Gå til innhold
Hundesonen.no

Ordentlig Schäfer


Pekejeger
 Share

Recommended Posts

Hei jeg har enn venn som er frelst av schäfere da den gamle schäferen var vell og merke ikke nå tidens schäfere her over som har utalje problemer som skyldes overavl . Og der en står med den rare benstilling og schäferen er rett og slett ikke den samme

Men han er veldig oppsatt på at han vil ha schäfer .

Men da lurer jeg på Går det ann og få tak i friske schäfere med bra benstilling og gemytt?

Isåfall Hvor?

Gitt at man får tak i det i Tyskland ... Hvordan går man frem for og gjennomføre enn sånn prosess med og inportere inn til norge.... Og min venn er ikke enn særlig resussterk person så er det noen muligheter til og gjøre noe sånt uten alt for mye kostnader evnt andre land som sverige . danmark etc? og hvor mye vil det evnt koste?

Eks. på hva han mener med benstilling http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.canis.no/oppdretter/rasebilder/rase_33_1.jpg&imgrefurl=http://www.canis.se/oppdretter/rasepres.php?raseid%3D33&h=337&w=450&sz=28&tbnid=kD_io4k0gfp7UM:&tbnh=102&tbnw=136&prev=/search%3Fq%3DSch%25C3%25A4fer%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=Sch%C3%A4fer&usg=__iqF8n8HctiXE0OWcD3Z8T_-jjKc=&docid=PLeSG_hZaZA-ZM&hl=no&sa=X&ei=Es_QT9SHNMja4QSQkZCfDA&ved=0CHwQ9QEwCA&dur=414

= Dårlig

http://www.google.no/imgres?q=Sch%C3%A4fer&um=1&hl=no&sa=N&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbnid=kv585uUIiWyDfM:&imgrefurl=http://brukshundraser.ifokus.se/discussions/4d889901c5c6a774ba00001a-schafer-vs-schafer&docid=JCAm2w1XuO62QM&imgurl=http://uploads.ifokus.se/uploads/577/5773456aa719383eceb89109f8777bff/273.jpg&w=1808&h=1200&ei=Js_QT8XQE7Hc4QSK8_HRDA&zoom=1&iact=rc&dur=206&sig=113260816366807724459&page=3&tbnh=142&tbnw=194&start=44&ndsp=26&ved=1t:429,r:24,s:44,i:258&tx=90&ty=81

Bedre

(OM jeg har forstått han riktig. Jeg har ikke så mye greie på schäfere men etter som han sier så er de shäferne som på første bilde dårlig eller ikke dårlig . Men den stillingen tilhører nyere schäfere

Og det andre bilde er mer lik stilling sånn den skal og skulle være . Bust me if im wrong i just send a msg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han han sier at det ikke er 1 eneste oppdretter her i Norge som kan levere ett helt kull til politiet osv .Fordi det er for dårlig han sier at i veldig få tall så blir det plukket ut invidivder fra kull i Norge . Men veldig få .

Men har dere noen Oppdretter dere kan gå go for i sverige eller kan anbefale ? . For jeg sitter på Tlf med han nå og han sier visst nokk at sverige er på langt høyere nivå enn hva Norge er . Men han vet ikke om det er optimale linjer .

Jeg vet ikke jeg altås bare viderre formidler . Jeg skjønner godt han vil ha ett godt eksemplar da han først skaffer seg det . Men nå virker han helt nazi på det hehe

Men sånn fra min side . Som ikke vet så mye om schäfer - Så lurer jeg på

Hva vil det egentlig si og ta fra brukslinjer som privat person ? . Jeg mener eneste oppgaven dem har i dag er vell trosalt og jobbe for politiet med ulike oppgaver . Vil egentlig enn enkelt person Klare og hanskes med noe sånt . Selv om man har mye kunnskap ?

Er det for eks. Nokk med og drive med Agility på hobby basis . Drive litt søk og trene hunden generelt for og gi den Psykisk og Fysisk stimuli?

Jeg vet igrunn ingeting om denne rasen når man går den nøye i sømmene . Jeg har igrunn vært mest intresert i Rottweiler og Jakthund . Jeg vet jo hva enn Rottweiler fra brukslinjer medfører og det er ikke for vær mannsen etter mitt syn .

