Gå til innhold
Hundesonen.no

Boerboel ventetråd


Mirai
 Share

Recommended Posts

Ja, regner med at å si ifra når noen banker på døra osv, det er sånt som er en naturlig del av hunden. Ser det på oppdretter sine hunder også, de er HELT ok med at folk kommer inn så lenge oppdretter åpner døra og slipper folk inn, men de får ikke lov å være førstemann til døra for å bestemme hva som skal skje. Så det regner jeg med at blir noe ala det samme. Men ja, i hagen skal jeg prøve å få minst mulig, jeg vet selv hvor irriterende det er med nabohund som bråker, så jeg vil ikke bli "en av dem" :whistle: . Kan jo alltids hende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 224
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Si hei til Marvel! Nå skal han bo hjemme hos oppdretter sammen med en kullbror, ei voksen tispe (ikke moren) og ei tispe på 17 mnd frem til vi henter han 5. juli Aner meg at de labbene der kommer t

Jeg fikk visst et slags stressanfall jeg, et par uker før jeg skulle hente min 5. briard, liksom *ler*. Jeg var rett og slett fysisk dårlig, var til lege og tok blodprøver og EKG, jeg var kvalm og uve

Da har vi fått tak i litt grunnleggende utstyr! Kjøpte to forskjellige justerbare halsbånd, han vokser vel ut av det første ganske raskt vil jeg tro. Så kan han heller få litt fine når nakken er mer

Fantastisk fin oldefar! Jeg gleder meg til dere får den lille rampen i hus :D

Når det gjelder bjeffing/boffing så var jeg av den oppfatning av at alle boere sier ifra når det kommer noen. Mir er ganske ekstrem på dette, bjeffer, boffer og knurrer om han ser noen på avstand på gården. I går dro vi igjen for å besøke broren til Mir som bor ca 30 min fra oss. Da vi kjørte opp på gårdsplassen sto broder'n i bånd ute der. Når vi kom så han på oss og logret med halen :) Ikke en enste lyd! Eieren sa at det kunne stå folk på gården i 20 minutter uten at han merket der fordi bikkja lagde ikke en lyd :P Han er nå 10 mnd og har aldri sagt ifra når det kommer folk, spørs om han fortsetter å være stille som en mus når han blir voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det er flott når korthårshundene har synlige muskler og er i god form! Er vel kanskje blitt litt mer opptatt av dette etter jeg begynte som PT også, hehe! :D

Anette: Det må du absolutt om du er i nærheten. Tar ikke lang tid fra London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av Steve sine venner kommenterte på Facebook at "ja den er sikkert nydelig når den tygger på en baby sitt hode også", da svarte jeg bare at har du ikke noe fint å si, såååååå....... :whistle:

Jeg spurte om jeg kunne låne noen bilder av faren, og det fikk jeg lov til :)

Han ser megastor ut på noen bilder, og ikke såå voldsom ut på andre. Håper at vår kanskje ikke blir såå stor hehe!

dico1.jpg

dico2.jpg

dico3.jpg

Ååh, de er så fine når de er slanke altså. :)

Yepp - og det gjelder alle raser, spør du meg!

Stusser litt over at IW håper at ikke valpen blir så "stor" som faren - mulig bildene lyver, selvsagt, men med mine øyne ser han bare feit og kortbeint ut.

Men, engelske oppdrettere av de fleste raser er kjent for å holde hundene sine i veldig "godt" hold, og er sjelden spesielt opptatt av mosjon og muskulatur.

Når det gjelder andre rase"greier" skal jeg fortsette å sitte på hendene mine :)

Endret av Lotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig ikke han ser så feit ut (men absolutt ikke i toppform heller), mer at han har litt mye hud, og har korte ben. Foretrekker helt klart typen og holdet til oldefaren :wub:

Men altså Lotta, virker som du har voldsomme motforestillinger mot denne rasen, hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp - og det gjelder alle raser, spør du meg!

Stusser litt over at IW håper at ikke valpen blir så "stor" som faren - mulig bildene lyver, selvsagt, men med mine øyne ser han bare feit og kortbeint ut.

