Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Spørsmål til dere som samsover/har samsovet; Hvordan sikrer dere at babyen/barnet ikke faller ut av senga den tiden hvor de begynner å krabbe, men ikke har noen grenser på hva som er farlig enda?

Vi har litt sånn "delvis samsoving" og nå begynner det å bli litt skummelt til tider, når det bare er en av oss som sover der sammen med henne. For hun kravler jo rundt helt ukritisk (og helt normalt), og har flere ganger vært på vei rett utfor stupet. Det er egentlig ikke noe problem når jeg sover der, for jeg våkner med en gang hun er våken, men samboern kan godt sove noen minutter før han våkner av at hun kravler rundt, og da kan jo hun fint rekke å falle ned... Så hva har dere gjort?

Og nå er jeg spent på om det har kommet noen babyer ila natta? Krysser fingre...

Legger ungen innerst mot vegg. Skal innrømme at han har krabbet / ramlet ut 2 ganger. Første gangen ringte jeg legevakta og ble litt ledd av (40cm seng, de er visst designet for å tåle slike fall, hvis ikke hadde de aldri lært å gå ) , andre gangen lo jeg så jeg grein siden han så veldig morsom ut der han lå klemt i mellom seng og nattbord med beina i været :P
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ElZorro igjen å sjekke inn da :lol:

*Checking in* :lol:

Du er jo ikke sprekkeferdig at all! Fin er du! Jeg er av typen som synes gravidmager på alle andre er superfint, på meg selv? Not so much.... Dessuten, det ser jo ut som om det er en alien inni der, eller en gladlaks. Det bukter og rører på seg hele tiden når jeg sitter rolig, eller når mannen vekker henne for å spørre når hun kommer ut :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ungen innerst mot vegg. Skal innrømme at han har krabbet / ramlet ut 2 ganger. Første gangen ringte jeg legevakta og ble litt ledd av (40cm seng, de er visst designet for å tåle slike fall, hvis ikke hadde de aldri lært å gå ) , andre gangen lo jeg så jeg grein siden han så veldig morsom ut der han lå klemt i mellom seng og nattbord med beina i været :P

Ja, det er det vi har gjort nå da, skjøvet senga inn i hjørnet. Men snart oppdager hun vel den kortsiden som ikke er inntil noe vegg. For ned virker det som hun skal uansett.... Vi pleier å lage litt sånn "mur" med dyna, men det ser ut som det forseres om ikke lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går jo og engster meg og tenker på dette, så nå måtte jeg bare ringe ned og snakke med abc.
Og de sa at vi tar en vurdering med legen på fredag, men så lenge bebiss har det bra og beveger seg mye osv. så kan det hende de lar meg går litt over og at jeg fortsatt kommer igang av meg selv, og da kan jeg få føde på abc selv etter uke 41.

Så nå skal jeg puste, innse at jeg kommer til å gå på overtidstimen og bare overlate alt fødeansvar til 18 Februar gjengen! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle snille damer!

Best of luck Soelvd, høres ut som om du kan trenge det :lol:

Eller ingenting å slite med siden han tydeligvis ikke kan sjekke noe :-P Aldri venta mer enn 5 min på legen. Nå har jeg vebtet i 20. Og det er masse folk her, aldri sett så mange folk. Tror han nye stakkaren sliter. :-P Glad jeg ikke er nyutdanna lege. Nå gambler jeg på at jeg ikke blir ropt opp midt i en kynner. For da går jeg så rart!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, lykke til hos legen soelvd!

Marie: Håååper du klarer å slappe av :) Vi krysser fingra for deg her så du får føde på ABC :)

Også syns jeg damene er veldig flinke med meldingsplikten sin :lol: Godt å "se" dere og vite at alt er bra. :)

Lill: fin mage!!! Syns min ser sånn ut allerede jeg. :aww: Spekkhogger neste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill: fin mage!!! Syns min ser sånn ut allerede jeg. :aww: Spekkhogger neste...

Haha, jeg tenkte det samme! Jeg er alvorlig bekymra for hvor det skal ende :aww: Men fin Lill! :D

Er litt lei meg jeg. For jeg går glipp av basenjispesialen i år, for første gang siden jeg fikk basenji! Men det er lurt å være litt realistisk, med tanke på at jeg har tvillinger og kommer til å være i uke 30 da... :aww: Da tror jeg ikke det er kjempelurt å reise i mange timer for så å overnatte på ymse steder :P I allefall ikke med tanke på at man blir rutinemessig sykemeldt i uke 20 med tvillinger, fordi man skal ta det med RO! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg tenkte det samme! Jeg er alvorlig bekymra for hvor det skal ende :aww: Men fin Lill! :D

Er litt lei meg jeg. For jeg går glipp av basenjispesialen i år, for første gang siden jeg fikk basenji! Men det er lurt å være litt realistisk, med tanke på at jeg har tvillinger og kommer til å være i uke 30 da... :aww: Da tror jeg ikke det er kjempelurt å reise i mange timer for så å overnatte på ymse steder :P I allefall ikke med tanke på at man blir rutinemessig sykemeldt i uke 20 med tvillinger, fordi man skal ta det med RO! :lol:

Åh jeg som lurer på om vi skal dit liksom. Nedtur! Men skjønner den veldig godt altså. :hug:

Charleen: Vi holder pusten i spenning! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så spennende, Charleen :D

Legen var veldig grei. og ærlig. "Jeg kan ikke så mye om det å kjenne på hvordan babyen ligger og sånn, men siden dere har vært på ultralyd så dropper jeg det, om det er greit." :lol:

Ellers overraskende resultater på urinprøve. +4 og fullt utslag på urinveisinfeksjon! Jeg som alltid vet VELDIG godt bare når noe sånt nærmer seg. Men det er vel annerledes når man er gravid. Snakka først med han om bihulebetennelsen min men den ville han ikke gjøre noe med før etter fødsel. Men nå må jeg uansett på en kur for urinveisinfeksjonen, så hell i uhell, han regnet med den tok knekken på bihulene også :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg spent Charleen!! :D

Soelvd, godt du ble sjekket idag da. :)

Når skal du til jordmor / sykehus neste gang?

