Gå til innhold
Hundesonen.no

Photoshop 5 - Hva gjør jeg feil, og hvordan tilte bilde


Recommended Posts

Prøver "refine edge", men får det ikke til. Ser man på filmen, så har han svart bakgrunn og det er kun der man endrer/får fram detaljer. Hos meg er bakgrunn hvit (bakgrunnsfarge står til svart, og prøvd motsatt) og hos meg blir alt diffust på samme settings. Både utenfor og innenfor området blir det endret og ting flyter sammen.

Dette må vel ha med innstillinger satt fra før i PS som ikke kommer fram av video, så noen som har peiling på hva det kan være?

Så noe jeg har spurt om før tror jeg, men ikke finner igjen eller husker. Hvordan 'tilter' man et bilde? Altså ikke vare vrir, men bikker det bakover også (eller forover) Fikk det til med tastekombinasjon når jeg holdt på med å prøve å finne ut hvordan man markerer for å endre størrelse og vri det, men finner ikke ut hva jeg gjorde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testa de tingene i photoshop nå (har ikke vært borti den før), og her funka det som bare rakkern. Perfekt blir det jo slett ikke, men et relativt greit utgangspunkt til å evt jobbe videre med. Vil anbefale å velge output'en til new layer + layer mask, da mister du ingenting, og har stor frihet til å justere videre. Blurryheten KAN komme av hvis markerings-toolen er markert med feather på over 0. Hvis du trykker på markerings-toolen (lasso, rectangular etc), så ser du på toppen av photoshop, under alle kappene (file, edit, image osv), så står det en boks med Feather. Jo høyere den settes til, jo mer blurry blir markeringen din. Jeg har den stort sett alltid på 0. Jeg sier ikke at dette vil løse problemet ditt, det kan være mye annet som også er årsaken, men det kan kanskje være en av mange løsninger.

Ang tilting; Velg layeren du skal tilte, velg move tool i menyen, hold ctrl inne og ta tak i ett av punktene du ønsker å tilte. Ellers kan du gå på edit > transform > og velge der ettersom hva du vil gjøre. Mange tilte-muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den var det vel ja. Jeg hadde muligens rørt på den fra før og da funker jo ctrl+shift+t. :thumbs:

Edit: Det er en grunn til at hans skjerm er svart rundt objektet tror jeg. Han drar jo over halen uten at denne endres. Han får bare fram mer hale fra bak det svarte. Hos meg ødelegges halen og får med mer utenfor også - ikke mindre (av det jeg ikke vil ha med - han fikk jo bare fram mer hale og ikke det rundt)

Feather står på 0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...