Gå til innhold
Hundesonen.no

Opprydning i hundeskapet!


Recommended Posts

Jeg har hatt opprydning i hundetingene og selger unna det jeg ikke trenger. Det meste er aldri brukt, eller brukt en gang.

Kjøper betaler porto eller henter hos meg i Ski- Akershus :)

DSC_0418.jpg

Hanefot av merke nobby. brukt en gang. 50kr.

DSC_0417.jpg

Blått halsbånd med refleks fra Red Dingo. 29- 43 cm. 30kr.

DSC_0416.jpg

Hurtta gult refleksbånd, brukt en gang 150cm. 100kr.

DSC_0415.jpg

Rosa hurtta halsbånd str 45. 50kr.

DSC_0414.jpg

gult Hurtta halsbånd str 45. 50 kr

DSC_0412.jpg

Refelkshalsbånd fra Boett 67cm. 30kr.

DSC_0411.jpg

Retriverbånd 30kr

DSC_0410.jpg

Fletta skinnhalsbånd fra Spania. Aldri brukt 45-55 cm. 40kr

DSC_0408.jpg

Skinnhalsbånd fra Spania. Brukt noen få ganger. 43-53 cm.40kr.

DSC_0407.jpg

Skinnhalsbånd fra Spania, aldri brukt . 40-50 cm. 40kr

Mere utstyr kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC_0404.jpg

Rundsydd skinnhalsbånd aldri brukt. 42-47 cm. 50kr.

DSC_0403.jpg

rødt halsbånd med skjerf på. 33-43 cm. 30kr aldri brukt.

DSC_0402.jpg

Kjettinghalv strup. 45 cm 40kr.

DSC_0401.jpg

Laika sele str 1 med festemulighet for drag. Brukt få ganger. 150kr.

DSC_0400.jpg

Bjôrkis sele str 0. Aldri brukt. 250kr.

DSC_0396.jpg

furminator brukt en gang, 80kr. Bladet er 4,5cm langt.

DSC_0392.jpg

Tøysele av merke Richo, brukt av en aussievalp 4-5mnd gammel. 40kr.

DSC_0389.jpg

Orange hurtta sele. str 70. brukt i 2 mnd. 130kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC_0388.jpg

Rosa hurtta sele, brukt 2 mnd. str 70. 130 kr

DSC_0387.jpg

Helt ny flexi 2-5 Classic 75 kr

DSC_0386.jpg

Skinnhalsbånd helstrup str 50. 50 kr

DSC_0384.jpg

Rundsydd helstrup str 50. 50kr

DSC_0383.jpg

Rødtskinnhalsbånd med hundebein på 39-45 cm. 80kr brukt to ganger.

DSC_0382.jpg

Helt nytt halsbånd fra red dingo 29-45 50krr

DSC_0381.jpg

Helt nytt grønt halsbånd av merke Arppe ( kjøpt i spania) 28-38 cm. 40kr

DSC_0379.jpg

Helt nytt lysegrønt halsbånd av mere luxo. Mangler en stein. 40-48 cm - 80kr

DSC_0377.jpg

Helt ny trixie grime str 3. 40 kr. Passer størrelse labrador og de med større hode.

DSC_0376.jpg

Helt nytt skinnbånd 122cm. 50kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC_0375.jpg

Bånd fra Red dingo, aldri brukt. Med refleks 107 - 183 cm langt. Kan bytte ut kroken. se red dingo sine sider for mere info. 70kr

DSC_0373.jpg

Svart nylongbånd fra arappe ( spania) 113 cm, aldri brukt 50kr.

DSC_0372.jpg

Blått og rødt nylongbånd fra arappe 74 cm. Dobbel nylon. lite brukt 50kr per stk.

DSC_0371.jpg

Bånd fra red dingo 2,5 cm bredt. 67 cm langt. kroken kan byttes ut. 75kr. aldri brukt

DSC_0369.jpg

Bånd fra red dingo 2,5 cm bredt 67 cm langt. kroken kan byttes ut. 75 kr. aldri brukt

DSC_0367.jpg

Sånn ser kroken ut :)

DSC_0366.jpg

Halsbånd og bånd fra Red dingo. kroken kan byttes ut. 2cm bredt. 120cm halsbånd 29- 45 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laika selgen har vært brukt noe av en middels aussie (tispe), men ble litt liten og kjøpte heller en større str.

