Gå til innhold
Hundesonen.no

Jatzy & Yoshis dagbok-tråd


Red Merle
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Blåse litt liv her da. Det går veldig fint med hundene, Jatzy og Yoshi er blitt bestevenner så det holder. Vi er veldig fornøyde med Yoshi, han er sosial, stødig og golynt, og litt rampette også. En

Da har vårt nye familiemedlem,Yoshi, flyttet inn : Jatzy synes det er såå stas med en å leke med !

Litt kjapt herfra Yoshi ble BIR på påskeutstillingen i Letohallen med knall kritikk. I dag kom også svaret på AD bildene, og her fikk han også status A. Så nå er han offisielt fri for både HD o

  • 1 month later...

Bare sånn fordi jeg kjeder meg, og aldri går lei av å brife av fyrstikk aussien min :P

734645_10151365232795091_587855216_n.jpg

Plutselig blitt voksen, tenk at hun snart blir hele 5 år !!

148973_10151365233135091_1924589762_n.jp

Men aldri for voksen til lek og morro :)

839_10151356015590091_270305884_n.jpg

Pelsen er på plass igjen :) En stilig dame blitt, utstilling om en uke, lurer på hvordan det går. Prøver å ta siste certet i år :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med cert-jakt! ;)

Takk :) Vi håper jo på det beste, men konkuransen er kjempe hard, men det er jo det som gjør det morro om man lykkes :D

Nydelig hun er :)

Takk :) Koselig å høre !

Synd halve annskitet ble kutta på bildet, men her ser man noe av uttrykket på henne :heart: Lubbetrollet

543445_10151365232215091_1877083306_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjennes ekstra godt om man har gjort det bra når det har vært en hard konkurranse. Det er alltid gøy å få en super kritikk og bra resultat uansett, men det er det lille ekstra når du vet du har danket ut flere gode kokurrenter den dagen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjennes ekstra godt om man har gjort det bra når det har vært en hard konkurranse. Det er alltid gøy å få en super kritikk og bra resultat uansett, men det er det lille ekstra når du vet du har danket ut flere gode kokurrenter den dagen :ahappy:

Ja ikke sant :) Ene certet til Jatzy er et sånt 'billig' cert, der hun kun stilte mot èn annen tispe. Det andre var ikke like 'lett', da konkurrerte hun mot 9 andre. Denne gangen er det også 9 voksne som stiller, men disser er av veldig høy kvalitet! Så det blir spennende å se om hun klarer å hevde seg til et CK, men jeg velger å ikke ha noen forventinger annet enn at dette blir gøy! Samt at det også blir en slags oppvarming til årets NKK utstillinger som vi skal stille på. Greit å bruke en liten utstilling til å varme opp med hehe, husker jo ikke så mye selv av disse venstre svingene ;)

I dag skal Jatzy klippes og bades (-les misshandles, i følge henne selv). Så vaske jeg den hvite pelsen og tar finpussen dagen før utstillingen, så får vi se.

Hun har også lært et nytt triks, nemlig å vinke. Skal prøve å ta bilde av det :P Også prøver jeg å lære henne å 'ta halen' (alså holde halen i munnen på kommando) -veldig stilig party triks.. Kanskje det kan brukes i freestyle også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har en forberedelsesplan, så dette må bli bra :D

Hehe håper det :)

Rart at hun er snart 5 år ja! Det betyr vel at Siri er det samme snart :P . Har ikke sett bilder av henne på mange år nå.

Ja, det er ganske rart å tenke på. Vet du noe om hvordan det går med Siri forresten? jeg har ikke peil. Men har kontakt med de som har den ene kullsøstra til Jatzy da :)

Bading er forresten synonymt med misshandling!

12577_10151367457210091_1342286053_n.jpg

Også er det kjedelig når matmor sitter å bable med mora si, så da må man finne på noe (hente ting haha)

207634_10151367463595091_1842047008_n.jp

Tatt med mobil, rævva kvalitet :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, nei da så. Jeg var deleier i en halvbror til Siri (valp etter nectar), deleide han med min eks, men har ikke noe kontakt etter at det ble slutt. Så vet hvordan det er.

