Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Grattis med en liten jente C!

Synd du ikke får komme på spesialen, Wed- men det kommer nye sjanser :hug:

Lill: Hodet var "festet", jeg hadde 3 cm åpning, livmortappen var et eller annet som tydet på modning, og noe slikt no (husker ikke alt nå) fra uke 31 med Magnus. Han ble født 9 dager før termin...
Ble jo fulgt nøye opp siden Sindre kom i uke 33. Selvom han da kom før termin var det LENGE å vente når legene mente jeg måtte ta det HELT med ro for her kunne det bli styrtfødsel og prematur og det ene og andre.

Marie: Bare en tanke. Hva med å stikke en tur til Røa i morgen? http://www.amedisin.no/
Hun som holder på med fotsoneterapi der er utrolig dyktig, og det skal også hjelpe til med modning, muligens enklere fødsel, kan sette igang fødsel om man alt er "klar" m.m. Worth a shot?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Marie: Bare en tanke. Hva med å stikke en tur til Røa i morgen? http://www.amedisin.no/

Hun som holder på med fotsoneterapi der er utrolig dyktig, og det skal også hjelpe til med modning, muligens enklere fødsel, kan sette igang fødsel om man alt er "klar" m.m. Worth a shot?

Takk for tips! Hadde absolutt dratt, men Øivinds jobb gikk konkurs så det tar tid før han får lønnen sin, samtidig som NAV roter med foreldrepermisjonen min. Så vi kan ikke prioritere noe annet enn mat og viktige regninger akkurat nå. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill: Hodet var "festet", jeg hadde 3 cm åpning, livmortappen var et eller annet som tydet på modning, og noe slikt no (husker ikke alt nå) fra uke 31 med Magnus. Han ble født 9 dager før termin...

Ble jo fulgt nøye opp siden Sindre kom i uke 33. Selvom han da kom før termin var det LENGE å vente når legene mente jeg måtte ta det HELT med ro for her kunne det bli styrtfødsel og prematur og det ene og andre.

Jeg prøver hardt å ikke tenke på det, og tenke at jeg kan gå leeenge enda- Kjenner jeg er irritert på at jordmoren sa noe nå :lol: Derfor blir det bursdagsfeiring og løping i ringen i helgen, så går tiden litt fortere denne uken ihvertfall!

Dessuten er jeg jo laangt bak i køen her inne :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Hadde absolutt dratt, men Øivinds jobb gikk konkurs så det tar tid før han får lønnen sin, samtidig som NAV roter med foreldrepermisjonen min. Så vi kan ikke prioritere noe annet enn mat og viktige regninger akkurat nå. :hmm:

Åååh. Det kan ikke være greit :hmm:

Nuhvel- et annet tips på Røa man kan spare litt penger på etterhvert- Røarøvern! Masse FLOTTE brukte barneklær og utstyr (ski, skøyter, m. m.) til en meget rimelig penge! Drar alltid innom der når jeg skal til mamma, og har kjøpt nesten alt av skiutstyr til barna der :)

Jeg prøver hardt å ikke tenke på det, og tenke at jeg kan gå leeenge enda- Kjenner jeg er irritert på at jordmoren sa noe nå :lol: Derfor blir det bursdagsfeiring og løping i ringen i helgen, så går tiden litt fortere denne uken ihvertfall!

Dessuten er jeg jo laangt bak i køen her inne :ahappy:

Jaa, det er kjedelig. Iallefall når en jordmor på sykehuset sa at "jeg føder innen en uke" i uke 32. Jeg var bare gravid i 6 uker til liksom....

