Gå til innhold
Hundesonen.no

Førsteinntrykk av min hjemmeside?


Bjerknez
 Share

Recommended Posts

Den var ryddig og fin. Vanvittig flott forsidebilde :) Jeg ville kanskje hatt overskriften "Ove Bjeknes' blogg" i samme skrift som "underoverskriftene" under og ikke på skrått, men heller rett (om du skjønner) over. Men jeg er litt i overkant opptatt av symmetri og sånn, så det kan godt hende det bare er jeg som synes det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flott og proff side! :) Eneste jeg syns trekker litt ned, er at det er ulike bakgrunnsbilder på hver side. Det er kun personlig smak da, vet at andre syns det er fint. :) Jeg ville personlig også hatt mer rolige bilder til bakgrunn, da det lett kan virke forstyrrende med bilder slik du har brukt, selv om man har solid farge i bunn på teksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Djervekvinnen at det er forstyrrende med ulike bakgrunnsbilder. Ellers savner jeg "noe" på forsiden, jeg åpner siden og venter liksom på at det skal dukke opp noe ved siden av menyen, altså den innholds-plassen der som fylles på de andre undersidene. Det burde være noe der som sier "velkommen" e.l.

Ellers flott, oversiktlig side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner også noe på forsiden - jeg blir sittende og lure på om det bare laster tregt, eller noe. Bakgrunnsbildene tar forøvrig ganske lang tid å laste hos meg. Jeg har ikke verdens raskeste internettforbindelse, men allikevel.

De stående bildene på gallerisidene blir såpass store at jeg må scrolle for å se hele bildet. Det syns jeg er litt ødeleggende - jeg liker å se hele bildet på en gang, ikke stykkevis og delt. ;)

Bildene på disse sidene tar også litt tid å laste, og særlig på diverse- og natur&landskap-sidene ville jeg tatt en vurdering på om du trenger å ha alle bildene liggende der. For meg ble det mange "like" bilder, særlig svaberg-bildene. Det kommer jo litt an på hva formålet med gallerisiden er, men det kan godt hende at det holder med 10-15 bilder per galleriside, i alle fall med det oppsettet du har nå. Det krever dog at du foretar en enda mer kresen utvelgelse av hvilke bilder du vil vise fram.

På sikt kan det kanskje være lurt å legge inn en eller annen arkiv-, søks- eller kategorifunksjon i bloggen din, så blir det lettere for leserne å finne bestemte innlegg eller bla seg tilbake. :)

Edit: Og ja. Ikke skriv Ove's blogg i sidetittelen, for det er ikke riktig norsk. ;) Oves blogg, heter det. Om du syns det ser rart ut kan du skrive Ove Bjerknes' blogg eller Ove sin blogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsiden likte jeg veldig godt. Endelig en side som ikke har masse rart som konkurrerer om oppmerksomheten på forsiden.

Likte resten av oppsettet godt også.

Jeg synes ikke at det er et problem med forskjellige bakgrunnsbilder. Men det jeg observerte når jeg kikket på bildene i galleriet, var at bakgrunnsbildene ødela litt på akkurat de sidene. Ble distrahert og øyet bevegde seg mer mot bakgrunnen enn bildeindeksen.

Tror også at det kan være en fordel å bytte font på "Ove Bjerknes blogg", den som står der bryter litt med intrykket jeg får av at siden er proff og ryddig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flott side. Jeg har vært innom en del foto/galleri sider og du har ingen irriterende scroll menyer. Flotters!

Jeg har ikke så rask forbindelse på nettet jeg heller. Så det tar litt tid, men det irriterende mye (for meg) 2-3sek kanskje. Liker at bildene er store, men jeg har også problem med prortrettformatbildene at de blir for høye for skjermoppløsningen.

Ellers er det en ørliten feil nederst på utstyr siden der "diverse ND filter" ikke står i eget punkt.

Siden fremstår for meg som "rein og enkel" uten at den er simpel. Liker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endret "logoen" til "Ove Bjerknes Hobbyrom"

Synes kanskje denne beskrivelsen passet bedre til siden.

Jeg har også rettet feilen med ND filter :)

Takk skal du ha :)

EDIT:

Det med for store bilder fikser jeg på den måten at jeg fra nå av legger ut bilder som har 800px i lengste ende og ikke slik som nå hvor det er 1024px.

Orker ikke å endre størrelse på alle de bildene som allerede er lagt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er rålekker :-)

En ting jeg synes er litt dumt er at det ikke går an å bla videre når man trykker på ett bilde, det er litt "tungvindt" å klikke på ett og ett.

Jeg synes det er fint med forskjellige bakgrunnsbilder i dette tilfellet, siden bildene er såpass bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er rålekker :-)

En ting jeg synes er litt dumt er at det ikke går an å bla videre når man trykker på ett bilde, det er litt "tungvindt" å klikke på ett og ett.

Jeg synes det er fint med forskjellige bakgrunnsbilder i dette tilfellet, siden bildene er såpass bra.

Tusen takk for det Lola Pagola :)

Man kan da bla videre hvis man klikker på et bilde her?

Er kun bildene som blir lagt inn i bloggen som man ikke kan dette med, men defleste bloggbildene holder ikke denne kvaliteten som bildene under "Gallerier" og derfor så har jeg valgt å fjerne den muligheten der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvfølgelig rett :-) Det så jeg ikke, jeg var nok inne på bloggen. Men jeg ville kanskje vurdert å legge til muligheten der og jeg da, det tar bort litt av gleden når man må lukke og åpne så mye. Jeg vet iallefall at jeg ofte hopper over blogginnlegg med slike bilder, med mindre jeg er veldig interessert i bildene i utgangspunktet. Men kanskje jeg er sær sånn. Og hvis bildene ikke har den kvaliteten de andre bildene har, er det jo desto viktigere å gjøre det brukervennlig, så folk faktisk ser på dem. Bildene under galleriet ville man muligens trykket seg igjennom uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvfølgelig rett :-) Det så jeg ikke, jeg var nok inne på bloggen. Men jeg ville kanskje vurdert å legge til muligheten der og jeg da, det tar bort litt av gleden når man må lukke og åpne så mye. Jeg vet iallefall at jeg ofte hopper over blogginnlegg med slike bilder, med mindre jeg er veldig interessert i bildene i utgangspunktet. Men kanskje jeg er sær sånn. Og hvis bildene ikke har den kvaliteten de andre bildene har, er det jo desto viktigere å gjøre det brukervennlig, så folk faktisk ser på dem. Bildene under galleriet ville man muligens trykket seg igjennom uansett.

De bildene som blir lagt inn i selve bloggen er bare øyeblikksbilder av ymse kvalitet og det er ikke meningen at disse skal stå frem som noe flott bildeserie hvor man vil bla igjenom. Jeg mener derfor fortsatt at ikke dette er å foretrekke akkurat der :)

Men vi har nok bare delte meninger der :)

Men sier tusen takk for kritikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...