Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Grattis Garmen!

Marie: Jeg skjønner så altfor godt at det er frustrerende og tungt å vente. Jeg vil ikke tippe noen dato. Kanskje er fødselen nærmere enn du tror, kanskje blir ikke fødselen din drømmefødsel og du må igangsettes. Uansett er det ikke lenge til du har verdens beste belønning! Det er det viktig å huske på :hug:

Her i huset har minstemann fått brennkopper :ermm: Sår på haka som bare blir større, under nesa og på fingre. Legen neste :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere hos foreldre/svigeforeldre? Vi tenkte vi skal ha et stellebord der, sånn man kan slå sammen så det ikke tar plass når vi ikke er der. I tillegg tror jeg vi går for en skikkelig sprinkelseng, ikke reiseseng. Så den kan brukes en stund. Og en vugge av noe slag siden det som regel er 3 hunder hjemme når vi er der. Vi reiser nok for det meste på ukesbesøk så greit at ikke alt er nødløsninger.

I tillegg er rommet mitt på loftet så jeg lurer på om vi må kjøpe babycall. Vi trenger det ikke her hjemme. Men i begynnelsen så sover hun kanskje bare nede i stuen med oss til vi legger oss? Hva annet trenger vi borte?

Vi har ikke familie langt unna, men vi har egentlig ingenting hos noen av de. En reiseseng hos mine foreldre (som kan brukes like lenge som sprinkelseng) også har svigermor kjøpt noen greier hun har hos seg. Til nå har E sovet borte fra oss kun to netter siden hun ble født da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere hos foreldre/svigeforeldre? Vi tenkte vi skal ha et stellebord der, sånn man kan slå sammen så det ikke tar plass når vi ikke er der. I tillegg tror jeg vi går for en skikkelig sprinkelseng, ikke reiseseng. Så den kan brukes en stund. Og en vugge av noe slag siden det som regel er 3 hunder hjemme når vi er der. Vi reiser nok for det meste på ukesbesøk så greit at ikke alt er nødløsninger.

I tillegg er rommet mitt på loftet så jeg lurer på om vi må kjøpe babycall. Vi trenger det ikke her hjemme. Men i begynnelsen så sover hun kanskje bare nede i stuen med oss til vi legger oss? Hva annet trenger vi borte?

Her i huset brukes reisesenga enda, mens sprinkelsenga har utspilt sin rolle for lengst. Vugge har jeg aldri hatt eller hatt bruk for, jeg ser ikke helt relevansen med hunder? Tenkte du for å holde de unna? Jeg hadde bare lagt babyen i en stol eller i sofaen og sittet ved siden av om du ikke ønsker at hundene skal komme bort. Evt puttet babyen i vogna om du ikke føler for å passe på.

Babycall er kjekt. Noen ganger sover babyen ute, og det er for kaldt å ha døra stående åpen f.eks, eller du er på besøk til folk, eller, eller, eller. Vår er mye brukt og har vært med endel rundt omkring. Det sagt, noen klarer aldri å stole helt på babycallen, får ikke til å bruke den og sjekker heller ofte innom barnet. Du kan jo vente og se om behovet melder seg.

Hos Hs besteforeldre som bor på østlandet står en reiseseng, en gammel barnevogn og en halvfull pakke med bleier, ellers ingen ting.

Her i huset har minstemann fått brennkopper :ermm: Sår på haka som bare blir større, under nesa og på fingre. Legen neste :(

Usj, brennkopper er noe dritt. God bedring til Magnus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke familie langt unna, men vi har egentlig ingenting hos noen av de. En reiseseng hos mine foreldre (som kan brukes like lenge som sprinkelseng) også har svigermor kjøpt noen greier hun har hos seg. Til nå har E sovet borte fra oss kun to netter siden hun ble født da :P

Vi bor over 40 mil unna :P Og blir som sagt borte gjerne ei uke i slengen, kanskje to og. Så da er det greit med litt ordentlige løsninger :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dagen, garmen!

:hug: til marie og masse god bedring til yodelbarn!

Vi har ikke tenkt noe på å ha noe hos besteforeldre - er bare min side som er aktuelle. Men siden vi besøker dem maks en gang i året og garantert kjører til tross for at det er nesten 80 mil, så tror jeg behovet for å ha ting stående der er ganske lite. Men det vil jo vise seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi gidder å plassere noen babyting hos besteforeldre her heller. Mamma kommer sikkert til å ha en reiseseng hos seg, men pappa bor i Sverige, så der er vi så sjeldent. Svigersene bor like i nærheten, så der er det bare å ta med herfra når vi skal dit.