Da er det litt dårlig gjort å si slikt. Selvom det var flott at ikke han også ble prematur da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh. Det kan ikke være greit :hmm:

Nuhvel- et annet tips på Røa man kan spare litt penger på etterhvert- Røarøvern! Masse FLOTTE brukte barneklær og utstyr (ski, skøyter, m. m.) til en meget rimelig penge! Drar alltid innom der når jeg skal til mamma, og har kjøpt nesten alt av skiutstyr til barna der :)

Ja det er helt surrealistisk at alt skjer på en gang midt oppi fødselen og greier. Men begge deler ordner seg, vi må bare være litt forsiktige akkurat nå.:)

Og den butikken høres kjempebra ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Marie, jeg føler skikkelig med deg med økonomitullet - det er IKKE morsomt nå altså. Heldigvis ordner sånt seg alltid. :)

Jeg merker vi er kommet til et nytt punkt hva angår det folk skriver og sier til meg. For det første så sier alle "lykke til da, om jeg ikke ser deg..." (som om jeg kommer til å dø snart :lol: ). For det andre er det ikke bare tilfeldige meldinger og spørsmål om noe skjer - nå har folk også begynt å legge inn hint om at de gjerne vil ha en beskjed når noe har skjedd. Koselig! Bestemor sendte meg melding i går og spurte "tilfeldig" om de fikk beskjed når noe skjedde. Snakka med tante og mamma senere på kvelden og hun har visst gardert seg der også om at de sier ifra hvis de hører noe :lol:

13 brukere leser dette emnet - morro :lol:

Edit: 15 :o

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøstebarnsalget er i gang. Nettbutikken henger allerede, men det pleier å gå seg til etterhvert.

H holder på å vokse ut av to av ullpysjene sine, så jeg håper det er noen på tilbud. Får se om de har noen ull/silke pysjer til sommeren på salget også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøstebarnsalget er i gang. Nettbutikken henger allerede, men det pleier å gå seg til etterhvert.

H holder på å vokse ut av to av ullpysjene sine, så jeg håper det er noen på tilbud. Får se om de har noen ull/silke pysjer til sommeren på salget også. :)

Nå ble jeg nysgjerrig. Er det SÅ gode tilbud siden hjemmesiden henger seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig. Er det SÅ gode tilbud siden hjemmesiden henger seg?

Det er et populært salg ja. :)

Her på søndag så var jeg og H ute med rattkjelken og H fant en bakke han ville ake ned. Jeg var litt mere skeptisk, nummer en fordi rattkjelken er helt ny, glatt som bare det og blir til et lyn ned bakkene, nummer to fordi bakken var bratt, hadde en krapp sving og ikke minst nummer tre, hoppet midt inni der som prikken over i'en. Så jeg begynner å forklare H at akkurat den bakken var kanskje ikke den beste, fordi den var bratt og yada yada yada, mamma er skeptisk, bla bla bla, kjører en lang greie mens vi tusler bortover. Så stopper han bare rett opp, titter opp på meg med sine to knallblå øyne og sier "Men mamma. Vi må jo prøve?"

Needless to say, vi rula den bakken. :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et populært salg ja. :)

Her på søndag så var jeg og H ute med rattkjelken og H fant en bakke han ville ake ned. Jeg var litt mere skeptisk, nummer en fordi rattkjelken er helt ny, glatt som bare det og blir til et lyn ned bakkene, nummer to fordi bakken var bratt, hadde en krapp sving og ikke minst nummer tre, hoppet midt inni der som prikken over i'en. Så jeg begynner å forklare H at akkurat den bakken var kanskje ikke den beste, fordi den var bratt og yada yada yada, mamma er skeptisk, bla bla bla, kjører en lang greie mens vi tusler bortover. Så stopper han bare rett opp, titter opp på meg med sine to knallblå øyne og sier "Men mamma. Vi må jo prøve?"

