Gå til innhold
Hundesonen.no

Hurtta med nytt mønster


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Syntes de er fine jeg. Liker også godt de nye dekkene som kommer, samt det at de har fått en mellomstørrelse mellom 45cm og 60cm i selen.

Likte også mye bedre de nye, synes ikke det er så fint å ha hurtta logoen overalt. Men skulle önske de gjorde om y-selene sine litt slik at stolpen ble lengre og hodehullet litt mindre - synes de ha

Enig med deg, at de er for tamme. men så liker jeg ikke de gamle heller jeg da, og synes det er stygt at det står Hurrta overalt på de. Noen fine, stilfulle, med et enkelt mønster hadde vært noe!

Guest Belgerpia

Hurtta har kommet med nytt mønster på utstyret sitt, hva synes dere?

Gamle:

hurtta_vadderadYsele_allcolors.jpg

Nye:

HK1007_var_f3t2y5_medium.jpg

Jeg synes det nye mønsteret er aalt for tamt og kjedelig i forhold til det gamle - vet dere om de har tenkt til å beholde de gamle også? Hvis ikke vurderer jeg å kjøpe en med gammelt mønster i str. "voksen hannstaff" før de forsvinner fra butikkene :lol:

Jeg liker de nye bedre jeg - men jeg antar jeg er rar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte også mye bedre de nye, synes ikke det er så fint å ha hurtta logoen overalt.

Men skulle önske de gjorde om y-selene sine litt slik at stolpen ble lengre og hodehullet litt mindre - synes de har litt rar passform slik de er nå og ser mange som går med alt for store seler på hundene sine... (dvs den delen som går rundt halsen vrir seg og sitter ikke inntil hunden og kan havne over skuldrene)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skulle önske de gjorde om y-selene sine litt slik at stolpen ble lengre og hodehullet litt mindre - synes de har litt rar passform slik de er nå og ser mange som går med alt for store seler på hundene sine... (dvs den delen som går rundt halsen vrir seg og sitter ikke inntil hunden og kan havne over skuldrene)

Skjønner hva du mener når du har en "vanlig proposjonert" hund, til staff derimot sitter den som en skudd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener når du har en "vanlig proposjonert" hund, til staff derimot sitter den som en skudd!

Ikke til min staffehann. 70 er for lite og 80 for stort. Men jeg liker at selene sitter ordentlig da. Åpningen rundt halsen skal være stram! Ser veldig mange staffer med Hurrta som har for store halsåpninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av disse må jeg si jeg likte den gamle best faktisk. Selv om jeg aldri har vært begeistret for de heller, synes det blir som å gå med et reklamebanner for hurtta... har da allerede kjøpt produktet, trenger ikke gå rundt som en levende reklame etter det vel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte også mye bedre de nye, synes ikke det er så fint å ha hurtta logoen overalt. Men skulle önske de gjorde om y-selene sine litt slik at stolpen ble lengre og hodehullet litt mindre - synes de har litt rar passform slik de er nå og ser mange som går med alt for store seler på hundene sine... (dvs den delen som går rundt halsen vrir seg og sitter ikke inntil hunden og kan havne over skuldrene)
Enig, i tilegg håper jeg det kommer en mellom størrelse mellom 70 og 80.... 70 går ikke over hodet og 80 svømmer mann i...

Jeg liker de gamle best, jeg synes de har best design, men det kunne absolutt stått noe annet enn hurta på de, evt bare hatt et mønster. De nye var så kjedelige.. Vet ikke om jeg liker de nye dekkenene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener når du har en "vanlig proposjonert" hund, til staff derimot sitter den som en skudd!

Det kommer helt an på individet. Passer ofte på valpene, og sjelden på fullvoksne staffer.

Ikke til min staffehann. 70 er for lite og 80 for stort. Men jeg liker at selene sitter ordentlig da. Åpningen rundt halsen skal være stram! Ser veldig mange staffer med Hurrta som har for store halsåpninger.

Samme her, midt mellom 2 størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått sett litt flere bilder, og synes de nye produktene ser veldig fine ut, jeg. :) Savnet limegrønn i Lifeguard-serien!

Men liker ikke passformen på selene til min hund iallefall dessverre uansett, sitter altfor nære forlabbene + uten polstring der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker de nye veldig godt! Enklere og lettere enn føde gamle, ønsker oss sånn i råsa :D

Men, skjønt, den "gamle" som jeg fikk av Siri da hun ga meg hunden sin, vil aldri bli erstattet. Den sitter fantastisk, og er pen og enkel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fornøyd med å slippe og gå og flashe logo, så de nye produktene ønskes velkommen her.

Og dette dekkenet skal til innkjøp når valpen har vokst fra seg! Herlig! Et slikt et har jeg sett etter en stund.

ultimate_birch.jpg

Oh det var kult faktisk! Kanskje de nye faktisk passer til Casper og, uten å gå over tissen hans :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

divinedog.se har den nye kolleksjonen billigere enn de fleste andre steder! Hva er vel ikke bedre en svenskepriser <3 haha!

