Gå til innhold
Hundesonen.no

Få bort støtingen...


Grim
 Share

Recommended Posts

uten å miste fart, intensitet og glede? Noen som har en lur oppskrift?

Grim har støtet mye i det siste. Så mye at jeg har et svært blåmerke på låret. :aww:

Han støter under innkalling og etter hinderet. På trening belønner jeg åpenbart aldri dette, fører armen bak når han er på vei inn slik at han fortsetter litt forbi meg før han kommer inn på plass, eller tar et steg fremover. Det funker bra, men når vi kommer på konk og jeg ikke kan holde på sånn, støter han meg nesten over ende. Hva kan jeg prøve?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Lær hunden at han skal forbi deg for å snu og brlønningen kommer bak deg.

De fleste som støter bruker tett og slett hf til å kunne snu fortere så han må lære en ny teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær hunden at han skal forbi deg for å snu og brlønningen kommer bak deg.

De fleste som støter bruker tett og slett hf til å kunne snu fortere så han må lære en ny teknikk.

Der sa du noe, for jeg ga han likevel godbiten ved foten selv om han løp forbi og snudde bak meg før han kom inn. Da gir jeg den bak - også får jeg bare huske på å trene på dette innimellom. :whistle: Tenkte liksom at når jeg først hadde fått det bort at jeg var kvitt det...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...

Eller så kan du være ærlig med hunden din å "si" at det gjør vondt (noe det gjør..) ;)
Når han/hun støter deg, sier du litt hølytt og kvast AU! Har selv prøvd dette ut, og vel og merke så fungerte dette.

Hunden får ingen skade av det, og den tenker seg heller om når den kommer inn :)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan du være ærlig med hunden din å "si" at det gjør vondt (noe det gjør..) ;)

Når han/hun støter deg, sier du litt hølytt og kvast AU! Har selv prøvd dette ut, og vel og merke så fungerte dette.

Hunden får ingen skade av det, og den tenker seg heller om når den kommer inn :)

Samme har jeg gjort med Risk pluss at jeg "veltet" i det han gjorde det. 2 repetisjoner og han begynte virkelig å tenke seg om når han kom inn uten at farten har gått ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...