Gå til innhold
Hundesonen.no

Stille løpetid?


86*modell
 Share

Recommended Posts

Er det noen her som kan fortelle meg litt om stille løpetid på hund? Har ei tispe som sannsynligvis er på sin fjerde løpetid her..Første løpetid var det minimalt med blod, kun et par dager. Andre løpetid oppdaget jeg helt tilfeldig ved at hun begynte å syte og gni seg oppetter folk, og da såg jeg at hun var hoven bak. Tredje løpetid var det bittelitt blod igjen. Det er nå et halvt år siden (tispa er snart to år og av liten/mellom blanding, cocker og d.snauzer) og for en ukes tid siden oppdaget jeg at hun var hoven bak igjen, ingen blod eller noe. To dager i forkant opplevde jeg at min ellers så omgjengelige hund fløy av agilitybanen under trening og rett i trynet på en annen tispe hun vanigvis leker godt sammen med. Hun er altså litt mer purkete enn vanlig, ikke så begeistra for andre tisper plutselig, hoven bak og de bakerste pattene er litt hovne også. Er det dette som kalles "stille løpetid"? Er de fertile under en slik løpetid? Og når vet man at stådagene er, siden man ikke akkurat har den muligheten med å kunne se når blodet avtar? Jeg spørr, fordi jeg skal passe gammelhunden min om et par dager, og han ska være her i to uker. Det er en fertil hann av stor størrelse, så det er jo ikke akkurat ønskelig at vi ender opp med valper. De kommer selvsagt til å være adskilt når vi ikke er tilstede, men greit å ha en ca peiling, siden det er så fort gjort. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en løwchentispe som nå er 4,5 år og har hatt kun to ordentlige løpetider. Etter det jeg har sett er at hun har hatt løpetid med ca. 6 mndr. mellomrom fra hun var ca. 8 mndr. Da er hun hoven bak, uten blod, men hun har eggløsning. Sjekket hos veterinær ved forrige "stille" løpetid. Hun kan være litt småirritert under disse løpetidene. Ble parret ved siste ordentlige løpetidenog fikk 4 valper. Hannen min har ikke vært spesielt interessert i henne, men de holdes adskilt sånn i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er akkurat ferdig med en løpetid vi merket lite til mtp blod. Det var likevel lite problematisk å følge med på hvor hun var i syklusen, eller hva det heter. Hun ble like sjøgete som andre tisper på slutten :blink: Eller hun klenger på Scilos og driter i andre :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og så mye for håpet om en mindre grisete løpetispe, for i dag, på det som egentlig er 7-8-9 dagen eller noe sånt i forhold til når hun hovnet opp bak, har hun jaggu begynt å småblø. Hvorfor begynner hun å blø så sent da? Er det normalt?? og vil det si at hun ikke har stå-dager nå, sånn som man kanskje skulle tro at nærmet seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...