Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetreff i ferien


Bergenslabb
 Share

Recommended Posts

Området som jeg viste bilde av er forresten mye større enn du kan se på bildet. Til venstre er det et grøntområde på størrelse med en fotballbane. Og nedenfor det området er det en fotballbane. Men ingenting er inngjerdet, og det går folk og hunder der jevnlig, så det er ikke fritt for distraksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har då eit perfekt inngjerda område på ca. eitt mål her i Hegglandsdalen, berre å kome .

Jeg er gjerne med på treff, men for min del betyr det tur i bånd.. Er gjerne med på slippe-løs turer når båndtvangen er over, men stå-i-ro treff blir bare stress for han her. Men ja, en tur med et pa

Jeg har spurt om disse tingene i en annen tråd. Er nybegynner selv

Området som jeg viste bilde av er forresten mye større enn du kan se på bildet. Til venstre er det et grøntområde på størrelse med en fotballbane. Og nedenfor det området er det en fotballbane. Men ingenting er inngjerdet, og det går folk og hunder der jevnlig, så det er ikke fritt for distraksjoner.

Jeg kjenner godt til området, Bergenslabb. Det er ikke stort nok for min, og for nært fotballbane og bebyggelse, dessuten går det gjerne en del folk der. På stillestående treff, hvis Hermes først vil løpe, så er radiusen hans stor. Derfor jeg foretrekker tur fremfor treff, for da er Hermes stort sett roligere og tusler rundt i nærheten av meg. Står vi i ro blir det fort mynderaptus, for å stå i ro er kjeeedelig :) (EDIT: treff er fint for lek med 1-2 andre hunder som går bra sammen, men min hund leker altså på følgende måte: LØPE.)

Jeg jobber en del til uken. Henger meg på om det skulle passe, men dere kan bare avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermesleik er moro, det :lol: .

Eg kjenner òg til staden, og som sagt, eg slepp ikkje Laffen der, for eg stolar ikkje på at han kjem attende til meg når eg vil det. Han kjem, men først må han berre springe overende ein liten unge, tigge kos av ei gamal dame (ved full gallopp rett mot nemnte dame, ikkje alle likar å få ein ukjend svær svart hund i fullt firsprang rett mot seg ;) ) og tisse litt på fotballmålet. Men det går jo an å ha som eit utgangspunkt for ein liten tur :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuro er slitsom umulius om dagen. Så et treff hadde vært midt i blinken snart. Jeg er bortreist fra torsdag til mandag, og jobber litt her og der (bl. a. neste helg, og hele uka deretter), men er alltid ledig på ettermiddagen/kvelden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gjerne med på treff, men for min del betyr det tur i bånd.. Er gjerne med på slippe-løs turer når båndtvangen er over, men stå-i-ro treff blir bare stress for han her.

Men ja, en tur med et par-tre eller så andre hunder et eller annet sted på en tursti e.l er vi glatt med på :) Jeg kan stort sett alltid på dagtid, og av og til på ettermiddag/kveldstid. Jeg bor sentrumsnaert, men har av og til lånebil (i helgene er det stort sett aldri problem å låne bil). Når jeg har bil går vi mye i Hordnesskogen, men er veldig åpen for å utforske nye tursteder!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverer masteroppgaven senest i morgen klokken 14.00, så etter det er jeg klar =D

Hva med tirsdag neste uke? Hvor er Hordnesskogen? Vi er gjerne med på skogstur, så lenge vi kommer oss til skogen.

Hordnesskogen er rett ved Stend Jordbrukskole, et par min kjøring fra Lagunen.

Tirsdag neste uke kan jeg kun på dagtid, skal på jobb kl 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er vel interesserte i eit stilleståande treff med masse hundar i band...

Eg jobbar neste veke (8 - 4), men kan sikkert fikse meg ein times lønsj ein av dagane. Då hadde det i så fall passa best med ein tur i Åsaneområdet, sidan det er her eg har kontor. Måndag og tysdag går ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er vel interesserte i eit stilleståande treff med masse hundar i band...

Haha, jeg synes det høres kjeeempegøy ut :P

Neste uke kan jeg faktisk bare på dagtid, jobber hver ettermiddag/kveld. Ellers så kan vi når som helst på søndag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker det å ta bybanen med hund? Ser for meg at det ofte er veldig mye mennesker på den, og Echo er litt for glad i mennesker. På bussen kan han roe seg når han er på gulvet og ikke kan se så mye, men når han kan se folkene som går av og på er han helt i hundre. Piper og piper når han ikke får hilse på folk. Det blir vel kanskje vanskelig å sitte litt skjermet på en bybane?

Lørdag og søndag kan jeg være med når som helst på døgnet. På fredag er jeg litt usikker. Echo skal til veterinæren om morningen (helsesjekk + chip) og så har jeg planer senere på dagen, men jeg vet ikke helt når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanskelig å sitte skjermet på bybanen, men 3-erbussen går også forbi Sletten senter.

Kuro synes det er helt ålreit med bybane, selv om han ikke får hilse på alle menneskene - han har tydeligvis skjønt greia nå med at når vi reiser, så er ikke ALLE menneskene potensielt nye bestevenner. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha det har ikke Echo skjønt. Han MÅ få med seg alt og klarer ikke å slappe av når det skjer ting rundt ham. Vi må ofte tvangskose med ham på fanget når vi er i besøk fordi han nekter å sove selv om han er stuptrøtt. Men 3'er bussen er grei, den kan vi ta helt fra Åsane. Skal vi si lørdag eller søndag ettermiddag? Søndag er kanskje greiest, for da er det nok litt færre folk ved senteret og på bussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker det å ta bybanen med hund? Ser for meg at det ofte er veldig mye mennesker på den, og Echo er litt for glad i mennesker. På bussen kan han roe seg når han er på gulvet og ikke kan se så mye, men når han kan se folkene som går av og på er han helt i hundre. Piper og piper når han ikke får hilse på folk. Det blir vel kanskje vanskelig å sitte litt skjermet på en bybane?

