Gå til innhold
Hundesonen.no

Sminketråden!


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

  • Svar 845
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg tatt permanent makeup - øyenbryn! Takk for inspirasjon Lillekrapyl og Puddellover!!

Fått meg nye vipper! Skikkelig fornøyd Fikset brynene bare, men ellers uten sminke.

Ser du for deg at jeg har slike bryn? Hehe, jeg bruker den svarte gel'n til å ta på hårstråene, også med en utrolig tynn, spiss vinkel-børste så tegner jeg på små, falske hårstrå der jeg ønske

Posted Images

12592709_10156539888655529_8916173442039

Ferdig med refill av øyenbrynene, nå ser de ut som dette konstant.

Det er ufattelig digg, jeg angrer ikke et eneste sekund. Noen ganger går jeg ut døren uten mascara fordi jeg glemmer at jeg faktisk må sminke meg litt enda, når jeg ser meg i speilet om morgenen føler jeg meg så fresh og ferdig. Jeg merker allerede de 10 minuttenen jeg brukte på å tegne bryn før om morgenen, jeg har pluselig tid til å spise frokost. Ny hverdag, totalt verdt det!!!

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MegaMarie skrev:

Noen som vet om et merke som selger en god brun maskara som ikke tester på dyr? Bruker Isadora mega volume eller noe slikt til vanlig. De hadde brun før, men har ikke sett den i butikken på lenge! Jeg liker mye volum til vippene mine :) 

Om du liker Isadora så finnes Isadora Build up Extra Volume mascara i brunt på feelunique.com 

Jeg liker godt (Jumbo) mascara fra Nilens jord, de tester ikke på dyr, produktene er parfymefri og uten parabener. Jeg kjøper den hos https://makestyle.no/ , men det ser ut dessverre ut som de er utsolgt for brun mascara fra Nilens jord.

Bareminerals tester heller ikke på dyr og har også gode mascaraer og noen av de finnes i brunt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lemen skrev:

Om du liker Isadora så finnes Isadora Build up Extra Volume mascara i brunt på feelunique.com 

Jeg liker godt (Jumbo) mascara fra Nilens jord, de tester ikke på dyr, produktene er parfymefri og uten parabener. Jeg kjøper den hos https://makestyle.no/ , men det ser ut dessverre ut som de er utsolgt for brun mascara fra Nilens jord.

Bareminerals tester heller ikke på dyr og har også gode mascaraer og noen av de finnes i brunt. 

Takk for svar :) 

Det er faktisk akkurat den mascaraen jeg har fra Isadora :D Men spørsmålet er, hvor mørkt blir dark brown? Jeg vil gjerne ha en brunfarge som gir et litt mer naturlig look i hverdagen :)

Jeg var å så på Bare Minerals i dag da jeg uansett skulle ha ny concealer fra de. Men de hadde ikke inne i brunt :( I tillegg syns jeg kanskje den var litt dyr :P Muligens verdt prisen da, jeg vet ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MegaMarie skrev:

Takk for svar :) 

Det er faktisk akkurat den mascaraen jeg har fra Isadora :D Men spørsmålet er, hvor mørkt blir dark brown? Jeg vil gjerne ha en brunfarge som gir et litt mer naturlig look i hverdagen :)

Jeg var å så på Bare Minerals i dag da jeg uansett skulle ha ny concealer fra de. Men de hadde ikke inne i brunt :( I tillegg syns jeg kanskje den var litt dyr :P Muligens verdt prisen da, jeg vet ikke. 

Black brown er som regel den mørkeste brunfargen mener jeg, men dark brown burde jo tilsvare brun som du har kjøpt i Norge?

Jeg liker god Lash Domination fra Bare Minerals. Perversion fra Urban Decay er også veldig fin, men den er stadig utsolgt og de har ikke en eneste(!) brun mascara i sortimentet. Har du testet Rimmel? Jeg har lenge tenkt å prøve Rimmels mascara, de tester heller ikke på dyr og er mye billigere enn det meste annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lemen skrev:

Black brown er som regel den mørkeste brunfargen mener jeg, men dark brown burde jo tilsvare brun som du har kjøpt i Norge?

Jeg liker god Lash Domination fra Bare Minerals. Perversion fra Urban Decay er også veldig fin, men den er stadig utsolgt og de har ikke en eneste(!) brun mascara i sortimentet. Har du testet Rimmel? Jeg har lenge tenkt å prøve Rimmels mascara, de tester heller ikke på dyr og er mye billigere enn det meste annet. 

