Gå til innhold
Hundesonen.no

22/7 Rettsaken


Gjest
 Share

Recommended Posts

Den begynner jo imorgen og jeg kommer til å følge med på alt tror jeg, selv om det blir tøft til tider.

Så derfor lager jeg tråd, i tilfelle flere enn meg kanskje vil snakke om det.

Jeg vil høre Breiviks forklaring selv om jeg ikke helt forstår hvorfor.

Det er kanskje et ønske om å prøve å forstå, selv om jeg ikke har noe tro på at det kommer til å skje.

Han har jo forberedt seg til dette lenge og ser på det som propagandafasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 238
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kommer ikke til å følge med da jeg synes mannen egentlig ha fått mer enn nok publisitet slik det er fra før... :/ Synes det er helt greit at det ikke vises på tv'n får nok sett nok av dette fremover u

ABB kommer aldri igjen til å gå som fri mann i Norge, det føler jeg meg trygg på enten han blir regnet som tilregnelig eller ikke. Det er muligheter for å holde ham innesperret så lenge noen anser ham

Ok, la oss ta dette over til hundeverden... Mennesker og hunder er ganske like på det punktet at de er et resultat av arv OG miljø. Feks er alkoholisme 73% genetisk arvelig hos menn. Sinnsykdom er

Snakket med en journalist fra BBC i går og han fortalte at de fikk ha en representant inne fra hvert "selskap" og ikke noe filming. Det var bare når ABB annkom og forlot salen det var lov til å filme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir filmet. NRK skal filme hele seansen. bare deler blir sendt på tv.

Ok, men Jeanette nevte at de kun kunne filme når han ankom og gikk?

NRK skal filme hele rettsaken, men mener de sa at den skal på lager i 15 år eller noe før noe kan vises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HER står det hvordan man kan følge NRK sine sendinger.

Selv om jeg forstår hvorfor de velger ikke sende ABB sin forklaring, så skulle jeg ønske de gjorde det allikevel. Jeg vet heller ikke hvorfor, men, jeg tror det er mange der ute som er nysgjerrige på å høre han snakke, høre han fortelle hva som drev han, hvorfor, selv om vi ikke vil. Det blir som et tveegget sverd, eller som Bart Simpson så fint sa det: You're dammed if you do and dammed if you don't

Jeg håper at støtteapparatet til de berørte er bunnsolid, for det blir nok j***** tøft. Når Lippestad går ut og advarer, så vel ...

Uff, jeg merker jeg på en måte gruer meg og allikevel er spent på denne rettsaken. Satt forrige dagen og så på bildene til Niclas Hammerström og klarte ikke stoppe gråte og forbanne. Det er så mye tanker, så mange meninger, så mye spørsmål. Og jeg priser meg lykkelig for at jeg ikke er berørt eller kjenner noen som er det. For når jeg som totalt utenforstående har så vondt i hjertet pga dette, da tør jeg ikke tenke på hvordan de berørte har det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abonnerer på Aftenposten og syns stort sett de har hatt en respektfull og ok måte å behandle 22. juli-saken på. De har ikke vært så tabloide og (i mine øyne) overdrevent pågående på denne saken som for eksempel DB og VG.

Jeg kommer ikke til å hoppe over sidene hvor rettssaken er omtalt, men vil lese avisa hver morgen slik jeg alltid gjør. Men jeg kommer nok ikke til å oppsøke mer informasjon om saken enn det jeg får i avisa. (Det er det sjelden jeg gjør om andre nyheter også.) Jeg er spent på hva slags avgjørelse retten kommer til når det gjelder tilregnelighet, og hvorfor de kommer fram til akkurat denne.

Jeg skulle ønske at når rettssaken i tingretten er over, så blir det mer eller mindre slutt på skriverier om ABB. Det må være vondt for berørte og pårørende å få rippet opp i dette hver bidige dag gjennom et helt år (rettsavgjørelsen forventes offentliggjort 1. juli om jeg ikke husker feil). Men jeg er stygt redd for at denne saken kan havne både i lagmannsretten og høyesteretten, og da tar det sin tid før ABBs skjebne er klar. For mange tror jeg det er et viktig steg i å komme videre det å vite hva som faktisk skal skje med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det HELT greit at rettsaken ikke filmes. Han skal ikke få muligheten til å formidle sin propaganda til alle som vil suge det til seg.

De ville nok stoppet han dersom han begynte å skli for mye ut, men jeg er skremt over hvor mange sympatisører han har og sikkert kommer til å få :(

Selv kommer jeg nok til å følge litt med, men ikke slavisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå skal jeg være litt dum. Men har han ikke sagt seg skyldig, og tilregnelig? Hva er det egentlig som skal taes opp i retten?

Uansett hvor mye skyld tiltalte har tatt på seg skal det da gjennomføres rettssak. Noe annet skulle bare mangle i rettsstaten Norge. :blink:

Han har vel heller ikke erkjent skyld, men innrømmet handlingene, men at disse ble utført i "selvforsvar". (For å beskytte nasjonen Norge.) Selv om han ønskes å bli dømt som tilregnelig, er det ikke opp til ham, men til retten - basert på de sakkyndiges rapporter og det som kommer fram i løpet av rettssaken.

I rettssaken skal alle relevante fakta i saken legges fram, slik at det kan avgjøres spørsmålene om skyld og tilregnelighet, og utmåles straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å følge saken, og syns det er helt på sin plass at han ikke får snakke til åpne kamera. Det kommer tidsnok interjuver/skriverier om meningene hans, nå er det de pårørende som skal høres og tas vare på. Det har vært for mye tabloidpreg over saken frem til nå, så glad de strammer inn. Referatforbud vil det garantert bli på endel temaer, noe som også er på sin plass.

:hug: til alle som er berørt. Det blir en tid med mye følelser nå, så får man bare håpe at dere kommer ut med beina ned og huet opp, og faktisk føler at det er et steg i riktig retning når rettsaken er over, og det ikke bare er enda en belastning og byrde i en vanskelig tid. :hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...