nok til å glemme at hun noensinne har hatt dere for seg selv MYE fortere enn det vi gjorde :yes: .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahahahahahahahahahah :D Han kommer til å bli en fantastisk lekeonkel når hun blir større :D

Ja, virkelig. Hvis ikke han har gitt opp innen hun klarer kaste :lol:

Åh, all min medfølelse til dere som ikke har mannen hjemme hele tiden. Der er jeg kjempeheldig, han jobber 7-15 mandag til fredag. Her på vestlandet maser alle om hvorfor han ikke heller vil ha reisejobb ut i nordsjøen. selv er jeg veldig, veldig glad for de rutinene vi har.

Nå sitter jeg og stirrer på amme-teen og gruer meg til å presse det i meg. Blæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker jeg Lill på at det går over mye fortere,de kommer til å ha mye glede av hverandre! Klart hun synes han er en dum liten greie nå,han gjør jo ikke noe liksom :flowers: .Bare stjeler oppmerksomheten :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og søsteren min kranglet også mye (gode venner nå) men brødrene mine har jeg alltid hatt et godt forhold til. Vi slapp liksom å dele venner, riding, klær og alt mulig annet! :teehe:

Stor klem Lill! Det høres ikke lett ut, men er helt sikker på at du klarer det. Tror du det er mulig å få Sophia til å skjønne at hun må hjelpe deg når ikke pappa er der lenger? At Jaran liksom kan være litt hennes ansvar? (Ihvertfall at hun tror det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det :lol: For om hun skal prøve å kaste leker/bøker/diverse på han og hver gang døren er ulåst prøve å kaste tingene hans/lekene hans/vippestolen og sånt ut døren de neste 15 årene tror jeg kommer til å bli gæren :lol:

Søskensjalusi er en rimelig intens følelse for barnet. Det kan faktisk sammenlignes med at Lars plutselig hadde bestemt seg for å få en kone nr 2.

Lillesøster har slitt mye med Søskensjalusi hos sin eldste, nå som minste jenta er 3, 5 kan de leke sammen og ha glede av hverandre.

De har løst det med å la eldstemann få mest mulig alenetid med en av foreldrene og å involvere han mest mulig i babystellet når T var baby.

Jeg tror de aller aller fleste sliter med det der de første årene. Søskenkjærligheten kommer ikke like naturlig som mor og farskjærligheten :P

A har kommet hjem etter pappahelg og er limt til fanget til mammaen sin. Jeg er syk og vi hadde grillfest her i går ( la meg tidlig jeg da) , så Kaptein Sabeltann er barnevakt *plystre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det :lol: For om hun skal prøve å kaste leker/bøker/diverse på han og hver gang døren er ulåst prøve å kaste tingene hans/lekene hans/vippestolen og sånt ut døren de neste 15 årene tror jeg kommer til å bli gæren :lol:

Jeg sloss og kranglet med min søster til hun flyttet ut som 16 åring. Etter det måtte vi snakke sammen minst en gang for dagen, og i dag er hun min beste venninne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var vanskelig å få tak i hva nestlé gjør. Hvorfor har de skyld i at barna ikke får nok morsmelk?

Visstnok har de tidligere gått rundt på sykehus i u-land og påstått at morsmelk kan være skadelig. Dette har resultert i en hel haug med barnedødsfall siden mødrene selvfølgelig ikke hadde råd til å blande mme riktig (ikke klarte de lese forpakningene heller ) så barna sultet i hjel.

Ganske grotesk sak som fikk mye medie-oppmerksomhet noen år tilbake. Usikker på om de ble dømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig det der synes jeg. Fordi nestle er ikke bare det man ser rett foran seg. Visste dere at de eier blandt annet The Body Shop, 30% av Loreal, Garnier, Maybelline, and Lancôme? At Nestle eier Purina Pro Plan? Samme med Friskies. Häagen-Dazs iskremen, Movenpick sjokolade.. Nescafe, Nespresso, Dolce gusto. Hapå (Jepp," hamar pålegg" ! ), Fitness frokostblandingene (og alle andre frokostblandingene!) Alt av det "Maggi juicy..." noe. Visste dere at Diplom is tilhører Nestle? Det distribueres og markedsføres av diplom is, men det tilhører Nestle...

Hvor går grensen til boikott? Er det da bare barnematen man skal boikotte? Hva blir inkludert som "barnemat"? Nan? Middagsglassene? Frokostblandinger? Is? Sjokolade? osv osv osv...

