Gå til innhold
Hundesonen.no

Det er med stor glede jeg presenterer...


Recommended Posts

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

...Kennel Okurimonos hjemmeside! Jeg flikker stadig og det mangler mye tekst, men info om hundene og oppdrettet er der, samt bilder. Ta gjerne en titt og kom med tilbakemeldinger om du har noen.

Jeg er helt med på det dere sier, altså, og tar absolutt til meg kritikken. Men sjøl om jeg er den første til å innrømme at det er svulstig, så betyr disse hundene så enormt mye for meg, både fordi de

Ja, det er veldig snulstig. Men jeg vil så gjerne si noe om hva kennelnavnet betyr og ikke minst hva hundene betyr for meg, også i tittelen på sida... Takk for det. Sjøl og brei er godkjente bokmå

Ja, det er veldig snulstig. :teehe: Men jeg vil så gjerne si noe om hva kennelnavnet betyr og ikke minst hva hundene betyr for meg, også i tittelen på sida...

Loke klarte å sette ord på det jeg tenkte i går. Jeg synes det er kjempefin med ett "slagord", og jeg skjønner godt tanken bak det og, hvor du vil hen. Men det blir litt mye av det gode må jeg bare innrømme, jeg tror jeg hadde blitt litt "skremt" hvis jeg var fremtidig shiba-eier, det er liksom så veldig voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt med på at det å ha "våre hunder - din gave" som tag line er ekstremt svulstig (men morsomt, kom igjen da! :teehe: ),

*Fnis*

men jeg må innrømme at jeg overhodet ikke kjenner meg igjen i det du skriver om å ha et i overkant positivt syn på bikkjene mine eller rasen, og føler heller ikke at jeg på noe tidspunkt skryter på bikkjene mine noe som helst av egenskaper de ikke har, snarere tvert imot. :P At jeg ikke går i detalj i feks presentasjonen om Aiko om alle hennes mindre omgjengelige sider, er ikke fordi jeg ikke snakker om dem, men fordi jeg heller vil dele erfaringene med denne rasen under de andre fanene, som feks "livet med shiba" og "aktiviteter". Grunnen til at jeg ikke bare lenker opp til shibaklubben når jeg skal fortelle om rasen, er jo nettopp fordi jeg ikke bare vil gi glansbildet, men også den nøkterne og ærlige sannheten om en rase som kan være ganske mye å forvalte, og det må folk være klar over. Jeg forteller jo også at Imouto er territorial og har grevlinglyder, og kommer heller ikke til å skjule noen av hennes negative sider eller egne frustrasjoner over hundeholdet, men mener at dette bør få plass andre steder. Hvor er det du mener jeg ikke er nøktern?

Nå har jeg ikke lest i detalj hva du har skrevet om hundene og sånt - det var mer ment som en slags hjertesukk basert på ting jeg har lest på andre sider om min rase - litt sånn obs obs om å ikke dra ovasjonene for langt liksom :).

Kjempegodt poeng! Jeg skal selvsagt ikke skryte på meg noe, og har endra ordlyden til følgende:

Dette ble mye bedre ja :D.

Haha, det blir ei kort liste, gitt! :lol:

:lol: Men de har jo vært på utstillinger da :P

Loke klarte å sette ord på det jeg tenkte i går. Jeg synes det er kjempefin med ett "slagord", og jeg skjønner godt tanken bak det og, hvor du vil hen. Men det blir litt mye av det gode må jeg bare innrømme, jeg tror jeg hadde blitt litt "skremt" hvis jeg var fremtidig shiba-eier, det er liksom så veldig voldsomt.

Jeg liker også slagord, egentlig - bare det ikke blir for klissete... hahahahaa... det ble kanskje litt mye "dagens Lola" over det? :lol:

Jeg hadde en gang i tiden slagordet: "Happy, healty, handsome... and hairy" for min kennel - jeg liker bokstavrim - og syntes det beskrev rasen ganske bra :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke klarte å sette ord på det jeg tenkte i går. Jeg synes det er kjempefin med ett "slagord", og jeg skjønner godt tanken bak det og, hvor du vil hen. Men det blir litt mye av det gode må jeg bare innrømme, jeg tror jeg hadde blitt litt "skremt" hvis jeg var fremtidig shiba-eier, det er liksom så veldig voldsomt.

