Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Nå har dere gjort meg usikker igjen. Kanskje vi skal kjøre troll? Eller ulv?
Askeladden tror jeg er enda enklere!

Hvit skjorte, mørk bukse, den strikkavesten på bildet, lue gjerne rød, maskaraklin i ansiktet + kjepp med gassbindklut/gammelt håndkle etc knytt i en ball i enden = voila ala askeladd!!

(Evt bare en sekk på ryggen, hvis det ikke er så populært å ha med seg en stor pinne i barnehagen...)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askeladden tror jeg er enda enklere!

Hvit skjorte, mørk bukse, den strikkavesten på bildet, lue gjerne rød, maskaraklin i ansiktet + kjepp med hvit gassbindklut/gammelt håndkle etc knytt i en ball i enden = voila ala askeladd!!

(Evt bare en sekk på ryggen, hvis det ikke er så populært å ha med seg en stor pinne i barnehagen...)

Det var en veldig god ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felleskjøpet har striesekk :-)

Sent from my GT-I9100

Ja, men jeg har fortsatt ikke bil eller mulighet til å komme meg til Felleskjøpet før karneval. Men Europris har de her jeg bor og jeg kan dra dit etter jeg har hentet H i barnehagen. :)

Skjønner ikke hva jeg skal lete etter på Europris sine sider. Ingen treff på strie, sekk eller striesekk. Jaja, jeg får stikke innom etter jeg henter H i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askeladden tror jeg er enda enklere!

Hvit skjorte, mørk bukse, den strikkavesten på bildet, lue gjerne rød, maskaraklin i ansiktet + kjepp med gassbindklut/gammelt håndkle etc knytt i en ball i enden = voila ala askeladd!!

(Evt bare en sekk på ryggen, hvis det ikke er så populært å ha med seg en stor pinne i barnehagen...)

Heheyyy! Denne liker jeg veldig! Kjepp er et must, tror ikke de reagerer på det altså. :) Mulig det blir et avsagt kosteskaft siden jeg tipper pinnene i skauen er seige og soggy atm. Finne en rødrutet duk på Europris å ha i enden? Litt rødt i kinna og nesespissen pluss tegne på noen fregner? Dere kan tro det blir bilder. :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.klikk.no/foreldre/familieliv/article741405.ece

Morsomt :lol:

En av våre forumbrukere skriver at det første den nybakte pappaen reagerte på var barnets hodefasong.

- Datteren vår hadde litt conehead da hun kom ut. Fars første kommentar var: Oj! Hvor skal vi finne luer til henne da?

Dette bør pappa IKKE si:

- Det kan være smart å ikke klage over vonde stoler osv. Du får nok forhåpentligvis høre det om du skulle falle for fristelsen. Særlig fasen mellom 8 og 10 cm åpning er tiden for tale direkte fra leveren fra kvinnens side. Ta det med godt humør, det nærmer seg bursdagsfeiring.

Hadde Lars sagt noe om vonde stoler under den siste delen av fødselen hadde jeg sikkert funnet krefter til å kaste stolen på han :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lillegutt var just kommet ut og jordmor drev å stelte med han. Så sier han: "når kommer de med kake til oss?" Jordmor spør "hvilken kake?" Han: "jeg vet ikke hvilken, om det er bløtkake eller sjokoladekake jeg." Jordmor lo høylytt: du mener morkaka? Den kommer nå den."

:lol: :lol: :lol:

Sorry, nå ble det veldig mye Heljar her, men de er jo pokker meg ikke heeelt ulike heller vutt. :D Håper bunadsvesten hans fortsatt passer.

bilde-askeladden2.gif8467947481_2dc2453d0c.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg har fortsatt ikke bil eller mulighet til å komme meg til Felleskjøpet før karneval. Men Europris har de her jeg bor og jeg kan dra dit etter jeg har hentet H i barnehagen. :)

Skjønner ikke hva jeg skal lete etter på Europris sine sider. Ingen treff på strie, sekk eller striesekk. Jaja, jeg får stikke innom etter jeg henter H i morgen.

Det var vel hele poenget - å sjekke om de hadde eller ikke. Og det har de vel ikke, da. :P

Passet de søte små noen timer i kveld. Vi kom halv åtte, da hadde de lagt seg for en halvtime siden. Nevø på 3 lå og sang på "se min kjole" i sikkert en halvtime før det ble stille. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheyyy! Denne liker jeg veldig! Kjepp er et must, tror ikke de reagerer på det altså. :) Mulig det blir et avsagt kosteskaft siden jeg tipper pinnene i skauen er seige og soggy atm. Finne en rødrutet duk på Europris å ha i enden? Litt rødt i kinna og nesespissen pluss tegne på noen fregner? Dere kan tro det blir bilder. :D

Så finner du en utrangert sko og et gammelt belte. Skjæra blir det verre med. kanskje du kan vase sammen noe svart og hvitt tøy, to sokker f. eks.?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til dere som samsover/har samsovet; Hvordan sikrer dere at babyen/barnet ikke faller ut av senga den tiden hvor de begynner å krabbe, men ikke har noen grenser på hva som er farlig enda?

Vi har litt sånn "delvis samsoving" og nå begynner det å bli litt skummelt til tider, når det bare er en av oss som sover der sammen med henne. For hun kravler jo rundt helt ukritisk (og helt normalt), og har flere ganger vært på vei rett utfor stupet. Det er egentlig ikke noe problem når jeg sover der, for jeg våkner med en gang hun er våken, men samboern kan godt sove noen minutter før han våkner av at hun kravler rundt, og da kan jo hun fint rekke å falle ned... Så hva har dere gjort?

Og nå er jeg spent på om det har kommet noen babyer ila natta? Krysser fingre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah. Enda en god natts søvn. Ikke meg imot :) Straks lege. Har fått en vikar nå for et år og gleder meg ikke. En ung mann som er HELT nyutdannet. Ei venninne som er gravid var der forrige uke og han visste ikke hvordan han sjekket hvordan babyen lå eller hvordan han lyttet på hjertelyden. Stakkar, sikkert ikke lett å være ny heller, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...