Gå til innhold
Hundesonen.no

DEEPEYES lll <3 Winds of winter <3 Meera :)


*Line*
 Share

Recommended Posts

post-10946-0-09800600-1335607678_thumb.jNoen av dere har sikkert hørt om Meera i avl/oppdretter tåden til Deep eyes 3 (v / JeanetteH)

Her Kommer tråden om Lille vakre Meera :heart:

Hun er btw rikhåret/langhåret *spennende og se hvordan hun utvikles bla.pels-messig*

Foreldrene er KORAD NO DK UCH Whyalla's Enzo og KORAD CIB NordUCH NB(sp)CH DeepEyes Talia al Ghul I.

Jeg starter med historien min, på utkikk etter hund:

Letingen begynte for over 2 år siden, jeg visste jeg skulle ha en brukshund-men å bestemme seg for rase var ikke bare bare. Jeg var innom tanken om Schæfer, Aussie, BC, Boxer, Jakt-labbis+++ mye fram og tilbake!

Helt til en dag en god venn/instruktør kollega sa "Hvorfor skaffer du deg ikke en Kelpie, en Kelpie hadde passet deg ypperlig, Line" (må sies denne mannen eier en kelpie sjøl) Etter denne samtalen ble det fler Kelpie samtaler. Jeg leste meg opp om Kelpie (alt jeg kom over) Og etter hvert ble jeg kjent med fler Kelpie eiere og deres hunder. Jeg reiste mange timer for å være med på Kelpie samlinger, og nyskjerrigheten på rasen utviklet seg til kjærlighet (nesten en "besettelse" :innocent: )

Jeg fant til slutt Jeanette(deep eyes), ikke var det så vanskelig å finne henne heller da så å si alle anbefalte meg å ta en kikk hos henne :D

Sendte henne mail, og plutselig en dag i November befant jeg meg på besøk hos henne!

Det ble mye hundeprat, artige kelpie-historier og en tur med hennes 2 kelpier :yes:.

Og fra den dag var jeg solgt! Jeg skulle ha en Kelpie!

Tiden etter besøket kom parringen, og tråden her på sonen, FB-oppdateringer.

Jeg fulgte med hver dag, og holdt kontakten med Jeanette.

Ventetiden ble laaaaaaaaaaaang :wacko: (føltes sånn)

Den dagen valpene ble født satt jeg klistra til pc`n, det var utrolig spennende!

Og når Jeg fikk beskjed av Jeanette at da var det en valp (tispe-som jeg ønsket meg) her til meg, så var ikke svaret vanskelig :frantics: *Den følelsen* :lama:

Så nå var det bare å vente i disse 8 ukene da :hyper: Ventetiden, forberedelsene, besøke valpene+++

Dagen Jeg hentet frøken Meera :heart:

Før jeg gikk ut døren og stakk avgårde med Meera-takket jeg Jeanette og sa det føltes ut som hun hadde vært surrugat-moren til bebisen min.(Ja det var slik det føltes :yes: )

Bilturen hjemover gikk utrolig bra, hun holdt en pipekonsert (nærmere growl/rock) de første 10 min, deretter byttet hun mellom søvn og våken/nysgjerrig tilstand.

Vi hadde en del stopper før vi kom hjem til Spydeberg, ikke fordi vi egentlig måtte pga Meera (hun gjorde ikke noe ut av seg i bilen egentlig), men fordi vi måtte innom Ikea (kjøpe trappegrind), Bøler (kjøpe bur), og Ski (hente pommen min)

Første møtet mellom Meera og Biggie(pommen) var jeg fryktelig spent på.

Det første han gjorde var å bjeffe på denne lille rare skapningen, så hun ble skremt å løp å gjemte seg under bilen (men kom fort ut igjen) Etter ca en halvtime var de begge tryggere på hverandre.

I skrivende stund har Meera bodd her i 5 dager :jump:

Føler at jeg ikke har så mye å fortelle enda, bortsett fra at hun er helt fantastisk:

-Vakker, trygg, alltid glad, sover godt, spiser/drikker, leker.

-Pommen er enda ikke lei henne, de leker masse,masse,masse og han er utrolig flink med henne.