Jeg er helt med på det dere sier, altså, og tar absolutt til meg kritikken. Men sjøl om jeg er den første til å innrømme at det er svulstig, så betyr disse hundene så enormt mye for meg, både fordi de er fantastiske og på tross av at de er noen jævlige drittbikkjer til tider. Jeg forventer at mine framtidige valpekjøpere har et like brennende engasjement for sine hunder som jeg har for mine, for da blir det litt lettere å leve med de mer ekstreme sidene av en shiba også. Jeg håper ikke jeg skremmer noen, jeg håper jeg viser hvor mye de er verdt, og at jeg pirrer nysgjerrigheten til folk. Og hvis folk ikke tør å ta kontakt fordi de føler det blir litt mye, så er de ikke de rette valpekjøperne mine likevel, trur jeg. :)

Nå har jeg ikke lest i detalj hva du har skrevet om hundene og sånt - det var mer ment som en slags hjertesukk basert på ting jeg har lest på andre sider om min rase - litt sånn obs obs om å ikke dra ovasjonene for langt liksom :).
Men da er vi nok helt på linje. :P Det er ganske få ovasjoner, en hel del oppgitthet, men mye kjærlighet i bånn'. :teehe:

Jeg liker også slagord, egentlig - bare det ikke blir for klissete... hahahahaa... det ble kanskje litt mye "dagens Lola" over det? :lol:

Jeg hadde en gang i tiden slagordet: "Happy, healty, handsome... and hairy" for min kennel - jeg liker bokstavrim - og syntes det beskrev rasen ganske bra :).

Det var dritkult! :yes:
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det aktuelt med kull de nærmeste årene, Sandra?

Jeg skal patellasjekke og øyelyse knertis i løpet av sommeren, og håper hun viser seg å være like frisk som mistenkt. Deretter skal vi trene og konkurrere masse i blodspor, og også trene litt agility (som jeg synes er døden, men som hun elsker). Og så skal vi stille ut litt, og kanskje får hanka inn svensk, norsk, finsk og dansk utstillingschampionat. Vi skal også delta på jakt og MH. Med mindre hun brått blir helt utilregnelig og viser seg fullstendig udugelig som annet enn turhund (som i og for seg er tilstrekkelig for å avle), så ønsker jeg å ha et kull på henne i begynnelsen av 2014. Hun er da 3.5 år, og bør ha vist meg hva som bor i henne til da. Jeg kunne gjort det i løpet av 2013 også, men har lyst til å utvide flokken med en import, og sjøl om shibavalper er velsigna ukompliserte stort sett, så har jeg ikke så lyst på to popcorn som henger fra taklampa samtidig... :P
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også slagord, egentlig - bare det ikke blir for klissete... hahahahaa... det ble kanskje litt mye "dagens Lola" over det? :lol:

Jeg hadde en gang i tiden slagordet: "Happy, healty, handsome... and hairy" for min kennel - jeg liker bokstavrim - og syntes det beskrev rasen ganske bra :).

:lol: Ja! Det var litt dagens Lola, rett og slet!

Sandy, neida, jeg tror egentlig ikke det skremmer bort valpekjøpere, for du fremstår som seriøs og engasjert på siden din. Jeg er bare litt mer fan av "more is less" i slike tilfeller, men når alt kommer til alt er det jo bare et slagord, og selv om enkelte kanskje synes det blir litt mye av det gode, så ville det jo vært rart å la seg stoppe av en slik filleting :P

Synes forøvrig det er helt supert at du har så mange planer med hundene dine, og nå de er gjennomførte tror jeg at det kommer til å sende mange valpekjøpere din vei :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det trodde jeg også. Men jeg bare tenkte at det er ikke sikkert valpekjøpere, nye folk til hund ol synes det er ironisk og morsomt på samme måten vi ser det.

Synes det var ganske tydelig jeg, med de kommentarene hun har lagt til :) Og de som er interesserte i Shiba har nok fått med seg at de ikke akkurat er lydighetschampion- emner (selv om Aiko kan meget bedre etter det jeg har lest her inne ) .

Red: Og jeg synes det er topp at en slik video blir lagt ut, for å vise rasen sånn den kan være. I stedet for å legge ut en video av perfekt hjemme-trening :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte siden veldig godt jeg :D Eneste er, som tidligere nevnt, at det tar veldig lang tid å laste, men når jeg har kommet inn på siden går det fort :) Lo godt av lp videoen av Aiko :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en kjempefin side! Den skiller seg veldig ut fra alle andre shibaoppdrettere sine sider (som jeg har sett) og det er jo absolutt positivt. Jeg synes ofte at shiba-oppdretterne skriver altfor lite om rasen og livet med shiba. Nå har du jo ikke lagt ut alt av tekst enda, men jeg synes det er bra at du har tenkt til å ha med såpass mye om hvordan shibaen fungerer for "aktive" hundeeiere som vil teste litt mer enn å gå i skogen. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin side :) Enig at den ar treg å laste opp og at bildene gikk litt for fort for meg på "om kennelen". "sjøl om" og "brei" burde kanskje byttes ut med selv om og bred? (altså på teksten på om kennelen)

Ellers likte jeg veldig godt hjemmesiden. Nyyyyydelig bilde på forsiden og mange fine bilder generellt :D

Stilig side - når den først lastet. :)

Har ikke sett gjennom hele ennå, men oppdaget at du har en liten stavefeil under hvorfor "Okurimono"?