Med mindre du tar den med på Kurs tidligs mulig følger det opp og bruker masse tid på Stimuli til hunden om så gjøres så går det helt greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Pekejeger: Din venn bør oppdatere sin kunnskap, det er flere oppdrettere i norge som avler gode friske hunder. Det er også en oppdretter i Norge som har flere godkjente tjenestehunder enn noen andre, så din venns påstander er bare vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pekejeger: Din venn bør oppdatere sin kunnskap, det er flere oppdrettere i norge som avler gode friske hunder. Det er også en oppdretter i Norge som har flere godkjente tjenestehunder enn noen andre, så din venns påstander er bare vås.

Vell der stiller jeg meg 100% Nøytral eneste jeg vet er at han er besatt av rasen . Og leser mye om den . Så det kan jeg verken bekrefte eller avbekrefte . Når jeg var på hundeskole så hørte jeg også de samme påstandene om at det ikke var noen oppdretter i Norge som kunne levere hele skikelige kull som var god nokk standar til og bruke som politihund . Men dem sa også imidlertid at det var noen veldig gode oppdretter som avlet gode Schäfere . Men da fortsatt ikke optimalt for at hele kull kunne brukes som Politihund

Det er igrunn alt jeg vet . Men selfølgelig kan folk snakke meg full av vås om enn rase jeg ikke har filla peiling på Det kan du med alle om alt det visst 1 part snakker med store ord Og leker smartass . Og den andre parten stoler på og ikke har kunnskap så vil jo den mest sannsynlig sluke det rått og gå utifra at dette er enn kunnskapsrik person . Men jeg har lært meg til og lytte til flere hold ettersom selv om det høres aldri så Smart ut og gir mening så er det ikke dermed det er sant .

Men jeg skal be han lage seg side her selv da han får internette tilbake . Sånn at han kan dra diskusjonen videre for jeg er ingen fan av rasen heller aldri vært noe for rasen :D For meg er det Rretrivere ,Jakthunder og andre raser som gjelder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Pekejeger: Din venn bør oppdatere sin kunnskap, det er flere oppdrettere i norge som avler gode friske hunder. Det er også en oppdretter i Norge som har flere godkjente tjenestehunder enn noen andre, så din venns påstander er bare vås.

Nu vel, han skriver:

"Han han sier at det ikke er 1 eneste oppdretter her i Norge som kan levere ett helt kull til politiet osv"

Da lurer jeg på hvem som gjør dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da uansett ganske unormalt å levere hele kull til tjeneste sånn uten videre? Det handler ikke bare om hvor gode valpene er, men også om det er et behov og/eller førere/trenere til disse innen politi/militærtjeneste. Den der vennen din, Pekejeger, kan neppe ha lest så veldig mye. Det at vedkommende påstår at det ikke finnes gode hunder i Norge/Skandinavia er en veldig sterkt indikator på nettopp det.

Og sånn at det er sagt, en god bruksschæfer er ikke en hyperaktiv gærning av en hund som er vanskelig å kontrollere. De jeg kjenner, av meget heftige linjer, er faktisk vanlige familiehunder, når de ikke trenes. Og ja, de trenes, men prosentvis så er de stort sett vanlige, velfungerende hunder for det meste av tiden - slik en GOD, brukandes schæferhund skal være, enten den er skrå eller grå. Og for å understreke det, en bananschæfer kan (og bør) være like aktiv og "krevende" som en bruksschæfer, det er bare det at dens egenskaper og drifter ofte ikke er godt fordelt og balansert sammenlignet med en bruksavlet hund.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu vel, han skriver:

"Han han sier at det ikke er 1 eneste oppdretter her i Norge som kan levere ett helt kull til politiet osv"

Da lurer jeg på hvem som gjør dette?

Han han mente med Hele kull var at det ikke fantes noen i norge som hadde så veldig optimale kull så alle i 1 kull var optimalt kvalifiersert til og bli levert til de aller kresne politi og lignende

Til Emilie. Det er ikke normalt at Politiet tar hele kull . Men det han mente var at standaren var så liten i norge at det var ingen som hadde så bra standar på hele kull så at alle kunne bli potensielle Politie hunder av ett kull

Det er da uansett ganske unormalt å levere hele kull til tjeneste sånn uten videre? Det handler ikke bare om hvor gode valpene er, men også om det er et behov og/eller førere/trenere til disse innen politi/militærtjeneste. Den der vennen din, Pekejeger, kan neppe ha lest så veldig mye. Det at vedkommende påstår at det ikke finnes gode hunder i Norge/Skandinavia er en veldig sterkt indikator på nettopp det.