Noen som har en formening om hva som blir rett størrelse til en litt stor staffetispe (voksenvekt 15-16 kg antar jeg)? Da i vanlig hurtta sele (selvfølgelig Hurtta outdoors ;)). IKKE Y-selen. Står mellom str 70 og 80... vil at den skal sitte bra, og med den vanlige selen slipper man jo y-designet som jeg har erfaring med at gjør det trangt for det store staffehodet!

Her blir det neonrosa kolleksjon på snuppa fra pote til topp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

divinedog.se har den nye kolleksjonen billigere enn de fleste andre steder! Hva er vel ikke bedre en svenskepriser <3 haha!

Noen som har en formening om hva som blir rett størrelse til en litt stor staffetispe (voksenvekt 15-16 kg antar jeg)? Da i vanlig hurtta sele (selvfølgelig Hurtta outdoors ;)). IKKE Y-selen. Står mellom str 70 og 80... vil at den skal sitte bra, og med den vanlige selen slipper man jo y-designet som jeg har erfaring med at gjør det trangt for det store staffehodet!

Her blir det neonrosa kolleksjon på snuppa fra pote til topp :P

Mener du denne?

hurtta-sele.jpg

Min erfaring er at disse bogselene ikke passer staffen. Den kommer over brystbenet, og presser derfor på strupen ved trekking. Ville heller gått for spesialsydd staffesele fra minipina (som du kan velge farge på selv), evt dette designet

acc88e3ceb2e3f5c2f70c50837e784fe.image.240x240.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info! Det er jo ikke noe særlig :( Hva med Y-selen til hurtta da? Noe erfaring med den? Den sitter jo veldig annerledes enn den vanlige selen.. Har til nå hatt en Y-sele fra Richo, og den følte jeg ble stor, stiv og klumpete. Hun er bare 4,5 mnd, så blir ikke mye trekking før om 1 års tid, men er så mye greiere med en sele når man skal gå litt i fjellet osv. Med en sele får man beskyttet den lille nakken LITT hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Y-selen fra hurtta til Melvin nå, den sitter som et skudd! :) Vi har str 70, kjøpte den litt for stor siden han vokser som et uvær om dagen, men allikevel synes jeg den sitter fint altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å prøvde Y-selen nå i dag, i str 70, og den har hun mye å gå på. God plass til hodet hadde hun også :) Satt perfekt med rett regulering...

Hvor handler du hurtta produkter? Fant det fantastisk billig på divinedog.se men er usikker på om jeg må betale toll og mereverdiavgift så det griner etter! ;) Men får man sele, halsbånd og redningsvest til 775 kr inkludert frakt, så kan man jo betale litt toll før det svir :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selen handla jeg på Buster Zoo her i Ski, men det hadde ingenting med at de var billige å gjøre eller noe, men fordi det var dit det var enklest å ta med Melvin for å prøve. Og når vi stod der og prøve da, så greide jeg ikke si "Neimen takk for titten du, da kjøper vi den på nettet vi!" Så da kjøpte jeg den da :lol:

Tror det er 25% toll på pakker med verdi over 200 kr om jeg ikke tar feil.

Det var ikke så gale priser på devinedog nei! Tenkte jeg skulle kjøpe halsbåndet fra Hurtta pro som matcher selen vi har (det sorte med rød skrift). Hvilket fargealternativ velger jeg da? Regner meg at "sort" er den helt sorte og "rød" er den som er rød på foringen? Da er det bare blå igjen som er alternativ, og den skal jeg ikke ha :PHer er link til siden

Hurttahalsband2_1121.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gå for det helt sorte ;) Jeg har da gjort divinedog bestilling på neonrosa lifeguard halsbånd (samme som du sendte link til), Y-sele og redningsvest... Så blir det spennende å se hvor mye mer jeg må betale. Regner med + 25 % i mereverdiavgift og en 120 kr i fast tollgebyr. Likevel blir det MYE billigere enn i dyrebutikken der jeg var. Og JA, jeg prøvde alt på Lilo, stod der og beundret henne og tok det pent av igjen uten å kjøpe mer enn en vom pølse, et margbein og en navnebrikke... Hihi! Drittkunde ;) Nå blir nok samboer misfornøyd, med en Neonrosa matchende liten frøken! Mor og datter valg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste passer mens de er unge. Men kjenner få voksne staffer som passer i hverken y-selen eller den andre.

Takk for erfaringer! Blir nok å kjøpe en slik "staffesele" til Lilo når hun skal begynne å trekke osv. Da er det viktig at den sitter perfekt og at det ikke forekommer noen feilbelastninger. Var inne på Minipina å tittet, men vil vente med en slik sele til jeg vet nøyaktig mål på henne i voksen størrelse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...