Gå til innhold
Hundesonen.no

Sminketråden!

Recommended Posts

Akkurat nå, simira skrev:

Det er visst forskjell på pinsetter (til bryn osv...) Noen som kan tipse meg om en god en?

Jeg ELSKER h&m sin faktisk :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minute ago, Paranomia said:

Jeg ELSKER h&m sin faktisk :) 

Har de bare én type?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håret mitt blir så innmari flatt mot hodebunnen, finnes det noen tips eller triks her? Det er mellomtykt og litt glatt, tror jeg. Syns det har blitt flatere etter at jeg tydeligvis har mistet en del hår det siste året. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker en god volumshampoo fra Redken (har også brukt fra Big Sexy Hair som også var god) og pleier som regel å føne høret mot røttene for å løfte de opp - gjerne med hodet bøyd så det fønes opp-ned. Det hjelper veldig for min del. Ellers finnes det jo en del stylingprodukter som også gir volum, men til gjengjeld må du gjerne tåle at de gir en litt "ekkel" tekstur, så det er derfor jeg ikke orker å bruker det. Det jeg har prøvd er Osis Dust It, typ pudder/pulver som du masserer inn i hodebunnen. Vurderer også å prøve ut mousse for å sjekke om det kan gi resultat uten ekkel følelse, hørt bra ting om Kerastase sin Densifique Densimorphose. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Jeg kan jo prøve å bytte shampo, er dessverre avhengig av å vaske håret litt ofte pga. jeg jobber med kroppsøving :P . Føner alltid opp ned eller lar det (ikke si det til frisør!!) tørke med strikk sånn at det blir litt liv i det :ninja: . Er som deg, liker ikke å kline for mye oppi der og det må jo veldig nær skillen/hodebunnen sånne produkter da, redd for at det skal se fett ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg sliter egentlig endel med at håret ser fort fett ut - men så har jeg også veldig tynt hår så det skal ikke så mye til. Det jeg har merket er at hvis jeg bruker samme shampoo over lenger tid så blir håret fortere fett, så jeg har som regel et par jeg roterer mellom. Aner ikke hvorfor det er sånn, men hvis du har brukt shampooen din over en lenger periode kan det absolutt være verdt å teste ut å bytte for å se om du får samme effekt. Volumshampoo er også det eneste jeg har prøvd som gir volum uten å ellers endre på tekstur i håret, så ville nok gitt det et forsøk i første omgang :) 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Mackenzie skrev:

Ja, jeg sliter egentlig endel med at håret ser fort fett ut - men så har jeg også veldig tynt hår så det skal ikke så mye til. Det jeg har merket er at hvis jeg bruker samme shampoo over lenger tid så blir håret fortere fett, så jeg har som regel et par jeg roterer mellom. Aner ikke hvorfor det er sånn, men hvis du har brukt shampooen din over en lenger periode kan det absolutt være verdt å teste ut å bytte for å se om du får samme effekt. Volumshampoo er også det eneste jeg har prøvd som gir volum uten å ellers endre på tekstur i håret, så ville nok gitt det et forsøk i første omgang :) 

Det opplever jeg også. Når jeg er på slutten av en shampo, så begynner håret å bli fett, så da må jeg bytte.

@Mirai har du prøvd tørrshampo? Jeg liker heller ikke når håret får sånn ekkel tekstur, men har ikke opplevd det med batiste tørrshampo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, bytter når jeg ser det trengs! Har prøvd tørrshampo for noen år siden, kanskje kjøpe en igjen :) . Sliter ikke så veldig med fett hår, men kan jo kanskje klare å hoppe over et par vask i uka!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Mirai skrev:

Ja, bytter når jeg ser det trengs! Har prøvd tørrshampo for noen år siden, kanskje kjøpe en igjen :) . Sliter ikke så veldig med fett hår, men kan jo kanskje klare å hoppe over et par vask i uka!

Jeg syns tørrshampoen gir litt volum også jeg:) syns proffs sin fra H&M gir best volum, men håret blir seigt av den...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker også Batiste sin tørrshampo, men prøv å bruk det så lite du kan. Den tørker nemlig ut hodebunnen, så kompanserer huden med å overprodusere olje, håret blir enda raskere fett også blir det en ond sirkel. Men en perfekt løsning i "nødstilfeller". Vet de også har kommet ut med stylingprodukter så kan jo være verdt å se på en volumspray derfra f.eks, for jeg har jo egentlig likt resultatet tørrshampoen gir. Billige produkter også :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde litt volumspray av ett eller annet slag jeg hadde stående under vasken + litt volummousse idag tidlig da jeg tørket håret, det fungerte ganske bra. Kanskje jeg bare må gidde å ta meg tiden :lol: . At håret ikke magisk får volum av å ha det i strikk :ermm: . ..

• Like 1
  • Haha 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 11.12.2017 at 10:08 PM, Mirai said:

Jeg kan jo prøve å bytte shampo, er dessverre avhengig av å vaske håret litt ofte pga. jeg jobber med kroppsøving :P . Føner alltid opp ned eller lar det (ikke si det til frisør!!) tørke med strikk sånn at det blir litt liv i det :ninja: . Er som deg, liker ikke å kline for mye oppi der og det må jo veldig nær skillen/hodebunnen sånne produkter da, redd for at det skal se fett ut?

Har du prøvd saltvannsspray? Det løfter topplokket mitt veldig. Jeg har naturlig masse volum. Men krøllene mine begynner ikke før ca ved ørene så da løfter jeg det litt ved hjelp av spray :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke akkurat sminke, men hudpleie.

Noen som har noen gode tips til en god håndkrem?

