Gå til innhold
Hundesonen.no

Reise med samboer til varmere strøk


eva86
 Share

Recommended Posts

Noen forslag? Hvor kan vi dra i uke 26/27/28?

Har vært i Tyrkia, Tenerife og Praha sammen. Vil ikke til muslimland igjen egentlig.

Ønsker ikke dra til ett sted der prisene er like dyrt som i Norge på mat osv...

Ikke mer enn 6-7 timer fly en vei, blir to uker tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stor forkjærlighet for Budva, i montenegro. Har vel vært der 6 ganger nå :P Liten, koselig by med gode resturanter og sol og varme. Det er ikke store shoppingmulighetene bortsett fra boder og dyre klesbutikker (men fortsatt billigere enn norge), men nok av opplevelser å velge der og det er lett å komme seg til større byer med enten båt eller buss.

Hotellet jeg trivest best på (Avala) koster litt, men alt annet er jo dødsbillig. Hvis ikke har du mange rimeligere hoteller rundt om som ikke er like fine :)

Her bodde vi sist:

budva_montenegro.png

3_avala_resort_1271680057.jpg

Budva:

serbia_and_montenegro_budva_11.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balatonsjøen i en uke: http://www.aftenposten.no/reise/article4269754.ece for litt sydenfølelse

En uke i Budapest med spa og restauranter samt besøke småbyer i nærheten (og litt uteliv for de som liker slikt)

En tier for et glass vin, ca 25 for en drink, og restaurantmiddag som er regnes som dyr om den kommer på over 150 kroner per pers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil dere ha? Sol, bad, party?

Selv likte jeg Nessebar, ikke langt fra, men langt NOK fra Sunny Beach i Bulgaria. Roligere og mer sjarmerende, synes jeg.

Ellers skal Korsika være veldig bra, men er litt dyrere da.

Kroatia er jo det nye innen sydenferier, såvidt jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker alle forslagene så langt! Kommer til å bli overraske typen med ferien, da jeg fikk igjen mer enn hva jeg trodde på skatten! ;)

Hva vil dere ha? Sol, bad, party?

Selv likte jeg Nessebar, ikke langt fra, men langt NOK fra Sunny Beach i Bulgaria. Roligere og mer sjarmerende, synes jeg.

Ellers skal Korsika være veldig bra, men er litt dyrere da.

Kroatia er jo det nye innen sydenferier, såvidt jeg har skjønt.

Sol og bad, hyggelig sted. Ikke no woop woop, hæla i taket reise nei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portugal er dyrt, og mye innpåslitne selgere / dopselgere mens man går i sentrum / før man kommer seg til hotellet. Bare sånn "OBS" :P

Takk for tips, da utelukker vi Portugal tror jeg! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Portugal er dyrt, og mye innpåslitne selgere / dopselgere mens man går i sentrum / før man kommer seg til hotellet. Bare sånn "OBS" :P

Det er vel like sant som at Norge er fullt av tiggere.. Litt lite nyansert å si om et helt land vil jeg si. Jeg har vært to steder i Portugal og kjenner meg ikke igjen i det du skriver, Oslo derimot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en ukomplisert avslappet ferie synes jeg både Tenerife og de greske øyene som Kreta, Rhodos og Corfu er okey. Særlig Rhodos og Tenerife ville jeg glatt dratt tilbake til. Tenerife var veldig fint fordi du hadde ingrediensene sol+strand+god mat, samtidig som vi dro en dag inn til hovedstaden (med buss, gøy og enkelt), og den var som en vanlig europeisk by. Fine og vanlige butikker, ikke bare turistsjapper. For en snill kjæreste du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kefalonia eller Kalymnos i Hellas. :ahappy: Apollo er god på sistnevnte (Myrties/Massouri er fint!), til Kefalonia klarer man seg fint uten charter (Norwegian flyr direkte fra Gardermoen, eller man kan bestille flybilletter hos Novair, via Apollo).

I det hele tatt syns jeg Hellas er suverent når det kommer til sol, bad, god stemning, god mat og avslappet ferietur. Rimelig er det også der nede.

Et annet land jeg kunne tenke meg å besøke er forøvrig Kroatia! Syns det virker som et herlig ferieland også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gleder oss stort til å dra til Portugal :) og regner ikke med at hverken vi voksne eller gutta boys på 11 og 14 vil være noen åpenbare mål for eventuelle dop-pushere i Albufeira ;) Jeg har ikke vært dersiden jeg var pitteliten en gang i forrige årtusen, og om jeg skal tro det "forundersøkelsene" sier så vil det være renere, ryddigere, triveligere og mindre sjuskete der enn hva vi opplevde på Kreta for et drøyt år siden :)

Økonomien er någet bedre i Portugal enn i Spania og Hellas også, så vi må være forberedt på noe høyere priser, men jeg ville ha trodd at oddsen for å "snuble i" tiggere nok var større i andre land i Europa akkurat nå.

Hur som helst, hotellet og stedet har fått glimrende kritikker bl a på Tripadvisor - og snart er vi klare til å dra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Faro har jeg ikke noe inntrykk av at det er tiggere/selgere eller noe. Det er bare en herlig liten by.

Jeg er bare helforelsket i den lille byen med den fine familien min. Og dit skal jeg i juni, og flyet koster hele 77 kr hver vei :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen forslag? Hvor kan vi dra i uke 26/27/28?

Kypros ♥ Deilige hvite sandstrender og turkisblått hav. Tørt og karrig i sommerhalvåret, men deilig og varmt.

Jeg har kun vært på Aya Napa de 3 gangene jeg har vært der, men det finnes flere turist-steder der som er mer "familievennlig", altså ikke er like "tungt belastet" med ungdommer som fester ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portugal er dyrt, og mye innpåslitne selgere / dopselgere mens man går i sentrum / før man kommer seg til hotellet. Bare sånn "OBS" :P

Hvilket sentrum gjelder dette? Er det hovedstaden du sikter til?

Skal selv til Algarve i slutten av juni, men reiser med åpent sinn jeg :D Tenkte uansett å ta oss en biltur til hovedstaden når distansene er så små. Regner også med at det er med god grunn at familien har bestemt at vi skal dit. Vi er vel ca 17stk i aldre mellom 5 og 80 år, og det er nok endel grunnarbeid gjort før valet falt på Algarve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroatia likte jeg veldig godt. Vært en snartur i Zagreb, noen dager i Split og noen dager på en øy utenfor Split som heter Corcula. Anbefales! Dubrovnik har jeg hørt også skal være bra. Har også vært på Kreta og likte meg godt der (utenfor Chania) :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...