Gå til innhold
Hundesonen.no

Irsk ulvehund vs Skotsk hjortehund vs Grand Danois ..


jlkm
 Share

Recommended Posts

Guest Gråtass

Jeg har hatt både ulvehund og hjortehund. I tillegg var jeg passhjem for en grande. Jeg personlig syns ulvehunden er den mest ukompliserte av dem. Ulvehunden har etter min erfaring lite jakt og kan som sagt stikke en tur etter vilt, men ikke spesielt problematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh vil ha ulvehund igjen...det er lov å drømme :D .

Hvorfor valgte du ikke ulvehund igjen egentlig?

Tror jeg er litt skeptisk til ulvehunden pga helsen deres også, de har jo ikke akkurat høy levealder?

Hva er egentlig helseplagene til ulvehunden? Hjertet osv selvsagt, men hofter?

Er det ikke veeeeldig mye arbeid å nappe en ulvehund?

Hadde jeg kun basert det på utseende, hadde jeg valgt irsk ulvehund fremfor hjortehunden. :P

Men jeg liker at hjortehunden er en stor rase uten tyngden til ulvehunden.

Jeg er veldig fornøyd med mitt individ av rasen hjortehund. :wub: Og kunne godt tenkt meg enda en.

Jeg syns hjortehunden er en rase som ofte blir glemt i alle de mer "attraktive" myndene, og kommer ofte i skyggen av ulvehunden, men det er veldig ufortjent. Det er virkelig en rase verdt å vurdere. :ahappy:

IMG_8112_Minion_zps682faabe.jpg

IMG_7000_Minion.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor valgte du ikke ulvehund igjen egentlig? Jeg syns hjortehunden er en rase som ofte blir glemt i alle de mer "attraktive" myndene, og kommer ofte i skyggen av ulvehunden, men det er veldig ufortjent. Det er virkelig en rase verdt å vurdere. :ahappy:
Jeg tror vel hjortehunden appellerer mest til myndefolk, og ulvehunden til de som liker giganter (men ikke nødvendigvis er så begeistret for andre mynder). Og for mange myndeinteresserte har også hjortehunden for kort levealder. Men den har vært en drøm i mange år, også for meg. De har noe helt spesielt ved seg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke ulvehund her denne gangen fordi Steve ikke liker hvordan de ser ut (jeg vet, han er nok syk!), så vi måtte finne noe vi var sånn halvveis enig om.

Helsemessig har du noe kreft, og noe hjerteproblemer. Også HD/AA, men jeg har ikke hørt om så mange hunder som dør eller avlives pga hofter og albuer. Mye jobb for et hjerte å pumpe blodet rundt i en så stor kropp. Noen får problemer med lungene når de blir litt eldre, og dårlig sirkulasjon i beina.

Allergi har jeg ikke inntrykk av at er noe særlig problem, eller hudproblemer :) .

Ville glatt hatt en ulvehund igjen selv om levetiden ikke er 10+ år. LETT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...