Jeg er så utrolig sliten! Gikk en helt vanlig tur med hundene nå, på litt over en time. Og er heeeelt utkjørt! Føles helt unormalt. Og husvask utgår :P Tvillingene er ikke store greiene ennå, men de suger ut all energi allerede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset brukes reisesenga enda, mens sprinkelsenga har utspilt sin rolle for lengst. Vugge har jeg aldri hatt eller hatt bruk for, jeg ser ikke helt relevansen med hunder? Tenkte du for å holde de unna? Jeg hadde bare lagt babyen i en stol eller i sofaen og sittet ved siden av om du ikke ønsker at hundene skal komme bort. Evt puttet babyen i vogna om du ikke føler for å passe på.

Babycall er kjekt. Noen ganger sover babyen ute, og det er for kaldt å ha døra stående åpen f.eks, eller du er på besøk til folk, eller, eller, eller. Vår er mye brukt og har vært med endel rundt omkring. Det sagt, noen klarer aldri å stole helt på babycallen, får ikke til å bruke den og sjekker heller ofte innom barnet. Du kan jo vente og se om behovet melder seg.

Hos Hs besteforeldre som bor på østlandet står en reiseseng, en gammel barnevogn og en halvfull pakke med bleier, ellers ingen ting.

Jo, de har også en bilstol, det glemte jeg. Vi flyr som regel på besøk dit.

Takk for gode innspill. :) Vi vet jo ikke hvordan hun blir i bil enda, men jeg er mest glad i å kjøre. Men blir det tog/fly etterhvert må vi vel kanskje gå til innkjøp av et barnesete ja.

Ang vugge så vil vi ha vugge av samme grunn der som vi har her: Vi har fremdeles en hund med endel spontane reaksjoner. Han er forsiktig og tar hensyn til babyer og lignende, men han kan finne på å "miste hodet" og bli spontant veldig gira - og vips så spretter han sidelengs oppi sofaen uten det minste hensyn til hva som ligger i sofaen. Jada, det må jobbes med, men vi er ikke helt der at vi stoler på at han klarer å kontrollere de unghundtendensene sine uansett hvor konsekvente vi er enda. :) Og med en liten hund i familien blant annet som ikke eier oppdragelse og er høyt og lavt hele tiden er det i alle fall ikke aktuelt :P Så da synes jeg det er godt å kunne putte henne i en vugge uten å tenke noe på at jeg må passe på hele tiden. Men alternativet er vogn, som du sier, det tenkte jeg ikke på. Den må vi sove litt på, hmm..

Og det er mulig jeg er hysterisk på forhånd her altså, men jeg har fått de 30 kg-ene i fanget et par ganger uten at jeg rekker reagere kjapt nok :lol:

Edit: Forresten. Er sprinkelsenga mindre enn reisesengen da, eller?

God bedring til lille, Yodel! Grøsser bare ved tanken på brennkopper, lillesøster fikk det nemlig neddi halsen en gang. Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger inspirasjon fra dere! Karneval på fredag, og tema er "eventyr". (Tema?? Why? Frikkin' tema... Late mødre som meg liker gjenbruk og hadde arve-elefantkostyme liggende klart her. Hmf.)

Noen kreative ideer til en lat og for tiden blakk mamma (som ikke kan å sy eller noe, så ikke prøv dere)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det går bra med Monti altså. Det er rart hvor mye de skjønner når det kommer til itty bittyene, og du kommer til å passe på på en annen måte en tidligere. Ikke at du blir streng eller hysterisk altså, bare på en annen måte. :)

Men klart, du må gjøre det du er komfortabel med. :) Personlig kjøpte jeg mange ting vi fint kunne klart oss uten, så om jeg skulle ha en ny en så hadde innstillingen vært noe annet og jeg hadde kjøpt etterhvert som jeg så behovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger inspirasjon fra dere! Karneval på fredag, og tema er "eventyr". (Tema?? Why? Frikkin' tema... Late mødre som meg liker gjenbruk og hadde arve-elefantkostyme liggende klart her. Hmf.)

Noen kreative ideer til en lat og for tiden blakk mamma (som ikke kan å sy eller noe, så ikke prøv dere)?

