Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3


Zitka
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fineste Tuva Marie ligger på brystet. Hun kom 21.29. Fin fødsel og alt står bra til. Lungene virker eksemplarisk!

Gratulerer masse til Marie og Øyvind med lille Johanne :D :banana: Hun kom 17:42 og alle 3 har det bra!!! *være flink og oppdatere sonen*

Verdens fineste lille jente kom til verden 00.04 i natt etter en stri tørn på fødestua. Hadde verdens beste jordmor siste økt og ung assistentlege som var fabelaktig, begge to bidro til at opplevelse

Posted Images

Takk for klemmer :flowers:


Kjerringråd Marie ? :angel:


Har lest om og prøvd noen ja. Stoler mest på de jeg fant her, så satser på kos fremfor stress :ahappy: : http://www.kk.no/814347/sannheten-om-aa-fode

Jeg var også sånn type stressa, Marie. Redd for å miste den ABC-plassen som passet meg perfekt! Men stress gjør jo ikke ting bedre heller :hmm: Brukte de siste dagene på å hvile, husker jeg, samt trøkke i meg alt av kjerringråd (rømmegrøt med masse kanel, ananas osv). Hjalp sikkert ikke, men man fikk tiden til å gå. Og når riene først kom, så ble jeg jammen overrasket - selvom det er nettopp det man venter på! Krysser alt jeg har for at du slipper denne ventinga stort lenger!

På en måte godt å høre at du også var litt stresset, men så gikk det jo bra likevel. :)
Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken som helst sammensatte vogn? Kan ta bilde av min.. Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk 2

ser gjerne av din :)

Maser på Yodel også altså - men regenr med hun har andre ting å gjøre på en mandags ettermiddag med to aktive gutter i hus enn å sjekke vogn for meg :lol: Spesielt siden termin ikke er før i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det står den skal være 60 cm, men inkludert sportsdelen som er den eneste som opprinnelig følger med (bagdel er tilleggsutstyr). Men når jeg måler er den 52 cm på det høyeste. Uten sportsdel er den 43 cm. post-172-13606036220404_thumb.jpg Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj, ser ikke noe bilde :( Men er ikke overrasket over at folk går fra ungene i stoler.. De sender jo ungene under sperrebåndende vi setter opp når vi kjører truck liksom. Noen ganger får jeg lyst til å spørre om de i det hele tatt bryr seg om dem.. Jeg er altfor glad i min. Ev totalt pushover..Han er bortskjemt :( 450 kr *grøss* Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 450? Vi brukte 400 på en dum kaptein sabeltann-skattekiste til nevøen vår til jul. Og det var på tilbud. Synes du fikk mye mer for pengene :lol:
Du ble lurt! https://sabeltannbutikk.no/?vis=visprodukt&pid=47 Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ble lurt! https://sabeltannbutikk.no/?vis=visprodukt&pid=47 Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Du også! Mannen sier vi betalte 350,- :lol: Men fremdeles veldig mye billigere *furte litt*. Jaja, sånn går det når tante og onkel ikke tar juleshopping før et par dager før jul og derfor må shoppe i dyre lekebutikker :getlost: *Notere ned at jeg må konsultere med Loke neste gang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker lammeskinn i sengen, men har ikke vasket den siden det er et skinn Sophia hadde. Husker ikke om vi vasket det når vi fikk henne, men vært vasket mange ganger siden... Gulp lukter ikke godt etterhvert :P

Hva, tror du ikke det er digg å sovne til duften av sur gulp? :P Men du bruker ikke noe annet oppå lammeskinnet da, sant? Tisselaken eller noe sånt? Regner med at poenget er at skinnet skal ligge nært huden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, tror du ikke det er digg å sovne til duften av sur gulp? :P Men du bruker ikke noe annet oppå lammeskinnet da, sant? Tisselaken eller noe sånt? Regner med at poenget er at skinnet skal ligge nært huden?

Ja, er liksom det. hvis man har tisselaken over så mister det vel en god del av poenget :P En av de andre ekspertene får svare på dette, men jeg brukte det bare "rett på"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, bruker dere/planlegger dere å bruke lammeskinn i senga? Ville dere vasket det før bruk?

Vi har vasket lammeskinnet vi fikk av svigers. Det skal hun ha i vuggen. Lammeskinnsposen derimot har vi ikke vasket, damen i butikken sa i alle fall at det ikke var nødvendig og det står ikke noe om det er "bruksanvisningen". Og ja, det skal vel ligge rett på. Men til lammeskinnsposen har vi nok en gulpeklut under om hun blir en gulper :P

Deilig dag! Halvannen time skogstur/sette seg og ta bilder av det vakre dyret-tur. Så LP-trening i kveld. Jeg hadde så vondt i bekkenet at jeg ikkeklarte gå fvf rett frem, men pytt sann. Det var deilig og verdt det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vasket lammeskinnet vi fikk av svigers. Det skal hun ha i vuggen. Lammeskinnsposen derimot har vi ikke vasket, damen i butikken sa i alle fall at det ikke var nødvendig og det står ikke noe om det er "bruksanvisningen". Og ja, det skal vel ligge rett på. Men til lammeskinnsposen har vi nok en gulpeklut under om hun blir en gulper :P

Deilig dag! Halvannen time skogstur/sette seg og ta bilder av det vakre dyret-tur. Så LP-trening i kveld. Jeg hadde så vondt i bekkenet at jeg ikkeklarte gå fvf rett frem, men pytt sann. Det var deilig og verdt det :D

Er du klar over hvordan de -kan- gulpe når de først er igang ?! med mindre du polstrer ungen i kluter så jah :lol: Vi hadde en periode der vi kalte S for fontena... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar over hvordan de -kan- gulpe når de først er igang ?! med mindre du polstrer ungen i kluter så jah :lol: Vi hadde en periode der vi kalte S for fontena... :lol:

Altså. Tenker ikke på sånn klut på 10x10 cm da :P Sånn gassklutopplegg. Ti i høyden om jeg må :lol: Men jeg har egentlig ikke bestilt gulpebaby, så det er bare om det kommer feilvare - just in case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brettebleier var virkelig gull verdt husker jeg i verste gulpetiden. Grøss. Det der skal jeg frivillig igjennom igjen :lol:

Men er det forskjell på tøybleier og gasskluter egentlig? De ser jo helt like ut :P Om det er noen trøst hadde svigesøster to gulpebarn og det tredje nå har enda ikke gulpa 3 mnd gammel :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, stemmer det! Tapetsere ungen med libresse goodnight da, så det ligger som en fin hvit løvemanke rundt ansiktet :ahappy:

God idé! Du burde starte barnebutikk, så gode idéer som du har :lol:

Marie, hadde nesten glemt det! Men jeg drømte om deg den halvtimen jeg sov i ettermiddag. Og du kan slappe HELT av. Du føder før overtidstimen. Og ikke bare gjør du det, du får føde på ABCD! De har laget en egen avdeling som er enda finere - bare for deg. Om jeg er sanndrømt, vel og merke... :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...