Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte vaksineres hunden din?


Lemen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg vaksinerer hvert år mot kennelhoste, og hvert tredje år for parvo, smittsom leverbetennelse og valpesyke. "I Norge er valpesykevaksinen kombinert med vaksine mot smittsom leverbetennelse (HCC

Men har du tenkt over hvorfor vi ser så lite til disse sykdommene? Det er jo nettopp fordi hundepopulasjonen generelt er godt vaksinerte. Problemene starter jo når "alle" tenker som deg og fler og fle

Årlig det vet anbefaler i anledning fornyelse av rabiesen.

Bare søk på hva er vaksine og hva er antibiotika på nett det, så får du hva de forskjellige tingene er..

Sent from my GT-I9100

Det var jo ikke det jeg lurte på ;) Hvor finner jeg forskning som sier at et virus ikke kan muteres hvis dem blir "vandt" til vaksinen?

Fordi bakterier er ikke det samme som virus. Eneste som påvirkes av en vaksine er kroppens eget immunforsvar. Se på det som du blir smittet me vilje me en uten ufarlig dose forkjølelse for at kroppen skal finne det riktige forsvarsangrepet på de bakteriene.

En bakterie kan forandre seg. Men da forandres også vaksina. Kennelhoste er det som er mest likt influensa oss hos. Den finnes i mange varianter, men vaksina inneholder den mest vanlige og grunnleggende typen. Derfor kan hunder, og mennesker, få Kennelhoste/influensa til tross for at de er vaksinert. Men da i light utgave..

Sent from my GT-I9100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevnte i tidligere innlegg, så vaksinerer jeg aldri for kennelhoste lenger. Min første hund som fikk vaksina, ble skikkelig dårlig under en kule med kennelhoste. Da jeg sluttet med vaksina, ble han aldri syk igjen. Ingen av de andre av mine hunder har fått vaksina, og kun èn av dem har hatt et mildt utslag med noen få hark og host, og helt normal allmenntilstand.

Gjennom jobben ble det storstilt vaksinasjonspropaganda da fugleinfluensaen var det «hotte». Vi var to stk som valgte å ikke få vaksinen. Resten fikk vaksina, og flertallet av disse ble syke i en eller annen grad, flere ble veldig syke. Vi to som ikke fikk, holdt oss friske gjennom hele «krisetiden».

Så helt ærlig, har jeg ingen tro på influensa/kennelhostevaksiner.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det ikke snakk om diverse ukjente bivirkninger av den vaksina i nesa?? :P jeg har ikke prøvd den på mine hunder og er såpass skeptisk at jeg sikkert kommer til å si nei til den og be om å få den faste i sprøyteform ;-)

Jeg har vært borti hunder som har fått forbigående nedsatt luktesans og det er kjipt når det dreier seg om ettersøkshunder som skal gå opp til en prøve eller andre som skal delta i en sporkonkurranse.

Selv kommer jeg ikke til å benytte nesevaksine av den grunn; mine bikkjer må ha topp luktesans året rundt og jeg vil ikke ikke gamble på at de unngår bivirkningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevnte i tidligere innlegg, så vaksinerer jeg aldri for kennelhoste lenger. Min første hund som fikk vaksina, ble skikkelig dårlig under en kule med kennelhoste. Da jeg sluttet med vaksina, ble han aldri syk igjen. Ingen av de andre av mine hunder har fått vaksina, og kun èn av dem har hatt et mildt utslag med noen få hark og host, og helt normal allmenntilstand.

Gjennom jobben ble det storstilt vaksinasjonspropaganda da fugleinfluensaen var det «hotte». Vi var to stk som valgte å ikke få vaksinen. Resten fikk vaksina, og flertallet av disse ble syke i en eller annen grad, flere ble veldig syke. Vi to som ikke fikk, holdt oss friske gjennom hele «krisetiden».

Så helt ærlig, har jeg ingen tro på influensa/kennelhostevaksiner.

Det samme har jeg opplevd. Den hunden som var vaksinert ble kjempedårlig av kennehoste, mens den hunden som ikke var vaksinert hostet omtrent ikke og var pigg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...