Den andre var tenkt til en stor aussie tispe. :)

Da kommer nok ihvertfall en av de til å passe til puddeldamen her i huset :D Hun er ca 50 cm og 15 kg. Hvem av selene hadde passet best da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje interessert i orange hurtta sele, men hvor stor er den i cm?

Ble ikke noe klokere på hurtta sin side.

Hvor skal jeg målte?

Den er 21,5 cm lang under magen ( den som går mellom beina) Åpningen er 15 cm bred når jeg bretta den. 20cm høy i åpningen når jeg strekker den. Den er brukt av aussievalp rundt 4-5 mnd gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer nok ihvertfall en av de til å passe til puddeldamen her i huset :D Hun er ca 50 cm og 15 kg. Hvem av selene hadde passet best da?

Bjorkis selen er 7cm lengre enn laika selen. men bjorkis selen er 15 cm under beina ( det stykke mellom beina) og laikaselen er 22 sm der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjorkis selen er 7cm lengre enn laika selen. men bjorkis selen er 15 cm under beina ( det stykke mellom beina) og laikaselen er 22 sm der. :)

Hmm.. Det der ble jeg ikke særlig klok av :P Jeg har ikke noe å måle med nå og gidder ikke å gå å finne noe, men tror bare jeg skal satse på at den Laika selen passer jeg :) Tror nok den andre kan bli litt stor...?! For den er beregnet til større hund enn laikan? Hvor mye blir porto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Det der ble jeg ikke særlig klok av :P Jeg har ikke noe å måle med nå og gidder ikke å gå å finne noe, men tror bare jeg skal satse på at den Laika selen passer jeg :) Tror nok den andre kan bli litt stor...?! For den er beregnet til større hund enn laikan? Hvor mye blir porto?

Sender deg en pm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur. 
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
    • Nå må jeg faktisk klage litt. Tiden går jo alt for fort 🥲 Jeg synes ikke det er mer enn noen uker siden jeg hentet hjem den lille krabaten min jeg, og nå er han snart 10kg tyngre og 30cm høyere 😂❤️ Melvin, 5,5mnd gammel ❤️
    • Gratulerer med valp! Vær forberedt på en fantastisk, men også veldig krevende tid 🤭 Jeg hentet min valp ca. 3,5t unna. Han lå i fanget hele veien hjem, og fikk ingen tissepauser faktisk. Han sov store deler av veien, så det var ikke nødvendig 😄 Planen var at han skulle få sitte i sele, men ingen av selene jeg hadde med passet. Helt unødvendig: engangs-kladder! Kjøpte en stor pakke med kladder, men jeg tror jeg brukte 1 eller 2. Jeg ville ikke forvirre han med at det var OK å bruke "tøy" innendørs som toalett, så jeg tok heller hyppigere turer ut med han så han fikk gjort fra seg ute. Det ble noen uhell i starten, men han var så og si renslig ved 3mnd alder. 😃 Noe jeg har brukt mye: GJENBRUKBARE tisseunderlag!! Disse har jeg brukt i bilen (han satt i sele i baksetet til han var ca. 4,5mnd) og i buret på jobb. (Der har han et ullunderlag jeg ikke vil at han skal tisse på, det kan ikke vaskes). Disse har vært helt supre, og har han tisset på de så har jeg bare hevet det i vaskemaskinen. Kan f.eks. brukes hvis hunden lett kaster opp i bilen. For vår del så var både bur og inngjerding helt bortkastet. Han er ekstremt klistremerke og takler ikke at burdøra lukker seg. Han har et stort bur på jobb som alltid er åpent, der kan han gjerne gå inn og legge seg. Ellers så nekter han bur 🤭 Kjøp deg også en sele med masse justeringsmuligheter! Jeg har Musti sin feel active padded sele i SMALL, og den har jeg brukt fra han var ca. 5kg til nå hvor han er ca. 12-13kg. Jeg tror jeg fint kan bruke den til han er voksen hvis han ikke plutselig vokser masse 😆 MASSE LYKKE TIL, og husk at det er lov å ha blandede følelser når valpen kommer i hus! Jeg var i ekstase mens jeg ventet, men hadde det helt fryktelig når valpen min først kom i hus. Har i etterkant lest meg opp på noe de kaller "puppy blues", og jeg var veldig preget av det. Nå ville jeg ikke vært uten! ❤️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...