Men, engelske oppdrettere av de fleste raser er kjent for å holde hundene sine i veldig "godt" hold, og er sjelden spesielt opptatt av mosjon og muskulatur.

Når det gjelder andre rase"greier" skal jeg fortsette å sitte på hendene mine :)

Du er alltid like hyggelig, Lotta! Spesielt når det gjelder raser du ikke liker... Kan du ikke prøve å poste noe positivt en gang? Det er ikke så vanskelig som det kan virke! ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg syns faren er veldig kraftig (spesielt fronten), sammenlignet med f. eks oldeforeldrene og besteforeldrene, men det kan jo være at han bærer litt ekstra. Jeg syns det er finere når de ikke ser veldig fortunge ut, så som tidligere nevnt skal jeg gjøre mitt ytterste for å holde min i god form og ikke ha noe ekstra fett på ham.

Faren bor forøvrig i Nederland og tilhører ikke oppdretter. Er enig i at beina ser noe korte ut på noen bilder, mens på andre så ser de ikke like korte ut.

Edit: Lotta, du sitter jo forsåvidt bare halvveis på hendene dine da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... jeg tror heller ikke at faren er tjukk. noen hunder er rett og slett bare bygd utrolig kraftige. når de da har litt ekstra med hud og ikke er i toppform så kan de kanskje virke litt tjukke for noen. Faren til bikkja mi er nesten akkurat samme type. mange tror han er tjukk fordi han ser så sykt kraftig ut, men man kan alltid lett kjenne ribbeina på han.

men jeg er enig med TS, jeg og foretrekker denne type hunder når de er bittelitt lettere bygd enn det der. Dem skal være kraftige, men det finnes en grense der og synes jeg. Men jeg har inntrykk av at de kraftige er fine å bruke i avel, særlig på eventuelt lettere tisper?

oldeforeldrene så kjempebra ut!

Lotta: kan du ikke bare enten si hva du mener, eller la være å si noe i det hele tatt? Blir litt teit å gi uttrykk for at du har så mye negativt du skulle ha sagt om rasen, når du uansett ikke vil skrive det..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig ikke han ser så feit ut (men absolutt ikke i toppform heller), mer at han har litt mye hud, og har korte ben. Foretrekker helt klart typen og holdet til oldefaren :wub:

Men altså Lotta, virker som du har voldsomme motforestillinger mot denne rasen, hvorfor?

Jeg har "ikke voldsomme motforestillinger mot denne rasen" spesielt. Derimot har jeg sterke meninger om hvorfor folk skaffer seg hund, og hvilke hunder de skaffer seg, og hva det signaliserer utad, og innebærer innad i husholdningen. Veldig ofte skaffer folk seg muskelhunder av grunner som jeg synes er direkte skadelige for hundesaken, og ofte skaffer folk seg valp av ikke-godkjente "udda" raser, som IW selv bekrefter i denne tråden sjelden er noen plussfaktor, fra produsenter som ikke nødvendigvis står fremst i køen mtp seriøsitet, kunnskap eller dedikasjon.

Dessverre går dette ut over alle andre hunde-entusiaster og -eiere, samt hund, og jeg skulle ønske det var lov å snakke om, men det er omtrent like vanskelig som å diskutere vårt multikulturelle samfunn og innvandring. Dessverre.

Du er alltid like hyggelig, Lotta! Spesielt når det gjelder raser du ikke liker... Kan du ikke prøve å poste noe positivt en gang? Det er ikke så vanskelig som det kan virke! ;)

Og dette søte innlegget er relatert til IWs valpetråd på hvilken måte?

Vel, jeg syns faren er veldig kraftig (spesielt fronten), sammenlignet med f. eks oldeforeldrene og besteforeldrene, men det kan jo være at han bærer litt ekstra. Jeg syns det er finere når de ikke ser veldig fortunge ut, så som tidligere nevnt skal jeg gjøre mitt ytterste for å holde min i god form og ikke ha noe ekstra fett på ham.