Needless to say, vi rula den bakken. :D

Å så gøy!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verdens slemmeste- Jeg vet. Men, ikveld var årets kamp og min kjære er på pub med en kompis og ser den der. Han er jo helt på tuppa etter nyhetene idag, og jeg MÅTTE bare... Ringte han og sa småstresset at vannet hadde gått og jeg kjente riene hadde startet. Stakkars mannen min.. Superstressa plutselig og hørte panikken i stemmen hans :P Han ble forståelig nok sur når jeg hikstet frem mellom latteren at jeg tullet, og han måtte kose seg videre med kampen :P Han ringte opp igjen etterpå og sa han ikke var sur og det VAR morsomt nå etterpå, kompisen hans holdte på å le seg ihjel i bakgrunn :lol:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verdens slemmeste- Jeg vet. Men, ikveld var årets kamp og min kjære er på pub med en kompis og ser den der. Han er jo helt på tuppa etter nyhetene idag, og jeg MÅTTE bare... Ringte han og sa småstresset at vannet hadde gått og jeg kjente riene hadde startet. Stakkars mannen min.. Superstressa plutselig og hørte panikken i stemmen hans :P Han ble forståelig nok sur når jeg hikstet frem mellom latteren at jeg tullet, og han måtte kose seg videre med kampen :P Han ringte opp igjen etterpå og sa han ikke var sur og det VAR morsomt nå etterpå, kompisen hans holdte på å le seg ihjel i bakgrunn :lol:

:lol: :lol:

Slemma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verdens slemmeste- Jeg vet. Men, ikveld var årets kamp og min kjære er på pub med en kompis og ser den der. Han er jo helt på tuppa etter nyhetene idag, og jeg MÅTTE bare... Ringte han og sa småstresset at vannet hadde gått og jeg kjente riene hadde startet. Stakkars mannen min.. Superstressa plutselig og hørte panikken i stemmen hans :P Han ble forståelig nok sur når jeg hikstet frem mellom latteren at jeg tullet, og han måtte kose seg videre med kampen :P Han ringte opp igjen etterpå og sa han ikke var sur og det VAR morsomt nå etterpå, kompisen hans holdte på å le seg ihjel i bakgrunn :lol:

:lol:

Haha, det var slemt og det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill: det der holdt jeg på å gjøre med mamma i går, men jeg hadde ikke hjerte til det. Hun kan være ganske lettstressa, men har tatt turen på sykehuset såå kuli at jeg mistenker henne for å ventilere andre plasser enn til meg. Jeg holdt dog på å le meg ihjel av min egen lille fantestrek da hun tok telefonen :lol:

Char: Så stas med jente! Pass deg for mødre og svigermødre med strikkedilla, det blir så rosa at dere får hull i tenna hele gjengen :lol:

Nå vil jeg inn på Nøstebarn!

Kontroll hos jordmor i morgen, klokken 9 er litt for tidlig, Keiko må tross alt dusje OG spise først..... Det kan ta litt tid... :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liam sover jo veldig dårlig fortiden. Ofte så skriker han før han blir stille litt og så gjenntar det seg. I kveld var det også sånn,han skriker jeg går inn, han nekter å ta smokken. Så får han litt dentinox siden han får tenner. Så setter jeg på en sånn snømann som lyser ogbytter farger, aner ikke hvorfor jeg gjorde det men. Stille ble det. Tanken som slo meg da var: er han rett og slett mørkredd?

Vet dere om noe jeg kan kjøpe, en lampe som lyser veldig svakt eller noe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg Marie har født, hvis ikke får jeg nesten dårlig samvittighet som sniker i køen :lol: KNEPP sa det i magen, så gikk vannet. Kontroll på sykehuset nå, så evt i ettermiddag om det ikke skjer noe mer. Også blir vi satt i gang i morgen om det ikke har skjedd noe innen da. Ingen rier enda i alle fall.

Jeg er fremdeles ekkelt rolig og irriterer meg mest over at spillelista mi på wimp ikke er ferdig enda :lol:

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh soelved da spennende! Vannet mitt gikk også uten rier. Etter ca 30 min kom de med et bang! Kraftige med 3 min imellom med en gang. Vi fikk. Beskjed om å komme på kontroll km 1200 om ingenting var skjedd. 1155 var han ute. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, soelvd! Du skal se riene ikke begynner snart. Gå deg en god tur om du orker. Er det lenge siden vannet gikk? :)

Varm dusj tatt. Tur blir det sikkert etterpå om det er rolig. Men kynnerne ta seg opp i alle fall. Tenkte jeg skulle be mannen ta tiden men hodet til mannen mistet jeg for lenge siden :-P logistikkproblem, hvordan reise på føden når vannet siler :lol: en god time siden vannet gikk :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...