Noen som vet hvor jeg får kjøpt?- tråden

2,261 innlegg i emnet

Er ganske lav iforhold til «standarden» så kanskje x1, men vil jo heller ikke at strikken skal være for svak men tanke på hunden.

Så X1 eller x2?

Er lav og har ikke så mye vekt, men en sterk hund😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå, Hannah skrev:

Er ganske lav iforhold til «standarden» så kanskje x1, men vil jo heller ikke at strikken skal være for svak men tanke på hunden.

Så X1 eller x2?

Styrken på strikken er helt uavhengig av din egen vekt. Det er hvor stor og sterk hunden er du må tenke på. Med samojed ville jeg ikke engang vurdert en X1. 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Hannah skrev:

Så X1 eller x2?

Fra hjemmesiden:

X1 og X2 er navnene på de forskjellige dempninger sitter i Baggen Softbelt. Disse er enkle å skifte og kan kjøpes løst!

X1 – Enkel strikk = Myk demping
En mykere demping for små eller mellomstore hunder. Anbefales også for større hunder hvis du er liten og ikke har så mye vekt / styrke å sette mot.

X2 – Dobbel strikk = Hard demping
Fastere demping for deg med flere eller sterke hunder. Gir bedre kontroll og mer nærkontakt med hunder som drar mye, men da er det en fordel om du selv er sterk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt X2 både på 48kg schäfer og 31 kg setter. På førstenevnte kunne jeg ønske at det fantes en X3 eller X4-strikk :P  Kunne ikke tenke meg noe svakere strikk i alle fall. Schäferen har røket en X2-strikk allerede... :P

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Artemis skrev:

Jeg har brukt X2 både på 48kg schäfer og 31 kg setter. På førstenevnte kunne jeg ønske at det fantes en X3 eller X4-strikk :P  Kunne ikke tenke meg noe svakere strikk i alle fall. Schäferen har røket en X2-strikk allerede... :P

Mens jeg hadde x1 på dobermann hannhund og kunne aldri hatt x2 :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Jeg har x2. Huskyen min på 20 kg røk den :aww:

kjøpte ny x2 og den fungerer helt fint på whippet og border collie (begge 17 kg). Både når jeg går med en hund og to hunder. 

Strikken blir mykere når man får brukt den litt, er bare i starten at den er kjempe hard.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 hours ago, Hannah said:

Så X1 eller x2?

Jeg har X2, på baggen villmark-beltet. Går normalt sett med en drever og en stabij sammen, (ca 20kg per hund) og de drar ut den strikken veldig lett. Går jeg med en hund klarer de fint å dra ut strikken godt alene også. Kunne aldri hatt x1 :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har x2, og ene whippeten min drar den fint ut alene altså :P ho er 10kg btw

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strikkobbel på 1,8 m, aller helst 2 m, med ring i håndtaket? :icon_confused: Slik som dette;

157176.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har sett draleke i skinn som kan puttes flasker i noe sted? Vet kreativ hund har hatt, men fant ikke der nå. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 hours ago, Ingidano said:

Noen som har sett draleke i skinn som kan puttes flasker i noe sted? Vet kreativ hund har hatt, men fant ikke der nå. 

Kan lage til deg en slik her en. Kan få fake pels utvendig eller skai evnt pels. Send meg en melding her eller på Tugs for Life på facebook :) 

17389170_1800993640222643_6068776237547393978_o.jpg

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tja, jeg er mer bekymra for hva som avles på. Og at oppdrettere stikker hodet i sanden og tar på skylappene fordi whippet er SÅ frisk uten helseproblemer. Ikke at folk kjøper rasen fra seriøse oppdrettere. Klart, støtter man useriøst oppdrett, så er det noe annet. Det er det jo en viss risiko for når man anbefaler en rase. 
    • Men det er jo du som definerer at kaninene dine kunne hatt det bedre. At du holder de - i grunnen med viten og vilje - i dårligere bostedsforhold enn hva de ideelt sett skulle hatt. I motsetning til en hund som i et gjennomsnittlig hjem får både frihet til å bevege seg og dekket sine behov på en helt annen måte. Det er helt legitimt at du føler de utgjør en nytte, spørsmålet er hvorvidt det er en legitim nytte. Gjør de "litt mindre kjipe, men trossalt kjipe" livene til kaninene dine, at færre kyr i Norge lider? Eller færre gris? Eller færre kylling? Vil lidelsene til en kanin hos deg, skape en netto bedre karma-balanse (eller, bedre dyrelidelse-balanse) i verden? Hvor mange kyllinger må reddes (dvs.. ikke produseres, I guess) for at lidelsene til en kanin er legitimert? Og hvor mange i Norge stoppes fra å importere kinesiske kaninskinn gjennom ditt kaninhold? Food for thought  
    • Jeg veit, for igjen - jeg kan også lese artikler i nettavisene. I følge en de samme artiklene:  Tirsdag gikk Trine Skei Grande (V) ut og kommenterte sex-ryktene hun har vært utsatt for på nett. I et intervju med VG i går, fortalte den nå 26 år gamle mannen som ryktene omhandlet, sin versjon av historien. Trine Skei Grande: Jeg er ingen sex-overgriper Jeg er ingen overgriper (Aftenposten, betalingsmur - legg merke til datoen) Han var 17, Skei Grande var 38: Nå forteller han sin historie (igjen - legg merke til datoen) Vi skyver ikke skylda over på guttungen, gjør vi vel? 
    • Nei og nå forstår du sikkert hvorfor jeg ikke er så ivrig  på å 'framsnakke' rasen?  
    • Jeg er 24 og venter mitt andre barn med en som er 38(ja, 14 år eldre). Vi har det veldig fint til tross for aldersforskjellen, selv om det nok er mange som synes det ene og det andre  Så lenge hun ikke brukte sin politiske posisjon på en uriktig måte, så synes jeg ikke at vi andre trenger å bry oss så hardt med det. Det var tross alt frivillig for begge to 
  • Nylig opprettede emner