Og sånn at det er sagt, en god bruksschæfer er ikke en hyperaktiv gærning av en hund som er vanskelig å kontrollere. De jeg kjenner, av meget heftige linjer, er faktisk vanlige familiehunder, når de ikke trenes. Og ja, de trenes, men prosentvis så er de stort sett vanlige, velfungerende hunder for det meste av tiden - slik en GOD, brukandes schæferhund skal være, enten den er skrå eller grå. Og for å understreke det, en bananschæfer kan (og bør) være like aktiv og "krevende" som en bruksschæfer, det er bare det at dens egenskaper og drifter ofte ikke er godt fordelt og balansert sammenlignet med en bruksavlet hund.

Ja jeg kan ikke snakke så mye som sagt om schäfer . Men 1 ting er sikkert at ADHD finnes ikke i hundeverden .

Og at Brukslinjer krever enn god del mere . Jeg vet om folk der ute som har eid Labrador i alle år . Men da de fikk enn fra brukslinjer så var det HELT noe annet det var som3 labradorer sa dem og dem fikk seg enn overaskelse .

Samme med Rottweiler .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Emilie. Det er ikke normalt at Politiet tar hele kull . Men det han mente var at standaren var så liten i norge at det var ingen som hadde så bra standar på hele kull så at alle kunne bli potensielle Politie hunder av ett kull

Det der høres ut som ren synsing, i beste fall. Har vedkommende studert linjer og MH-statestikker? Og for å være helt ærlig, så høres det ikke ut som om vedkommende har snøring.

Ja jeg kan ikke snakke så mye som sagt om schäfer . Men 1 ting er sikkert at ADHD finnes ikke i hundeverden .

Og hva så? Hvem har sagt noe om hyperaktivitet?

Og at Brukslinjer krever enn god del mere .

O.M.G. Det er bare bullshit. Det som derimot kan stemme er at oppdrettere av bruksavlede schæferhunder gjerne krever mer av VALPEKJØPERNE sine.

Jeg vet om folk der ute som har eid Labrador i alle år . Men da de fikk enn fra brukslinjer så var det HELT noe annet det var som3 labradorer sa dem og dem fikk seg enn overaskelse .

Eh...en showschæfer er IKKE det samme som en showlabbis. Du vet kanskje heller ikke at det er en del krav til mentalitet og bruksegenskaper hos schæferhunder som avlskåres, også de av utstillingstype? Noe som gjør at det er en viss porsjon med guts i de kullene som produseres, uten å si at det er synonymt med gode kull.

Samme med Rottweiler .

*Sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Det der høres ut som ren synsing, i beste fall. Har vedkommende studert linjer og MH-statestikker? Og for å være helt ærlig, så høres det ikke ut som om vedkommende har snøring.

Jeg våger meg til å ytre noe i retning av at om vedkommende ikke har snøring så treffer han ganske godt med sin synsing. Gråtass's faktapåstand om at det er en norsk oppdretter som leverer desidert mer til politiet enn andre sier jo litt om hvor landet ligger. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våger meg til å ytre noe i retning av at om vedkommende ikke har snøring så treffer han ganske godt med sin synsing. Gråtass's faktapåstand om at det er en norsk oppdretter som leverer desidert mer til politiet enn andre sier jo litt om hvor landet ligger. ;)

Ok, hvem er det som egentlig leverer hele kull rett til forsvar/politi? På verdensbasis? Og hva gjør disse hundene til kvalitetshunder? Å anbefale hele kull til forsvaret/politi har jeg derimot hørt om - i Norge. Jeg kan dog strekke meg til å si at jeg har misforstått Pekejegers meget krokete formulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Ok, hvem er det som egentlig leverer hele kull rett til forsvar/politi? På verdensbasis? Og hva gjør disse hundene til kvalitetshunder? Å anbefale hele kull til forsvaret/politi har jeg derimot hørt om - i Norge. Jeg kan dog strekke meg til å si at jeg har misforstått Pekejegers meget krokete formulering.

