Gå til innhold
Hundesonen.no

Sminketråden!


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

5 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Så har et litt sykelig forhold til håret mitt nå egentlig, stort steg bare å gjøre noe med fargen :P 

Men ja, det er litt der jeg er nå. Håret mitt er "bare" langt nå, nesten litt "sektete". Vil at det skal være fint/kult/stilig også :lol:

Skjønner greia når håret forsvinner i en nærmest sjokkarta opplevelse, samtidig så hjelper det mye å tenke at "det gror ut igjen!" når en gjør ting med håret. Kan ikke bli helt Samson på det liksom. Men "sektaktig", da! :lol: Du er herlig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 845
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg tatt permanent makeup - øyenbryn! Takk for inspirasjon Lillekrapyl og Puddellover!!

Fått meg nye vipper! Skikkelig fornøyd Fikset brynene bare, men ellers uten sminke.

Ser du for deg at jeg har slike bryn? Hehe, jeg bruker den svarte gel'n til å ta på hårstråene, også med en utrolig tynn, spiss vinkel-børste så tegner jeg på små, falske hårstrå der jeg ønske

Posted Images

10 timer siden, Poter skrev:

Har dere forslag til en shampo som er sensitiv, lukter minimalt og som er miljøvennlig og ikke testa på dyr?

Jan Thomas har en hårserie som er uten parfyme, laget i samarbeid med Norsk astma og allergiforbund. Selges bla på Vita. Har ikke prøvd denne, men den skal visst være bra. Tester ikke på dyr og er uten parabener osv

Min favoritt er Cutrin Sensitive, den er uten parfyme og du finner du på Bangerhead. Den er laget i samarbeid med Finske astma og allergiforbundet. Hårkuren er kjempebra. Cutrin tester ikke på dyr.

John Masters Organics er også veldig bra og tester ikke på dyr, samme med Pureology.

Kerastase tester på dyr,

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2016 at 6:52 PM, SandyEyeCandy skrev:

Skjønner greia når håret forsvinner i en nærmest sjokkarta opplevelse, samtidig så hjelper det mye å tenke at "det gror ut igjen!" når en gjør ting med håret. Kan ikke bli helt Samson på det liksom. Men "sektaktig", da! :lol: Du er herlig.

Måtte google den referansen og nå ler jeg :lol: Litt sånne tendenser ja :P Jeg har klaget over kjedelig hår ganske lenge nå, og da blir det gjerne foreslått at jeg jo kanskje kan klippe det litt.... 

resized_one-does-not-simply-meme-generat

Men ja, det er hår og det vokser ut igjen, så får være litt mer care :D

 

Noen som vet om Gevir frisør er noe tess? Det ligger litt beleilig til, så tenkte å høre med priser hos dem om jeg ikke får svar av hun første jeg har tatt kontakt med. Her er bilder fra den teknikken salongen har utført:

http://blog.gevir.org/uncategorized/balayage/

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år tilbake så hadde jeg veldig lyst å dip dye håret i en knall rød farge. Endte med å ikke gjøre det fordi jeg var redd for å ødelegge håret. En måneds tid etter at jeg hadde latt vær å farge håret rødt så fikk jeg min søster, uten(!) frisørutdanning, til å klippe av mitt midjelange hår. Ble så kort at det ikke rørte skuldrene en gang :lol: Så mye for å være redd for håret sitt :P 

Lykke til med valget av ny sveis jenter! 

