Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Sunndalsøra 28-29/4 2012


Cloudberry
 Share

Recommended Posts

Grattis Malinck, så gøy!

Takk! :)

Vi fikk følgende kritikker;

"Young male of excellent type and bone. Excellent proportions of head and neck. Typical expression. Excellent pigmentation. Nice neck. Strong body. A bit longer in loin area. Well developed chest. Excellent front. Excellent angulations in front, could be better in behind. Correct topline. Back could be stronger. Excellent tail set and carriage. Excellent coat and texture. In a very nice conditions".

"Middle strong, compact, good format, correct coat, correct color, very typical head, good topline, perfect angulation, good dev chest and forechest, correct in front, correct tail, good moving".

Er dette bra, liksom? Hva står det sånn "på norsk" (ikke oversettelse altså, men på litt enklere språk for newbies som meg) :P Jeg syns det virker som at det er omtrent det samme på begge, bare med litt ulik ordlyd, stemmer det?

Duh, tell antall ganger det står "excellent", "perfect" og "good"! :ahappy: Jeg har jo ikke mye erfaring i å lese kritikker, men de har jo kommentert mye av det samme ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte resultater på sonenhundene!

Oabba ble stilt hun også, og fikk to ærlige blå hun :) Kritkkene var meget gode, og trakk for det jeg regnet med at hun ville bli trukket for. Men hun løp som en gudinne, jeg ble ikke nervøs, og skjønte mer av systemet. Vi ladet opp med champagne både fredag og lørdag kveld, så jeg måtte legge meg og sove når vi kom hjem i ettermiddag :lol:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte resultater på sonenhundene!

Oabba ble stilt hun også, og fikk to ærlige blå hun :) Kritkkene var meget gode, og trakk for det jeg regnet med at hun ville bli trukket for. Men hun løp som en gudinne, jeg ble ikke nervøs, og skjønte mer av systemet. Vi ladet opp med champagne både fredag og lørdag kveld, så jeg måtte legge meg og sove når vi kom hjem i ettermiddag :lol:

Blå er slettes ikke noe å skamme seg over det vøttu! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duh, tell antall ganger det står "excellent", "perfect" og "good"! :ahappy: Jeg har jo ikke mye erfaring i å lese kritikker, men de har jo kommentert mye av det samme ja :)

:P Jammen, altså, jeg skjønner liksom ikke hva alt betyr! Men fikk med meg at særlig første dommeren elsket Thorvald, og det er jo ålreit :D Hva er foreksempel loin og forechest på en hund?

Flotte resultater på sonenhundene!

Oabba ble stilt hun også, og fikk to ærlige blå hun :) Kritkkene var meget gode, og trakk for det jeg regnet med at hun ville bli trukket for. Men hun løp som en gudinne, jeg ble ikke nervøs, og skjønte mer av systemet. Vi ladet opp med champagne både fredag og lørdag kveld, så jeg måtte legge meg og sove når vi kom hjem i ettermiddag :lol:

Åh, gratulerer for manglende nervøsitet, blått og gudinneløping :D Vi var i samme ring som dere på søndag, men kom akkurat for seint til å se gudinneløpinga :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

:P Jammen, altså, jeg skjønner liksom ikke hva alt betyr! Men fikk med meg at særlig første dommeren elsket Thorvald, og det er jo ålreit :D Hva er foreksempel loin og forechest på en hund?

Loin - er stykket fra ryggen og frem til krysset - fra rett over der låret begynner på en måte (eller svangen på en hest *ler*).

Forechest - er frembryst - dvs. brystet på hunden forfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loin - er stykket fra ryggen og frem til krysset - fra rett over der låret begynner på en måte (eller svangen på en hest *ler*).

Forechest - er frembryst - dvs. brystet på hunden forfra.

Ååh, tuuusen takk! Det ga mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna, søstra til Oliver, ble BIM i går. :) Deres onkel ble BIR og deres søskenbarn Nellyvill's I'm Hot You're Not ble 3btk med res.cert.

Jeg skulle vært der for åttende året på rad, men droppet det til fordel for letohallen. Rekner med jeg kommer sterkere tilbake neste år!

Gratulerer til alle fornøyde :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line: Er det bra eller dårlig? :P

Fra utstillingsreglene:

"12.2 Very Good (Meget God) i kvalitetsklasse

Hund som godt tilsvarer rasens standard,

som er velbalansert og i god kondisjon.

Mindre feil kan tolereres, men ingen som

negativt påvirker helhetsinntrykket. Denne

premieringen kan kun gis til hund av meget

god kvalitet."

Så du har en meget bra hund :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tita stilte bare søndag og ble da BIM med sitt 5 Cert tror jeg :-P hehe.. Stilte henne bare egentlig for gøy og treningen.. :-)

Connie hadde junior debut denne helga og lørdag ble hun BIM med Cert og superfin kritikk :-)

Søndag slo hun til å ble BIR! :-D Men bokstavelig talt PERFEKT kritikk ! :-)

Superfornøyd med helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...