Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som vet hvor jeg får kjøpt?- tråden


Recommended Posts

  • Svar 2.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hinder er da ikke et problem. Bare å låne et det, og vente til at vedkommende som lånte det i utgangspunktet dør, og at ingen husker tydeligvis hvem som har det.

Jeg går ikke ut døra lenger enn ti minutter uten magebelte på meg selv som den største hunden er festet i med god demping - og den drar ikke spesielt mye. Du skal ikke heller investere i et Baggen-bel

Retreq har pleid å være kjemperask til å levere varene. Har sjelden tatt mer enn 3 dager å få det jeg har bestilt.

Posted Images

Guest lijenta
8 minutter siden, Hannah skrev:

Har prøvd balsamspray, og det hjalp ikke noe særlig. Kan ta ham i dusjen hver gang, men det blir tungt da han hater å dusje, i tillegg til at han må fønes hver gang hvis vi skal ut igjen, noe han heller ikke liker. Kan skjønne at dress blir for varmt, så noen andre forslag til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt snøklumper i pelsen?

Det komemr jo helt an på hvor han får snøklomper. Trodde samojedpelsen var av en type som det blir lite klumper på. Men å gi hunden noen tilskudd  av omega 3 kan gjøre pelsen bedre. Så som nevnt over smøre fett silikon i pelsen så er det skaremansjetter til beina. Kondomdress tror jeg rett og slett ikke passer grunnet pelsmenden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kenzo said:

Noen som vet om denne sela er i salg enda og hvor? Nettbutikk da altså. Finner mange t-seler, men synes denne var så myk og god, med god refleks :) Må ikke være samme farger altså.

IMG_20180314_143237.jpg

Sport1 på Geilo har slike, (kanskje andre sport1 kan ta inn?) og jeg mener jeg har sett XXL har hatt det tidligere hvertfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kenzo skrev:

Noen som vet om denne sela er i salg enda og hvor? Nettbutikk da altså. Finner mange t-seler, men synes denne var så myk og god, med god refleks :) Må ikke være samme farger altså.

IMG_20180314_143237.jpg

De fra biltema ser jo helt like ut, men er orange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaja skrev:

Sport1 på Geilo har slike, (kanskje andre sport1 kan ta inn?) og jeg mener jeg har sett XXL har hatt det tidligere hvertfall?

Sport 1 her tar ikke inn hundeutstyr(jeg har spurt), og xxl har ikke disse som er "polstra", bare slik med enkle reimer liksom.

56 minutter siden, mushi skrev:

De fra biltema ser jo helt like ut, men er orange :)

Da skal jeg sjekke de ut :) Men mener de ikke har like mye refleks, eller tar jeg feil?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, lijenta said:

Det komemr jo helt an på hvor han får snøklomper. Trodde samojedpelsen var av en type som det blir lite klumper på. Men å gi hunden noen tilskudd  av omega 3 kan gjøre pelsen bedre. Så som nevnt over smøre fett silikon i pelsen så er det skaremansjetter til beina. Kondomdress tror jeg rett og slett ikke passer grunnet pelsmenden

Trodde heller ikke samojeden var plaget med mye snøklumper, men etter en tur i nysnø i går fant jeg ut noe annet. Han hadde mange og store klumper på føttene, skuldrene, under magen, mellom bena både foran og bak, og på halsen. Han har aldri fått så mange og store klumper før? Så tenkte først at en dress kanskje kunne hjelpe, men vet ikke hvor lurt det er nå med tanke på pelsmengde. Han får olje med omega 3 i maten allerede så... Hvilket fett kunne jeg prøve å smøre i pelsen og hvor får jeg tak i det?

Noen som forresten vet hvorfor de får snøklumper i pelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hannah said:

Trodde heller ikke samojeden var plaget med mye snøklumper, men etter en tur i nysnø i går fant jeg ut noe annet. Han hadde mange og store klumper på føttene, skuldrene, under magen, mellom bena både foran og bak, og på halsen. Han har aldri fått så mange og store klumper før? Så tenkte først at en dress kanskje kunne hjelpe, men vet ikke hvor lurt det er nå med tanke på pelsmengde. Han får olje med omega 3 i maten allerede så... Hvilket fett kunne jeg prøve å smøre i pelsen og hvor får jeg tak i det?

Noen som forresten vet hvorfor de får snøklumper i pelsen?

Hvor gammel er han? Dersom han fortsatt har valpepels kan det være grunnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Hannah skrev:

Trodde heller ikke samojeden var plaget med mye snøklumper, men etter en tur i nysnø i går fant jeg ut noe annet. Han hadde mange og store klumper på føttene, skuldrene, under magen, mellom bena både foran og bak, og på halsen. Han har aldri fått så mange og store klumper før? Så tenkte først at en dress kanskje kunne hjelpe, men vet ikke hvor lurt det er nå med tanke på pelsmengde. Han får olje med omega 3 i maten allerede så... Hvilket fett kunne jeg prøve å smøre i pelsen og hvor får jeg tak i det?

Noen som forresten vet hvorfor de får snøklumper i pelsen?

Har det ikke skjedd før i løpet av vinteren så regner jeg med det er pga røyting er nært forestående og da kan det hjelpe å børste mer. Det er alltid noen værforhold som er værre i forhold til klumper i pelsen enn andre. Du har erfart nysnø først nå så siden det har snødd mye i vinter så tenker jeg nysnø rett temperatur og røyting har noe å si for din del. 