Så var det denne foreløpig da :P Hun klatrer på han, biter av han store pelsdotter, bjeffer han i øret om han blir "kjedelig"+++ han lar henne jage han, de bytter på å angripe hverandre, bytter på hvem som "dreper", ligger å knør/kosemoser hverandre på gulvet inne.

Og når han gir henne beskjeder, så er de ganske "klare" og "pene"-og de godtar hun...

Så var det denne foreløpig da :wave: *Ler*

-Hun har også fått hilse på noen av mine instruktørkollegaer, et vennepar av meg, og mamma og pappa. Hun er meget tillitsfull til alle vi har møtt, bare glad-jente som skal kose!

Planen fremover for Meera er først og fremst:

-Masse leking!

-Masse kos!

-Masse håndtering!

-Innkalling!

-Sosialisering og Miljøtrening!

-Kjøre mye bil!

Etterhvert blir det (når vi er klare)

-Lydighet, spor, bruks...(kanskje, kanskje) no agility... kanskje, kanske no utstilling(morsomt å se kanskje ang.hun har lengre pels)

Er så heldig at jeg er instruktør, og med det følger mange kollegaer, hundevenner-så her er mye hjelp, tips fra alle kanter :D Hvor så å si alle har en fot i en eller annen hundesport.

+++At 2 av søsknene hennes bor i nærheten

Til slutt vil jeg takke Jeanette! :D Takk for at jeg var så heldig å få valp fra deg! :banana: Takk for at du har lagt et meget godt grunnlag til valpen min! Takk, takk, takk-1000 takk (får liksom ikke sagt det nok :D )

Og om noen måtte lure på noe, så spør i vei eller send meg en PM ;)

Ps: Jeg skal prøve så godt jeg kan å oppdatere tråden :wave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at hun også får en egen tråd da :D

Er spent selv på hvor mye pels de der faktisk kommer til å få, syns de var litt mindre "fluffy" nå når pelsen begynnte bytte på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kelpie hadde jeg aldri hørt om før jeg begynte å lese på sonen.. de er så HUND! Når jeg som liten tegnet hunder i margen på boka mi så var det slik de så ut.

Lykke til videre med valpen din, om jeg får slenge på et ønske så er det masse masse bilder!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay! Go Meera Go!!

Og *Line* skjønner akkurat hva du mener vedr kelpie.. og har man først truffet Talli&Blaze så er man bare så fortapt.

Moro å høre om Meera og forholdet til Biggie, mon tro om han blir litt lei av henne etterhvert? (Den der bjeffingen i øret lo jeg godt av..). Håper vi møtes på søsken-treff til høsten altså! Rene storfamilien blitt jo!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, så gøy at enda en i det kullet har fått egen tråd! :D

Hun ser nydelig ut, og jeg gleder meg masse til å følge dere fremover. Virker som en knallkul rase det der! Jeg er stormforelsket i broren hennes fra det forrige kullet (Mokken sin Harly), så det blir spennende å se hvordan hun her blir med tiden! :hyper:

Good luck - og masse mer bilder takk :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens ;)

Skal legge ut fler bilder, men det har seg slik at Jeg bor et sted med utrolig dårlig dekning (tar evigheter å laste opp) Og om det regner, eller blåser veldig ute så blir dekninga enda dårligere :P

Men skal få lagt ut fler bilder!!

:D I dag var Meera med inn på matbutikken (satt rolig på armen, og var veldig intressert i alle lukter der inne)

Og utenfor butikken var det 2 syklister, de syns hun var litt snåle :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens: Stakkars Mamma :sweat:

Hun passet Meera i ca 2 timer i dag, mens hadde kurs og sambo var på jobb.

Mamma var litt små-svett kan du si, Meera hadde visst hoppet opp i alle stoler, spratt opp i sofaen deretter videre opp i vinduet og persiennene :bananas:

Ville ikke være ute, bare inne å prøve seg på alt av møbler med høyde. Ikke skulle hun være still heller :rofl:

Pappa der imot syns det hele var stas, han og Meera lå på gulvet å lekte :lama:

Ellers går ting veldig bra, men nå skjønner jeg hva denne "foreløpig" betyr,

I går satt hun fast hode og resten av overkroppen mellom gjerdet i hagen. Der hang hun å kjefta, mannfolka som var på besøk begynte å finne frem brekkjern for å få henne løs. Men rolig som jeg er (enn så lenge) :yes: satt jeg meg bare ned bak henne og fikk lirket henne ut.

