Gå til innhold
Hundesonen.no

Eurovision Song Contest


Ozzy
 Share

Recommended Posts

  • Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Okay da, jeg måtte ta frem telefonen i dag også. "Thank you for calling the Eurovision Song Contest. You have voted for Norway." Men jeg må innrømme at jeg ikke helt har troen. Ikke samme gnist

Jeg har laga meg poengskjema Edit:

Velfortjent seier til Sverige! Må si jeg ble EKSTREMT flau over sisteplass. Håper virkelig vi kan komme med noe som slår ann neste gang. Tooji, Stella og Didrik. Ikke en gang Rybak kan kompansere

Synst ikkje det er noko rart at Noreg kom på sisteplass, eg er faktisk ikkje overraska heller. Noreg får ikkje mykje vennskapspoeng, slik mange andre land får, og då er vi heilt avhengige av å ha eit bra bidrag. Og ærleg talt, det hadde vi ikkje i år!

Eg heia på Russland, MGP er ein showkonkurranse, og handlar ikkje berre om fin musikk ( :lol: ), og der scora Russland hundre prosent! (så har eg òg ein forkjærleik for Russland, og likte kva dei planla for pengane dei evt. vann :ahappy: )

Sverige hadde eit flott bidrag, fin musikk og eit alle tiders sceneshow. Ikkje overdrive og superharry, som mange andre (nokon som merka seg Irland? :barfy: ), men flott og estetisk, kun ved bruk av eigne rørsler og klede (pluss litt "snø" på slutten av sangen). Imponerande

Tredjeplassen (Serbia?) såg òg bra ut, men dei såg eg berre på oppsummeringa. Det gjorde eg i grunnen med det meste, det var Zorrofilm på TV3, som eg vart oppslukt av (har aldri sett eller likt Zorro før :twitch: ). Eg slo over på MGP på "heiltid" då den var ferdig, då hadde ti land gjeve poeng, og det var alt då klart for meg at Sverige vann.

Kven var den norske kommentatoren under poengutgjevinga? Han var jo heilt ekstremt elendig. Høyrdest ut som han var møkklei jobben sin, null interesse og null kunnskap. Eit døme var når eine landet skulle gje 12-poengaren sin, og kommentatoren sa "skal vi tippe på Russland?". Russland hadde alt fått 6 poeng. Faktisk hadde alle dei 12 øvste landa utanom Serbia på 3. plass fått poeng. Poenggjevaren drog ut tida og spurde "what do you think?", og programleiaren sa igjen "ja, eg har sagt kva eg tenkjer eg (og tenkte "få no dei forbanna poenga" så hardt at vi nesten kunne høyre det)".

Ja, og sceneshowet til Tyrkia (på oppsummeriga) var knallbra :lol: .

(det vart eit langt innlegg frå ein som kun såg dei siste 20 minutta, og kun små glimt elles :ahappy: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Vimsan! Jeg syntes den svenske sangen var skikkelig fin jeg. Absolutt en av mine favoritter.

:D Tack och enig!

Men jag tycker faktiskt inte att Norge förtjänade en sistaplats alltså, var många andra bidrag som var dåliga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke likt årets norske bidrag siden jeg hørte det første gang, så jeg er egentlig ikke overassket over at vi kom sist.. Det var liksom ikke noe "norskt" over den sangen. Og det synes jeg faktisk er litt viktig i en sånn konkuranse... :) Rybak og Secret Garden er NORSK musikk som hører hjemme i en MGP sammenheng... Vi trenger flere sånne sanger hvis vi skal komme høyt opp i den internasjonale finalen synes jeg...

Vinnerlåten var fin den, selv om den ikke var blandt mine favoritter... :) Men det er jo litt kjekt og artig at vårt kjære naboland vant da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heiet og på russland :D synes det var i ekte grand prix ånd jeg! Hadde vært morsomt om de vant. Synes egentlig det er rart det er så mye elendig i den konkurransen, det er da ganske mange bra låtskrivere rundt om i verden? Mange av de sangene høres ut som de bare er funnet på i farta, og er helt anonyme, man husker dem jo ikke når de er ferdige.

Jeg synes russland, macedonia og serbia var best. Synes ikke Sverige var spesielt bra, men som sagt, artig at naboen vant iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irland er herlige :P fulgt de fra de debuterte på tv show i england :P men de er grusomme :lol:

Hahaha, så hver uke på youtube, de er fantastisk morsomme *fniser henrykt* :lol:

Ellers er ikke jeg så veldig overrasket over at vi kom så langt nede, sangen var ikke bra, Tooji har ingen stor stemme og når han i tillegg synger falskt.. Sverige sin sang var kanskje ikke for meg heller, men jenten kan synge og den skilte seg ut så velfortjent seier syns jeg. Ellers var det riktig mye sært i år, men verst må ha vært hun gauledamen med hår limt fast på brystet *grøsse* Og russerne var knallsøte :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...