Gå til innhold
Hundesonen.no

Lar du hunden(e) sove i senga din?


Tibetanian
 Share

Recommended Posts

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har 2 av hundene i senga Den lille brune sovner alltid på armen til gubben om kvelden. Om jeg er oppe en tur i løpet av natten finner jeg som regel den ene på puta mi, og ingen ting er så trivel

Hehe, kammeraten helt til høyre har fryktelig lyst på den brunostskiva

Posted Images

Guest lijenta

Det blir vel å svare noe sant ja, janei nei.

Ja kos

Nei fordi det var en "klatrer" og fordi en annen har innendørsallergi og fordi det er for liten plass i sengen til meg og to hunder.

Edit: Glemte janei som egentlig burde være neija. Atså hunden får ikke være i senga men jeg våkner med hunden i senga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini ligger i senga, gitt! Skulle aldri ha hund i senga, men den lille fisen der merkes ikke engang. :P Hun ligger helt stille, gjerne under dyna. Hun legger seg forøvrig i sin egen seng hver kveld, men får komme opp i løpet av natta. Sambo tar henne ikke opp. Men han fikk seg en overraskelse i går! Jeg var ikke hjemme, og Mini, som ikke vi trodde klarte komme opp i senga selv, lå og koste seg verre nettopp i senga da sambo våkna. Hehe.

Chessea får ikke ligge i senga. Hun vrir og vrenger på seg i ett sett, og det er slitsomt! Dessuten synes hun det er for varmt. Hun har fri tilgang inne, så hun ligger stort sett i lenestolene i stua eller i sin egen seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, kelpien sover i seng. Nesten sånn at jeg har det som kriterium for rasevalg: "Må kunne ligge i seng uten å bli for varm". Tidligere hadde vi basenji som også i seng. Alle de andre hundene har vi hatt i senga når de var små valper (så mye lettere om natten det) men når de vokste til så ville de ikke ligge i seng lenger, ble for varmt tenker jeg.

I forhold til flokk-teori etc, så er det vel fullstendig naturlig at hundene også sover der menneskene sine er, synes jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken gjør alltid det, enten ved fotenden, under dyna, eller det beste - oppå puta med hodet på kinnet mitt, det er så utrolig koselig, Smeeelt :heart: :heart: Hender Grumpy kommer opp og skal kose litt om morgenen eller om kvelden, men han pleier som regel å ligge i stolen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får de sove i senga ja (gubben sier at han syns det er en uting, men jeg trur han liker at de ligger der :P ) :D Noen av dem liker å ligge der, mens andre liker best å purke på sofa'n aleine på natta.

Arja er den som liker det aller best, og helst skal hun ligge midt i mellom oss og kose hele natta :heart:

Det kan bli litt trangt om morgenen, med 2 voksne, en treåring, og opptil 4 bikkjer i senga på en gang :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 2 sover i senga hver natt. Nei, det har ingen verdens ting å si for lederskapet. Om noe så bygger det bare tettere bånd mellom hund og eier.

Resten av flokken sover rundt om i huset. om mannen er vanskelig å få opp en lørdags morgen slipper jeg hele gjengen inn på soverommet, det er så vidt plass til alle i senga :innocent:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaa ^^ Men han ligger der bare når vi har lagt oss, går ned og ligger i sin egen seng når han og vi skal sove.(han velger det selv) Også kommer han opp igjen om morgen for å vekke oss! :) Den mest populære måten å vekke oss på er å presse den kalde snuten under føttene våre! Han har nok skjønt att da får han reaksjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nop. Jeg HATER å ha grus, sand, hår ++ i senga. Til og med sambo får gjennomgå hvis han setter seg i senga med bukse på :P Liker det virkelig ikke når jeg legger meg og kjenner at det stikker fordi det er småstein i senga :P Dessuten er det dårlig nok plass der fra før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av typen som blir litt lei meg når hunden velger senga si framfor andre halvdelen av senga mi (200x200 og jeg bruker bare ene delen), så det hender jeg bærer han opp. Da blir han liggende :P

Noen ganger kommer han av seg selv, og han varierer gjerne gjenneom natta hvor han ligger. Men våkner alltid med en hund i fotenden.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 2 sover i senga hver natt. Nei, det har ingen verdens ting å si for lederskapet. Om noe så bygger det bare tettere bånd mellom hund og eier.

Akkurat sånn tenker jeg også.

MEN - den dagen hunden ser på senga som sin egen ressurs, og begynner å forsvare den mot eier, DA kan man tenke på at det kanskje ikke er så smart å la hunden ha tilgang til senga. Da har man forøvrig med stor sannsynlighet andre problemer i hundeholdet også - men det er neppe fordi hunden tenker på å ta over verdensherredømmet.

Her i huset får hundene lov til å sove i senga om de vil, og gamlemor ligger gjerne i senga før jeg har lagt meg og ligger der ei stund på kvelden før hun hopper ned på gulvet. Hun kan finne på å ligge i fotenden hele natta dersom det er litt kaldt ute og i huset ellers. Willy legger seg alltid i hundesenga si som står på soverommet. Der ligger han stort sett hele natta, men han kommer gjerne opp i senga for litt kos om morgenen i helgene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har astma så å ha hund i senga er ikke aktuelt i det hele tatt. Dyr på soverommene er generelt fy-fy her i huset, pga min astma, og fordi ungene ikke har lov å ha dyrene med seg helt alene i lek (de er 6 1/2 og 4 år). Både hunden og katten (når hun vil sove inne da..) har tilgang til begge stuene, tre sofaer og egen korg, så det er ikke synd i de av den grunn :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...