Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetreff i ferien


Bergenslabb
 Share

Recommended Posts

Er det flere hundeeiere som skal være hjemme i ferien som har lyst til å treffes iblant?

Jeg har en dachsegutt på ett år. Han er en unghund i puberteten, ikke en stabil voksen hund, men han er stort sett grei likevel. Med tisper kan han bli litt vel innpåsliten, men det har gått fint med de vi har truffet til nå (selv om det må sies at de har vært ganske tålmodige). Det er stort sett tisper han har lekt med, annet enn en dachs som bor i nabohuset og en hund som samboeren min pleier å møte på på kveldsturen. Jeg vet dermed ikke helt hvordan han vil være i lek med hannhunder, for jeg har ikke så mange eksempler på det fra før. Det hadde egentlig vært kjekt å vite, i og med at vi ønsker å kjøpe en hund til når Echo blir litt eldre, og da en hannhund til. Med dachsen i nabohuset er han ganske rolig, sikkert fordi den hunden er mer leken og villere enn han selv er. I møtesituasjoner er han rolig, men nysgjerrig. Bjeffer sjelden på hunder (dog ofte på mennesker de siste ukene), annet enn at han svarer store hunder hvis de bjeffer på ham. I lek kan han bli litt voldsom når han først kommer i gang, han var helt vill etter en dalmatinertispe en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har då eit perfekt inngjerda område på ca. eitt mål her i Hegglandsdalen, berre å kome .

Jeg er gjerne med på treff, men for min del betyr det tur i bånd.. Er gjerne med på slippe-løs turer når båndtvangen er over, men stå-i-ro treff blir bare stress for han her. Men ja, en tur med et pa

Jeg har spurt om disse tingene i en annen tråd. Er nybegynner selv

DSC00060.jpg

Jeg vet ikke om et inngjerdet område (annet enn Hjortland, men der må man vel betale). Det er mange som slipper hundene sine ved dammen på Rolland (bildet), men båndtvangen gjelder der som de fleste andre steder. Vi slipper ofte Echo med langline, for da har vi kontroll. Andre lar være å bruke langlinen, men de har nok hunder som er stødigere på kontakt og kommandoer. Ellers vet jeg ikke om egnede områder. Er det noen andre som har forslag?

Jeg kan, som sagt, med en gang jeg får levert masteroppgaven, og det ser ut som om det blir tirsdag 5. juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hunden min veier under ni kilo syns jeg det er veldig greit å ha han løs med langline, men med en større hund ser jeg for meg at det kan bli en utfordring. Forrige gang Echo lekte med andre hunder ved dammen var det kun han som hadde langline. Det gikk ganske greit, men blir jo litt mer kluss med langline enn uten. Når hundene løp i nærheten av oss måtte vi hele tiden passe på å ikke trakke på linen. Det beste hadde nok vært et inngjerdet område. Echo er heller ikke helt god på innkalling, så jeg vil ikke slippe ham løs uten langline med mindre vi er på et inngjerdet område.

Han fikk leke med Dalmatinere i en ballbinge en gang. Det fungerte veldig fint, men jeg vet ikke hvor populært det er at folk slipper hundene sine i ballbinger. Og det forutsetter jo en tom ballbinge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har testet innkalling på Kuro med skikkelige forstyrrelser - det nærmeste er når han lekte med Balder i går, men Balder og Kuro har samme innkallingskommando, så da kom han jo inn uansett. Så, nei, jeg er jammen ikke sikker. :P Vet dessverre heller ikke om noe inngjerdet område vi kan bruke. Båndtvang-herk altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC00060.jpg

Jeg vet ikke om et inngjerdet område (annet enn Hjortland, men der må man vel betale). Det er mange som slipper hundene sine ved dammen på Rolland (bildet), men båndtvangen gjelder der som de fleste andre steder. Vi slipper ofte Echo med langline, for da har vi kontroll. Andre lar være å bruke langlinen, men de har nok hunder som er stødigere på kontakt og kommandoer. Ellers vet jeg ikke om egnede områder. Er det noen andre som har forslag?

Plassen er fin, men for liten og for mye forstyrrelser rundt om jeg skal slippe Hermes. Da er han fort alle veier, om han for eksempel ser en katt eller en gutt på sykkel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk en kjempefin skogstur nå nettopp! Men det var ikke så veldig mye turområde egentlig, og vi endte opp med å gå gjennom noens hage fordi vi hadde gått ned en kjempebratt sti og ikke kom oss opp igjen :lol: Det var ned fra Eidsvågsfjellet, på baksiden der det ikke egentlig går noen sti. Og et sted måtte vi hjelpe ned Kuro, for det var veldig bratt. :P Men fint, det var det, og tomt for både folk og dyreliv! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har då eit perfekt inngjerda område på ca. eitt mål her i Hegglandsdalen, berre å kome :ahappy: .

Det blir temmelig langt å reise med buss, men jeg kunne evt. kombinert det med en tur på Borgafjellet eller noe sånt en dag jeg har fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogstur er genialt, det er ingenting Echo syns er gøyere. Gjør ikke noe at det ikke er en sti å gå på, det gjør det jo bare mer utfordrende for hundene. Vi er gjerne med til Eidsvåg.

Et perfekt inngjerdet område hadde vært genialt hvis jeg hadde tilgang på bil. Men tror nok det blir litt for langt med buss, Echo er ikke veldig tålmodig. Det er ikke noen som tilfeldigvis har lyst til å kjøre? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir temmelig langt å reise med buss, men jeg kunne evt. kombinert det med en tur på Borgafjellet eller noe sånt en dag jeg har fri.

Vi har òg tursti opp til Møsnuken frå rett borti vegen her, ca halvannan time å gå opp. Eventuelt er det eit utal turstiar på kryss og tvers alle vegar, og vi kan gå tur i skauen på alt frå 15 minutt til heile dagen.

Som sagt, berre å kome :ahappy: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg forestille meg, ja. :lol:

Neida, men folkens, nå er jeg faktisk ferdig med alle eksamener og har bare litt jobb her og der, så jeg vil gjerne være med på tur snart! Hvor lang tid tar det med buss ut til Gokk ... *kremt* .. Hegglandsdalen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med fredag neste uke? Eller eventuelt i helgen? Hvis vi møtes i helgen kan jeg kanskje lure samboeren min med, og da kan han kjøre oss til det perfekte området. Men jeg garanterer ikke at jeg klarer å lure han med.

Jeg garanterer heller ikke at jeg har ferie da, men hvis streiken blir avblåst snart så kan det kanskje gå =)

Egentlig skulle jeg hatt ferie nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste fredag tek bror min over ny leiligheit, så den helga passar nok dårleg for meg. Skjønt, ein liten tur med utgangspunkt Danmarksplass / Bergen må jo Laffen ha uansett, men det blir dårleg med tid til noko meir enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Tinkie kan ikke neste helg og OlavEmil kan ikke helgen etter. Hva med uken etter neste helg? Tirsdag, onsdag eller torsdag f.eks? Da bør streiken være over, og ferien min påbegynt =)

Men da er det ingen mulighet for at jeg kan skaffe sjåfør, så vi må enten finne et annet sted å være, eller finne ut om vi orker å begi oss ut på en lang busstur med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...