Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan bli fort frisk fra forkjølelse?


Gjest
 Share

Recommended Posts

Jeg har greid å dra på meg en skikkelig forkjølelse i løpet av helga, og vil helst bare beholde en horisontal stilling på sofaen. MEN det er flere som har ferie på jobben min de tre neste ukene, noe som betyr at jeg er nødt til å jobbe hver dag og MÅ bli fort frisk.

Til nå har jeg spist en pakke med CuraMed og drukket masse urtete, men jeg trenger flere tips. Kjerringråd eller samma hva, hva gjør dere når dere blir syke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser c-vitaminer, holder meg varm og tørr, unngår trekk (bruker skjerf når jeg er ute f.eks.) og generelt gir kroppen minst mulig ekstra belastninger og mest mulig ro til å bekjempe forkjølelsen så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk masse vann! Hold deg unna veldig varm og kald mat og drikke. Det vil bare lindre midlertidig, men gjør deg egentlig mer sår. Ikke drikk ting med kullsyre og sukker-ting. Ta det med ro og spis appelsiner. For mye curamed fungerer dårlig for meg. Det må være en balanse, hvis ikke så blir det for hardt for magen min, og da blir jeg egentlig bare enda mer dårlig. Men det er jo individuelt.

Endret av :)Kine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta meg en tur på legevakta i går kveld og det viser seg jo at jeg har lungebetennelse! Så det er jo kanskje ikke så rart at ingenting hjalp, hehe!

Nei, mot lungebetennelse hjelper bare antibiotika :)

Men når det kommer til forkjølese, så finnes det bedre ting å bruke penger på enn helsekost og andre remedier.

Om du tar "medisiner" for forkjølelsen så tar det 7 dg å bli frisk, om du ikke tar noe "medisiner" så tar det 1 uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...