Gå til innhold
Hundesonen.no

Tahlly, Trez og Chili - groenendael og dalmatiner


Ingidano
 Share

Recommended Posts

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi fikk opprykk til elite i går :D Totalt 267 poeng, vinner av klassen, og med poeng i alle øvelser ble det også gullmerke m/ hvitt

Trez har debutert som junior i utstillingsringen og fått sitt første cert på NBFK sin spesialutstilling i Bergen  Og Tahlly har bestått ferdselsprøven med gode predikater på lydigheten  Nytt

Chili har bursdag i dag, 8 år gammel Bilde tatt av @

Posted Images

Takk :) Godt mulig de skal det, er bare en smule frustrerende i enkelte situasjoner :P

*flir* Høres ut som en passe normal belger det ;) Trøst deg med at det går over. Plutselig har du en hund som skjønner hva du vil ha han til å gjøre, uten at du helt la merke til at han lærte det :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tahlly har vist labbene sine i utstillingsringen i dag, og endte som BIM-valp :) Fikk han ikke helt til i ringen, så fikk ikke vist han frem så godt som eg burde. Satser på det bedrer seg når han blir litt eldre, og har litt færre fluer mellom ørene. Helt herlig å ha med rundt i vert fall. Reagerte ikke særlig mye på å plutselig skulle være i en idrettshall :)

Dommeren var Arne Foss, og kritikken: Maskulin, velutviklet for alder. Maskulint hode, velbårne ører, korrekt bitt. Noe fremskutt skulder som forkorter halslengden. Bra benstamme og poter. Velkroppet, velstelt pels. Bra sidebevegelser. Noe løs og trang foran. Trivelig temperament. Velvist.

018.JPG

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny utstilling i dag, siste valpeshow før han går over i de voksnes rekker. Ble nok en gang BIM, med en super kritikk. Dommeren var Piettro Bottagisio, spesialdommer for Belger. Fikk handlingen mye bedre til i dag, så da er vi fornøyd :)

Kritikken: 8,5 months, male of exellent size. In top condition of coat. With a very friendly and open minded temperament. Long and dry head, at the moment slightly line in chiseling looking (?). Good head plane for the age, elegant stop, roman nose. Expressive eyes, excellent ear carriage, triangular shape, flat cheeks, complete scissor bite. Good reach of neck, excellent body, excellent topline and proportions. Perfect chest and forechest. Excellent angles, excellent bone and cat feet. Huge coat, perfect repr. for the age. Very nice dog with good proportions. Happy and young movement. Very promising!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tahlly har blitt 9mnd, og begynner å se mer voksen ut :) Han er trygg, sosial, fullstendig gæern, kosete, og veldig lærevillig til tross for mye fluer mellom ørene. Selv om han gir meg flere grå hår om dagen, så er han alt eg ville ha i en hund, og litt til på toppen av det :) Blir spennende med helsesjekk, MH og forhåpentligvis debut i LP1 til neste år :)

001.JPG

009.JPG

23.jpg

Kenguru-gronnis?

40.jpg

32.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tahlly har fått samboer, dalmatineren Chili (Dalmo's Invisible Difference II). En fem år gammel omplasseringshund.

006.JPG

Tahlly trives godt med selskap, og hundene går veldig godt sammen :)

014.JPG

52.jpg

Tahlly har også debutert i juniorklasse, og kom hjem med sin første rødsløyfe. Han jobbet slik han skulle, og løp skikkelig i stedet for å løpe lineføring, så da er eg fornøyd. Gleder meg fortsatt til valpepelsen faller av :P

012.JPG

I lydighet er det stadig fremskritt, endelig fikk vi på plass innsitten :) Går også lydighetskurs nå, som avsluttes i februar.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Dette er helt rart :) men jeg er medeier i kennelen som din omplasseringsdalmatiner kommer fra. Kennel Dalmo! Vi mistet i sommer Chilì`s søster Ida til kreft. så det var vemodig nå å se hennes søster. Jeg visste ikke at hun skulle omplasseres engang :) Så dette er gode nyheter :) Er det noe du lurer på er det bare å ta kontakt :) vil gjerne høre fra deg :)

Hoverdoppdretter heter Kirsti Greibrokk og jeg heter Siv Merete Kindlistuen

siv0campari@gmail.com tlf 92830550.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig :D Gøy med dalmatiner eller?

Det er noe annet enn en groenendael i vert fall :P Men hun er veldig grei, og gjør stort sett det hun får beskjed om. Begynner å bli godt husvarm nå, litt mer liv i henne nå :)

Hei!

Dette er helt rart :) men jeg er medeier i kennelen som din omplasseringsdalmatiner kommer fra. Kennel Dalmo! Vi mistet i sommer Chilì`s søster Ida til kreft. så det var vemodig nå å se hennes søster. Jeg visste ikke at hun skulle omplasseres engang :) Så dette er gode nyheter :) Er det noe du lurer på er det bare å ta kontakt :) vil gjerne høre fra deg :)

Hoverdoppdretter heter Kirsti Greibrokk og jeg heter Siv Merete Kindlistuen

siv0campari@gmail.com tlf 92830550.

Hei :) Trist å høre om Ida.

Så vidt eg vet er Chili nå omplassert for andre gang nå. Og her blir hun :) Har tenkt på å sende en mail til oppdretter, men har ikke kommet så langt. Skal se om eg får sendt deg noen ord i løpet av helgen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe annet enn en groenendael i vert fall :P Men hun er veldig grei, og gjør stort sett det hun får beskjed om. Begynner å bli godt husvarm nå, litt mer liv i henne nå :)

Hei :) Trist å høre om Ida.

Så vidt eg vet er Chili nå omplassert for andre gang nå. Og her blir hun :) Har tenkt på å sende en mail til oppdretter, men har ikke kommet så langt. Skal se om eg får sendt deg noen ord i løpet av helgen :)

Det var koselig å høre at hun har kommet til et varig hjem og at du er fornøyd med henne. hun kommer fra et kull med utrolig herlig gemytt. Ida som vi mistet var bare helt rå. satt alltid med åpent bur på utstilling.. Deres bestemor løper ennå i ringen, snart 10 år gammel and still going strong. jeg eier deres tante. Dalmo`s Campari (pluss noen til) Hører gjerne ifra deg :) mvh Siv Kindlistuen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bompibelger :lol: Veldig treffende uttrykk :lol:

Herlige bilder, og nye jenten din er nydelig! Er absolutt svak for dalmiser, herlige hunder :ahappy:

:P Kan ikke kalle han noe annet, plutselig snurrer han rundt, slenger rumpa borti Chili så hun mister balansen og ramler uti nærmeste gjørmehull :lol: Eller når han kommer inn med en sklitakling fra siden slik at hun går på trynet :lol: Skulle ha hatt videokamera :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...