Hva liker han da? Hva er kult? Kan jo ikke komme med masse forslag om han ikke vet hva karakterene er en gang? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker han da? Hva er kult? Kan jo ikke komme med masse forslag om han ikke vet hva karakterene er en gang? :P

Næsj, helt ærlig så driter jeg litt i hva han liker, det viktigste er hva jeg klarer å gjennomføre. Jeg tror jeg er manipulerende nok til å klare å hype opp en ting slik at han tror han liker det, iallfall for en dag. :ahappy:

Jeg utnytter meg av dette så lenge det går, neste år kan jeg nok bare glemme å bestemme noe som helst tipper jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger inspirasjon fra dere! Karneval på fredag, og tema er "eventyr". (Tema?? Why? Frikkin' tema... Late mødre som meg liker gjenbruk og hadde arve-elefantkostyme liggende klart her. Hmf.)

Noen kreative ideer til en lat og for tiden blakk mamma (som ikke kan å sy eller noe, så ikke prøv dere)?

Tja... Det finnes da masse eventyr med elefanter i? :P Eller skal det være en eventyrfigur fra et bestemt, vestlig eventyr, kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det går bra med Monti altså. Det er rart hvor mye de skjønner når det kommer til itty bittyene, og du kommer til å passe på på en annen måte en tidligere. Ikke at du blir streng eller hysterisk altså, bare på en annen måte. :)

Men klart, du må gjøre det du er komfortabel med. :) Personlig kjøpte jeg mange ting vi fint kunne klart oss uten, så om jeg skulle ha en ny en så hadde innstillingen vært noe annet og jeg hadde kjøpt etterhvert som jeg så behovet.

Det er nettopp det som er så vanskelig med å ikke ha fra før - ikke alltid like lett å finne ut av det ;-) Når vi har hatt småbarn her kjenner jeg at jeg stresser i alle fall - om man stresser mer med andres enn sine egne vet jeg ikke :lol:

Men ja. Vi har forsøkt å være fornuftige. Vuggen var vel det eneste vi gikk flere runder med oss selv på, helt til svigers sa de ville kjøpe til oss til jul - da var jo saken grei ;) På den andre siden stenger jo ikke butikkene når vi reiser østover (det er til og med flere av de der borte :o ), så vi kan jo se hva vi er komfortable med, før vi handler. Ikke at det har noe å si økonomisk, for "dette er bestemor og bestefars jobb å betale for" sier de stolte, kommende besteforeldrene. Men det er jo lov å være fornuftig for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næsj, helt ærlig så driter jeg litt i hva han liker, det viktigste er hva jeg klarer å gjennomføre. Jeg tror jeg er manipulerende nok til å klare å hype opp en ting slik at han tror han liker det, iallfall for en dag. :ahappy:

Jeg utnytter meg av dette så lenge det går, neste år kan jeg nok bare glemme å bestemme noe som helst tipper jeg.

:lol: Så greit. Du kan jo bare sette deg på han og si han er pannekaka?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger inspirasjon fra dere! Karneval på fredag, og tema er "eventyr". (Tema?? Why? Frikkin' tema... Late mødre som meg liker gjenbruk og hadde arve-elefantkostyme liggende klart her. Hmf.)

Noen kreative ideer til en lat og for tiden blakk mamma (som ikke kan å sy eller noe, så ikke prøv dere)?

Hva med askeladden eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Så greit. Du kan jo bare sette deg på han og si han er pannekaka?

:lol: Så langt strekker nok ikke mine manipulerende egenskaper. :D

Tja... Det finnes da masse eventyr med elefanter i? :P Eller skal det være en eventyrfigur fra et bestemt, vestlig eventyr, kanskje...

Nei, det trenger ikke engang være en figur sikkert? Jeg tenker han kunne vært velling fra da Askeladden kappåt med trollet, men ble veldig usikker på hvordan jeg skulle klart det i praksis. :D

Hva med askeladden eller noe?

Det kan ikke være noe sying involvert. Og helt ikke noe jeg må jakte på for å få kjøpt. Jeg har Europris i nærheten, men er ellers uten bil på hverdagene. Rekker ikke kjøpe noe etter jobb heller for da vil jeg heller hente Litjmainn.

Jeg ser absolutt at det er rom for forbedring når det kommer til planleggingsevnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger inspirasjon fra dere! Karneval på fredag, og tema er "eventyr". (Tema?? Why? Frikkin' tema... Late mødre som meg liker gjenbruk og hadde arve-elefantkostyme liggende klart her. Hmf.)

Noen kreative ideer til en lat og for tiden blakk mamma (som ikke kan å sy eller noe, så ikke prøv dere)?

Babar er elefant, OG eventyr (-ish)? (Tipper kidsa i barnehagen ikke er så veldig bekjente med reglene for eventyr, you can pull it off woman! :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...