Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

Trenger inspirasjon fra dere! Karneval på fredag, og tema er "eventyr". (Tema?? Why? Frikkin' tema... Late mødre som meg liker gjenbruk og hadde arve-elefantkostyme liggende klart her. Hmf.)

Noen kreative ideer til en lat og for tiden blakk mamma (som ikke kan å sy eller noe, så ikke prøv dere)?

Kjempeenkelt! Keiserens nye klær! :D

Neida, men troll, bukkene bruse, isbjørn, brunbjørn, rev, ulv, konge, prins osv.?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Hva er det du har da, Mari? :) Kan jo fint å an å ta et kostyme du har fra før og finne på et eventyr det kan høre til :P

Jeg har humle og elefant. Humle er jeg usikker på om fortsatt passer. Elefant er veeeldig på grensen, han klagde litt da jeg prøvde den på. Jo, og nissekostyme fra julefesten, men den blir nok veldig gjennomskuet. :D

For hvert innlegg nå så virker jeg bare mindre og mindre tilstedeværende. :lol: Jeg synes sånt ekstragreier blir litt pesete. Neste år blir det bedre da han har mer interesse for det selv også. Lurer jeg meg selv til å tro iallfall. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://runeberg.org/folkeven/073.html - send han i barnehagen med en øl? Kan dog ikke garantere at du får han med hjem igjen :lol: Kle på han noen altfor store klær eller noe så kan han være tommeliten? Eller om du er kreativ så kan du vel alltids få han til å ligne ei geit - fra bukkene bruse? :P

Nei, jeg har visst ingen veldig seriøse forslag. Konger og prinser og sånn er vel eventyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommeliten ja, det var kjempesmart! Det skal jeg SÅ ta med videre :lol:

Edit: Men Mari da, drit nå i hvordan Tommeliten EGENTLIG ser ut! Jeg mener å huske at han var blond, og that's it. :P Bare rufs til håret til H og så er han good to go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i praksis uten å kunne sy? Help a mutha out! (knegg)

Jeg har en lettøl i kjøleskapet, soelvd, kanskje det funker? :D

*Flir*

Men troll f.eks. Lage en hale, rufse til håret, kle på noen gamle hullete, gjerne litt store klær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i praksis uten å kunne sy? Help a mutha out! (knegg)

Jeg har en lettøl i kjøleskapet, soelvd, kanskje det funker? :D

Altså. Det store spørsmålet er jo om du bryr deg om noen forstår hva han er. Hvis ikke kan du jo bare sy i vei så godt du kan :lol:

Tror jeg hadde skippa ølen altså - om du vil være helt sikker på at du får han med hjem igjen uten å ha barnevernet følgende etter. :P

Heey, Tommeliten var et genialt forslag! Jeg har masse klær han ikke har vokst inn i enda. Off to google.

Hvis han blir tommeliten krever jeg bilde :lol: Det er i alle fall masse morsomt man kan putte på de som er for stort :lol:

Edit: Og enig med over her. Drit i hvordan han ser ut. Greia med tommeliten er jo at han er bitteliten. Spill på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere hos foreldre/svigeforeldre? Vi tenkte vi skal ha et stellebord der, sånn man kan slå sammen så det ikke tar plass når vi ikke er der. I tillegg tror jeg vi går for en skikkelig sprinkelseng, ikke reiseseng. Så den kan brukes en stund. Og en vugge av noe slag siden det som regel er 3 hunder hjemme når vi er der. Vi reiser nok for det meste på ukesbesøk så greit at ikke alt er nødløsninger.

I tillegg er rommet mitt på loftet så jeg lurer på om vi må kjøpe babycall. Vi trenger det ikke her hjemme. Men i begynnelsen så sover hun kanskje bare nede i stuen med oss til vi legger oss? Hva annet trenger vi borte?

Vi har hatt veldig nytte av å ha senger på hvert sted, det er utrolig hvor full bilen blir selv uten å måtte pakke med de "store" tingene. Da L var liten baby sov hun ofte i vogna/vogn-bagen, også bare bar vi den med oss når vi gikk for å legge oss. Nå er hun litt større og ligger ikke i bag lenger, så da har vi lånt babycall når vi er hos svigerforeldrene, der er soverommet lenger unna stua enn hos mine foreldre. Ellers har vi en stellematte på hvert sted + på hytta, men det er ganske ofte vi bare bretter noen håndkleet som underlag og steller på badegulvet. Også har vi noen leker på hvert sted, det er veldig kjekt, for de er hun ikke lei av enda;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører Tommeliten! Likte ideen kjempegodt! Så enkelt at til og med jeg gidder, og jeg synes det er så utrolig waste å kjøpe noe som blir brukt én gang liksom.

Altfor store klær skal bli! Har noen idé til hodeplagg? Jeg kan ta en av mine luer (som har plass til dreads og er enorme) og brette/rulle opp kanten slik at kanten blir gedigen og luedelen minimal?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører Tommeliten! Likte ideen kjempegodt! Så enkelt at til og med jeg gidder, og jeg synes det er så utrolig waste å kjøpe noe som blir brukt én gang liksom.

Altfor store klær skal bli! Har noen idé til hodeplagg? Jeg kan ta en av mine luer (som har plass til dreads og er enorme) og brette/rulle opp kanten slik at kanten blir gedigen og luedelen minimal?