Faren bor forøvrig i Nederland og tilhører ikke oppdretter. Er enig i at beina ser noe korte ut på noen bilder, mens på andre så ser de ikke like korte ut.

Jeg tok for gitt at du hadde møtt faren til valpene, jeg.

Edit: Lotta, du sitter jo forsåvidt bare halvveis på hendene dine da... ;)

Mulig det, men du skulle visst hvor mye blodsmak jeg har i kjeften... Biter meg i tunga og tenker positivt... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "ikke voldsomme motforestillinger mot denne rasen" spesielt. Derimot har jeg sterke meninger om hvorfor folk skaffer seg hund, og hvilke hunder de skaffer seg, og hva det signaliserer utad, og innebærer innad i husholdningen. Veldig ofte skaffer folk seg muskelhunder av grunner som jeg synes er direkte skadelige for hundesaken, og ofte skaffer folk seg valp av ikke-godkjente "udda" raser, som IW selv bekrefter i denne tråden sjelden er noen plussfaktor, fra produsenter som ikke nødvendigvis står fremst i køen mtp seriøsitet, kunnskap eller dedikasjon.

Dessverre går dette ut over alle andre hunde-entusiaster og -eiere, samt hund, og jeg skulle ønske det var lov å snakke om, men det er omtrent like vanskelig som å diskutere vårt multikulturelle samfunn og innvandring. Dessverre.

Hva jeg skaffer meg, hvorfor jeg skaffer meg det, og hvordan det kommer til å påvirke min husholdning innad, er det virkelig ting som påvirker deg? Ja, altså, om jeg nå ender opp med et blodtørstig monster uten like som er et dårlig eksempel for alle hundeeiere, DA kan jeg forstå at du har masse meninger om det.

Oppdretterne vi har valgt er også (vil jeg tørre å påstå) meget kunnskapsrike, imøtekommende, de reiser rundt omkring på kurs og seminarer og bedømminger av hundene. De tar inn linjer fra utlandet for å forbedre sine egne der de mener det passer, og er veldig opptatt av friske kropper og en god mentalitet. På hvilken måte er dette feil? Fordi boerboel ikke er godkjent i FCI?

Mitt rasevalg går altså ut over "alle andre hunde-entusiaster og -eiere, samt hund" ? Fordi det er "muskelhund", eller fordi den ikke blir registrert på samme måte? Enn om det hadde blitt bullmastiff, da?

Jeg tok for gitt at du hadde møtt faren til valpene, jeg.

Nei, har møtt moren og noen andre individer, men ikke faren. Langt fra alle oppdrettere har vel både mor og far boende hjemme hos seg, eller hos naboen.

Mulig det, men du skulle visst hvor mye blodsmak jeg har i kjeften... Biter meg i tunga og tenker positivt... :lol:

Er det så voldsomt mye mer som presser på så kan du jo lage en egen tråd, du må gjerne bruke meg som eksempel siden du tydeligvis har så mye mer å si.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er valget tatt mer fordi vi begge ønsker en hund vi trives med utseende på, en hund med egenskaper som tilsier at den ikke har lyst til å løpe langt unna hele tiden, og en hund som kan passe på huset og gjøre til at folk mister lysten på å klatre inn vindet (vet man ikke nødvendigvis trenger en BB til det). Dette er ikke en hund som er valgt for å støtte TKC, for å kunne konkurrere i Norge når vi evt flytter tilbake dit, eller for å brukes i avl fra oss personlig senere.

Skal bort nå, men kan evt. svare mer etterpå.

Det er bare å diskutere i tråden om dere ønsker det, blir det ti sider så kanskje jeg får vurdere å flytte det ut :)

Skal sosialisere og gå kurs etter beste evne, gå i parker osv. Det er mange av dem rundt her hvor det er mye av både folk og dyr. Oppdretterne har advart og sagt at de fleste hannene vil som voksne ikke være begeistret for andre hannhunder, så det er jeg forberedt på, men vi skal såklart gjøre alt vi kan. Håper å treffe mange hundemennesker når vi begynner på kurs så vi kan få en omgangskrets :)

Vokting av huset har jeg ikke noe erfaring med fra de to andre, men planen er hvertfall å lære ham at han aldri er førstemann til døra, og ha positive assosiasjoner med at folk kommer inn (skal prøve å få til at han ikke forventer noe spesielt av besøkende, altså overse inntil han syns de er kjedelige). Sørge for at kontakten er såpass god at han ser til oss før han prøver å legge egne planer! Nulltoleranse for bjeffing i hagen. Det kan bli spennende med naboens gneldrende JRT på andre siden av gjerdet.