Black Brown bruker jeg til vanlig, den er tilnærmet sort vil jeg si. Jeg tror ikke jeg har prøvd den brune i Norge, bare sett at de har solgt den før i Norge, men ikke nå lengre. Føler dark brown høres ut som noe som er såpass mørkt at det nesten ikke vil være noe forskjell. Som sagt, jeg vil ha veldig naturlig farge på de, nesten som de var mine egne, bare litt mer fremtredende.

Bare Minerals sine produkter var jo mye billigere på den siden! Brukte nettopp 399 kr på concealer og den kostet vel rundt 250 kr på den nettsiden. Mascaraen deres var også billig. Titter litt på Flawless Definition i Espresso fargen. Den ser fin ut :)

Ikke prøvd Rimmels, nei. Kan sjekke det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, MegaMarie skrev:

Black Brown bruker jeg til vanlig, den er tilnærmet sort vil jeg si. Jeg tror ikke jeg har prøvd den brune i Norge, bare sett at de har solgt den før i Norge, men ikke nå lengre. Føler dark brown høres ut som noe som er såpass mørkt at det nesten ikke vil være noe forskjell. Som sagt, jeg vil ha veldig naturlig farge på de, nesten som de var mine egne, bare litt mer fremtredende.

Bare Minerals sine produkter var jo mye billigere på den siden! Brukte nettopp 399 kr på concealer og den kostet vel rundt 250 kr på den nettsiden. Mascaraen deres var også billig. Titter litt på Flawless Definition i Espresso fargen. Den ser fin ut :)

Ikke prøvd Rimmels, nei. Kan sjekke det ut :)

Det er mye å spare på Feelunique :) De har gratis frakt om du handler over 100 kr og de tilbakebetaler også moms/toll om du handler for mer enn 350 kr. Det er kjempegod service der og pengene kommer som regel inn på konto i løpet av 24 timer. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Tips til bra shampo og balsam?

Har brukt KMS California i mange år, men lyst til å prøve noe annet. Noen som har prøvd Hempz? frisøren min skryter veldig av den serien.

 

Jeg har brukt aussie det siste året og er veldig fornøyd med produktene derfra :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MonicaT skrev:

Tips til bra shampo og balsam?
Har brukt KMS California i mange år, men lyst til å prøve noe annet. Noen som har prøvd Hempz? frisøren min skryter veldig av den serien.

 

Tigi Catwalk Fashionista Violet Shampoo & Balsam Duo 2 X 750ml 

Kjøpes på blivakker.no 

Jeg har brukt settet i 4 år. Det er uten sulfat. Håret mitt er skikkelig mykt og deilig, mindre tørt, mindre statisk og den lukter digg. Dessuten er den veldig drøy i bruk. I starten føles det litt som at håret ikke blir rent fordi denne ikke vasker som en sjampo med sulfater, men ettrhvert venner man seg til det og hodebunnen "stabiliserer" seg. Jeg skal aldri bruke vanlig sjampo igjen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har alt for glatt og blankt hår og håret er flatt. Luggen er umulig og forme og blir ganske fort fettete. Husker da jeg hadde striper i håret så fikk jeg aldri fett hår, samtidig var luggen veldig enkel å forme og håret var ikke fullt så flatt. 

Vurderer å ta noen striper i håret for å se om det hjelper på. Men jeg liker egentlig min naturlige farge og så er jeg redd for å ende opp med sebrastriper. :P

Tok foliestriper en gang hos frisør i Bergen, og det er egentlig noe slikt jeg kunne ønsket meg nå. Det så veldig naturlig ut, ble lagt i ytterste delen av håret (ikke hele håret) og jeg behøvde ikke ta noe ettervekst når det vokste ut. Så naturlig solbleket ut egentlig. 

Noen i Oslo som kan anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Har alt for glatt og blankt hår og håret er flatt. Luggen er umulig og forme og blir ganske fort fettete. Husker da jeg hadde striper i håret så fikk jeg aldri fett hår, samtidig var luggen veldig enkel å forme og håret var ikke fullt så flatt. 

Vurderer å ta noen striper i håret for å se om det hjelper på. Men jeg liker egentlig min naturlige farge og så er jeg redd for å ende opp med sebrastriper. :P

Tok foliestriper en gang hos frisør i Bergen, og det er egentlig noe slikt jeg kunne ønsket meg nå. Det så veldig naturlig ut, ble lagt i ytterste delen av håret (ikke hele håret) og jeg behøvde ikke ta noe ettervekst når det vokste ut. Så naturlig solbleket ut egentlig. 

Noen i Oslo som kan anbefales?

