Gå til innhold
Hundesonen.no

Rådyret Luna & podengoen Tellus


mushi
 Share

Recommended Posts

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg hadde egentlig planlagt ny hund neste år, men plutselig passet det utrolig godt. Jeg har kjøpt meg en podengo portuges som jeg henter neste uke. Tellus. Det blir veldig spennende for oss begge d

Kan være jeg la den der for å ta bilde... [emoji23] Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Twiggy syns Tellus var kjempesøt 

Posted Images

Nå er han virkelig perfekt søt! [emoji738][emoji738] Han hr også mestret kunsten å gå fremover i bånd. Veldig deilig! Har dratt han etter meg hittil. [emoji23]

Vi har hatt et par ganger på valpekurs og han er så kjapp i hodet! Så utrolig kjekt å ha en hund som er motivert og morsom å trene med! Luna nyter også godt av kurskveldene da jeg alltid repeterer med henne etter kurset + trener de annenhver gang hjemme. :)

Innbiller meg at luna har blitt mer sosial etter jeg fikk Tellus. Håper det fortsetter! Hun har hvertfall mer motivasjon til å trene når hun må vente litt på tur! b327e60c7b9289de8768e3de052ee565.jpg9c98d7f2cd61ce1286372833b3f14081.jpg023f8f01d15adea74c890aa2d2a66897.jpg5889ab6f4ffc0cd42fb3e314ca4c547c.jpga59afb9c83aec7daf606f93dcfdaf460.jpg

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Han vokser og gror. Tipper han er 4 kg nå. Han er nok noe liten og har lite maskuline trekk. Får håpe det retter seg. Han har også et bittelite overbitt.

Han har mye hormoner og elsker damer og markering, men kan heldigvis snakkes til. Klarer endelig å gå ordentlige turer, så nå går vi rundt 1. 5 time hver dag. [emoji106] Klarer fortsatt ikke å være alene. Klarer 30 min under tvil. Sitter da bare og syter. Må klare en arbeidsdag ved nyttår... Jeg tror ikke det går.

Jeg er veldig fornøyd med gemytt. Han er uredd og elsker alt og alle. Kul type. Lettrent og lydhør, men jeg burde være flinkere til å trene noe annet enn innkalling og vente på mat. [emoji23]
535839ee68b61b13a2ff88da6563368e.jpgd2c902f2b92f67b30173839cfc17f84b.jpgb56e23c6e0b16a478beea47ada128993.jpg78fea84501edb73d49748b731b8f5bc0.jpg19a4d78649a199651b8be1b7533b2672.jpg9a29403153b4a6ca49aa9a3264d56ee2.jpg79e2e6481dd9329bd9b15044511c49c4.jpg22c8d62f6d1727f63074e57a7ef2a39c.jpg6eef8023174b36d8614c5f417c80f8c2.jpg

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk


  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent myntmarkering for første gang i dag. Brukte bare middagen. Her ser dere hva jeg har hatt å trene med de siste 3.5 årene. Jeg lurer egentlig på hvem som er dummest når vi holder på - meg som gidder eller bikkja som aldri skjønner noe annet enn sitt og stå.

Her er det en video hvis den fungerer... http://cloud.tapatalk.com/s/59e232b2b485d/Snapchat-1592427581.mp4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Tellus var på sin første utstilling som junior i går. Han ble BIR og fikk nordisk cert. Jeg skjønner ingenting av disse certa, så jeg får fortsette å stille og håpe at det tikker inn en tittel etterhvert... 

Kritikken ble som følger: Excellent type. Correct size and proportions. Good head. Correct dentition. Excellent neck. Typical top line. Good chest for the age. Well ang from both ends. Good movement. Lovely temparement.

Vi møtte også opp i BIS og Tellus var den eneste hunden dommeren viste interesse for annet enn de 6 han plukket ut blant 25 hunder i gruppa. Meget fornøyd med innsatsen til Tellus i går! :D

Neste helg er det debut i rally. Tror ikke det går like bra! 

IMG_20180211_125944_534.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Tellus var på sin første utstilling som junior i går. Han ble BIR og fikk nordisk cert. Jeg skjønner ingenting av disse certa, så jeg får fortsette å stille og håpe at det tikker inn en tittel etterhvert... 

Kritikken ble som følger: Excellent type. Correct size and proportions. Good head. Correct dentition. Excellent neck. Typical top line. Good chest for the age. Well ang from both ends. Good movement. Lovely temparement.

Vi møtte også opp i BIS og Tellus var den eneste hunden dommeren viste interesse for annet enn de 6 han plukket ut blant 25 hunder i gruppa. Meget fornøyd med innsatsen til Tellus i går! :D

Neste helg er det debut i rally. Tror ikke det går like bra! 

IMG_20180211_125944_534.jpg

Gratulerer med cert'et og en nydelig hund! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 minutter siden, mushi skrev:

Tellus var på sin første utstilling som junior i går. Han ble BIR og fikk nordisk cert. Jeg skjønner ingenting av disse certa, så jeg får fortsette å stille og håpe at det tikker inn en tittel etterhvert... 

