Gå til innhold
Hundesonen.no

Internett - hvor kraftig trenger jeg? Og hvilken leverandør?


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Det er 3G her i alle fall, men NGT hadde ikke dekningskart for 4G i følge pappa, og han rakk ikke sjekke mer nå i farta. Hvis noen føler seg kallet til å finne ut av det er det bare å kjøre på, jeg har ikke helt mulighet til å få opp noe så fancy som et kart på telefonen min. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ås var delt med 3G og 3G+ . Du må nesten se detaljene på det selv eller noen som vet hvor i Ås. Det ser jo ellers ut som det er en rivende utvikling så alt er vel bare ett spm om tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det jo ut som at du går for å legge inn kabel, men kan jo fortelle hva jeg valgte for andres del.

Jeg valgte mobilt nettverk, for her jeg bor kan jeg få 4G, og vel, jeg konkluderte vel egentlig med at jeg ikke orket noe styr med å legge inn telefonlinje osv. Da var mobilt nettverk enklere for min del :) Jeg får 20 mb i måneden for 299, inkludert i år får jeg spotify premium og 1 gratis film i måneden fra en side på nett. Jeg syns det har fungert kjempe fint så langt. Det går raskt nok for min del, så får vi bare se hvor mye av de mb jeg bruker etterhvert.

Kan du kjøre en test her?

http://speedtest.net/

4G er jo Mange steder kjappere en alt man kan få på ADSL...

Noen måler jo 70/10 på 4G...

Hos oss..

ADSL 9000/700, raskeste vi får

2121068286.png

Problemet med 4G er jo rekkevidden, signalet kommer seg jo ikke ut av tettstedene, hvor de uansett har Fiber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har netcom som leverandør, og ja jeg mente 20 gb.

Jeg kan kjøre testen når jeg kommer hjem, Tore. Ruteren min sier jeg har 4G ihvertfall. De første dagene stod det bare 3g.

Ingvild, jeg er bundet i 1 år med mitt abonnement ihvertfall. Så om du vurderer å trekke linje senere så er det noe å tenke på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MegaMarie : Kjempefint 4G nett det der ja, som du ser så har du nesten dobbelt så kjap nedlasting, og 4 ganger så kjapp opplasting som meg som sitter med ADSL kabel.. Pingen er også overraskende bra.

Helding du som har 4G dekning... :)

Rocket : Dere har Fiberlinje, 50/50 linje sikkert.

Har fortsatt håpet om at det kommer Fiber hit vi bor også.... "Bygdafiber" som kommunen bygger ut...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MegaMarie : Kjempefint 4G nett det der ja, som du ser så har du nesten dobbelt så kjap nedlasting, og 4 ganger så kjapp opplasting som meg som sitter med ADSL kabel.. Pingen er også overraskende bra.

Helding du som har 4G dekning... :)

Rocket : Dere har Fiberlinje, 50/50 linje sikkert.

Har fortsatt håpet om at det kommer Fiber hit vi bor også.... "Bygdafiber" som kommunen bygger ut...

Hmm ja, det kan godt hende! Bor tross alt midt i sandnes så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...