Det er masse dyktige frisører i Oslo som driver med farge, men Ann Christin hos Adam og Eva Strøget er awsome. Det er hun som er med på Trinny og Susannah :P Ellers synes jeg Tore hos På Håret i Bogstadveien er bra, og Frida på Jan Thomas studio :) Jeg er sjukt kresen på hår! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips @Maria, skal sjekke det ut :)

Noen som har noen formening om håret vil se tynnere ut med striper? Håret mitt er tynt (mistet myyyye i høst/vinter også), så ideelt sett burde jeg hatt kortere hår. Men jeg vil ha langt. Så synd om det ender opp med å se enda tynnere ut om jeg striper det. Eller kanskje det ser tjukkere ut siden det blir mer fargespill? :P

 

Tok et bilde nå. Fargen et naturlig, så om jeg tar striper tenkte jeg kanskje å ta dem i samme farge som de naturlige stripene?

Screenshot_2016-05-04-22-46-45.png

(Her har jeg ikke brukt balsam, og har relativt mye fall her i forhold til normalt fordi jeg har sovet med håret i en krøll fra det var vått... så ikke mye struktur i dette håret :lol:)

Klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du legger inn striper i ulike nyanser tror jeg håret vil se mer "livat" ut :) Noen lysere enn ditt eget og noen mørkere. Tror det kunne vært kult. Foliestriper i et uregelmessig mønster! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Takk for tips :)

Det er jo ikke så rart at håret er flatt når det er så langt, og da er det kan være en god idé å legge inn litt striper både for den visuelle effekten, men også fordi behandling "blåser opp" fiberne i håret sånn at det gir mer tekstur. :) Nå er det veldig i vinden med sånn "balayage" som det så fint heter, som antakelig er noe av det samme som du beskreiv tidligere, med farge og striper som liksom bare glir inn i håret nedenfra og opp, og som ofte påføres med hansker og pensel heller enn foliestriper. Da slipper du alt styret med ettervekst også. Om du går til en av dem som Maria nevner, så vil de jo kunne hjelpe deg med å finne en god løsning. Jeg kan også anbefale Saba Farao, hun er helt rå på farge og tekstur på langt hår. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Elisabeth00 Jeg har ingen tips om frisør, men som Sandy sier tror jeg balayage hadde kledd deg! Jeg har også veldig tynt hår, dog er det ikke særlig langt, men jeg føler det ser mye tykkere og fyldigere ut med litt spill. Noe sånt:

balayage_blonde.jpg

321096bdcb0413835e9972c8996c1a2a.jpg

Bilder er bare stjelt fra google, men søk på "balayage" så ser du flere varianter :) 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på balayage og ombre? 

På 4.4.2016 at 0:33 PM, MonicaT skrev:

Tips til bra shampo og balsam?
Har brukt KMS California i mange år, men lyst til å prøve noe annet. Noen som har prøvd Hempz? frisøren min skryter veldig av den serien.

 

Jeg bruker Acure Organics fra iHerb. Elsker den shampoen :D Får super mykt hår og det lukter godt. Ikke testet på dyr og uten alt mulig slags dumme produkter håret ditt ikke har godt av. Billig er de også :D

http://www.iherb.com/search?kw=acure+organics&cids=2070

  • Salon Tested Natural Hair Care
  • Keratin Boosting Complex
  • Everyday Clarifying Shampoo
  • For All Hair Types
  • Color Safe
  • Vegan
  • Gluten Free
  • Sulfate Free
  • Paraben Free
  • Phthalate Free
  • Cruelty Free
  • No Synthetic Fragrance
  • 100% Biodegradable

Jeg bruker den med sitrongress, men de andre er nok også bra :ahappy:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maria skrev:

Jeg skal til frisøren i morgen og farge med "balayage" teknikk. :D Synes det første bildet du la ut, @Mackenzie, var knallfin! Det tror jeg hadde vært flott på deg, Elisabeth! 

Selv skal jeg gå for noe slikt i morgen: 

 

image.jpeg

okay, jeg er forelska! Si ifra hvor i Oslo man får gjort dette!!!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Det er jo ikke så rart at håret er flatt når det er så langt, og da er det kan være en god idé å legge inn litt striper både for den visuelle effekten, men også fordi behandling "blåser opp" fiberne i håret sånn at det gir mer tekstur. :) Nå er det veldig i vinden med sånn "balayage" som det så fint heter, som antakelig er noe av det samme som du beskreiv tidligere, med farge og striper som liksom bare glir inn i håret nedenfra og opp, og som ofte påføres med hansker og pensel heller enn foliestriper. Da slipper du alt styret med ettervekst også. Om du går til en av dem som Maria nevner, så vil de jo kunne hjelpe deg med å finne en god løsning. Jeg kan også anbefale Saba Farao, hun er helt rå på farge og tekstur på langt hår. :) 