Skulle gjerne visst litt mer om denne katarakten etter Benny, og om noen andre av Jatzy sine halvsøsken fikk det foruten om Jade og helsøsteren Leah. Finner ikke noe på dogweb, så de er vel ikke øyelyst tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierer fra resultattråden:

Vi hadde oppmøte tid klokka 10:00, og var der ca kvart på. Da fikk jeg litt tid til å børste henne opp, og fluffe henne litt . Før oss var det Kelpiene som skulle inn. Det var 6 aussievalper og 9 voksene, og jeg kjente pulsen steg litt når første valp ble kallt inn. Da var det i gang. Jeg fulgte spent med på valpebedømmingen, bedømmingen av hannhundene og ungtispene. Så ble vi kallt inn med start nr 0332. Jatzy var eneste tispe i åpen klasse, og var nok for dagen den eldste av aussiene med sine straks 5 år. Jeg stillte henne opp på anvist plass, og tenkte at når få det briste eller bære. Jatzy sto veldig bra, men trakk seg litt når dommeren skulle se på henne.. Det var litt dumt, men sånn er det når man ikke har stilt ut eller trent på over et år. Så skulle vi løpe, først en rundt der etter rett opp og ned. Jeg valgte å fokusere på å holde båndet rett, se rett frem og på å gi Jatzy singnal i hver sving. Jatzy løp venstre svinger som om hun aldri hadde gjort noe annet! Så skulle vi stille opp foran bordet, jeg valgte å fristille henne, og godt var det! For hun sto som ei prinsesse!

Jatzy ble belønnet med exellent, så da gikk vi videre til konkuranseklasse og fikk CK (Det var morro å se at dommeren ble så glad når jeg mer eller mindre gaula 'yess!!, woohoo!!'' når jeg skjønteat vi gikk virdere til BTK!!!!), og siden hun var eneste tispe i åpenklasse gikk hun rett til å konkurerre mot den beste junior(unghund?) tispen. En nyyyydelig rød tric tispe. Jatzy travet og sto som en gud, men tric tispen trakk det lengste strået og ble beste tispe med Cert. Jatzy ble da beste tispe nr 2 med CK og res-Cert! Litt kjedelig å få plassen bak certet, men denne tispen fortjente det, for hun er virkelig flott! Jeg er kjempe stolt over at Jatzy oppførte seg så pent, trass i at hun trakk seg litt, så er jeg stolt over at hun hevdet seg såpass mot så mange flotte konkurrenter! En bra dag med en veldig posetiv opplevelse i ringen!

Kritikken:

Vakkert hode med bra pigment. Sterk nakke, bra utviklet og muskuløs kropp til snart 5 år å være.

Gode vinkler. Bra i bevegelse. Bra temperament og ringtrening.

263863_587294524617898_152386965_n.jpg

I seiers rus, ble ingen bra bilder fra vi var i ringen, så da tok vi et utafor.

397415_587297507950933_1659744570_n.jpg

Divatryne!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Gratulerer med dagen, Jatzy :bananas:

Nagini følte tydeligvis for at hun hadde en trang til å gi en beskjed til Jatzy ettersom at hun plutselig slengte hele trynet oppå tastaturet "56 **********" Måtte den som tolke kan, finne ut hva hun prøver å si... :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for Jatzy :D

:sorcerer::sorcerer::sorcerer::sorcerer::sorcerer::sorcerer:

Gratulerer med dagen, Jatzy :bananas:

Nagini følte tydeligvis for at hun hadde en trang til å gi en beskjed til Jatzy ettersom at hun plutselig slengte hele trynet oppå tastaturet "56 **********" Måtte den som tolke kan, finne ut hva hun prøver å si... :rofl:

Jatzy takker og bukker høflig, og sier at dagen ble kjedelig fordi matmor måtte jobbe. Men at matmor gjorde det godt igjen med laang tur i dag, en ny lekebamse-sau (man er da en gjeterhund) og en pose med råe oksehaler :) (Hun får selvsagt bare en bit av og til, og ikke hele posen, om noen skulle stusse på det ).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...