Skal sies at jeg har så dårlig erfaring med frisører at jeg syntes det er verre enn å bore i tennene uten bedøvelse. Min søster klippet finere frisyre enn frisøren som tok 2000kroner gjorde (jeg var ikke den enste som syntes det). 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Noen som vet om Gevir frisør er noe tess? Det ligger litt beleilig til, så tenkte å høre med priser hos dem om jeg ikke får svar av hun første jeg har tatt kontakt med. Her er bilder fra den teknikken salongen har utført:

http://blog.gevir.org/uncategorized/balayage/

Gevir er bra! :thumbs: Veit om mange som har går dit og er superfornøyde. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
På 6 May 2016 at 11:39 PM, Lemen skrev:

 

Kerastase tester på dyr,

Mente jeg sjekket det før jeg kjøpte første gang, jeg, men måtte tydeligvis ha blandet merker isåfall, my bad... Lett å gå helt over til Stuhr da for min del (som jeg vet ikke tester hvertfall). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å ta bilde av håret :P Men jeg er kjempefornøyd :D Kunne egentlig tenkt meg ennå mer dramatisk effekt, men det får bli neste gang. 

Gevir er forøvrig knallbra. Har ei venninne med skikkelig rapunzel-hår, som kun går dit. Hun stoler ikke på andre :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol, fikk jo aldri svar fra den ene frisøren jeg kontaktet. Hun hadde egen facebookside (ikke personlig, men som frisør der priser og slikt sto), så jeg kontaktet henne der. Vel, hun har blokket meg... Hyggelig liksom, skrev at jeg hadde fått anbefalt henne og så spurte jeg om når hun hadde ledig tid og pris. Har ikke sendt noe mer etter at jeg ikke fikk svar, så har altså ikke vært noe pågående eller ekkel... Helt greit å ikke svare, men syns det ærlig talt er sært å bli blokket... :P

Uansett, time hos Gevir mandag, så får vi se hva som skjer med håret daaaa. Har ikke bestemt meg for nøyaktig hva jeg vil, så tror jeg tar det litt som det kommer. Eneste jeg vet er at jeg vil ha overgangen sånn at etterveksten ikke blir veldig synlig. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tinkie skrev:

Tips til shampo for farget hår? :) (Rødt, om det skulle være relevant :P

Pravana Color Ensure, John Frieda Radiant Red, Pureology Reviving Red, Pureolog Essentialrepair Colourmax, Paul Mitchell Color Protect Daily Shampoo, Bed Head Colour Goddess. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
33 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Hvor var det nå du tatoverte brynene?

Ei som spør i en FB gruppe om noen kjenner til noen flinke i Bergen.

https://www.facebook.com/Permanent-makeup-Bergen-741747765878285/?fref=ts

"Permanent makeup Bergen"

Ligger i sandviken

De har masse bilder på fb-siden sin. Anbefales på det varmeste fra meg ihvertfall.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sminke fra Mary Kay. Dyrt i innkjøp, men holder lenge og hun jeg kjøper av tar seg god tid til å tilpasse :) Bruket BB kremen, sånn transparent pulver, to ulike øyenskygger med primer, vannfast maskara, en skygge til øyenbryn og en blush jeg bruker innimellom ;) Kostet meg vel rundt 1700 (?) og varer nok for min del rundt 1 år, BB kremen kanskje litt kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Tinkie skrev:

Jeg burde egentlig kjøpe meg en blush. Hvordan gjør man egentlig det? :lol: Velger farge og sånn, liksom? 

Du går til en butikk hvor de som jobber der prøver på deg og hjelper deg. Feks Kicks på Glasmagasinet hos MAC, de er superflinke. :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SandyEyeCandy skrev:

Du går til en butikk hvor de som jobber der prøver på deg og hjelper deg. Feks Kicks på Glasmagasinet hos MAC, de er superflinke. :) 

Vant til å få til ting selv, jeg. Tenk at det faktisk er så lett at man kan spørre om hjelp. :lol:  

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tinkie skrev:

Vant til å få til ting selv, jeg. Tenk at det faktisk er så lett at man kan spørre om hjelp. :lol:  