Har liksom slått meg at vi skal få valp. HJELP! Hvordan skal jeg la han sove om natta, skal vi sove på stua, ta han med på soverommet der han skal uansett sove til slutt, kommer vi til å klare å få nok folk på besøk, når skal jeg bruke buret, kommer han til å bli helt mongo, jeg håper ikke sofaen til gud vet hvor mange tusen blir spist opp, tenk om vi har kjøpt feil rase og han blir aggressiv mot alt med puls og tenk om og og og! :frantics:

Hva jeg skaffer meg, hvorfor jeg skaffer meg det, og hvordan det kommer til å påvirke min husholdning innad, er det virkelig ting som påvirker deg? Ja, altså, om jeg nå ender opp med et blodtørstig monster uten like som er et dårlig eksempel for alle hundeeiere, DA kan jeg forstå at du har masse meninger om det.

Nå er det vel ikke JEG som er mest bekymret for at du skal ende opp med et blodtørstig monster.

Og jeg tillater meg å sitere deg på at du selv har sagt at det er OK å diskutere ditt rasevalg i denne tråden.

Jeg har ikke tidligere sagt noe om det, men siden vi nå legger kortene på bordet, så synes jeg personlig at det er ille å velge en hund som har til formål å være avskrekkende (prøver å være hyggelig å sitte på hendene av og til...) og som man vet har et dårlig rykte generelt. Du trenger ikke å gå lenger enn til valpekjøperen som måtte si fra seg hannhund nr 2 i ditt kull fordi han ikke fikk lov av husverten å ha denne hunden for å se hvor landet ligger, gjør du vel?

Oppdretterne vi har valgt er også (vil jeg tørre å påstå) meget kunnskapsrike, imøtekommende, de reiser rundt omkring på kurs og seminarer og bedømminger av hundene. De tar inn linjer fra utlandet for å forbedre sine egne der de mener det passer, og er veldig opptatt av friske kropper og en god mentalitet. På hvilken måte er dette feil? Fordi boerboel ikke er godkjent i FCI?

OG de har gjort deg/dere oppmerksom på at dere skaffer dere en hund som høyst sannsynlig blir aggressiv mot andre hannhunder i voksen alder, som vil vokte huset (og dere) heftig hvis dere ikke lykkes med sosialisering og oppdragelse.

I min verden er det et risikoforetak av ganske store dimensjoner så lenge man skaffer seg en hund av et slikt format, og ikke en tannløse kinesisk nakenhund...

Mitt rasevalg går altså ut over "alle andre hunde-entusiaster og -eiere, samt hund" ? Fordi det er "muskelhund", eller fordi den ikke blir registrert på samme måte? Enn om det hadde blitt bullmastiff, da?

Registrering eller ikke registrering har ingenting å si for en rases omdømme hos den gemene hop. Det har kun betydning for den oppfatning "hundefolk" har om oppdretteren og seriøsiteten, med god grunn, som du jo selv har bekreftet i denne tråden.

Nei, har møtt moren og noen andre individer, men ikke faren. Langt fra alle oppdrettere har vel både mor og far boende hjemme hos seg, eller hos naboen.

Nei, det stemmer, ikke alle har begge foreldrene boende hos seg eller i nærheten, men England er et såpass lite land (og jeg trodde bikkja bodde der), at jeg tok for gitt at dere hadde oppsøkt og møtt ham selv.

Er det så voldsomt mye mer som presser på så kan du jo lage en egen tråd, du må gjerne bruke meg som eksempel siden du tydeligvis har så mye mer å si.