...eller la toppen av lua henge laaangt nedenfor hodet! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger inspirasjon fra dere! Karneval på fredag, og tema er "eventyr". (Tema?? Why? Frikkin' tema... Late mødre som meg liker gjenbruk og hadde arve-elefantkostyme liggende klart her. Hmf.)

Noen kreative ideer til en lat og for tiden blakk mamma (som ikke kan å sy eller noe, så ikke prøv dere)?

Hva med troll? Hvis han har en sliten bukse og skjorte/tskjorte som kan ofres, du river og klipper noen hull og remser, rufser til håret og sminker litt svart i ansiktet. Evnt fingerhekler hale. Kan også selges inn som zombie når troll er blitt teit, da med litt rødfarge her og der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt veldig nytte av å ha senger på hvert sted, det er utrolig hvor full bilen blir selv uten å måtte pakke med de "store" tingene. Da L var liten baby sov hun ofte i vogna/vogn-bagen, også bare bar vi den med oss når vi gikk for å legge oss. Nå er hun litt større og ligger ikke i bag lenger, så da har vi lånt babycall når vi er hos svigerforeldrene, der er soverommet lenger unna stua enn hos mine foreldre. Ellers har vi en stellematte på hvert sted + på hytta, men det er ganske ofte vi bare bretter noen håndkleet som underlag og steller på badegulvet. Også har vi noen leker på hvert sted, det er veldig kjekt, for de er hun ikke lei av enda;p

Takk for innspill. Tror på deg ang bilen, og selv om reiseseng ikke tar stor plass så tar alt litt plass. Har egentlig ikke tenkt over at vi bare kan bruke vognbagen. Den bør kanskje nytte i stede for vuggen. Fikk tak i et sånt sammenleggbart stellebord til 200 kroner, så det får stå der borte. Med dårlig rygg kjenner jeg at alt vi kan få opp i høyden er velsignet.. Takk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har humle og elefant. Humle er jeg usikker på om fortsatt passer. Elefant er veeeldig på grensen, han klagde litt da jeg prøvde den på. Jo, og nissekostyme fra julefesten, men den blir nok veldig gjennomskuet. :D

For hvert innlegg nå så virker jeg bare mindre og mindre tilstedeværende. :lol: Jeg synes sånt ekstragreier blir litt pesete. Neste år blir det bedre da han har mer interesse for det selv også. Lurer jeg meg selv til å tro iallfall. :D

Dumb0 ! Og : hvordan elefanten fikk sin lange snabel :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips, nå blir det Tommeliten. Siter og lurer på om vi har noen oversized gjenstand han kan ha med for å understreke. Klærne kan jo ikke være så store at han ikke klarer å komme seg rundt omkring i de. Noen ideer?

Her er outfit so far:

8468335376_04b3843980_z.jpg

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Garmen! :D

487893_10151504791755097_356437288_n.jpg

... å sånn går no dagan. :aww:

Etter tolv i natt Marie,da deler hun bursdag med min verdens beste søster :heart: .


Håper! :heart:

Marie: Jeg skjønner så altfor godt at det er frustrerende og tungt å vente. Jeg vil ikke tippe noen dato. Kanskje er fødselen nærmere enn du tror, kanskje blir ikke fødselen din drømmefødsel og du må igangsettes. Uansett er det ikke lenge til du har verdens beste belønning! Det er det viktig å huske på :hug:

Her i huset har minstemann fått brennkopper :ermm: Sår på haka som bare blir større, under nesa og på fingre. Legen neste :(

Takk for reminder! :hug:
Og lykke til hos legen!

Jeg er så utrolig sliten! Gikk en helt vanlig tur med hundene nå, på litt over en time. Og er heeeelt utkjørt! Føles helt unormalt. Og husvask utgår :P Tvillingene er ikke store greiene ennå, men de suger ut all energi allerede :P


Det kan bli bedre igjen altså, jeg var også sykt trøtt og sliten på den tiden du er i nå. :)

Trenger inspirasjon fra dere! Karneval på fredag, og tema er "eventyr". (Tema?? Why? Frikkin' tema... Late mødre som meg liker gjenbruk og hadde arve-elefantkostyme liggende klart her. Hmf.)

Noen kreative ideer til en lat og for tiden blakk mamma (som ikke kan å sy eller noe, så ikke prøv dere)?


Tommeliten blir bra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Sleiv kan funke. Og hva om jeg sender med et helt brød til frokost? Blir de bare sure når han (sannsynligvis) begynner å rive det i biter og kaste rundt omkring? Og en sånn 1,5 liters boks med juice?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger inspirasjon fra dere! Karneval på fredag, og tema er "eventyr". (Tema?? Why? Frikkin' tema... Late mødre som meg liker gjenbruk og hadde arve-elefantkostyme liggende klart her. Hmf.)

Noen kreative ideer til en lat og for tiden blakk mamma (som ikke kan å sy eller noe, så ikke prøv dere)?

Han kan være elefanten Babar. Kanskje ikke direkte eventyr, men i vert fall barnehistorie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig synd at jeg gav bort Stegosauruslua jeg heklet i julegave. Han kunne hatt på seg trangt og grønt, den lua, fått Brio togskinner i hånda og vært Godzilla. :lol:

Lord knows han kan rope "GRRAAAARGHAAARRRRRGH!" til den store gullmedaljen. :D

8277601200_4f0472baec_z.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...