Gå til innhold
Hundesonen.no

Wippetix Benjamin og Anastasia, Tazman


Carro92
 Share

Recommended Posts

Tazman er min nye hund ;) Han er 1år og blanding av pointer og breton(et uhell mellom pappa's hunder) Han manglet et ledd i det ene forbeinet så vi valgte å amputere det :wub: Har nå hatt han hjemme hos meg i ca 2uker, men han kjent han hele livet :wub: Jeg fikk han pga at jeg ville ha ny hund etter at mine to gikk bort for et par mnd siden.. Så nå har jeg en liten råtass i livet mitt :blink:

Beinet før det ble amputert :) her sammen med moren sin

IMG_3770.jpg

Legger ikke ut gamle bilder, men hvis det er av interesse, så kan jeg finne fram valpebilder osv ;)

IMG_3033.jpg

IMG_3057.jpg

IMG_3058.jpg

IMG_3078.jpg

IMG_3080.jpg

IMG_3102.jpg

IMG_3124.jpg

IMG_3107.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 282
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På d4a som prøvde litt i standen til fame fikk også gavekort, så var i studio igår, men de kommer nok senere om jeg kjøper de å

Det gikk litt skeis med eiern av bcen, så jeg droppa det. Og jeg hadde jo egentlig falt for en hund i kullet til oppdrettern til Anastasia, som jeg falt for fra dag 1, men skulle egentlig ikke ha

Takker

Så søt! :) Men hvordan syns du det er å ha en tre-beinet hund i det norske samfunnet? Er folk positive til det, eller reageres det negativt? I USA er det jo mer vanlig å amputere bein, mens her til lands er det ikke vanlig, så det hadde vært interessant å hørt hvilke reaksjoner du har fått hos folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer tror jeg ikke han vet hva er engang :(

Så søt! :) Men hvordan syns du det er å ha en tre-beinet hund i det norske samfunnet? Er folk positive til det, eller reageres det negativt? I USA er det jo mer vanlig å amputere bein, mens her til lands er det ikke vanlig, så det hadde vært interessant å hørt hvilke reaksjoner du har fått hos folk?

Jeg har bare opplevd at noen sier; næmmen, dakkar litten, eller da jeg hadde dekken på; du ser vel at han har satt fast beinet i dekkenet?! sånn ellers så sier de fleste at han er så søt og vil hilse(noe han sjeldent vil :)) med andre ord, ikke fått no negativt ennå egentlig :)

Ser ikke ut som det legger noen demper på ham nei! På størrelse med en setter, omtrent? Utrolig fin ihvertfall. (Kanskje dere skulle satse på blandingsavl av den kombinasjonen?) :):D

nja... han er vel ca 25cm høy, en setter er vel større? :) haha, kan ikke akkurat si at den avlen ble så veldig vellykka, han fikk en søster, men ho døde med engang av navlebrokk.. også er det jo han med et deformert bein. Var bare de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja... han er vel ca 25cm høy, en setter er vel større? :) haha, kan ikke akkurat si at den avlen ble så veldig vellykka, han fikk en søster, men ho døde med engang av navlebrokk.. også er det jo han med et deformert bein. Var bare de to.

En ES er vel rundt 60-70cm, så om han virkelig bare er 25cm så er det stor forskjell ja. Men regner med at han er litt større enn det, da min phalene er på litt over 30cm

Og bretonen ligger på ca. 50cm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er kjempesøt! :) Men jeg stiller meg svært tvilende til at han er 25 cm... :) En vanlig, "lang" linjal er 30 cm liksom, og Aiko er 38,5 cm høy. Etter bildene å dømme er Tazman betydelig større enn henne i alle fall. :)

Corgien min er jo 29. og hun er faktisk lav :)

Men fortsatt søt hund da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså jeg vet ikke, bare tipper, i og med at det er drit vanskelig å få målt en som har lopper i blod :) og jeg er vant til hunder som er større enn han også er jeg helt utrolig sugen på øyemål.. :) men skal prøve å måle han nå, med hjelp av godbiter

52 ca er han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...