Gå til innhold
Hundesonen.no

Marvel, boerboel


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Haha! Ja, jeg syntes det kanskje var greit med bur, sånn at jeg får sove i fred i senga med Marvel!

Fikk lov til å legge ut noen nye bilder eksen har lagt ut på oppdrettergruppa . Nå er han to år.

Jeg tjuvlåner tråden litt jeg: Marvel liker gevir Marvel har 5 tær på bakpotene OG ulveklør! Marvelmage Han ble trøtt, til slutt

Haha :P Har ikke veid han idag da, det er vel grenser for hvor mye han har lagt på seg siden torsdag. Kan jo veie hver torsdag og så følge med på utviklingen f. eks?

Det regner masse idag, så det har ikke blitt noen tur i hagen med koffert enda. Men vi har vært ute en tur som var en 20-30 minutter, gikk bort til gjerdet til the Thames og vandret litt der. Møtte en mann som spurte om å få hilse og det fikk han jo selvfølgelig. Marvel oppførte seg pent og prøvde bare å klatre på ham en gang. Han var nysgjerrig og interessert, men ikke noe hysterisk.

Han var kjempeflink på hele turen og jeg er veldig fornøyd med både ham og oss i løpet av den turen. Eneste kjedelige var at på veien tilbake kjente han igjen det "skumle" hjørnet og da ville han helst spurte inn igjen.

Klippet litt klør mens han snorket på gulvet her etter lunsjen sin.

295100_10151893111820128_1738633990_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er fin, men også et troll :P .

https://www.dropbox.com/s/m3wcbx4b7ge2zq7/IMAG0381.jpg

Vi var ute en 35 minutter tidligere, det gikk mye bedre enn i går. Gikk langs the Thames igjen siden det ser ut til å alltid være noen andre som går der for å komme til togstasjon, broer osv. Satt meg ned på en benk da jeg så en mann og en jogger komme gående, begge føyk forbi og det gikk greit. Møtte enda en jogger og han var litt skeptisk, men var mer interessert enn skeptisk heldigvis :) .

Første halvdel survet han og ville ikke egentlig fremover, men det var ingen kjære mor. Jeg velger å bare overse den survingen og sier til han at vi skal gå, det er ikke noe alternativ å stoppe hver femte meter og se bakover.

På veien tilbake var det to menn med en kran som holdt på å fikse en takrenne, så jeg spurte om han på bakken kunne hilse på, så det gjorde han. Hadde på seg vernehjelm, Marvel fikk hilst og sjekket ut. Vi så en liten hund og noen flere mennesker og biler, men den skeptiske busta kom ikke opp (den spretter som regel opp når han ser noe han ikke er sikker på).

Med en gang han skjønner vi er på vei hjem begynner han å dra fremover, så da ble det litt sikksakk over gata, og så tok jeg en annen vei hjem for å lure hjernen hans. Da traff vi naboen som har en sykt tjukk JRT tispe. Naboen hilste og Marvel var superglad! Åå det var så godt å se :) Halen i været, logret og generelt happy kroppsspråk. Hunden ville ikke hilse på ham men det var greit. Da vi sa hadet til naboen gikk også en annen dame forbi som han prøvde å hilse på, så det var flott å avslutte turen på den måten. :)

Ingen timeout så langt idag, han er flink til å balansere på kanten for å si det sånn. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt han er!

Angående å ligge inntill, så lot jeg Eine gjøre det da han var valp og han valgte gradvis mer og mer å ligge for seg selv. Jeg tenker de trenger nærheten og kroppskontakten og at det er bra for relasjonen/tilknytningen oss i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marvel er bare helt nydelig, kjenner jeg nesten savner valpetiden vi hadde med Hiro...bare nesten da.

