Gå til innhold
Hundesonen.no

Stabyhoun Amigo - livet som veteran


jaktlykke
 Share

Recommended Posts

Siden tråden min er forsvunnet så får jeg lage meg en ny for anledningen...

Amigo er med i finalen om å kåre regionens fineste hund (utplukket av 435 påmeldte, det er 15 i finalen).

Vi trenger din stemme!

Her er link til finalebildene:

http://www.h-avis.no...ndene-1.7406991

Send HA Amigo til 2303

Avstemningen foregår helt til neste fredag (29 juni).

post-206-0-26660700-1340198992.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hipp hurra for godgutten min som fyller 10 år i dag :wub: Du og jeg har opplevd sååå mye på disse årene! I 2006 ble du godkjent ettersøkshund som aller første stabijhoun I 2007 ble du N UCH og N

I dag har Amigo feiret 11-årsdagen sin med en herlig skogstur i nydelig påskevær   

Amigo holder koken i skogen enda; vi gikk ordinær blodsporprøve i dag og han suste inn til en solid 1 premie - den 18:de i rekken! Matmor er superglad i pensjonisten sin

Posted Images

Amigo har fått seg dame..! Frøken Blixtra er på besøk helt fra Åland (finland) og skal ha sommerferie noen uker hos oss. Hun nærmer seg høyløp og da får man krysse fingre og tær for at det blir en vellykket parring eller tre og at det blir masse skjønne valper!

post-206-0-56078000-1341664846.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beundra både Amigo og hans utkårede i dag på tur til jobb - en med hengehale og en med krøllhale høyt hevet :) gitt at det var de, var det flinke hunder som gikk så pent som bare det i bånd, og takla folkehavet utenfor lillestrøm stsj godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beundra både Amigo og hans utkårede i dag på tur til jobb - en med hengehale og en med krøllhale høyt hevet :) gitt at det var de, var det flinke hunder som gikk så pent som bare det i bånd, og takla folkehavet utenfor lillestrøm stsj godt :)

Det var nok ikke oss (vi er i Hordaland) men de er begge veldig flinke til å gå i bånd :)

De stortrives sammen og spiser og sover i lag. Det er enda litt tidlig i løpet men tipper det blir parring mot helgen.

En filmsnutt og to:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Gud bedre, her var det leeeeeeeenge siden forrige oppdatering :blink: :blink:

Siden sist (juni 2012) har Amigo blitt pappa til åtte svart-hvite stabijer; tre gutter og fem jenter. Storm ble med hjem til Sveio :wub: Resten av valpene ble igjen på Åland.

Sommeren etter - i juli 2013 - reiste vi tilbake til Åland på kulltreff og der var vi 11 stabijer samlet på ett brett! Fra venstre: Pappa Amigo, Storm, Zally, Frost, Tindra, Muller, Dimma, Dundra, mamma Blixtra, Skimra og mormor Aassie.

Valpetreff002-001_zps0caf4480.jpg

Mens vi likevel var på Åland så benyttet vi anledningen til å dra over til Pori i Finland på internasjonal utstilling. Der ble Amigo BIR med finsk cert og CACIB.

UtstillingiPoriFinland2013135_zpsf88b4a3

Mamma Blixtra ble BIM med cert og CACIB hun også!

UtstillingiPoriFinland2013223_zps90bcd1a

Ungene gjorde ikke skam på foreldrene; de fikk begge reserve-cert og ble henholdsvis 2 BHK og 3 BTK.

I etterkant har flere av valpene oppnådd finsk, svensk og helsinki juniorvinnertitler så kombinasjonen kan ikke ha vært altfor ille :P

Amigo begynner å dra på årene, men er fortsatt ganske så sprek. I fjor deltok han på flere blodsporkonkurranser og var på pallen på flere av dem.

Han er også med i en film om ettersøk :)

Scan0017_zps156a20fb.jpg

Nå sist i desember 2013 dro vi over til Finland igjen på trippelutstilling, og der klarte gamlingen å få med seg hjem fire vinnertitler :wub:

Amigo9aringr_zps186a07d8.jpg

Amigo fyller ni år på søndag; det må feires med kake!

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HIPP HURRA for Amigo som fyller ni år i dag :sorcerer: :sorcerer: :sorcerer:

Amigo9aringr008_zps76662ae5.jpg

Hipp hurra for gutten min som fyller 9 år i dag! Og gratulerer så mye med dagen til resten av A-kullet ♥

Amigo skulle bli ettersøkshund, punktum. Ikke skulle vi gå på utstilling og ikke skulle vi konkurrere i blodspor. Men så feil kan man ta... :P

2006: Første stabij som ble offentlig godkjent ettersøkshund, han er 13 måneder gammel
2006: 18 måneder gammel har han inne kravet til NVCH, men må vente til han blir gammel nok for at den skal gjelde
2007: NVCH og NUCH
2008: SVCH
2009: FVCH og dermed også NORD VCH! Eneste stabij i VERDEN med den tittelen - matmor er ekkelt stolt :P
2011: Vinner the Hell of Leuvenum som regnes som den vanskeligste sporprøven i Nederland. Første stabij som noengang har deltatt!
2012: DKUCH
2012: Dater finske Blixtra og resultatet blir 8 herlige valper!
2013: BIS veteran på Vestlandets Fuglehundfestival
2013: BIR med CERT og CACIB på internasjonal utstilling i Pori, Finland
2013: Tre måneder før sin 9-årsdag oppnår han titlene HEV-13 HEVV-13 NORDVV-13 FIVV-13 på trippelutstillingen i Helsinki, Finland

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen kake på gutten i dag - i stedet fikk han en utfordring i form av en brukshundprøve for schweisshunder.

Slik ser et bruksspor ut:

brukssporskisse_zpsed412552.jpg


Sporet legges i sin helhet med klauvsko og det er er blodmarkering i deler av sporet. 1460 meter og 24 timer gammelt, to sårleier med bein/hårframenter og et par tilbakeganger og "rundkjøringer"... for ikke å snakke om at det kryr av hjort i området.

Ganske så spennende med andre ord!

HMspor2_zps9ae6c5b6.jpg

Amigo har funnet sporstarten etter et sporoppsøk i en rute på 25 x 25 m.

HMspor3_zpsb0f25e9f.jpg

Så er vi i gang med sporingen; 400 meter med blodmarkering, 800 meter uten og siste 200 metrene med blodmarkering.

HMspor4_zps0447d56a.jpg

Dyp konsentrasjon fra begges side

Amigobruksspor_zps08a5ee0a.png

Den gule markeringen er Amigo og det røde er sporet. Jeg er kjempefornøyd med innsatsen!

Amigo9aringr003_zps22844dd0.jpg

... og det tror jeg Amigo også var :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beundra både Amigo og hans utkårede i dag på tur til jobb - en med hengehale og en med krøllhale høyt hevet http://hundesonen.no/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png gitt at det var de, var det flinke hunder som gikk så pent som bare det i bånd, og takla folkehavet utenfor lillestrøm stsj godt http://hundesonen.no/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png

Høres ut som naboene mine det :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...