Gå til innhold
Hundesonen.no

Welincha's Uta, mitt første kull


Margrete
 Share

Recommended Posts

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Liten frøken på 507 gr hilser og sier HALLO! Frisk og fin og rimelig våken. Sinna på mor som prøver å vaske for man er da sulten! Uta var kjempeflink og det var jammen jeg å!

Mine søte små Alt nå gnåler mannen om at vi skal beholde en hannhund. Tipper det går over jeg, gir han 6 uker, svusj ønske om at Noddy skal bli boende er søkk borte

Mel: Når nettene blir lange Når dagene blir lange setter veene i gang Margrete suller rundt og mener hun skal ha en sang Så klart at hun skal få det, det sier seg jo selv hun sitter der og surre

Ikke engang jeg er så tøff, jeg synes det er dritvanskelig å vite om tispa er ferdig eller ikke jeg (og ett par ganger hvor en valp har ligget igjen har skremt meg) så jeg blir litt kontrollfreak på akkurat det. Greit å vite tenker jeg :)

Når er det for sent å gjøre dette? For jo, jeg å synes jo det er kjekt å vite når jeg er ferdig

Og bare for å gi dere vondt i kontrollfreakene deres, så syns jeg å huske at veterinæren sa 4, kanskje 5 valper på Dinas siste kull. Syns det var ganske greit at hun ikke ga seg etter de 4 hannene, for da hadde vi missa 3 tisper. Bare nevner det, liksom.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å gi dere vondt i kontrollfreakene deres, så syns jeg å huske at veterinæren sa 4, kanskje 5 valper på Dinas siste kull. Syns det var ganske greit at hun ikke ga seg etter de 4 hannene, for da hadde vi missa 3 tisper. Bare nevner det, liksom.. :P

MG_115.gif

Husker den der ja... Var det det kullet jeg var med å "telte" på hos veterinæren?

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser hun tynn ut? - Synes liksom jeg ser ribbein og hofteknøler og det burde man vel ikke se så tydelig på ei tispe som skal klekke om en uke... Mulig bildet lyver :)

Oppdretter mener hun er fin nok, og bildet lyver litt. Hun har bølger over ryggen som juger og sier hoftekuler. Men ja, jeg synes også hun er bittelitt tynn, så hun får litt ekstra mat. Hun blir neppe for tykk på en uke liksom, og hun skal jo ha litt å gå på når valpene kommer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å måle temp i går formiddag og temperaturen er sakte men sikkert på tur ned. Startet måling på 38,5 og nå er vi nede på 37,2 Så jeg flytter nå inn på valperommet og regner med at Uta vekker meg om det skjer noe i løpet av natten :)

I følge oppdretter gikk det fort sist gang og hun fødte tidlig, så det er ikke umulig at det blir sånn ca straks :)

Gleder meg!

Altså jeg flytter ikke dit NÅ, men til natten. Får da være grenser til utålmodighet!

Endret av Margrete
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å måle temp i går formiddag og temperaturen er sakte men sikkert på tur ned. Startet måling på 38,5 og nå er vi nede på 37,2 Så jeg flytter nå inn på valperommet og regner med at Uta vekker meg om det skjer noe i løpet av natten :)

I følge oppdretter gikk det fort sist gang og hun fødte tidlig, så det er ikke umulig at det blir sånn ca straks :)

Gleder meg!

Altså jeg flytter ikke dit NÅ, men til natten. Får da være grenser til utålmodighet!

Hehe, så du skal ikke spise middagen din på valperommet? :lol:

Men hva så du på rønken da? :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva så du på rønken da? :D :D

Vetten bestemte at det var lurest å telle etterpå :P Siden hun har hatt ett tempfall, så var det greit å holde seg hjemme mente han og oppdretter. Så får det komme det som skal komme, vi får håpe på det beste og la naturen går sin gang på en grei måte :)

Nå er i hvert fall rommet hennes helt klart :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan bli lang venting ;) Mine har ligget og lusker på 37,2 i et par dager før fødsel for så å dippe under 37.

Bare sånn for å være litt ekkel :P Men som regel har det tatt under 24 timer for tispene å komme seg opp igjen på normal og satt i gang fødselen.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan bli lang venting ;) Mine har ligget og lusker på 37,2 i et par dager før fødsel for så å dippe under 37.

Bare sånn for å være litt ekkel :P Men som regel har det tatt under 24 timer for tispene å komme seg opp igjen på normal og satt i gang fødselen.

Lykke til :)

*gjeipe til* Jeg er ikke noe god på å vente!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh du kan nok gå noen turer til i skogen. I morgen kveld/fredag morgen tipper jeg ting skjer *se så rolig hun er*

Nei, nå kom vi hjem akkurat da regnet og mørket kom, så nå går jeg ikke ut noe mer. Får heller sitte her og tvinne tommeltotter. Spise en kake, kanskje. Gi den vordende en kos, da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...