Okurimono betyr gave på japansk. Da jeg omsider bestemte meg for å registrere et kennelnavn, blei det viktig å finne noe som beskrive hva hundene betyr for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt og så igjennom filmene dine igår. Og har et spm, mener du Aiko - fødte LP hund som ironi?

ja, det trodde jeg også. Men jeg bare tenkte at det er ikke sikkert valpekjøpere, nye folk til hund ol synes det er ironisk og morsomt på samme måten vi ser det.

Hehe, veit du hva? Hvis folk ikke skjønner at Aiko - den fødte lp-hund r ironisk ment, så trur jeg ikke all verdens forklaringer hjelper så mye, altså. :teehe:

Stilig side - når den først lastet. :)

Har ikke sett gjennom hele ennå, men oppdaget at du har en liten stavefeil under hvorfor "Okurimono"?

Okurimono betyr gave på japansk. Da jeg omsider bestemte meg for å registrere et kennelnavn, blei det viktig å finne noe som beskrive hva hundene betyr for meg.

Takk. Det er vanvittig mange sånne småfeil, fordi curseren hopper og henger etter, og bokstaver ikke blir registrert når jeg trykker. Uhyre irriterende, og det gjør at jeg må skrive med pekefingeren, skikkelig sakte og trykke hardt for å være sikker på at alle bokstaver blir med. Jeg oppdager stadig nye ting. :gaah:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært innom igjen, og synes bilderotasjonen ble så meget bedre! Men nå dukker bildetittelen opp når jeg peker og scroller, og det er jo ikke så stilig (spes ikke når bildene bare har standardkode og ikke en egen tittel) - tenkte jeg skulle si fra :)

Siden laster fortsatt fort som fy her, er ikke plaget (bortsett fra at jeg ikke får se den på pad'en da, men so be it)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den! Oversiktlig og fin! :D

Forøvrig dør jeg litt, hver gang jeg ser filmen om Aiko, der hun ikke kommer når du roper på henne! :jump: Jeg digger den! "Kom da Aiko :D ..HALLO?!?!" Hahahaha! Epic!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må snakkes om jaktegenskapene til de japanske rasene en gang, Sandra. Ikke at det er aktuelt med jakthund nå, men kanskje om 5-7-8 år? Må finne ut hvilken jakttype jeg vil satse på :) Sett litt på Vestsibirsk Laika i det siste, som er brukt mye til jakt på hjortevilt i Russland. Gøy med litt andre raser enn de elghund grå :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Synes det var ganske tydelig jeg, med de kommentarene hun har lagt til :) Og de som er interesserte i Shiba har nok fått med seg at de ikke akkurat er lydighetschampion- emner (selv om Aiko kan meget bedre etter det jeg har lest her inne ) .

Red: Og jeg synes det er topp at en slik video blir lagt ut, for å vise rasen sånn den kan være. I stedet for å legge ut en video av perfekt hjemme-trening :)

Helt enig i dette. Det er sånne videoer som får meg til å tenke at det nettopp er derfor jeg kunne tenke meg en Shiba en gang. :lol: Tror mange spisshundeiere med hunder av det litt selvgående slaget kan kjenne seg igjen der, og de krever vel eiere med enn litt spesiell form for humor? Og hvis de ikke var klar over at de (en sjelden gang :aww: hvis forholdene ligger til rette for det) kanskje, muligens, hvisomatte dersomatte kan finne på å i alle høyeste grad registrere det du sier, men heller velge å komme tilbake til deg ved en senere anledning, så synes jeg det var en veldig fin måte å finne det ut på.

Veldig fin side og veldig fine hunder, synes jeg :wub:

(Og den var ikke irriterende treg hvis man bruker Chrome heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine sider, absolutt:)

Ang. det gave-greiene.. Kan du ikke heller skrive "våre hunder - vår gave" (ellen "en gave" el.) De færreste som besøker siden anser vel dine hunder som sin gave :innocent:

Jeg holdt på å skrive det men fikk meg ikke til å gjøre det. Men ja, helt enig med deg. Fikk en sånn følelse av at hundene skulle gis vekk. Det kan være at SandyEyeCandy ser eller leser noe annet i dette slagordet. Men iallefall er vi da flere som ikke helt forstod den.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsto det som at fremtidige valper vil kunne være en gave i livet til de kommende eierne.

Flott side!

Savner dog direktelinker til undersidene. Skulle vise den fødte LP-hunden til samboeren min, men fant ingen direktelink. Tenk så grusomt - jeg måtte forklare hvilken link han skulle trykke på :P Veldig pirk, ellers er siden veldig oversiktlig og fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsto det som at fremtidige valper vil kunne være en gave i livet til de kommende eierne.

Jeg skjønner jo at det var tanken:) Men nå er det vel ikke alle som popper innom siden, som skal bli valpekjøpere liksom :D (selv om man nesten får lyst på Shiba av de fine bildene....)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke får lest tekstene, fordi når jeg scroller nedover går det alt for fort og uansett hvor forsiktig jeg er hoppes det over hele avsnitt?

Sånn bortsettfra det og at siden var litt treig, syntes jeg den var veldig fin! :DMen likte ikke din gave-greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...