Kritikken ble som følger: Excellent type. Correct size and proportions. Good head. Correct dentition. Excellent neck. Typical top line. Good chest for the age. Well ang from both ends. Good movement. Lovely temparement.

Vi møtte også opp i BIS og Tellus var den eneste hunden dommeren viste interesse for annet enn de 6 han plukket ut blant 25 hunder i gruppa. Meget fornøyd med innsatsen til Tellus i går! :D

Neste helg er det debut i rally. Tror ikke det går like bra! 

IMG_20180211_125944_534.jpg

Gratulerer! :) Det var en veldig fin debut i de voksnes rekker, og super kritikk!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på vårt første rally-stevne!

Luna hadde det ikke bra og skal slippe å konkurrere igjen. Får heller gå spor! Jeg har vist trent bare i hundeklubben og hjemme med Tellus og det merka jeg i dag kan man trygt si. ?? Men han er 9 mnd og målet mitt var å ikke bli disket. Det klarte vi å unngå! ?? Kom på sisteplass av de som fullførte og sier meg meget fornøyd! Jeg brukte alle repetisjoner og for mye tid og da rant det inn med trekk. He he. Dobbeltkommando i fleng, han skulle jo bare lukte -  og fot hadde han glemt over natta. ??

Snapchat-1355562499.jpg

Snapchat-499476010.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Har skjedd litt siden sist. Tellus og jeg har startet 4-5 ganger til i rally og sparer på disker. :lol: Hadde egentlig bestemt meg for å ikke konkurrere mer før neste sommer, men synes det løsnet litt i helgen. Da blir det et par stevner til. Fikk noen bilder andre hadde tatt i helgen og ser jo at jeg er veldig stressa og sur i ringen - ikke rart bikkja er litt lav. Jeg er jo aldri sånn på trening!

Vi går bronsemerkekurs og skal ta prøven om en drøy uke. Det kan skje et mirakel og vi består, men blir gøy å se hvordan han fungerer i den type setting uansett. :) Tror vi ryker på lineføring av alle ting. 

Utstillingsfronten går fantastisk. Han er stilt tre ganger som unghund og har blitt BIR med cert alle ganger med god margin. Dommere liker han godt og elsker gemyttet. Det er som regel 5-6 podengoer som stiller på hver utstilling. Vi har nå to store cert og to nordiske cert. Vi er meldt på rasespesialen, NKK Lillehammer (vil så gjerne ha et int. cert!) og dukker opp på D4A den dagen det er crufts-kvalik. Vi ligger ann til å bli mestvinnende podengo i 2018, så det kan være jeg stikker nesa innom fredagen også for å bli litt mer sikker. :lol: Kommer jo aldri til å stille så mye neste år, da må vi til utlandet!

Sånn ellers trener vi litt rundering for gøy, men sliter med apport, så vet ikke om det er noe å satse på. Venter i spenning på at det skal arrangeres lure coursing-prøver så vi kan ta lisens. Har droppet smeller - kanskje Luna får øvd litt i vinter, hun liker det. Da er det vel ikke flere hundesporter igjen å prøve?? :|:lol: Jeg har også skrevet en fantastisk dårlig artikkel til rasebladet, men er vel tanken som teller. :D

 

Jeg har jo også en hund til. :D Luna sliter massivt med varmen i år og det blir ikke mye greier på henne. Hun har mistet all motivasjon for lydighetstrening, så hun får pause frem til vi skal trene inne i hall igjen. Hun er med i bilen og jeg parkerer så hun kan se på. Virker fornøyd med det. :) Vi kløver litt og går spor (noe hun liker godt og mestrer!).

35051631_10160498268415054_8813210953668624384_n.jpg

35064516_10160498267735054_25155988524892160_n.jpg

35026264_10160498267110054_2297976948409761792_n.jpg

34877812_472608449838377_2962251412341260288_n.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
17 minutter siden, MegaMarie skrev:

Han er så søt :wub: Jeg blir nesten fristet til å skaffe meg en slik en dag. Jeg lurer stadig vekk på om jeg skulle hatt meg en liten hund igjen en dag, hvilken rase jeg skulle hatt da. Han ser jo veldig fin ut han der da :innocent:

Kan virkelig anbefales hvis man ønsker en aktiv, liten hund som ikke er en jrt eller dsg. Kan ikke se for meg å kjøpe en annen rase hvis jeg skal ha en liten hund senere en gang. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, MegaMarie skrev:

Han er så søt :wub: Jeg blir nesten fristet til å skaffe meg en slik en dag. Jeg lurer stadig vekk på om jeg skulle hatt meg en liten hund igjen en dag, hvilken rase jeg skulle hatt da. Han ser jo veldig fin ut han der da :innocent:

Anniken går jo small med sine tre podengoer i Trondheim ? sånn i tilfelle du vil treffe noen podengoer i RL. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...