Hvis det er slik at du har ombestemt deg mht rasediskusjon i denne tråden så er du kanskje snill å flytte posten til et dertil egnet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke JEG som er mest bekymret for at du skal ende opp med et blodtørstig monster.

Og jeg tillater meg å sitere deg på at du selv har sagt at det er OK å diskutere ditt rasevalg i denne tråden.

Jeg har ikke tidligere sagt noe om det, men siden vi nå legger kortene på bordet, så synes jeg personlig at det er ille å velge en hund som har til formål å være avskrekkende (prøver å være hyggelig å sitte på hendene av og til...) og som man vet har et dårlig rykte generelt. Du trenger ikke å gå lenger enn til valpekjøperen som måtte si fra seg hannhund nr 2 i ditt kull fordi han ikke fikk lov av husverten å ha denne hunden for å se hvor landet ligger, gjør du vel?

Siden du har valgt å kun utheve deler av setningen tillater jeg meg å utheve resten:

"Nå er valget tatt mer fordi vi begge ønsker en hund vi trives med utseende på, en hund med egenskaper som tilsier at den ikke har lyst til å løpe langt unna hele tiden, og en hund som kan passe på huset og gjøre til at folk mister lysten på å klatre inn vindet (vet man ikke nødvendigvis trenger en BB til det)."

Jeg vil ikke tro det er så uvanlig at det går opp et lys og man får en del unødvendige bekymringer de siste ukene før man får valp. Sånn jeg kjenner meg selv hadde jeg følt det samme uansett hvilken rase jeg hadde valgt.

At vi hadde lyst på en stor hund som SER avskrekkende ut er jo ikke det samme som at vi vil ha en aggressiv og farlig hund, eller at vi valgte en rase hvor vi kan fremelske enda mer vokting og mistenksomhet. Jeg tror du leser litt hva du ønsker inn i det jeg har skrevet, sånn at det passer med "IW vil ha stor og farlig muskelhund som er sint på andre hunder og biter innbruddstyver".

At valpekjøper nr. 2 ikke fikk lov til å eie hund der han bor er vel mer pga. landeiers forutinntatthet mot hvordan enkelte raser ser ut, enn at det ER en farlig rase? Etter hva jeg hørte bor det to labradorer på samme område som løper rundt som villmenn, antar det er bare sånn det er og vi kommer vel til å støte på mye av de samme holdningene (det var ikke huseier, men mer "borettslag" eller hvordan jeg kan forklare det best, han bor i eget hus men personen som eier landområdet kunne visstnok bestemme dette).

Det eneste av dårlig rykte jeg har hørt er at flere hadde hørt de kan ha allergi eller hudproblemer. Samt noe jeg leste her på forumet for mange år siden om at de alltid kaster opp maten sin og spiser den to ganger. Det er vel begrenset hvor mye hold det er i det.

OG de har gjort deg/dere oppmerksom på at dere skaffer dere en hund som høyst sannsynlig blir aggressiv mot andre hannhunder i voksen alder, som vil vokte huset (og dere) heftig hvis dere ikke lykkes med sosialisering og oppdragelse.

I min verden er det et risikoforetak av ganske store dimensjoner så lenge man skaffer seg en hund av et slikt format, og ikke en tannløse kinesisk nakenhund...

For å sitere mer konkrete ord: "..however, a grown male most likely won't be tolerant of other dominant adult males. He won't look for trouble, but if another dog comes over and starts something he won't back down". De har aldri sagt at de løper ut og er aggressive eller ønsker å angripe alt de ser av hannhunder. Men at det mest sannsylig (det finnes få unntak men gambler ikke på at vår blir en av dem) ikke er en hund man kan ukritisk slippe løs i en hundepark og at den automatisk går fint sammen med alle de andre.