Hehe ja jeg tror vi snakker litt rundt den krokete formuleringa, jeg har aldri snakket eller oppfattet noe som å nødvendigvis levere hele kull men å oppnå den ønskede kvaliteten jevnt i kull og gjerne over flere kull / kombinasjoner for at ting virkelig skal bli interessant og ikke bare gi tilfeldige kvalitetshunder men også kvalitetsoppdrett over tid.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der høres ut som ren synsing, i beste fall. Har vedkommende studert linjer og MH-statestikker? Og for å være helt ærlig, så høres det ikke ut som om vedkommende har snøring.

Vell jeg kan nevne at han jobber i statestikk firma. Men om han har ført noen statestikk på dette det vet jeg da ikke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja jeg tror vi snakker litt rundt den krokete formuleringa, jeg har aldri snakket eller oppfattet noe som å nødvendigvis levere hele kull men å oppnå den ønskede kvaliteten jevnt i kull og gjerne over flere kull / kombinasjoner for at ting virkelig skal bli interessant og ikke bare gi tilfeldige kvalitetshunder men også kvalitetsoppdrett over tid.

Og du mener at slike kull finnes/finnes ikke i Norden?

Vell jeg kan nevne at han jobber i statestikk firma. Men om han har ført noen statestikk på dette det vet jeg da ikke .

Whaaat?! Du kødder nå, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvem er det som egentlig leverer hele kull rett til forsvar/politi? På verdensbasis? Og hva gjør disse hundene til kvalitetshunder? Å anbefale hele kull til forsvaret/politi har jeg derimot hørt om - i Norge. Jeg kan dog strekke meg til å si at jeg har misforstått Pekejegers meget krokete formulering.

Jeg har bekjent i forsvaret og hun fortalte meg at dem kjøpte av spesefikk Oppdretter vær gang og at det var oppdrettere som bare solgte tjeneste hunder av ypperste kvalitet og at det var svært sjeldent her til lands . Hvem det vet jeg ikke

Og hva så? Hvem har sagt noe om hyperaktivitet?

O.M.G. Det er bare bullshit. Det som derimot kan stemme er at oppdrettere av bruksavlede schæferhunder gjerne krever mer av VALPEKJØPERNE sine.

Eh...en showschæfer er IKKE det samme som en showlabbis. Du vet kanskje heller ikke at det er en del krav til mentalitet og bruksegenskaper hos schæferhunder som avlskåres, også de av utstillingstype? Noe som gjør at det er en viss porsjon med guts i de kullene som produseres, uten å si at det er synonymt med gode kull.

*Sukk*

Du nevnte Hyper hvilket jeg sa meg imot fordi det er ingen hund som er hyperaktiv altså har diagnose .

Jo det er svært mye forkjell på Brukslinjer og vanlige linjer dem krever utrolig mye mer for og bli stimulert og trives optimalt

Dette gjelder alle raser jeg har lest om forkjell ved bruks og utstillings så jeg synes det skal være bemerkelseverdig om det ikke gjelder schäferen også . Selvfølgelig kan du skaffe deg enn hvilken som helst Hund og bare la den leve sitt eget liv aldri gå tur aldri stimulere eller trene psykisk . Men det er da optimal trivsel jeg ser på

Men nå var det ikke ønsket og få enn diskusjon her det er igrunn bare enn videre formidling og bekjed fra bekjent . Og ikke ønske om hele Schäfer diskusjonen . Og jeg eller han har ikke postått Norge er CRAP men at norge henger langt etter da det gjeler gode linjer og det er FÅ som har det . Han vil neste uke få internet og da mest sansynlig lage seg egen Konto her så feel free to crush him

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Og du mener at slike kull finnes/finnes ikke i Norden?

Puha, vær snill nå da.. :D At det kanskje er litt mer utbredt i Norden enn Norge? Sverige har riktignok nå kjørt sin greie med forsvarsmakten men likevel..

jeg mener bare at dette:

Han han sier at det ikke er 1 eneste oppdretter her i Norge som kan levere ett helt kull til politiet osv .Fordi det er for dårlig han sier at i veldig få tall så blir det plukket ut invidivder fra kull i Norge . Men veldig få .

I sammenheng med dette:

Pekejeger: Din venn bør oppdatere sin kunnskap, det er flere oppdrettere i norge som avler gode friske hunder. Det er også en oppdretter i Norge som har flere godkjente tjenestehunder enn noen andre, så din venns påstander er bare vås.