Lørdag og søndag kan jeg være med når som helst på døgnet. På fredag er jeg litt usikker. Echo skal til veterinæren om morningen (helsesjekk + chip) og så har jeg planer senere på dagen, men jeg vet ikke helt når.

Jeg har ikke hatt noe problemer med hund på bybanen. Ikke noe verre enn på bussen i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, greia var vel det at på bussen kan hun plassere Echo slik at han ikke ser folk som går forbi, men på bybanen blir det vanskeligere.

Søndag ettermiddag passer fint - men jeg er ferdig på jobb 16:00, og da må jeg hjemom og hente Kuro, så jeg kan neppe stille før etter 17:00.

Og for ordens skyld: Jeg har ikke sett innhegningen på Sletten med egne øyne. :P Men venninnen min sa at hun har sett folk bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å komme hit også. Jeg kan vise dere noen stier nedenfor Løvstakken og Gullsteinen som ikke brukes i det hele tatt. Etter å ha bodd her i et par år nå, har jeg kun en eneste gang møtt noen på akkurat disse stiene, og det er gamlekjerringen (hun må være over 90 år gammel) med den minst like gamle border collien som bor nedi gaten her (og jeg tror hun gikk bort i fjor, for jeg har ikke sett henne den siste tiden). Det er noen smått gjengrodde stier, i lett okkupert terreng (må tåle litt bakker). Minus, i forhold til frislipp, er at hjorten går her. Jeg har fortsatt til gode å møte på den, men jeg ser hjortespor og avføring (namnam, hilsen hermesen) hver gang jeg går her. Går vi til vettuge tider, ikke altfor tidlig eller altfor sent, er det liten sjanse for at vi møter på noen - men hvis dere har spordyr som stikker av går straks den få snerten av noe, så er det litt verre. Derimot mye spennende lukter for en unghund, om dere tenker å gå spor senere.

Jeg jobber full turnus om dagen, så det er litt lite tid til overs, men det er ikke noe i veien for å komme opp hit en ettermiddag eller en formiddag (alt ettersom jeg jobber dag eller kveld), så kan vi gå en liten tur. Enten alle sammen, eller bare noen av dere, om det måtte passe for noen. Når som helst egentlig, bare jeg får avklart at jeg ikke jobber. Dette er altså i Fyllingsdalen, opp imot Løvstakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt å forsøke med på å legge noen enkle spor litt utenfor disse stiene (det er perfekt, litt myrete og fuktig). Jeg er fullstendig nybegynner, og har ikke vært på noe kurs eller noe, men hvis noen har lyst å være med likevel så er det bare til å skrike ut. Det blir veldig enkle spor, bare få tak i noe blod :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH, det vil jeg kjempegjerne være med på, Hermes! Vi har bare gått godbitspor, men det er jo kjempemorsomt.

Og turområdet høres helt perfekt ut! :) Kuro jakter i utgangspunktet basert på syn, og så kommer stort sett lukt i andre rekke, så at det LUKTER spennende går helt fint for oss. Han stikker ikke til skogs bare fordi det lukter spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gå blodspor med Echo og har kjøpt inn alt det nødvendige utenom skank. Eller, vi har kjøpt et ganske utestet blodpulver i stedet for blod. Like bra er det nok ikke, men vi tenkte det var greit å begynne med. I enden av sporet kan man sikkert ligge hva som helst som man tror hunden liker som han ikke er vant til å få. Med mindre man vil noe mer med det enn å bare ha det gøy, da bør man vel skaffe den skanken. Jeg har gledet meg til å gå spor siden påske, men da var jeg syk og etter det ble det aldri tid. Denne helgen regner det, noe som ikke er helt ideelt, så det får bli neste helg. Håper og tror at det er en aktivitet både vi og Echo vil like, for dachser er jo skapt for slikt "arbeid".

Jeg slipper neppe hunden min i et område med hjort i og med at rasen blir brukt på hjortejakt. Det må bli bånd eller langline. Hvis vi skulle treffes for å legge spor og la hundene gå spor skal de jo uansett ha line. Men funker det å ha flere hunder med når man skal gå spor? Skal de da bytte på å gå sporet eller legger vi forskjellige spor? Jeg er også ny og ganske uvitende på området og har aldri tenkt tanken på å gå med mer enn en hund før.

Å gå på tur i det området høres kjekt ut, det er vi uansett med på. Gjerne spor også hvis det går bra med flere hunder =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slipper neppe hunden min i et område med hjort i og med at rasen blir brukt på hjortejakt. Det må bli bånd eller langline. Hvis vi skulle treffes for å legge spor og la hundene gå spor skal de jo uansett ha line. Men funker det å ha flere hunder med når man skal gå spor? Skal de da bytte på å gå sporet eller legger vi forskjellige spor? Jeg er også ny og ganske uvitende på området og har aldri tenkt tanken på å gå med mer enn en hund før.

Jeg har spurt om disse tingene i en annen tråd. Er nybegynner selv :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...