For å unngå å se ut som en klovn så vil jeg anbefale det, altså! :D For meg er det halve moroa med å kjøpe sminke; det å få hjelp til å teste, finne fram og få det som er helt rett. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg ser at det er kommet inn litt ang hår her tidligere så regner med det er innafor å spørre. Er noe jeg lenge har lurt på, og alltid fått så forskjellige svar. Noen som vet, med sikkerhet og kanskje kan begrunne? Vil slitt hår ta til seg farge bedre eller dårligere enn sunt hår? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tutle skrev:

Jeg ser at det er kommet inn litt ang hår her tidligere så regner med det er innafor å spørre. Er noe jeg lenge har lurt på, og alltid fått så forskjellige svar. Noen som vet, med sikkerhet og kanskje kan begrunne? Vil slitt hår ta til seg farge bedre eller dårligere enn sunt hår? :P 

Slitt hår vil ta til seg mer farge, fordi håret er porøst og suger mer farge enn et sunt hår. Men det sunne håret vil få den mest korrekte fargen. Et eksempel på det førstnevnte er å komme hjem fra et halvt år i sola og skulle farge det lyse, solbleika håret rødt igjen, og i stedet få lilla hår. True story. :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger inn bilde her også. Hadde frisørtime i går, og kom ut igjen med turkis hår :lol: Det skal være litt lysere, men hun farget det litt mørkere/sterkere turkisfarge siden det vaskes så lett ut. Så jeg tenker håret er slik jeg vil ha det etter noen hårvask. Fryktelig uvant og jeg angra litt da jeg gikk ut :P Har ganske fin naturlig blond farge fra før, men om jeg skal tenke at jeg ikke kan farge håret mitt fordi jeg har så fin farge så kan jeg jo aldri farge det. Og den fargen har jeg jo hatt i nesten 30 år (med noen unntak). Bunnen ble farget i en mørkere blond enn mitt eget hår for at det skal bli mørkere, men allikevel praktisk i forhold til ettervekst. Fargen er nok mørkere enn når man ser på pc, og litt lysere enn når man ser på mobilskjerm :)

 

27783105901_99621eb6db_z.jpg

27247019493_aba89a9c10_z.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Frida og fuglehundene skrev:

Jeg legger inn bilde her også. Hadde frisørtime i går, og kom ut igjen med turkis hår :lol: Det skal være litt lysere, men hun farget det litt mørkere/sterkere turkisfarge siden det vaskes så lett ut. Så jeg tenker håret er slik jeg vil ha det etter noen hårvask. Fryktelig uvant og jeg angra litt da jeg gikk ut :P Har ganske fin naturlig blond farge fra før, men om jeg skal tenke at jeg ikke kan farge håret mitt fordi jeg har så fin farge så kan jeg jo aldri farge det. Og den fargen har jeg jo hatt i nesten 30 år (med noen unntak). Bunnen ble farget i en mørkere blond enn mitt eget hår for at det skal bli mørkere, men allikevel praktisk i forhold til ettervekst. Fargen er nok mørkere enn når man ser på pc, og litt lysere enn når man ser på mobilskjerm :)

 

27783105901_99621eb6db_z.jpg

27247019493_aba89a9c10_z.jpg

Kjempetøft!

 

 

Hos meg ble også fargen litt sterkere til å begynne med, her er før og etter endel vask:

13247770_10157040190020599_699046997011120160617_163202.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tutle skrev: Jeg ser at det er kommet inn litt ang hår her tidligere så regner med det er innafor å spørre. Er noe jeg lenge har lurt på, og alltid fått så forskjellige svar. Noen som vet, med sikkerhet og kanskje kan begrunne? Vil slitt hår ta til seg farge bedre eller dårligere enn sunt hår? [emoji14] 

Slitt hår vil ta til seg mer farge, fordi håret er porøst og suger mer farge enn et sunt hår. Men det sunne håret vil få den mest korrekte fargen. Et eksempel på det førstnevnte er å komme hjem fra et halvt år i sola og skulle farge det lyse, solbleika håret rødt igjen, og i stedet få lilla hår. True story. [emoji14]

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...