Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere med fôravtaler (oppdretter, stortforbruker etc)


HHC
 Share

Recommended Posts

Kan dere si hvilket fôr dere bruker (gjerne type i tillegg til merke) og på hvilke betingelser dere får (event. også hvilken pris? :)

(Regner ikke med at slike avtaler er super-hemmelige, men i såfall får folk svare mindre utfyllende. Jeg er mest nysgjerrig, men syntes også det er ok å vite litt om avtalene til andre merker enn mitt eget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe så hemmelig hvis man ikke har særlige avtaler "under bordet"...

Jeg bruker Pro Plan og har avtale om 18 kg sekker, hvor man må kjøpe minst 6 stk. Betaler da ca 550-570,- pr stk (laks/ris litt dyrere enn lam/ris). Synes at 6 sekker er "nok" pr gang..

Har også et sånt Royal Canin-oppdretterkort, og da får jeg 25% rett i butikken - ikke noen krav om antall, kilo eller noe sånt.

Og det er eg. helt greit - 5-600,- i mnd på hundefôr..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe så hemmelig hvis man ikke har særlige avtaler "under bordet"...

Jeg bruker Pro Plan og har avtale om 18 kg sekker, hvor man må kjøpe minst 6 stk. Betaler da ca 550-570,- pr stk (laks/ris litt dyrere enn lam/ris). Synes at 6 sekker er "nok" pr gang..

Har også et sånt Royal Canin-oppdretterkort, og da får jeg 25% rett i butikken - ikke noen krav om antall, kilo eller noe sånt.

Og det er eg. helt greit - 5-600,- i mnd på hundefôr..

Susanne

Oi, da er vi faktisk på samme da :)

Proplan avtalen jeg har, som oppdretter med kennelnavn, kan jeg kjøpe en 18 kg sekk av gangen via dyrebutikken. Prisen har jeg desverre ikke i hode.

Mitt spørsmål er da; hvilke "oppdretter-forpliktelser" følger her i forhold til storforbruker-avtalen? Eller er det ingen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt spørsmål er da; hvilke "oppdretter-forpliktelser" følger her i forhold til storforbruker-avtalen? Eller er det ingen? :P

Ingen, jeg har vært borte fra avtalen i 3 år nå og brukt annet för.

Men jeg har ikke en storforbruker avtale, jeg har en oppdretter avtale. Som storforbruker må du bestille ett vist antall sekker for å få det samme tilbudet.

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hundekjøreravtale med Eukanuba. 18.69 -19.0 kr per kg. kjøper 200 kg i gangen. må ha lisens i NHF. ingen hemmelig avtale, reklame i hvert "hundekjøring" (blad) omtrent. Fôret kommer i 20 kg sekker og heter EUkanuba proffesional. Tilsvarer working and enurdance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke oppdretteravtaler, men selger fòr.

Royal Canin sine oppdrettere får 25% på fòr. Ikke noe spesifikk om antall sekker, men de skal egentlig kjøpe største forpakningen av fòret for å få prosenten. De kan også kjøpe Pro sekker hvor de må bestille 5 eller 10 sekker på rappen (spørs på rase) til en hyggelig penge.

Eukanuba får de 2 sekker gratis ved kjøp av 3 sekker fòr (Største forpakning). Gjelder Iams og Everclean også.

De kan også få med en 2-3kg gratis ved kjøp av 15kg (men da ikke samtidig som tilbudet over :P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benytter meg av eukanuba sin og sparer MYE på det.. For og få best mulig prosent kjøper jeg 3x 15 kg sekker og får to gratis, noe som tilsvarer 40% om jeg ikke er skikkelig dårlig på hoderegning :P for min del vil det si at working and endurance og lam og ris, blir kostende mellom 430 og 450 kr en plass istedet for over 700 som de egentlig koster pr sekk.. Ingen krav sjv. Og det lønner seg sikkert for eukanuba, jeg hadde garantert brukt RC enda om det ikke er for at de har ganske mye dårligere rabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Har bare RC oppdretterkort og får 25% rabatt pr. kjøp. MEN RC har en ekstremt god storforbrukeravtale - ved kjøp av 10 sekker, (storsekker) er prisen ekstremt hyggelig og man er ikke bundet til å kjøpe bare en type for men kan blande RC produkter. Veldig fordelaktig.