Hvem kan ha store sterke vokterhunder da, er det en slags opptaksgrense på hvor mange hunder man har hatt før man "har lov" til å ønske seg en slik rase? Eller skal vi la dem dø ut sånn at ingen kan ha dem? De selger de aller aller fleste hundene sine til familier med barn eller par, jeg har kontakt med flere av dem via Facebook

Registrering eller ikke registrering har ingenting å si for en rases omdømme hos den gemene hop. Det har kun betydning for den oppfatning "hundefolk" har om oppdretteren og seriøsiteten, med god grunn, som du jo selv har bekreftet i denne tråden.

At du automatisk tenker at dette er useriøse oppdrettere er ikke noe stort problem for meg i min hverdag akkurat. At du fortsetter å tenke det selv etter at jeg kan avkrefte det er jo litt mer bekymringsverdig, hvis du virkelig VIL tro at alle oppdrettere av ikke FCI-godkjente hunder er useriøse selv når de faktisk ikke er det.

Hvis det er slik at du har ombestemt deg mht rasediskusjon i denne tråden så er du kanskje snill å flytte posten til et dertil egnet sted?

Om du ønsker å spørre MEG hvorfor jeg har valgt boerboel, så kjør på. Om du ønsker å diskutere generelt hvorfor "alle" som kjøper "sånn" hund gjør det, så kan du lage egen tråd.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... så synes jeg personlig at det er ille å velge en hund som har til formål å være avskrekkende (prøver å være hyggelig å sitte på hendene av og til...) og som man vet har et dårlig rykte generelt.

Jeezuz, dette er jo helt latterlig! Jeg leser stort sett innleggene dine med interesse og liker dem, Lotta, men dette var jo helt merkelig? Å rakke ned på noen av de grunnene...vel, du burde ha det travelt da! Det finnes hundrevis av hunderaser og svært mange av dem (FCI godkjente også) har bl.a. som hensikt å virke nettopp avskrekkende på inntrengere og brukes som vakthunder. Mennesker har avlet hunder for bevoktning til alle tider. Det er en helt legitim grunn til å velge en rase, selv om du personlig ikke liker at folk gjør det. Ikke at jeg skjønner hvorfor du tror du har noe med det overhodet, men... :huh:

Kan du ikke heller starte en egen tråd og la all surmaget kritikk overfor vakthund-raser og deres eiere velle ut av deg der? Dette er valpe/ventetråden til noen, og det er litt dårlig gjort å ødelegge den.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke tro det er så uvanlig at det går opp et lys og man får en del unødvendige bekymringer de siste ukene før man får valp. Sånn jeg kjenner meg selv hadde jeg følt det samme uansett hvilken rase jeg hadde valgt.

Jeg fikk visst et slags stressanfall jeg, et par uker før jeg skulle hente min 5. briard, liksom *ler*. Jeg var rett og slett fysisk dårlig, var til lege og tok blodprøver og EKG, jeg var kvalm og uvel, svimmel og vondt i magen etc etc... Legen fant ikke noe galt, han, men lurte på om jeg bare var stresset? Nehehei... stresset, jeg? Hva skulle jeg stresse for? Sannheten var nok at bare tanken på å få ny valp i hus, attpåtil hannhund, stresset meg såpass at jeg ble dårlig *ler*. Så nei - det vel ikke direkte uvanlig at man får noen bekymringer i forkant av valpekjøp (kanskje ikke så stor reaksjon som jeg hadde da, men... *ler*).

Forresten tror jeg det kan være greit å ta med seg et råd Belgerpia opp gjennom årene har gitt til mange blivende hannhundeiere - og som også jeg har brukt mye gjennom oppveksten til Willy:

- La valpen få omgås andre hannhunder, men kun trygge og gode hunder. Straks valpen begynner å bli kjønnsmoden og pubertetslus, er slike møter med andre hannhunder over. Da holder man dem unna andre hannhunder som de kan begynne å bråke og måle krefter med. Avled og gå unna om man møter hannhunder. Da slipper hunden å forholde seg til dette, og slipper å lære at angrep er det beste forsvar, slipper å lære at det går an å måle krefter med andre gutter etc etc.

Det er mange raser som ikke nødvendigvis er så glade i det motsatte kjønn - det er bare det at de ikke alltid ser "farlige" ut, disse andre...

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...