Gå til innhold
Hundesonen.no

1001 spørsmål ang drektighet


Margrete
 Share

Recommended Posts

Som sikker mange vet, så er Uta parret. Det har bare gått en uke, men du verden så mange spørsmål som dukker opp. Kanskje det har vært en slik tråd fra før, men gidder ikke å søke opp :P Det er den første drektigheten jeg følger og hvor hun står hjemme hos meg, hun skal også få valpene hos meg *glede seg veldig*

Jeg har fått beskjed om at hun skal holdes i mer eller mindre ro i tre uker. Ikke trekke, sykle eller svømme. Svømmingen skjønner jeg i og med at hun fortsatt er litt åpen (?), men ellers? Hvorfor? Er embryoene så sårbare?

Uta stresser en del som de fleste vet og hun gleder seg til det meste. Er det greit? Eller bør jeg roe henne enda mer ned? Hun går så klart i bånd i og med båndtvangen. Her er hun ******* i starten. Hopper og spretter og bråker.

Vi gikk oss bort i sted og det ble en del hopp ned fra høye stener. Jeg prøvde å roe henne ved å løfte henne ned, men det var vist totalt uaktuelt. Klare sjøl! Er dette farlig? (jada nå tenker jeg for mye, men trenger litt beroligelse :P)

Når kan jeg eventuelt se at hun er drektig før ultralyd? Er det noen forsiktige tegn?

Også tok hun seg en ulovlig dupp i vannet... Hjelp!

Kunne sikkert ha spurt oppdretter, men hun er teit og ler av meg (skjønner ikke det :P)

Far:

658866.jpg

Uta:

ststille.jpg

Vinklene kan dere snakke om på chatten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Vinklene kan dere snakke om på chatten :P

:D

Så spennende da :D Beklager jeg ikke er til mye hjelp, har hatt tispe i hus ei uke som begynte blø etter ett par dager i hus med kjekkasen min.. :o Det er omtrent min erfaring på området--

Hvem er faren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Så spennende da :D Beklager jeg ikke er til mye hjelp, har hatt tispe i hus ei uke som begynte blø etter ett par dager i hus med kjekkasen min.. :o Det er omtrent min erfaring på området--

Hvem er faren?

Xantos vom zabershof, tysk import og brukt to ganger her i Norge. Så blir spennende dette! Han kom opp som nr to i beste hannhund på Pinseutstillingen. Vakker gutt, og med ett lynne man kan lete lenge etter. Ikke noe bråk mot andre hunder og unger er vist drømmen. Så han sammen med mange barn når vi kom og han lot seg kose med. Sjarmerende og høfflig mot Uta :)

Etter hva jeg har hørt har han også gjetet i tyskland. Jeg finner ikke noe på google om det, så jeg kan ikke garantere det. Så det lover godt. Han har også ssch1, og selfølgelig alle andre tester sch. må ha :)

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinklene kan dere snakke om på chatten :P

Dette spørs om det er noe særlig til chat-kvalitet altså, om dagen går det mest om pupper, det andre kjønn og hva man har spist iløpet av dagen, sorry Uta :no:

Nei, jeg tviler veldig sterkt på at hennes små hoppe stunts og badestunts er farlig av noe slag, og drektighetstegn kan sees om hun slimer bak = drektig er min erfaring :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spørs om det er noe særlig til chat-kvalitet altså, om dagen går det mest om pupper, det andre kjønn og hva man har spist iløpet av dagen, sorry Uta :no:

hihi, men da fikk dere jo noe annet å prate om :P

Jeg måtte innom veterinærkontoret her i Son for å kjøpe mat og fikk spurt veterinæren om dette med den belastningen i dag. Hun mente at det gikk så fint så :) Bare vi ikke gjorde det hver dag :P

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.schendas.com/ har i bloggen skrevet en del rundt kullet hun hadde nylig, står veldig mye bra der.

Finner ikke... ser bare ett blogginnlegg fra parringen. Interessant forresten, for Asti å reagerte med å ikke bry seg om Uta samme dag som hun ble parret.