Og igjen dette:

Han han mente med Hele kull var at det ikke fantes noen i norge som hadde så veldig optimale kull så alle i 1 kull var optimalt kvalifiersert til og bli levert til de aller kresne politi og lignende

Ikke nødvendgvis bare er løs synsing og vås nei.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du mener at slike kull finnes/finnes ikke i Norden?

Jeg har ikke sagt noe om norden ei heller ment noenting . Men om du vil vite min mening eller oppfatning ja ok

Jeg har enn oppfatning av at Norge har veldig få og bra schäfer oppdretter på lik linje med andre raser som har hatt enn hard populær tid med overavl . Om dette er mer eller mindre stabilisert seg gjennom de siste årene har jeg ingen formening om enn at inntrykkett er da jeg snakker med folk som har drevet med schäfer lengre tid har schäfer eller har eid . Er at det er fortsatt lavt nivå

Men til alle så får jeg selv bekjed om at bare og reise til sverige så er det noe helt annet . For der har dem vært mye bedre til og forvare raser . også er det noen som mener du ikke får optimale om du ikke drar til Tyskland ,Østerike og/eller lengre utendlansk .

Dette var det egentlig hva jeg skulle høre deres mening om sånn at jeg kunne viderre formidle deres inntrykk og meninger om saken til min bekjent igjen . For han forhører seg visstnokk fra mange hold og lurte på om jeg hadde noe greie og da sa jeg at jeg var så og si blank . Og at utifra de forkjelige meningene og så lite jeg vet om oppdrett på denne rasen så kan ikke jeg mer enn deg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bekjent i forsvaret og hun fortalte meg at dem kjøpte av spesefikk Oppdretter vær gang og at det var oppdrettere som bare solgte tjeneste hunder av ypperste kvalitet og at det var svært sjeldent her til lands .

Høres ut som en pålitelig kilde.

Jo det er svært mye forkjell på Brukslinjer og vanlige linjer dem krever utrolig mye mer for og bli stimulert og trives optimalt

Dette gjelder alle raser jeg har lest om forkjell ved bruks og utstillings så jeg synes det skal være bemerkelseverdig om det ikke gjelder schäferen også .

Jada, der fikk jeg jo bekreftet mine mistanker om at du helt tydelig ikke vet hva du snakker om når det kommer til den spesifikke rasen DU startet en tråd om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaaat?! Du kødder nå, sant?

Nei det gjør jeg ikke . usikker på årsak hvorfor dette skulle være ett reelt sjokk for deg . Men antar det bare er ett dårlig forsøk på Sarkasm

Men til din info . Så er ikke dette enn altfor uvanlig jobb .

Høres ut som en pålitelig kilde.

Jada, der fikk jeg jo bekreftet mine mistanker om at du helt tydelig ikke vet hva du snakker om når det kommer til den spesifikke rasen DU startet en tråd om.

Jeg vil si det er ganske politlig kilde ja . Ettersom vedkomende har vært i forsvare i snart 30 år og hatt som hoved oppgave og jobbe med Bombe hunder . Og enn rekke utandlansk oppdrag bak seg .

Og vell om det tok så lang tid og bekrefte at jeg ikke vet så mye om Schäfere så må jeg spørre om du har lest litt her . For det er noe jeg påpeker GANSKE så tidlig og optmil flere ganger at dette er vidreformidling fra enn bekjent og at jeg stiller meg omtrent nøytral til viten om Rasen her . Fordi her vet jeg ikke mer enn hva som står på Wikipedia . Inntrykk av individer jeg har møtt på og ikke stort mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, der fikk jeg jo bekreftet mine mistanker om at du helt tydelig ikke vet hva du snakker om når det kommer til den spesifikke rasen DU startet en tråd om.

Han skrev jo at han ikke hadde greie på rasen og at han lagde tråden "på vegne av" en venn som er frelst av Schäfere av den gamle typen. :) (mine understrekninger og uthevinger)

Hei jeg har enn venn som er frelst av schäfere da den gamle schäferen var vell og merke ikke nå tidens schäfere her over som har utalje problemer som skyldes overavl . Og der en står med den rare benstilling og schäferen er rett og slett ikke den samme

Men han er veldig oppsatt på at han vil ha schäfer .