Det var utrolig kjekt med skinnsofa den tiden, for der klarte ikke Hiro å komme seg opp. Så hver gang han fikk raptus så satte vi oss der. Måtte kaste de fleste klærne fra den tiden, for de ble hullete :/

Åh, gud..jeg husker med gru hver kveld vi skulle legge oss. Hiro lå i sengen sammen med oss, men hver kveld før han sovnet så hadde han raptus i sengen. Da måtte jeg sitte på kanten av sengen, med dynen pakket godt rundt hele meg. Mens Hiro prøvde å drepe alt som var å få tak i.

Dog det gjør det enklere å være konsekvent med stor hund. Hiro ble mye fortere ferdig med valpebitingen enn Eri, som er en Finsk Lapphund. Etterhvert så stoppet han all lek, bare han såvidt var borti huden vår.

Uansett, kos deg masse. Utrolig herlig rase!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå han sovet i nesten 2,5 timer etter den turen vår, så tydeligvis at det nok skjedde mye i hjernen, hehe. :lol:

Vi lar han sovne mellom beina eller på fanget et par ganger om dagen, og så må han også legge seg "selv" på gulvet noen ganger. Det er også litt fordi han er så ekstremt gira på sofaen at jeg vil han skal bli vant med å ligge alene ved siden av den. Men det skorter ikke på kos og ros her, altså. :whistle:

Har begynt å trene på "sitt" og å vente på å få servert godbit uten å prøve å ta den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på valpesosialisering i går, litt kort varsel fordi jeg fikk email tilbake fra damen bare to timer før det begynte, men vi fikk kastet oss rundt og dratt. Først var han meeeget skeptisk til å gå inn i rommet der alle andre var (litt som en ridebane, det var gjerde på den ene siden man ikke kunne se gjennom og så bare et stort, tomt rom til å trene/oppholde seg i). Tok kanskje fem minutter så hadde han kommet over den første skepsisen og da var det stas å hilse på de andre hundene!

Den mest populære var nok en akitatispe som var 21 uker, hun var stooor og la seg stadig ned for å leke med ham. De fikk ikke herje noe særlig, for alle var i bånd sånn at vi kunne gå unna om det ble mye kaving eller bjeffing. Han var flink og ikke noe hverken eller, sånn egentlig. Ikke bølle, og ikke mobbeoffer.

Drar dit igjen neste mandag, og så begynner vi på valpekurs 1. august.

Jeg er så glad og lettet for at han likte det og var glad der inne, halen i været og masse logring uten å være hysterisk!

Idag gikk vi tur alle tre sammen i formiddag, det gikk kjempefint! Ingen surving på vei bort fra huset og generelt lite stopping for å se bakover. Det kan jo være flere grunner, en grunn kan være at vi gikk begge to sammen med han, og en annen at han begynner å bli varmere i trøya ute.

Hilste på en mann og en dame med en skummel pose, og kun to ganger i løpet av turen kom det opp bust fordi han så noe han ikke likte. God fremgang!

Har hatt en del timeouts idag fordi han er et troll med å hoppe og bite på sofaen og oss når han enten er sliten eller bare har raptus.

561461_10151900190145128_7716229_n.jpg

IMAG0382-1.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig valpemage :wub:

Hva i allverden betyr surving? :P

Også syns jeg han virker skeptisk til noen ting, er dette noe som ligger i rasen? Jeg merket det på Tesh i perioder også, akkurat som Marvel, skulle kikke bak seg, steder hun ble litt redd for noe husket hun en stund osv. Jeg gjorde ingen ting ut av det og det gikk jo over. Men Cosmo hadde ingen sånne "diller". Kanskje det er noe vokterhundgreie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surve/sutre/klage når man er litt misfornøyd? :P små barn surver gjerne når de er feks trøtte eller ikke får viljen sin.

Jeg vil tro at noe av skepsisen er rasen, men at det meste er mangel på å oppleve ting mens han var hos oppdretter før han ble hentet. Hvis jeg har rett så bør det jo være en "grei" sak å fikse med mengdetrening, håper jeg hvertfall.

Hos oppdretteren har han bare sett deres hus og hage, veterinæren og evt besøkende. Så også litt derfor jeg føler litt ekstra på at det er viktig vi kommer oss ut og har gode erfaringer hver dag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...