Gå til innhold
Hundesonen.no

Marvel, boerboel


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Haha! Ja, jeg syntes det kanskje var greit med bur, sånn at jeg får sove i fred i senga med Marvel!

Fikk lov til å legge ut noen nye bilder eksen har lagt ut på oppdrettergruppa . Nå er han to år.

Jeg tjuvlåner tråden litt jeg: Marvel liker gevir Marvel har 5 tær på bakpotene OG ulveklør! Marvelmage Han ble trøtt, til slutt

Ikke så mye spennende å oppdatere om, han har vært veldig grei idag og i går gikk vi to småturer rundt gata her og en lengre tur. To av turene gikk kjempebra og den ene kortere var han litt survete på.

Idag var han alene hjemme for første gang, vi måtte jobbe begge to samtidig og jeg var borte ca en time og 40 minutter. Han var i buret på soverommet, og fikk to turer på morgenen før jeg dro. Han var stille og tygget på beinet da jeg dro, og da jeg kom hjem var det stille og han så ut som han nettopp hadde våknet. Så det gikk kjempefint!

Planen er å ta ham MED meg i bilen men han er ikke vant til å være der enda, så jeg følte det var bedre å være på soverommet der han tross alt er vant med å sove.

Vi gikk en god tur etter lunsj som ble lenger enn planlagt. Han oppførte seg SÅ bra! Møtte en fransk bulldog hanne som han fikk hilse på samt de fem menneskene bulldogen gikk sammen med. Ellers hilste vi vel på en kanskje seks-sju forskjellige grupper mennesker og personer på veien og det var populært ja! Halen i været og masse logring. Tisset til og med litt på seg da vi hilste på eierene av fransken, hehe :lol: . Veldig fornøyd med turen idag. Han har oppført seg fint inne også! Regner med litt bøll i kveld når han blir overtrøtt, men det betyr ingenting i dag :)

Har sendt melding med et par som har en av halvbrødrene hans som ble født i januar, så skal møte dem en gang i løpet av de neste ukene og rusle en tur sammen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er diverse rått fra www.rawtogo.co.uk :) Jeg bestilte en prøvepakke for å se hvordan kvaliteten er, og om det faller i smak.

Idag har vi prøvd den som heter "choice chunks" som er en blanding av diverse, og den falt absolutt i smak.

Har en pose vom, biff og lever, biff og hjerte, lam, biff, choice chunks og så husker jeg ikke den siste i farta.

Han får tørrfor også sånn at vi er sikre på at han får i seg det han skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har all maten falt i smak :)

Idag gikk vi i parken med noen venner av Steve. Møtte et tonn hunder og masse mennesker. Så fredelig! Ikke noe kluss mellom noen av hundene.

Skrev litt mer i bloggen men jeg regner med at bildene er sikkert det mest interessante for de fleste ;)

IMG_9418.jpg

Kjekt med taxi når man er sliten liten gutt!

IMG_9419.jpg

IMG_9420.jpg

Engelsk bulldog Bella, som tilhører de vi kjenner. Hun var veldig fin, løp som GAL i nesten to timer og ville enda løpe mer! Ganske lange bein også til å være bulldog, var fint å se :)

IMG_9422.jpg

IMG_9424.jpg

IMG_9425.jpg

IMG_9426.jpg

IMG_9427.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er flott! Ett år gammel er hund. I helt fantastisk kondisjon. Jeg tror hun tror at hun er en beagle, hun løp rundt med de to andre beagledamene konstant, det var aldri noen pause!

Jeg syntes heller ikke at kroppen hennes var like ekstrem som mange andre EB jeg har sett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er flott! Ett år gammel er hund. I helt fantastisk kondisjon. Jeg tror hun tror at hun er en beagle, hun løp rundt med de to andre beagledamene konstant, det var aldri noen pause!

Jeg syntes heller ikke at kroppen hennes var like ekstrem som mange andre EB jeg har sett.

Ser ut som hun har litt mer nese også?