Veldig vanskelig sak synes jeg.

Lillegull her får HIPP og ikke NAN forøvrig, men det er pga av luft i magen og gulping av NAN kontra HIPP og ikke boikottingen må jeg være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, lill :hug:

Du har min fulle sympati! Nå har du endel fler hunder enn oss, og en unge til, men guriland så masse enklere det er når mannen er hjemme! Jeg merker det godt på Tuva også, jeg vet ikke om det er tilfeldig, men hun er så masse roligere.

Takk dere :ahappy:

Tror nok det kommer til å gå greit, jeg har heldigvis blitt myyye bedre over natten! Det verste var tanken på at jeg skulle være syk, verden er litt ekstra fæl da :lol: Men nå ser det ut til at det blir barnehage dager på hun eldste, jeg er bedre igjen, lillebror ble ikke smittet, hundene er rene og pene og hele huset er strøkent og jeg skal gjøre innhandling for de neste 14 dagene idag. DA burde det gå veldig greit :ahappy:

Jeg er helt sikker jeg Lill på at det går over mye fortere,de kommer til å ha mye glede av hverandre! Klart hun synes han er en dum liten greie nå,han gjør jo ikke noe liksom :flowers: .Bare stjeler oppmerksomheten :sint_01:

Ja, jeg ser jo den :lol: Går nok over med engang hun "glemmer" tiden når verden sentrerte rundt henne :lol:

Jeg og søsteren min kranglet også mye (gode venner nå) men brødrene mine har jeg alltid hatt et godt forhold til. Vi slapp liksom å dele venner, riding, klær og alt mulig annet! :teehe:

Stor klem Lill! Det høres ikke lett ut, men er helt sikker på at du klarer det. Tror du det er mulig å få Sophia til å skjønne at hun må hjelpe deg når ikke pappa er der lenger? At Jaran liksom kan være litt hennes ansvar? (Ihvertfall at hun tror det?)

:ahappy:

Søskensjalusi er en rimelig intens følelse for barnet. Det kan faktisk sammenlignes med at Lars plutselig hadde bestemt seg for å få en kone nr 2.

Lillesøster har slitt mye med Søskensjalusi hos sin eldste, nå som minste jenta er 3, 5 kan de leke sammen og ha glede av hverandre.

De har løst det med å la eldstemann få mest mulig alenetid med en av foreldrene og å involvere han mest mulig i babystellet når T var baby.

Jeg tror de aller aller fleste sliter med det der de første årene. Søskenkjærligheten kommer ikke like naturlig som mor og farskjærligheten :P

Ja, vi fikk se en parodi på forrige barselsgreie (som omhandlet søskensjalusi, det var kjekt!) der det ble parodert hvordan voksne ville ta det hvis en ny person hadde kommet inn i forholdet på samme måte som søsken kommer inn.. Utrolig morsomt å se på, og lett å forstå da :)

Vårt største problem er at hun vil ikke hjelpe til. Det er enten hennes vei or the highway liksom... Det er aldri nok å bare få "hjelpe til" Og hun blir rasende over at hun ikke får gjøre alt eller at det gjøres på hennes måte og hun prøver da direkte å slå/sparke/kaste ting på han.

Det eneste som har hjulpet har vært å få henne til å "passe på kattene" når jeg mater han :lol: Jeg tar kattene inn før han får mat, og hennes ansvar er at de ikke får komme i nærheten av oss :aww: Da føler hun seg veldig flink og veldig viktig.. Men det spørs jo hvor lenge det er morsomt å se på at katta ligger på kommoden i gangen og sover... (De har ikke noe interesse av å være med oss engang :lol: )

Jeg sloss og kranglet med min søster til hun flyttet ut som 16 åring. Etter det måtte vi snakke sammen minst en gang for dagen, og i dag er hun min beste venninne. :)

:ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visstnok har de tidligere gått rundt på sykehus i u-land og påstått at morsmelk kan være skadelig. Dette har resultert i en hel haug med barnedødsfall siden mødrene selvfølgelig ikke hadde råd til å blande mme riktig (ikke klarte de lese forpakningene heller ) så barna sultet i hjel.

Ganske grotesk sak som fikk mye medie-oppmerksomhet noen år tilbake. Usikker på om de ble dømt.

Oi såpass! Ikke hørt om, tror jeg. Vrien sak, som lill skriver så er nestlé ekstremt stort.