Og i dag morges klatret hun opp på buret sitt å satte fast labben :hyper: så hang hun der å sprellet og skrek-til jeg fikk løftet henne ned.

*Disse kelpie-dyra putter da hodet og andre kroppsdeler inn der det ikke er ment der det skal inn :twitch: *

Biggie får gjennomgå han, hun drar han rundt på stuegulvet etter halen-mens han selv ligger paddeflat, og akuratt som det er den mest naturlige tingen i verden å leke vaske-fille, han har mistet litt pels kan du si (så manken hans må nå børstes hver dag, ikke en gang i uka som før), hun kan sitte å kjefte han i øret (mens han som valigvis lager mye lyd selv, bare ignorerer henne totalt), ellers leker de fortsatt fint :frantics: Og ja, han sier i fra til henne når han mener det er nok, enten bare går han, eller "knøvler henne vekk :ahappy:

Oss på 2 ben har fortsatt tær, fingre, klær og gjenstander i behold...ignorering og atter ignorering(snu ryggen til og bli passiv) når hun biter i sko/sokker bukseben funker fin-fint. Om det går utover hender, tær og legger, så er det valpe-hyl som funker. Gjenstander blir liggende i fred, med et bestemt nei, for deretter å rose.

:D

Guud som jeg elsker henne :heart: Hun er mye, men det er bare gøy!!!

Andre ting:

Hun har ikke bommelomma inne, bare noen bimmelimmer (tror jeg kan telle på 1 hånd hvor mange ganger jeg har tørka tisseflekker)

Hun kommer på innkalling, alltid (enn så lenge)

Begynte i dag å gå "pent" i bånd...kan vel takke Biggie her (for når han går pent så gjør hun det også)

Så har vi vært å hilst på (fått besøk av) mennesker, og Meera syns alle er like kuule.

Møtt 4-5 hunder, gikk strålende!

Kjøre bil er null problemer, tror faktisk hun begynner å like det :twitch: siden vi kommer jo alltid til spennende steder.

Ser bare framover med lille tøtta, ser også framover til alle utfordringer som dukker opp :frantics::cheer:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Mye hund i liten hund høres det ut som! Og nå skal jeg banne i kirka: Men rikhåret/langhåret er jo helt bedårende..

Ingen som kan nekte for at de er veldig fine med det ;) Man blir nesten litt fasinert og lurer på om det er en liten kelpie-jævel der inne *ler*

Meera høres helt herlig ut, men høres ut som hun har funnet mer fram av rampen enn den sukkersøte bebisen hun var her :wub::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kan nekte for at de er veldig fine med det ;) Man blir nesten litt fasinert og lurer på om det er en liten kelpie-jævel der inne *ler*

Meera høres helt herlig ut, men høres ut som hun har funnet mer fram av rampen enn den sukkersøte bebisen hun var her :wub::lol:

Hun er herlig!! Men jeg er enda forberedt på at hun kan bli enda mer rampete :aww: er det ikke noe som sier, noe sånt som "forvent det verste, håp på det beste" hehe.

Men tryggere valp skal man leke lenge etter!! Enten er bare kelpien sånn, eller så har JeanetteH gjort en knakanes god jobb...eller begge deler. Alt vi har møtt på hittil har bare vært spennende og kult syns Meera :cool::frantics: men er spent hvordan "spøkelses alderen" blir... :D

(I motsetning til pommen feks når han var valpis, alt var bare skummelt nesten :wacko: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig lesing! Jeg kjenner meg igjen i en del av det du skriver. :P Kanskje vi skulle møttes en dag om ikke så lenge? :)

Det måååå vi Ingvild!! Hadde vært artig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte å skrive her i går, men fikk det ikke til og alt jeg skrev ble borte.

Jeg synes nemlig Meera er utrolig sjarmerende med den lange pelsen. Høres ut som hun har fått fart på seg etter at hun forlot redet :P

Jeg gleder meg til Dany og Meera kan møtes igjen :) Oh da blir det rart å se hvor mye de har vokst. Synes jeg ser forandring

allerede :P

(Dany-tråd kommer når nettet er oppe og går)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...