Hmm nå husker jeg ikke hva som er bra å bruke av ting i hundepelsen for jeg har ikke de plagene med min husker bare sprayfette som en sprayer former med når en baker. Vet folk har hatt god erfaring men andre dårlig. Regner med det er mer innenfor hundeverdenen som kan testes der

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hannah samojeden din er så ung at jeg ville nesten tippe det var pga røyting eller valpepels at det er så elendig med snøklumper nå. De skal jo ideelt sett ikke få snøklumper i pelsen. Kanskje litt ved veldig kram snø da de jo har lengre pels enn de andre polare rasene, men ikke så mye at hunden må dusjes og fønes etterpå. 
Er han badet veldig mye?
Hvis han er det så kan kanskje det også være deler av grunnen. Mye vasking vil forstyrre den naturlige fettbalansen i pelsen. Selv om moderne hundeshampooer kan være veldig milde og fine mot både hud og pels så blir det ikke det samme som å la de være "urørt".  Jeg vasker mine Siberians før utstillinger, men ellers ikke på vinteren i alle fall (og det er bare noen som stilles).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Hannah skrev:

Noen som forresten vet hvorfor de får snøklumper i pelsen?

Hvis han er under året, så har du mest sannsynlig svaret der. Det kommer nok til å endre seg når han blir eldre og får skikkelig pels. I hvertfall ut fra egen erfaring. Nå kladder han under potene hvis været er gufsent, men potesalve har hjulpet på det og klumper i pelsen har vi ikke sett siden han var valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, lijenta said:

Har det ikke skjedd før i løpet av vinteren så regner jeg med det er pga røyting er nært forestående og da kan det hjelpe å børste mer. Det er alltid noen værforhold som er værre i forhold til klumper i pelsen enn andre. Du har erfart nysnø først nå så siden det har snødd mye i vinter så tenker jeg nysnø rett temperatur og røyting har noe å si for din del. 

Hmm nå husker jeg ikke hva som er bra å bruke av ting i hundepelsen for jeg har ikke de plagene med min husker bare sprayfette som en sprayer former med når en baker. Vet folk har hatt god erfaring men andre dårlig. Regner med det er mer innenfor hundeverdenen som kan testes der

 

 

1 hour ago, Snøfrost said:

@Hannah samojeden din er så ung at jeg ville nesten tippe det var pga røyting eller valpepels at det er så elendig med snøklumper nå. De skal jo ideelt sett ikke få snøklumper i pelsen. Kanskje litt ved veldig kram snø da de jo har lengre pels enn de andre polare rasene, men ikke så mye at hunden må dusjes og fønes etterpå. 
Er han badet veldig mye?
Hvis han er det så kan kanskje det også være deler av grunnen. Mye vasking vil forstyrre den naturlige fettbalansen i pelsen. Selv om moderne hundeshampooer kan være veldig milde og fine mot både hud og pels så blir det ikke det samme som å la de være "urørt".  Jeg vasker mine Siberians før utstillinger, men ellers ikke på vinteren i alle fall (og det er bare noen som stilles).

 

1 hour ago, Kenzo said:

Hvis han er under året, så har du mest sannsynlig svaret der. Det kommer nok til å endre seg når han blir eldre og får skikkelig pels. I hvertfall ut fra egen erfaring. Nå kladder han under potene hvis været er gufsent, men potesalve har hjulpet på det og klumper i pelsen har vi ikke sett siden han var valp.

Ja, tror dere har rett. Det er nok en kombinasjon av (mye) snø som er fuktig og valpepels som sikkert snart er i røyteperiode, for jeg har ikke vasket ham på lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hannah skrev:

 

 

Ja, tror dere har rett. Det er nok en kombinasjon av (mye) snø som er fuktig og valpepels som sikkert snart er i røyteperiode, for jeg har ikke vasket ham på lenge?

Jeg ville I hvertfall ventet til neste vinter og sett an situasjonen da, før jeg hadde investert i det nå som vinteren uansett er på hell :) Har du ikke blåser, så anbefaler jeg det. Lettere å få ut den vanskelige pelsen da :)

Endret av Kenzo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kenzo skrev:

Sport 1 her tar ikke inn hundeutstyr(jeg har spurt), og xxl har ikke disse som er "polstra", bare slik med enkle reimer liksom.

Da skal jeg sjekke de ut :) Men mener de ikke har like mye refleks, eller tar jeg feil?:)

Hele er dekket av reflekstråd. Synes den holder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maries skrev:

Noen som vet hvor jeg får kjøpt hurtta extreme warmer rød? Enten i Oslo eller på nett? 

Jeg har nettopp vært på massiv leting etter det dekkenet selv og jeg fant det på Musti Bogstadveien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Hurtta har jo noen fine olivengrønne, men de mener jeg settergutta dine har fra før? :) 

Ja, eller de er vel en mellomting mellom olivengrønt og eplegrønt. Den serien er på vei ut :/ Og så liker jeg ikke koblene til Hurtta, de er så vonde å holde i. Men takk for tips :D

 

PS: Vet forresten også om kennel Equip, men der ser det ut som grønt også er på vei ut.

Endret av Frida og fuglehundene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frida og fuglehundene skrev:

Ja, eller de er vel en mellomting mellom olivengrønt og eplegrønt. Den serien er på vei ut :/ Og så liker jeg ikke koblene til Hurtta, de er så vonde å holde i. Men takk for tips :D

Jeg har en venninne som har slike kanalkobbel og halsbånd, vet ikke om de er fra Trine, men veldig likt hennes iallefall. Mer brunlig oliven enn Hurtta sine. Litt bedre å holde i, men halsbånda er jo da ikke fòret om det er et ønske :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden maysofie minnet meg på Trine hunderartikler så lurer jeg på om noen vet om noen forhandlere som har olivengrønt halsbånd og kobbel fra Trine hundeartikler? Har googlet litt,  men finner ikke den fargen. Kan jo hende de kan ta inn grønn om de ikke har det i nettbutikken.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...