Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaring med DAP eller iHarmoni?


Sela
 Share

Recommended Posts

Jeg flytter med hunden min om noen dager, og tenkte kanskje et av disse produktene kunne være til hjelp i starten. Hun er vandt til å være alene, men ikke så flink på nye steder...

Funker det?

Noen bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en DAP stående i veggen her, etter nyhunden kom. Han er fortsatt litt urolig på dagen, så vi ser ikke veldig effekt av det (vet ikke hvordan det hadde vært uten). Jeg snakket litt med en veterinærvenn, og hun anbefalte å bruke DAP og iHarmoni sammen, men jeg droppet sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd DAP, både sånn for stikkontakt og spray. Min erfaring er at det fungerer utmerket på usikre/stressa hunder, og gir ingen utslag hos trygge hunder. Ingen bivirkninger (annet enn at hunder det fungerer på, kan gni seg inntil steder hvor man har brukt spray, og forsvare stedet mot andre hunder - har ikke opplevd det med bruk av stikkontakt-DAP).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker iHarmoni på Ganzie, merker at hun kommer mye lettere "ned" igjen ved stressede situasjoner, hun avreagerer lettere og blir ikke fullt så "gal" som hun kunne bli ved enkelte situasjoner.

Brukte iHarmoni på Misty ved båtkjøring, og merker enorm forskjell. Før travet hun rundt og rundt og prøvde å hoppe av båten, nå ligger hun avslappet på teppet sitt eller sitter i fanget og "nyter utsikten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte DAP i stikkontakten når vi flyttet og hunden var litt urolig og rar. Det funket supert, og han roset seg fort ned :)

Har også prøvd iharmoni og det har funket i visse omgivelser. Men funket ikke hos veterinæren hun er livredd for f.eks.

Men det er absolutt verdt å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har prøvd iHarmoni og Adaptil halsbånd på Bris i forhold til hjemmealenetrening. Etter 1-2 uker med iHarmoni ble han roligere (ikke heeelt bra, men rolig nok til at han klarer å fokusere på Kongen han får med godbiter inni. Halsbåndet skal ha mistet sin effekt nå, så da virker det som det er iHarmoni som har virket og at halsbåndet egentlig var bortkastet. Vurderer å prøve diffuser i stikkontakt bare for å se om det er noen forskjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på Seren-UM (selger på Canis), men siden iHarmoni var litt billigere, har jeg nå bestilt de mtp nyttårsaften.

Fjotten er 32 kg, noen som har en formening om hvor mange tabletter han skal ha i døgnet... Vil gjerne prøve de ut i noen dager på forhånd, og ha nok til å gi han i hvert fall fra morgenen av på nyttårsaften og ut hele første nyttårsdag, iom at det er så innmari vanskelig for folk å forhold seg til reglene om når det er lov til å skyte opp fyrverkeri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...