Hendene mine er helt krise nå om vinteren. Veldig tørre, og fulle av små sår da huden sprekker opp..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Hendene mine er helt krise nå om vinteren. Veldig tørre, og fulle av små sår da huden sprekker opp..

Sverger til denne jeg: https://no.loccitane.com/shea-butter-hand-cream,18,2,41675,971165.htm#s=42692

01MA150K16.jpg.52a6f2fc966330983528e847e1472509.jpg

God og fet uten å klisse og holder mine hender og neglebånd myke :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11.12.2017 at 10:13 PM, Mackenzie skrev:

Det er antagelig fordi det er visse ingredienser i shampoen som over tid bygger seg opp, og gjør håret fett og tungt. Når du bytter shampo er ingrediensene litt forskjellig, som gjør at du får vasket helt ut stoffene som har bygget seg opp. Og sånn fortsetter det, helt til du har fått oppbygging av den nye shampoen, osv.. Rullering av shampo eller renseshampo innimellom er to forskjellige løsninger som begge pleier å funke. :)

Har man fint (tynne hårstrå) og/eller tynt (mengden hårstrå) skjer dette raskere. Har man medium til grovt hår (tykkelse på hårstrå) skal det som regel mer til før oppbygning skjer. 

Jeg har fint og litt tynt hår, og håret mitt får oppbygning av produkter veldig lett. Spesielt dersom shampoer inneholder silikon (mange gjør dette). Bruker det likevel innimellom, da det gjør at håret floker mindre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutes ago, Lillekrapyl said:

Anbefaler Locobase fra apoteket. Den er veldig fet og har nesten gjort underverker for mine tørre hender. Det er nok ikke en ren håndkrem, men den kan nok brukes til det også :) 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Jeg sverger til A-derma exomega.

Er det eneste jeg har prøvd som gir nok fuktighet til huden min på denne tiden av året. Og som i tillegg ikke gjør at jeg får utslett av å bruke den.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 22.3.2018 at 11:28 AM, Lillekrapyl skrev:

Jeg bruker dermica kuldekrem!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 11.12.2017 at 9:48 PM, Mirai skrev:

Håret mitt blir så innmari flatt mot hodebunnen, finnes det noen tips eller triks her? Det er mellomtykt og litt glatt, tror jeg. Syns det har blitt flatere etter at jeg tydeligvis har mistet en del hår det siste året. 

Jeg ville prøvd tørrsjampo :)

På 22.3.2018 at 11:28 AM, Lillekrapyl skrev:

https://www.lushnorge.no/produkt/kropp/hender/helping-hands

Denne er veldig god synes jeg. Sliter også med tørre og sprukne hender på vinteren. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 3/22/2018 at 11:28 AM, Lillekrapyl said:

Locobase repair + bomullshansker er det eneste som fungerer på meg. Bruker i tillegg sterk kortisonkrem pga. kronisk håndeksem om vinteren. Smører på et tykt lag krem når jeg legger meg, tar på bomullshansker og sover med det over natten. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tusen takk  Åååh, dette var virkelig hyggelig å høre, tusen takk   Kanskje du må skaffe deg collie igjen 
    • Det er ikke for sent, og du må prøve å slappe av selv   Hvis du sitter og tenker på at nå blir det kaos når du skal gå,  så utsondrer du sikkert stresshormoner allerede og da lurer valpen iallefall på hva det er som skal skje. Gå ut av døra mange mange ganger om dagen, oppfør deg helt normalt. Du er jo tryggheten hennes så det er ikke så rart hvis hun blir bekymra i starten. Kong med mat er fint, som de andre her har foreslått    Og gjerne øv når hun er litt trøtt. 
    • Cavalieren er en fantastisk hund. Vi hadde en når jeg var yngre. Hun var godheten selv. Aldri noe tull. Hun var enkel som valp, enkel som unghund og enda enklere som voksen. Jeg bruker si hun var født oppdratt (var jo ikke det)  Det er altså noe av det simpleste jeg har hatt av hund uten at hun var dom. Hun hadde ingen av de småhund tendensene utenom at hun var litt redd store hunder, men hun ble aldri sint, hun bare trakk seg unna. Tror aldri hun kunne sagt ifra til noe som helst så hun måtte jo skjermes litt så hun ikke ble mobbeoffer. Hun var også kjempeglad i å lære triks og hadde man vært interessert så hadde hun vært fantastisk å trene rally og lydighet med. Det er jeg helt sikker på. Det jeg har hørt om andre sine Cavalierer har matchet det bilde jeg har av rasen og min egen. Jeg føler også at de er litt reserverte selv om de er kjempesosiale på samme tid. De jeg har møtt oppsøker ikke folk eller andre hunder, men de blir kjempeglad om man vil hilse på dem. 

Nei jeg synes det er flotte hunder og hadde jeg fått typen med på det så hadde jeg helt klart lagt ned alt arbeidet som skulle til for å kunne finne meg en frisk valp (selv om man aldri kan være sikker) Jeg er frelst av rasen selv om det ikke er "min" rase. 

MEN jeg har også litt samme følelse når det gjelder springer og de har jo mindre helseutfordringer så det er absolutt en hund som man kunne vurdert, men jeg tror Cavalieren krever litt mindre (men fortjener like mye) 
    • Sunlily's Hear Me Roar "Reidar" har også fått resultatene sine  

HD: A/A
      AD: 0/0
    • Ja, det er nok helt naturlig så det må hun bare igjennom også får du prøve å sikre godt så hun ikke får til noe hun ikke skal   Spørs om du med fordel kunne ha forlatt henne litt lengre i gangen. For å prøve å skape en forventning om at dette tar tid, slik at hun ikke bare blir stille litt, men at hun legger seg ned å slapper av. Så det blir forventningen hennes når du går noen plass.  
  • Nylig opprettede emner