Jeg har dessverre helt flatt og rett hår uansett lengde. :P Har hatt mye moro opp gjennom med folk som har prøvd å lage krøller/bølger og struktur i håret mitt. :P

Luggen er bare til nesen og er limt inntil hodet og umulig og forme. Men søkte på gamle bilder av meg fra da jeg hadde striper og da hadde luggen mye mer volum og da lå den alltid som jeg ville. Så det er nok av grunnene du nevner, og som var det jeg håpet det ville hjelpe på :D

Balayage lignet veldig på sånn jeg har hatt før, så det vet jeg egentlig at jeg kler. Kanskje bare hoppe i det... Skummelt, har bare vært hos frisør for farging en gang før. Og da var det ødelagt av hjemmebehandling, så da måtte det liksom bli bedre :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke ene frisøren her vil ha kunder jeg. Jeg har også lyst på balayage, men da bleking + pastellfarge. Håret mitt blir ikke noe lenger siden det bokser supersakte og det slites raskere enn det vokser, så jeg tenkte å være litt vill og gal og gjøre noe sånt og så får håret bare bli skadet av det. Jeg stakk innom en frisør for å prøve å stille noen spørsmål jeg hadde, hvor lenge fargen vil sitte osv. Da fikk jeg bare høre at det var jo egentlig bare å ødelegge håret for en farge som sitter i to-tre uker. Kan ikke akkurat si at jeg fikk veldig lyst til å farge håret mitt, hun var ikke en god selger for å si det sånn :lol:

Jeg vil fortsatt gjøre det jeg altså, jeg vet konsekvensene av det, men nå er jeg lei av min egen hårfarge :lol: Har snakket med ei annen som har gjort slik nå og fikk gode tips til hvordan vedlikeholde fargen, deilig å få sånn input i stedet :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frida og fuglehundene skrev:

Jeg tror ikke ene frisøren her vil ha kunder jeg. Jeg har også lyst på balayage, men da bleking + pastellfarge. Håret mitt blir ikke noe lenger siden det bokser supersakte og det slites raskere enn det vokser, så jeg tenkte å være litt vill og gal og gjøre noe sånt og så får håret bare bli skadet av det. Jeg stakk innom en frisør for å prøve å stille noen spørsmål jeg hadde, hvor lenge fargen vil sitte osv. Da fikk jeg bare høre at det var jo egentlig bare å ødelegge håret for en farge som sitter i to-tre uker. Kan ikke akkurat si at jeg fikk veldig lyst til å farge håret mitt, hun var ikke en god selger for å si det sånn :lol:

Jeg vil fortsatt gjøre det jeg altså, jeg vet konsekvensene av det, men nå er jeg lei av min egen hårfarge :lol: Har snakket med ei annen som har gjort slik nå og fikk gode tips til hvordan vedlikeholde fargen, deilig å få sånn input i stedet :P

Pastellfarger sitter garantert lenger i enn f.eks knall rødt. Det vaskes ut utrolig fort og blekner i fargen. Jeg hadde selv lyse rosa tupper i fjor sommer. Husker ikke helt når jeg farget det, men kanskje i august? Satt fint på i oktober fremdeles :) (da klippet jeg håret, så vet ikke hvor lenge det faktisk ville holdt). Jeg bleket det for at fargen skulle sitte (har ganske lyst hår fra før) og farget rosa etterpå. Den fargen jeg kjøpte kunne man ha i og sove med, så brukte jeg halve fargen ene gangen, og brukte andre halve fargen litt senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pastellene sitter ikke så veldig godt, men det går an å kjøpe farge og blande i balsamen så man tilfører litt farge når man vasker håret :) Kjenner ei som nettopp har gjort det, og det ble fort utvasket, fargen er vel semipermanent så den vaskes ut etter hvert, i hvertfall den behandlingen hun fikk hos sin frisør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frida og fuglehundene skrev:

Pastellene sitter ikke så veldig godt, men det går an å kjøpe farge og blande i balsamen så man tilfører litt farge når man vasker håret :) Kjenner ei som nettopp har gjort det, og det ble fort utvasket, fargen er vel semipermanent så den vaskes ut etter hvert, i hvertfall den behandlingen hun fikk hos sin frisør :)

Kan ikke om min farge var permanent eller semi. Men nei, det sitter sikkert ikke veldig godt. Men bedre enn eks knall rød som jeg nevnte. Eller knalle farger generelt. Det vaskes ut mye fortere enn hva pastell farger gjør. Jeg sov med fargen i håret 2 ganger på de 2 månedene jeg hadde farge. Men selve pastell fargen sliter jo ikke noe særlig på håret, derfor jeg kunne sove med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...