Gå til innhold
Hundesonen.no

Sånn idbrikke?


VelvetVamp

Recommended Posts

Ser egentlig ikke problemet med å ha navnet på hunden i halsbåndet. En hundetyv har sikkert med seg pølser i massevis, og da tror jeg at hunden enten vil komme uansett eller ikke komme uansett. Om hunden syns tyven virker truende tviler jeg på at den vil komme bare fordi tyven veit navnet på hunden - og veit tyven navnet på hunden da er den såpass nærme hunden (pga at det navnet står ikke med store bokstaver) at den kan klare å få tak i hunden uten å rope på den.

Dessuten så har hunden din såpass lang pels (han vil i alle fall få det som voksen) at man må grave litt i pelsen for å finne fram id-brikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa. Men det er gjort på ti minutter å lære hunden et nytt navn - det har jeg selv gjort med Tinka' date=' hun kommer på Bjarne, og når klokka er kvart over ti kan jeg sikkert legge ut en film av henne hvor hun kommer på noe helt annet - parasoll for eksempel.[/quote']

Ikke lærer voffsen din navnet parasoll da :mrgreen:

Mulig jeg tar med navnet på den brikken. Skal vurdere litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Westminster. Ser ikke helt problemet med å ha navnet til hunden på brikka.

Jeg må skaffe meg en sånn brikke jeg også - montro når neste nkk utstilling er!?

Nei, dette ble lite konstruktivt. Hehe.

Noen som veit hvor lang tid det tar å få gravert en sånn brikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

navn må vel bare kjekt og ha på en slik IDbrikke da..er jo ikke bare tyver ute å går..se for deg at hunden stikker av, og noen snille folk finner den, veldig kjekt for dem og vite navnet da.. visst det feks er en løs hund på utstiling, kan de ta den med bort til speaker og så kan han rope ut over hele arenaen at passopp eller fido er ved speakerboden, istedet for å rope at de har en bassethound ved speakerboden :D

er forresten ikke bare NKK utstillinger de selger slike på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke det der med å ikke ha navnet på jeg altså :) Hoho.. Det hadde i alle fall hatt null betydning på min hund om de visste navnet eller ikke. Hadde de hatt deilig pølse og hun hadde følt seg trygg på dem, ville hun komme uansett. Hadde hun ikke vært trygg på dem, hadde hun ikke kommet uansett. Dessuten ser man det som regel ikke på så lang avstand at det gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har selv jobbet i dyrebutikk, og grunnen til at vi ikke skriver navnet på hunden, er forde at om han blir stjelt, skal ikke "tyven" kunne bruke hundens navn. Med tanke på at da lyder hunden også tyven lettere.

Jeg vile ikke hatt navnet på hunden på brikken, og skjønner heler ikke poenget med og ha det der. Hvist hunden min skulle stikki av, trenger de ikke noe annet ett mitt telefon nummer.

Det er næmelig også de folka der ut, som bestemer seg får og beholde hunden. Og om navnet står der, gjør man det ganske enkelt får dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har selv jobbet i dyrebutikk, og grunnen til at vi ikke skriver navnet på hunden, er forde at om han blir stjelt, skal ikke "tyven" kunne bruke hundens navn. Med tanke på at da lyder hunden også tyven lettere.

Jeg vile ikke hatt navnet på hunden på brikken, og skjønner heler ikke poenget med og ha det der. Hvist hunden min skulle stikki av, trenger de ikke noe annet ett mitt telefon nummer.

Det er næmelig også de folka der ut, som bestemer seg får og beholde hunden. Og om navnet står der, gjør man det ganske enkelt får dem.

Hva i all verden har det å si om "tyven" vet navnet på hunden? Det tar null tid å lære hunden et nytt navn, hvis det er sånn at vil ha den til å lyde. For min del har det som sagt ingenting å si om de vet navnet på hunden eller ikke, det er andre faktorer som avgjør om hunden kommer eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...