Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva kan jeg ha til denne kjolen?


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Jeg skal i bryllup i juni, og skal ha på meg kjolen på bildene under. Den er godkjent av både bruden og brudens mor, så det er greit! Men jeg må finne ut hva jeg skal ha til den. Først og fremst av type jakke, cardigan, bolero e.l. Det kan bli litt kjølig, og da vil jeg ha noe å dekke skuldre og armer med. Men hva passer til denne kjolen, både når det gjelder snitt og farge?

Bruden skal ha eggehvit, sommerlig kjole og brudgommen skal ha lysegrå dress, så det er et sommerlig og ikke stivpyntet bryllup.

Også sko, da. Går det fint med et par enkle, svarte pensko, eller burde jeg kjøpe noe nytt i en annen farge?

7214241646_d16524f8c1_z.jpg

7214241028_40c42b1748_z.jpg

7214242306_2be364964e_z.jpg

7214242922_3f81fbe039_z.jpg

(Jeg er ikke et lik altså, selv om det kan se litt sånn ut. Vi er på feil side av sommeren.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg tror kanskje jeg ville prøvd med hvit/lys jakke/sko, blomster i håret el. lignende. Hadde vært fint med litt mer farge tror jeg, og så er det jo et sommerbryllup så da ville jeg heller gått for noe lyst enn svart.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjolen litt grønnlig i fargen? Isåfall kunne jo lys rosa gått om du liker det? Se så fint det går i lag :ahappy:

Stack-Folded-Pink-Green-Clothes-618169.jpg

Jeg stemmer også for noe lyst til. Jeg hadde syntes et sjal hadde vært kjempe stilig å ha hengende rundt skuldrene, men jeg skjønner at du ikke vil det når du ikke liker det. Syns ikke det er noe gammelt ved det, det minner meg mer om ball eller stor fest og slikt når man har et sjal til som henger rundt skuldrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! Ja, jeg tror det kan bli fint å friske opp med litt farger, men det er ikke bare bare å finne noe som passer til. Fargen vises best på de to siste bildene, den er ikke så grønn som det kan virke på de to første bildene.

Jeg føler at det burde være noe litt lyst, rolig og dust. Men jeg verken trives i eller kler pastellfarger så godt, for eksempel. Kanskje en rolig mellomblå eller en ikke alt for skarp rødfarge kan fungere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok noen bilder sammen med ulike farger for å vise litt, jeg! Og jeg tok litt av, haha.

Gammelrosa

7214425354_815424c27e_z.jpg

Lys lilla

7214426446_701218e02b_z.jpg

Aubergine-ish

7214427494_832fbbc856_z.jpg

Olivengrønn

7214429532_8e0bd4e84a_z.jpg

Beige

7214430634_6a008595b1_z.jpg

Grå

7214431478_5cc4e484fd_z.jpg

Marineblå

7214432758_11a1afa720_z.jpg

Turkis

7214433364_ee2bd8d280_z.jpg

Svart

7214434066_27517b6f5d_z.jpg

Mellomblå

7214434894_61a4e0e0ce_z.jpg

Rød

7214435916_0b4eaa9717_z.jpg

Korallrød

7214436724_e02ceb171a_z.jpg

Jeg tror det blir vanskelig å finne en beige eller grå som passer perfekt i fargen, siden kjolen har en litt vanskelig blanding av disse to. Svart ble kanskje litt hardt? Tror ikke hvit heller blir sånn innmari passelig. Så å finne en farge er nok ikke så dumt. Og korallrød fungerte vel i grunnen ganske greit, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gammelrosa syns jeg var kjempefint til kjolen! :) du kan jo ha en bolero som ikke dekker særlig på framsiden, men bare armene...viss det gir noen mening! :P jeg kan se om jeg finner den typen jeg mener :)

Og kanskje noen nude (med litt rosa i) sko? Og som andre nevner, en blomst i håret? :)

edit: fant et halveis brukbart bilde! http://www3.images.coolspotters.com/photos/85814/terry-bolero-light-profile.jpg

Hva syns du om den? Da i en annen farge, kanskje litt lettere/tynnere stoff og kortere ermer? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint med gammelrosa til, men jeg ville hatt noen spreke farger. Litt sånn glade og friske farger, og kanskje to forskjellige. Som for eksemel knallrøde sko og gul jakke :D Og rosa hatt! :rofl: Og lilla veske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint med gammelrosa til, men jeg ville hatt noen spreke farger. Litt sånn glade og friske farger, og kanskje to forskjellige. Som for eksemel knallrøde sko og gul jakke :D Og rosa hatt! :rofl: Og lilla veske!

og en knæsjfarga blomst i håret! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg tør! Er ikke redd for farger og slikt, jeg. :) Dog trenger jeg kanskje ikke å se helt hummer og kanari ut, Sara. :P

MEN! Hvor får jeg tak i blomster til håret? Syns ikke jeg har sett det noe sted, men nå er det evigheter siden jeg har vært på shopping. Venter uansett med å kjøpe til jeg har bestemt meg for jakke, så det ikke blir helt kræsj i farger.

Også må jeg altså på skojakt. Sukk. :( Å finne pensko jeg trives med å gå i er noe herk rett og slett.

Jeg prøvde noe av det jeg har av jakker til kjolen nå, og kom i grunnen fram til at det er finest med en helt kort en, som stopper over det blomsterbåndet i livet. Den cardiganen jeg har på er riktignok litt posete, men allikevel. Følte det kanskje ble litt fem år gammel brudepike med en slik jakke til? Eller er det bare "dannet og pent"?

7214915248_678bbe62a2_z.jpg

7214916078_3a51458408_z.jpg

7214916794_918841e109_z.jpg

Tror at hvis jeg går i en kort jakke, kommer jeg til å føle meg mer komfortabel med å bruke den hele dagen/kvelden, mens en cardigan vil jeg bare slenge på meg hvis jeg faktisk fryser.

Når det kommer til farger klarer jeg ikke helt å bestemme meg. Det ble veldig yndig og pent, nesten nostalgisk, med den gammelrosa, men langt mer gøyalt med en sprekere farge.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den turkise var veldig fin i både farge og fasong! Ellers likte jeg den som var Aubergine-ish og gammelrosa, men det kan fort bli litt for søtt... Ang. sko så syns jeg du kan bruke svart hvis du f.eks. har svart veske til, men jeg syns du burde ha lyse sko hvis ikke... Håper du finner ut av det, og kjolen var veldig fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av jakker til denne kjolen ville jeg definitift valgt en litt kort fasongsydd blazer! En kort blazer i litt glatt stoff gjør seg pent med kjole og er den fasongsydd fremhever den en feminin figur! Litt kortere blazere, i alle himmelens farger er også våren og sommerens hit, og de fleste er sydd slik at de er dritlekre åpne :)

Cardigan blir feil snitt i forhold til en så fin kjole, og sjal er sjelden særlig pent uansett :P En kort bolero kan gå, men da må det være en lett bolero i pen strikk, så den ikke blir for grov i forhold til kjolen ;)

(jobber i klesbutikk? jeg? neida :P)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...