Fant :P

Edit2: men jeg vil ikke lese om tom tispe :s

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denali både trakk, løp og hoppa hund. Og 6 valper ble det :)

Grunnen til at man skal være litt forsiktig er at man øker kanskje sannsynligheten for noen flere festede fostre rundt festedagene. Men det er altså mellom 2. og 3. uke.

I år var det ei drektig tispe som gikk starten på Iditarod, ikke noe kluss der heller. Men en god regel er vel normal aktivitet, men ingen pressing. Sånn for å være på den sikre siden.

Så er sikkert noen langt mer forsiktige enn andre oppi det hele ;)

Edit: Her er min "valpeblog": http://kimburu.blogspot.no/2012/01/planlegging-og-venting.html

er nesten bare valpeinnlegg fremover også, til valpene har flyttet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, visste ikke at hun skulle parres! Kan se for meg det er mange spørsmål ja.. jeg har jo "bare" valp igjen og føler meg helt grønn, så jeg kan absolutt tenke meg at det kommer 1001 spørsmål når man har den hunden som LAGER valpene :D Skal hun føde hos dere, eller tilbake til oppdretter litt før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, visste ikke at hun skulle parres! Kan se for meg det er mange spørsmål ja.. jeg har jo "bare" valp igjen og føler meg helt grønn, så jeg kan absolutt tenke meg at det kommer 1001 spørsmål når man har den hunden som LAGER valpene :D Skal hun føde hos dere, eller tilbake til oppdretter litt før?

J

Ja hun skal være hos meg til siste slutt nå :D Så det blir jo ekstra spennende denne gangen. Er jo med fra parring til føding til levering. Har nå en oppdretter i ryggen, men hun bare flirer av meg :P

Kanskje lage en egen tråd?

Har aldri brydd meg, det der klarer tispene fint regulere selv. Drektighet er ingen sykdom :)

Vet jo det :P Klarer bare ikke å la være å tenke på alt som kan gå galt! *tenker for mye* Noen med fisk? Tenkte å finne igjen tråden din, for å lese meg litt opp om hvordan du har gjort det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare hatt ett kull.

Mange tanker, men må ærlig inrømme at hoppe ned fra en stein og sånn ikke var i mine bekymringer ;)

For å si det sånn så tror jeg nok ikke DET er d som eventuelt gjør at hun går tom, hvis hun skulle gjøre det.

(Håper ikke det altså ;) )

Når det kommer til drektighet, så tar man jo ul etter en 3-4ukers tid. I forkant av det så jeg det veldig tydelig på min frøken. Hun var lakt seg kraftig ut, og hadde svære patter og ja alt tydet på at hun var med valper :P

Men du har jo de som du ikke ser noen verdens ting på å ;)

Så du får krysse fingrene for at det blir masse tydelige tegn som enhver idiot ville sett, hehe :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare hatt ett kull.

Mange tanker, men må ærlig inrømme at hoppe ned fra en stein og sånn ikke var i mine bekymringer ;)

For å si det sånn så tror jeg nok ikke DET er d som eventuelt gjør at hun går tom, hvis hun skulle gjøre det.

(Håper ikke det altså ;) )

Når det kommer til drektighet, så tar man jo ul etter en 3-4ukers tid. I forkant av det så jeg det veldig tydelig på min frøken. Hun var lakt seg kraftig ut, og hadde svære patter og ja alt tydet på at hun var med valper :P

Men du har jo de som du ikke ser noen verdens ting på å ;)

Så du får krysse fingrene for at det blir masse tydelige tegn som enhver idiot ville sett, hehe :)

Takk for svar :)

Jeg har vel begynt å legge merke til ting, men om det er fordi hun nettopp er ferdig med løpetid eller noe annet vites ikke. Jeg synes hun er mer "ekstrem" på enkelte ting. Hun blir fortere sliten, hun har lagt seg bittelitt ut (tjukk?), mer dorsk, hun denger ikke en schæfergutt fult så ofte lenger, det er halvhjertet og på slutten av turen får han gjøre hva han vil, til og med gå foran :P De siste dagene har hun mistet matlyst. I dag gjemte hun seg med frokosten sin :o Raringen min :P Det er jo veldig tidlig å si noe som helst, men lov å håpe jeg ikke overanalyser det lille jeg ser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...