Gå til innhold
Hundesonen.no

Welincha's Uta, mitt første kull


Margrete
 Share

Recommended Posts

Ja da er fortispa mi parret og jeg skal ha kullet her hjemme. Jeg gleder meg voldsomt og er livanes redd for at noe skal gå galt :P Hun ble parret tirsdag 26 juni med denne herremannen

Schh1 Kl1 Xantos vom Zabershof, 3 år gammel tysk import og brukt en gang før her i Norge.

Stor, kraftig, kraftig hode, hann-orientert, meget vakker type og uttrykk, harmoniske, vakre linjer, tørr og fast, korrekt front, uttalt Widerriest tilstrekkelig lang, lett fallende kryss, godt vinklet foran og bak Spar, rett bevegelse, fri og kraftig bevegelse. (oversatt fra tysk til norsk via google :P).

Han har vist gjetet, dette har jeg bare hørt og finner ikke noen resultater av dette, dessverre.

XantosvomZabershof.jpg

Og snuppa BH Welincha's Uta. Hun har bestått FA, ferdselsprøve og bruksprøven, mangler ett lite cert for å bli norsk champ. Ei litta tispe med mange jern i ilden, hun er ett arbeidsjern og en ærlig hund. Hun er av typen hund som jobber til hun ramler sammen, så jeg må passe på at jeg ikke overdriver med noen ting. Litt stress, men har ikke lyd under trening. Vil vel tørre å påstå at valpene etter henne ikke akkurat er for familien som tusler i parken hver dag. Lærer fort, både positivt og negativt. Grunnet min sykdom har jeg ikke fått trent noe mer med henne. Jeg hadde en plan om å ta UHP til høsten, men da håper jeg hun ligger med valper i stedet.

images.jpg

Vi møttes hjemme hos han og det tok ikke lange tiden før han var på henne. Gikk fullstendig smertefritt (selv om Uta hadde noen meninger om saken) og det ble heng i 20 min. Dessverre var hun vist ferdig dagen etter og dermed ingen andre parring. Så vi får håpe det holder. Oppdretter og jeg ble enige om at når man reiste til Tyskland var det jo bare en parring og han er jo tysker i blodet så da bør det holde :P

Bilde fra uke 1 burde komme i løpet av dagen, prøvde i sted, men da så hun ut som en sagkrakk. Så da må jeg vente til ett barn står opp så jeg kan få litt hjelp av dem.

Nå er det bare å vente på ultralyd om 2 og en halv uke. Det er lenge å vente for en utålmodig sjel :P

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Liten frøken på 507 gr hilser og sier HALLO! Frisk og fin og rimelig våken. Sinna på mor som prøver å vaske for man er da sulten! Uta var kjempeflink og det var jammen jeg å!

Mine søte små Alt nå gnåler mannen om at vi skal beholde en hannhund. Tipper det går over jeg, gir han 6 uker, svusj ønske om at Noddy skal bli boende er søkk borte

Mel: Når nettene blir lange Når dagene blir lange setter veene i gang Margrete suller rundt og mener hun skal ha en sang Så klart at hun skal få det, det sier seg jo selv hun sitter der og surre

Takk for lykke-ønsker :D

De siste to dagene har hun vegret seg litt for mat, men jeg har ikke villet tro det har vært noe mer enn at det varmt og lummert. Når hun i dag går fra tørrfisken sin begynte jeg å spørre litt rundt. Ett par oppdrettere sier at joda, noen hunder kan bli kvalme alt ved 2 ukers alder. Så jeg er forsiktig optimist :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså denne tråden må på skikkelig stell!

Vi vil ha ukesbilder av Uta! Du har en fin en i bloggen, men jeg er litt usikker på dato der - uansett må det da tas bilde av henne 1 uke etter det bildet osv!

Og så synes jeg drektighetskalenderen bør komme inn her også.. så har vi alt samlet på et sted sånn at vi neurotikere virkelig kan følge med!!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :D

Ukesbilder får komme når hun er normal-vekt. Gubben har vist byttet for han *ler* Så her er begge skikkelige tjukkaser siden de har levd på vom og ikke kylling i ett par uker :P Ikke noe slanking altså, men ned i mengde for til riktig mengde med 34. Hun trenger ikke å se ut som hun tilhører en gammel dame som gir henne mat hele tiden "hun er jo så sulten"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltposter bare fordi det min tråd "It's my party and write if I want to" Fritt sunget

Om det blir slik kalenderen sier, så blir det nok ikke noen Tysklandstur og sieger for meg. Det kjenner jeg er både litt :D og :cry:

26 Jun

  • First day of mating.
  • 48 hours after the first mating the bitch should be mated again. Subsequent matings occurring over a period of time enhance the chances of fertilaziton taking place.
  • The spermatozoa migrate up through the cervix.