Jeg var imidlertid å hentet fersk vom og hundemat i går, og delte opp i porsjonspakker (litt store faktisk) og kom til det faktum at jeg kan fore mine hunder i nesten en måned for kr 250,- om jeg bruker vom og hundemat. DET er 250 kroner mindre enn med tørrfor det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare RC oppdretterkort og får 25% rabatt pr. kjøp. MEN RC har en ekstremt god storforbrukeravtale - ved kjøp av 10 sekker, (storsekker) er prisen ekstremt hyggelig og man er ikke bundet til å kjøpe bare en type for men kan blande RC produkter. Veldig fordelaktig.

Jeg var imidlertid å hentet fersk vom og hundemat i går, og delte opp i porsjonspakker (litt store faktisk) og kom til det faktum at jeg kan fore mine hunder i nesten en måned for kr 250,- om jeg bruker vom og hundemat. DET er 250 kroner mindre enn med tørrfor det...

Vet du hva prisen er om man kjøper 10 sekker, eller hvor mange % avslag man får? Jeg vil gjerne gå på RC, men ikke så lenge Eukanuba kan gi et såpass mye bedre tilbud som de gjør.. (kan forresten blande hva du vil av eukanuba også, men er det forskjell i pris så får man de billigste. Men nå er det jo ikke så mange sekker det er snakk om så skal jeg kjøpe noe med varierende pris så kjøper jeg gjerne et parti med det billigste, pluss et parti med det som er dyrere)

Edit:Finner ikke noe ikke noe på siden deres nå om storforbruker vertfall, og gjorde ikke det sist jeg undersøkte heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vet du hva prisen er om man kjøper 10 sekker, eller hvor mange % avslag man får? Jeg vil gjerne gå på RC, men ikke så lenge Eukanuba kan gi et såpass mye bedre tilbud som de gjør.. (kan forresten blande hva du vil av eukanuba også, men er det forskjell i pris så får man de billigste. Men nå er det jo ikke så mange sekker det er snakk om så skal jeg kjøpe noe med varierende pris så kjøper jeg gjerne et parti med det billigste, pluss et parti med det som er dyrere)

Edit:Finner ikke noe ikke noe på siden deres nå om storforbruker vertfall, og gjorde ikke det sist jeg undersøkte heller.

http://www.royalcanin.no/oppdrettere2/medlemsfordeler/medlemsfordeler

Prisene står ikke der, men det er billig, og man kommer godt ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er bare for oppdrettere da altså, ikke en ren storforbruker avtale?

Både Eukanuba, RC og Pro plan har storforbruker avtaler. Forsjellen ligger hovedsakelig i at man må feks bestille 10 sekker av gangen mot oppdrettere som kan bestille en og en sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare RC oppdretterkort og får 25% rabatt pr. kjøp. MEN RC har en ekstremt god storforbrukeravtale - ved kjøp av 10 sekker, (storsekker) er prisen ekstremt hyggelig og man er ikke bundet til å kjøpe bare en type for men kan blande RC produkter. Veldig fordelaktig.

Jeg var imidlertid å hentet fersk vom og hundemat i går, og delte opp i porsjonspakker (litt store faktisk) og kom til det faktum at jeg kan fore mine hunder i nesten en måned for kr 250,- om jeg bruker vom og hundemat. DET er 250 kroner mindre enn med tørrfor det...

Både Eukanuba, RC og Pro plan har storforbruker avtaler. Forsjellen ligger hovedsakelig i at man må feks bestille 10 sekker av gangen mot oppdrettere som kan bestille en og en sekk.

Jeg har faktisk prøvd å forhørt meg en del om slike storforbrukeravtaler, og ettersom jeg har fått hørt, av både butikkansatte og RC, så finnes ikke den lengre.. Kun oppdrettere har egen avtale og får avtalekort. Men som oppdretter er du også nødt å ha kull hvert 2. år for at rabattene skal være gyldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg har faktisk prøvd å forhørt meg en del om slike storforbrukeravtaler, og ettersom jeg har fått hørt, av både butikkansatte og RC, så finnes ikke den lengre.. Kun oppdrettere har egen avtale og får avtalekort. Men som oppdretter er du også nødt å ha kull hvert 2. år for at rabattene skal være gyldig :)

Det står fortsatt på RC sin hjemmeside,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...