Men da lurer jeg på Går det ann og få tak i friske schäfere med bra benstilling og gemytt?

Isåfall Hvor?

Gitt at man får tak i det i Tyskland ... Hvordan går man frem for og gjennomføre enn sånn prosess med og inportere inn til norge.... Og min venn er ikke enn særlig resussterk person så er det noen muligheter til og gjøre noe sånt uten alt for mye kostnader evnt andre land som sverige . danmark etc? og hvor mye vil det evnt koste?

Eks. på hva han mener med benstilling http://www.google.no...Q9QEwCA&dur=414

= Dårlig

http://www.google.no...258&tx=90&ty=81

Bedre

(OM jeg har forstått han riktig. Jeg har ikke så mye greie på schäfere men etter som han sier så er de shäferne som på første bilde dårlig eller ikke dårlig . Men den stillingen tilhører nyere schäfere

Og det andre bilde er mer lik stilling sånn den skal og skulle være . Bust me if im wrong i just send a msg :)

Edit: der så jeg at jeg pratet i munnen på trådstarter. :D

Endret av madam mim
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør jeg ikke . usikker på årsak hvorfor dette skulle være ett reelt sjokk for deg . Men antar det bare er ett dårlig forsøk på Sarkasm

Men til din info . Så er ikke dette enn altfor uvanlig jobb .

Ja, men det hjelper veldig lite å jobbe med statestikk hvis man ikke vet hva en MH er, til å begynne med.

Edit: nei, vet du, det hjelper lite å si at du ikke har peiling på schæferhund når du i samme åndedrett rekker å hevde at bruksavlede hunder av rasen krever alvorlig mye mer enn den showavlede. Og det var det du som sa, ikke den ressursvake vennen din, som leste veldig mye om schæferhunden og som jobbet med statestikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og må be om forståelse av at dette ikke var ment som noen heftig diskusjon om Oppdrett eller Rase. Og Arrogante Hersketeknikker er ikke nødvendig .

Og synes min bekjent skal få lov og ha det inntrykke han har . Og hadde vært fint om det heller kom forslag om Oppdretter For eks. Sverige , Tyskland osv altså VELDIG gode oppdretter som lever eksemplariske Linjer med godt omdømme . Og kanskje litt referat og erfarings deling fra andre som har importert Schäfer ?

Og vet litt om hva man skal se opp for , Hva det evnt vil koste , Hvilke typiske uhell som kan oppstå og litt sånn . Har fått noen henvendelser med linker til oppdreter og det var veldig bra .

Jeg Forlanger IKKE . at dere skal høre på meg eller respektere meg eller min venns meninger oppfatninger og hva jeg synes tråden formål er. Så vær så snill ikke kom og skrik at det er ett diskusjons forum og det burde jeg vite bla bla bla.

Jeg bare gir litt info om hvilken info jeg kanskje hadde ventet meg på denne tråden og har ønske om at det skal respekteres. Nå som det er sagt jeg forlanger ingeting bare ønsker . Og Tusen takk til de som linket :)

Ja, men det hjelper veldig lite å jobbe med statestikk hvis man ikke vet hva en MH er, til å begynne med.

Edit: nei, vet du, det hjelper lite å si at du ikke har peiling på schæferhund når du i samme åndedrett rekker å hevde at bruksavlede hunder av rasen krever alvorlig mye mer enn den showavlede. Og det var det du som sa, ikke den ressursvake vennen din, som leste veldig mye om schæferhunden og som jobbet med statestikk.

Jeg tok bare utgangs punkt i Brukslinjer generelt uavhegig av Rase mulig jeg formulerte meg litt feil . Men det var altså ingen påstand men mer ett spørsmål om Schäfer fra brukslinjer trengte enn del mer også som med andre raser fra brukslinjer . Og ett veldig stort avik fra normen man kan se utifra andre hunderaser tror jeg ikke det er . (TROR) vertfall det jeg oppfattet da jeg pratet med enn som gikk tur med schäfer som nevnte han fikk seg enn overaskelse da han skaffet seg bruksschäfer og var vant til vanlig schäfer . Han sa ikke dem trengte Ekstrem mye mer . Men at det var som 2 sa han og humret litt . Så hvilken konklusjon man skal trekke av det får jo være til vær enkelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...