Ja. Det er jo bare en uke sidne sist så sånt går visst fort. :) Må ringe og bestille time hos jordmor og satse på at hun er tilbake eller at de har vikar.. Som vanlig. Men skal vel i teorien ha time en gang i uka nå.. :) Krysser fingrene veldig for at du får føde der du vil! Du får være tydelig på hva du har lyst til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er jo bare en uke sidne sist så sånt går visst fort. :) Må ringe og bestille time hos jordmor og satse på at hun er tilbake eller at de har vikar.. Som vanlig. Men skal vel i teorien ha time en gang i uka nå.. :) Krysser fingrene veldig for at du får føde der du vil! Du får være tydelig på hva du har lyst til. :)

Takk!

Syntes det er spennende om du skal på kontroll hos en som faktisk kan litt ( :P) som kan se om alle disse greiene du har har ført til noe fremgang. :) Så håper jordmoren din er tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er spennende om du skal på kontroll hos en som faktisk kan litt ( :P) som kan se om alle disse greiene du har har ført til noe fremgang. :) Så håper jordmoren din er tilbake!

:lol: Det har jeg ikke tenkt på en gang (flaut at andre tenker det før meg). Men ja, kanskje hun kan si noe mer. Hmm, spennende blir det i alle fall!

Har hatt barnesenga i stua noen dager. Og katten elsker den. Greit å vite på forhånd i alle fall, at katten ikke under noen omstendigheter skal få lov til å gå inn der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får snart Charleen vite hva det blir!! :D Så spent man kan være på andre sine vegne :lol:

Og da var jeg ferdig på kontroll for denne uken! Og det er litt spennende, må jeg innrømme... Hodet er festet, jeg er moden (for et uttrykk :lol: ) og har 2 cm åpning! Hun mente det kan starte når som helst, men det betyr jo alt ifra timer til uker :lol: Det burde virkelig vært en lov mot jordmødre og leger fikk si sånt altså. Tenk om jeg går 7 dager overtid og forventer fødsel fra nå av :lol: Fikk beskjed om å leve som normalt og fortsette dagen som jeg gjør.... Så vi reiser på utstilling i helgen og holder bursdagselskap til Soph, og jeg prøver å ikke tenke på det :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får snart Charleen vite hva det blir!! :D Så spent man kan være på andre sine vegne :lol:

Og da var jeg ferdig på kontroll for denne uken! Og det er litt spennende, må jeg innrømme... Hodet er festet, jeg er moden (for et uttrykk :lol: ) og har 2 cm åpning! Hun mente det kan starte når som helst, men det betyr jo alt ifra timer til uker :lol: Det burde virkelig vært en lov mot jordmødre og leger fikk si sånt altså. Tenk om jeg går 7 dager overtid og forventer fødsel fra nå av :lol: Fikk beskjed om å leve som normalt og fortsette dagen som jeg gjør.... Så vi reiser på utstilling i helgen og holder bursdagselskap til Soph, og jeg prøver å ikke tenke på det :aww:

Knip igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg ble visst født 18 dager over termin jeg! Da fant jeg ut noe nytt i dag. Jeg er også keiserinne. Sikkert derfor jeg har allergi :lol:

Det er visst noen som sa (veit ikke hvor, har bare hørt det fra folk) at om man ikke blir født på den naturlige måten og ikke får ehhh slim fra et visst sted i nesa så får man astma og allergi. Det høres... helt rart ut og kanskje litt perverst å si det på DEN måten :lol: Det ligger vel ikke noe bak det tror dere? Sambis er også keiser og har asta og allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble visst født 18 dager over termin jeg! Da fant jeg ut noe nytt i dag. Jeg er også keiserinne. Sikkert derfor jeg har allergi :lol:

Det er visst noen som sa (veit ikke hvor, har bare hørt det fra folk) at om man ikke blir født på den naturlige måten og ikke får ehhh slim fra et visst sted i nesa så får man astma og allergi. Det høres... helt rart ut og kanskje litt perverst å si det på DEN måten :lol: Det ligger vel ikke noe bak det tror dere? Sambis er også keiser og har asta og allergi.

Ingen i min familie er tatt med keisersnitt og der har mange astma allergi. ..

Charleen, Charleen, Charleen, chaaaarleeeeee! * gaulet til tonene av Jolene*

Hva skjer i magen! ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble visst født 18 dager over termin jeg! Da fant jeg ut noe nytt i dag. Jeg er også keiserinne. Sikkert derfor jeg har allergi :lol:

Det er visst noen som sa (veit ikke hvor, har bare hørt det fra folk) at om man ikke blir født på den naturlige måten og ikke får ehhh slim fra et visst sted i nesa så får man astma og allergi. Det høres... helt rart ut og kanskje litt perverst å si det på DEN måten :lol: Det ligger vel ikke noe bak det tror dere? Sambis er også keiser og har asta og allergi.

Tror det er noe med at de under en normal fødsel får pressa alt fostervannet ut av lungene, og det blir jo litt annerledes med keisersnitt. Så risikoen for astma er noe høyere for keisersnittbarn :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...