Må sette meg mer inn i saken før jeg kan ta et skikkelig valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig det der synes jeg. Fordi nestle er ikke bare det man ser rett foran seg. Visste dere at de eier blandt annet The Body Shop, 30% av Loreal, Garnier, Maybelline, and Lancôme? At Nestle eier Purina Pro Plan? Samme med Friskies. Häagen-Dazs iskremen, Movenpick sjokolade.. Nescafe, Nespresso, Dolce gusto. Hapå (Jepp," hamar pålegg" ! ), Fitness frokostblandingene (og alle andre frokostblandingene!) Alt av det "Maggi juicy..." noe. Visste dere at Diplom is tilhører Nestle? Det distribueres og markedsføres av diplom is, men det tilhører Nestle...

Hvor går grensen til boikott? Er det da bare barnematen man skal boikotte? Hva blir inkludert som "barnemat"? Nan? Middagsglassene? Frokostblandinger? Is? Sjokolade? osv osv osv...

Veldig vanskelig sak synes jeg.

Lillegull her får HIPP og ikke NAN forøvrig, men det er pga av luft i magen og gulping av NAN kontra HIPP og ikke boikottingen må jeg være ærlig.

Jeg har ikke boikottet den saken, men gitt E det hun har fungert best på... Veldig vanskelig den saken, ja! Da må man jo nesten boikotte "alt".

Nå starter "Beretninger om begynnelser" på TV2!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo grusomt ut ang Nestle, og jeg tviler heller ikke på at det er sant.

Jeg boikotter visst allerede ettersom jeg ikke bruker de produktene noe særlig. Alltid likt Hennig Olsen is bedre enn Diplom som et eksempel og sånn var det med de fleste merkene Lill nevnte. Da blir det ikke så vanskelig å fortsette 'boikotten' bare mer bevisst.

Og vi har uansett tenkt å gi henne mat vi lager selv når hun begynner å spise fast føde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vi har uansett tenkt å gi henne mat vi lager selv når hun begynner å spise fast føde. :)

Det håper jeg også vi får gjøre denne gang... Jeg hadde jo sikkert 100 måltider til Sophia laget og fryst ned og greier. Jeg er jo så glad i å lage mat! Kjøpte bøker, prøvde meg frem, kjøpte fryse"kubber" som var så kjekke å ha for å fryse ned måltider til henne... Og hun nektet å spise noe av det jeg laget selv frem til hun var 10 mnd gammel :lol: :lol: Herregud, så sårt det var, og så utrolig mye forskjellig jeg laget og prøvde på men neida. Hun nektet å spise alt jeg laget selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 dager igjen! Inne i den 9.måneden :banana:

Badet er fortsatt ikke ferdig! Jeg er så sinna, de har hele tiden sagt 4 uker, men da jeg så i kontrakten at de har skrevet 4-6 uker og de sier at de har siste frist til å bli ferdig i dag. De sa de skulle bli ferdig på lørdag, men da vi kom hjem var det ubeboelig, så i dag sier de at de skal bli prøve å bli ferdig i løpet av dagen. Jeg blir GAL! *ferdig med å sutre*

Vi har kjøpt stasjonsvogn! :) Skal hente den til helgen. Synes jeg fikk dårlig pris på min i innbytte, men jeg orker ikke selge den privat akkurat nå, så da blir det godt å bare bytte nøkler og få hele saken ut av verden :P

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 dager igjen! Inne i den 9.måneden :banana:

Ih spennende! :D

Badet er fortsatt ikke ferdig! Jeg er så sinna, de har hele tiden sagt 4 uker, men da jeg så i kontrakten at de har skrevet 4-6 uker og de sier at de har Håesiste frist til å bli ferdig i dag. De sa de skulle bli ferdig på lørdag, men da vi kom hjem var det ubeboelig, så i dag sier de at de skal bli prøve å bli ferdig i løpet av dagen. Jeg blir GAL! *ferdig med å sutre*

Vi har kjøpt stasjonsvogn! :) Skal hente den til helgen. Synes jeg fikk dårlig pris på min i innbytte, men jeg orker ikke selge den privat akkurat nå, så da blir det godt å bare bytte nøkler og få hele saken ut av verden :P

ÅÅh dumme bad! Håper de fikser nå da, så dere kan bo der snart. Kan jo ikke ha det sånn!

Grattis med stasjonsvogn! :D

Får brått litt sånn "ånei, jeg er ikke klar!" når jeg leser hvor lenge det er igjen, plutselig virker 18 uker veeeldig kort. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...