27 Jun

  • Sperm travel searching for a mature ripened eggs.

27 Jun -

28 Jun

  • Spermatozoa reach the eggs in the oviducts.

28 Jun -

29 Jun

  • Fertilisation occurs in the oviducts which lead from the ovaries to the uterus.

29 Jun -

1 Jul

  • Fertilised eggs migrate down the oviducts and into the uterine horns.
  • The migration continue to enable even spacing of the embryos.
  • During this migration the eggs will grow into a blastocystes.

7 Jul -

9 Jul

  • The blastocystes implant in the wall of the uterus.

7 Jul-

21 Jul

  • The blastocystes will grow into an embryos.
  • During the next two weeks the important organs will develop.

10 Jul -

17 Jul

  • Dams nipples begin to pink enlarge.
  • The fur on the dams belly and around the nipples may become thinner.

16 Jul -

23 Jul

  • Morning sickness might occur due to hormonal changes or stretching and distension of the uterus. Dam may appear a bit apathetic. She may be off her feed for a while and vomit from time to time.
  • Feeding the dam several meals spaced throughout the day might help.
  • Your veterinarian may want to prescribe a drug to relax the uterus.

21 Jul -

25 Jul

  • An experienced person (a breeder or a veterinarian) can tell by careful palpation whether the dam is pregnant.
  • It’s now the best time to do this because the embryos are walnut-sized now and easy to count.

24 Jul

  • Start to increase the dams food ration.
  • Don’t overfeed, excessive weight gain should be avoided.
  • The foetuses are now and are fully developed miniature dogs.

30 Jul

  • The Dams abdomen starts to get larger.

9 Aug

  • It’s very easy now to feel the puppies, counting them might be a bit more difficult.

12 Aug-

20 Aug

  • Dam begins to spend a lot more time in self-grooming.
  • Her breasts become even more swollen.
  • She may become a bit restlessness and begin to search for a suitable place to have her puppies.

14 Aug

  • The dam might lose her appetite during this period. Her abdomen can be crowded with puppies.
  • It is better to feed several smaller meals spaced throughout the day.
  • You can easily detect abdominal movement now.

14 Aug-

29 Aug

  • Nipples and vulva should be gently cleaned with warm water, you might want to trim the hairs surrounding the nipples, to allow easier access for the puppies to suck.

24 Aug-

27 Aug

  • Milky fluid may be expressed from the nipples.

25 Aug

  • You might want to start taking the dams rectal temperature each morning and evening.

28 Aug

  • Twelve to 24 hours before she is due to deliver, the dams rectal temperature may drop from 101 to 98 degrees.
  • Clear discharge from the vulva might occur.

29 Aug

  • Expected date of whelp. Of course this is just an average. Whelping may take place from the 59th to the 65th day. Puppies born before the 58th day will probably be too young to survive.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

482016_10151107225975833_2046680417_n.jpg

Vi snakker straks tre uker siden hun ble parret. Hun begynner å legge seg litt ut sant?

Fortsatt dårlig matlyst, og en tanke mer sedat :P Hun har vel fått en litt mer verdig holdning også, og denger ikke Asti så mye som før. Noe han utnytter seg grovt av. Så det er en del kjefting på han, idioten!

En ting jeg stusser litt på er at hun fortsatt er nokså rund over brystkassa, såpass at jeg ikke kjenner ribbeina når jeg stryker lett over dem, jeg må liksom ta i litt. Spise gjør hun minimalt av, så jeg pusler litt med henne og hun får middagsrester av oss... eller gubben gir henne i skjul, og jeg later som jeg ikke ser det :P

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og oppdatering? Vet at det er bilde av hengebuksvinet på fb.. m.m.!

*masa*

4 uker på vei og oppdretter mener at hun er drektig etter å ha sett, kjent og snakket

555663_10151119934385833_1982596933_n.jpg

Jada stiller henne opp så hun står litt på skrått. Bare fordi hun står som en sagkrakk ellers :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sååå mye bedre å vente enda flere uker for å få et sikkert svar :aww::P:lol:

hysj på deg! Kan sende deg en pm jeg, når jeg ikke har klart å holde meg. For jeg innrømmer det ikke offentlig! :P Men altså, er ikke denne hvalen drektig, så må jeg seriøst slutte å fore henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hysj på deg! Kan sende deg en pm jeg, når jeg ikke har klart å holde meg. For jeg innrømmer det ikke offentlig! :P Men altså, er ikke denne hvalen drektig, så må jeg seriøst slutte å fore henne.

haha neida, vi trenger ikke å ta det offisielt ;):lol:

Og du trenger kanskje ikke å slutte og fore henne, men muligens gubben din? :lol: Neida, vi får satse på at hun er gravid ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...