Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjerde inn tomt


Recommended Posts

oi!! Det der så DYRT ut! Er det lov å spørre hva det kom på?? Men pokker så pent!!

Her holder vi på å sette opp gjerde nå. Det blir vanlig "sauegjerde" her, med toppbord.

Felleskjøpet har gjerdestolper til ok pris. Var der vi endte opp med å kjøpe iallefall. Nettingen også, for den del.

Tror det kom på ca 500 kr pr meter,da gjorde vi absolutt alt selv men valgte en litt dyr løsning stål,fant vi ut etterhvert. Kunne klart oss med noe rimligere. Jeg vil tro vi har ca 200 meter plank også er resten granhekk med netting innenfor. Netting blir veldig fort stygt,plank er holdbart (men må males så vi får vel aldri solgt med så mye hekk og så mye gjerde :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanlig impregnerte påler kjøpt på Felleskjøpet. Nettingen er festet med strips. Det kan også stiftes, men det blir ikke like sterkt. Gjerdet er fortsatt i veldig god stand, etter 4 år. Er så anvendelig at vi bruker det også til hønsegård.

Nå holder vi på med nytt gjerde rundt hovedhagen. Stakitt! Det blir SÅ bra, men det koster. Regner med en 9000 kr for hele gjerdet, samt det er mye jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjerdet inn 1 mål og satte det bort til firma

Gjerdet er 120cm høyt eller 150cm (jeg husker ikke helt)

Vedlikeholdsfritt og helt greit. Kostet rundt 30.000

Har fire fuglehunder.

Har brukt hønsenetting på hytta tidligere men skal til sommeren gjerde inn et større område og da skal vi gjøre det skikkelig. Mye nyttige tips her

Bilde av vårt gjerde bak hundene

post-1164-0-83357800-1370427607_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kom på ca 500 kr pr meter,da gjorde vi absolutt alt selv men valgte en litt dyr løsning stål,fant vi ut etterhvert. Kunne klart oss med noe rimligere. Jeg vil tro vi har ca 200 meter plank også er resten granhekk med netting innenfor. Netting blir veldig fort stygt,plank er holdbart (men må males så vi får vel aldri solgt med så mye hekk og så mye gjerde :)

Hvor høyt er det? Tror vi også må gå for plank når den tid kommer, greit å begynne sparinga alt nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høyt er det? Tror vi også må gå for plank når den tid kommer, greit å begynne sparinga alt nå

:P

1.80 mot hytta ved sidenav og 2 meter mot veien. En borti veien her har netting på 2 meter men der klatrer den ene setteren ut hele tiden. Greit med noe de ikke får fotfeste i :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...