Hørtes ut som en behagelig tur, koselig når hundene bare kan leke sammen fredelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teserere: Det er såå mye å velge mellom her når det gjelder råforing! Mange som leverer, og det er faktiske en del utvalg på Pets at Home også (dyrebutikken). Foreløpig syns jeg det vi har fått virker å være av god kvalitet, mye kjøtt og ikke noe særlig væske i det. Men det er kun kjøtt da, så man bør vel enten legge til litt tørrfor eller grønnsaker og mineraler og sånt. Vi gir 50/50 tørrfor nå sånn at vi er sikre på at han får i seg det han skal, prøver å få i ham litt mer tørrfor enn kjøtt. Når han blir eldre skal vi gå over til så mye rått vi klarer.

Poter: Ja, helt klart :) Det burde lages flere sånne. Jeg har aldri sett en bulldog løpe så fort, og så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Vi var på valpesosialisering igjen i kveld og han var motsatt av forrige uke, dødsvarm i trøya og skulle helst hoppe på de andre valpene mens han brølte. Virkelig kongen på haugen trodde han at han var i kveld :P . Så vi brukte vel mesteparten av tiden på å gå rundt kanten og være stille, hehe.

Det er nok greit at neste gang vi skal dit så er det kurs og ikke bare henge rundt og hilse på alle og enhver, nå trenger han kontakttrening tror jeg og ikke bare hurramegrundt med alle som har pels på kroppen.

Han var ikke slem eller noe, men vil helst ikke ha sånn oppførsel og hvertfall ikke at han blir vant til at det er ok å gjøre det. Han hilste fint på de fleste da, men innimellom kokte det over. Han vasket snoppen til en annen liten vorstehvalp :lol: .

Så neste skritt er kontakt, kontakt, kontakt. Må finne en god forsterker som virker ute og ta det gradvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simira var innom idag, vi var på Pets at Home og så her hjemme litt etterpå. Marvel skulle egentlig ha sovet så han var litt overtrøtt, men oppførte seg bra :) .

Ute er han fortsatt 50/50, noen ganger pinglete og andre ganger mye bedre.

Simira var også snill og tok med to Canis-klikkere for meg, så nå skal det klikkes inn litt grunnleggende ferdigheter her!

Ga han forresten den råfòrposen med "tripe" idag, altså rå kumage, FYTTI ******* det stinket så grusomt at det kommer jeg IKKE til å bestille for å si det sånn :P Han spiste det, men han spiser jo også de med lam, biff og fisk, så jeg foretrekker å ikke brekke meg når han skal mates, hehe..

IMG_9438.jpg

IMG_9439.jpg

Koser seg med hjortegevir.

IMG_9440.jpg

IMG_9442.jpg

IMG_9443.jpg

Snakker litt om og øver på å roe ham ned, og beroligende signaler.

IMG_9447.jpg

Kjøpte denne som Simira fant i dyrebutikken og den falt i smak.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den storfevom eller hva den heter til V&H (25?) er like ille, 33 er bedre. :)

Marvel var en herlig liten (stor?) klump med attitude! Han hadde som Julie sier ikke sovet så mye, så han var nok sliten og dermed kanskje roligere enn normalt da jeg kom. Men hilste pent og rolig, hjalp meg å stappe shoppingen i sekken, før han sjekket ut geviret som Julie hadde kjøpt.

Han ble trøttere etterhvert, og på bildet der jeg sitter med ham mellom bena hadde han begynt å få raptuser der han tok fart og bet seg fast i beinet mitt. :P Men han roet seg fint ned med litt stryking på brystet og noe å tygge på (hendene mine...). Det var morsomt å se hvordan ting jeg har lært for å roe ned Kovu fungerte fint her også. I likhet med Kovu så var han veldig grei å ha med å gjøre så lenge man får kanalisert energien i riktig retning. :D

Bildene mine kommer nok når jeg kommer hjem. Det ble god plass i kofferten, jeg angrer på at jeg ikke kjøpte (enda) mer godbiter, men kanskje jeg finner noe i Leicester i morra. Det ble ihvertfall noen fine tepper til bur og ymse (så du at det var skrift på dem, Julie? "Just chilling" og "Snoozing in progress").

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...