Gå til innhold
Hundesonen.no

Sminketråden!


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

  • Svar 845
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg tatt permanent makeup - øyenbryn! Takk for inspirasjon Lillekrapyl og Puddellover!!

Fått meg nye vipper! Skikkelig fornøyd Fikset brynene bare, men ellers uten sminke.

Ser du for deg at jeg har slike bryn? Hehe, jeg bruker den svarte gel'n til å ta på hårstråene, også med en utrolig tynn, spiss vinkel-børste så tegner jeg på små, falske hårstrå der jeg ønske

Posted Images

Trenger tips om neglelakk som tørker veldig fort. Det spiller ingen rolle om den ikke er holdbar og lite slitesterk. Egenskapen er kun at det tørker kjapt!

(til en 2åring som vil ha neglelakk, men ikke sitter stille lenge nok til at den blir tørr)

Nailsinc Gel effect, fra VITA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle neglelakker, men med slik hurtig tørkelakk over. En klar lakk som tørker veldig fort. Redningen for meg som alltid før ødelagte lakken før den var tørr.

Sent fra min E6553 via Tapatalk

Det har jeg prøvd før, men det ender med at den bare fester seg til neglakken under før hele greia bare seiler av neglen i ett flak :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil dere omtale makeupmekka? Gode produkter? Spesifikk produkt dere er fornøyd med? Eller tvert i mot?

Eller finnes det andre merker/produkter dere vil anbefale fremfor?

Hvis siste spml er et ja er jeg på utkikk etter en god del. Og videre går spml som følger:

Jeg er drittlei all sminken jeg har, og synes ikke jeg får noe godt resultat. Spesielt sliter jeg med å finne en jevn og fin foundation som ikke gjør at jeg ser hvit/tørr ut etterpå (altså den tørker ikke ut huden, men fremhever nesten konturene av cellene i huden). Ellers har jeg brukt bareMinerals pudder, noe jeg synes dekker lite og har lett for å se veldig mye ut.

Så jeg er ute etter helt ny sminke, koster, svamper, primere ol. Helst til en overkommelig pris.

Er også ute etter milde renseprodukter til ansikt? Her har jeg brukt dermalogica, og spesielt den cleansing gelen har vært alt for hard og tørket ut huden, evnt har den Skin Smoothing Creamen ikke vært fet nok.

Jeg tror jeg har blandingshud, om det skulle være relevant. Lett for å tørke ut, men sliter ofte med kviser her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tutle - Jeg er ikke spesielt imponert av makeupmekka hvertfall, av de produktene jeg har prøvd (sminkekoster, øyeskygge, setting powder). Derfor vil jeg ikke anbefale deg deres produkter, men samtidig har jeg ikke et annet merke å anbefale, fordi det finnes varierende kvalitet og bomkjøp innad alle merker uansett.

Vi kan begynne med foundation da, siden du sliter med det. Det har jeg også gjort i alle år, egentlig. Prøvd mye forskjellig, og særlig innen mineralfoundation fordi det skal være bedre for huden (jeg har alltid slitt med huden, har kombinasjonshud som er fuktfattig men likevel fet og dermed får lett urenheter). Ble aldri fornøyd med noen av merkene jeg prøvde; bareminerals, tikei, mineral hygienics, L.A minerals, osv. Følte alltid at de bare fremhevet tørre partier, og dessuten syns jeg huden så grå og gusten ut. Mineralfoundations passet rett og slett ikke, så da begynte jeg å prøve flytende varianter igjen. Den første jeg ble fornøyd med er strengt tatt ikke en foundation men en BB cream fra Jane Iredale som heter Glow Time. Den er ganske tykk, så man må være forsiktig så den ikke kaker seg, men den dekker veldig bra.

Når sommeren kom ønsket jeg meg en litt tynnere foundation, og det var da jeg kom over Dior sin Nude Air foundation, som er den første foundationen jeg noensinne har kjøpt flere av, for så fornøyd er jeg med den! Lenge til den blir byttet ut, for å si det sånn. Den er ekstremt tyntflytende, men dekker overraskende mye (dog ikke like mye som BBcreamen jeg nevnte over). Det som er så fantastisk er at den aldri fremhever tørre områder, men virker heller som den tilfører fuktighet. Og skulle du ha urenheter så får man ikke en sånn ekkel foundationskorpe rundt som man kan få av andre. Jeg elsker den! :wub: Det eneste negative er den er dyr (et sted mellom 450-500kr), men det er den faktisk verdt.

Sminkekoster: Når det kommer til sminkekoster så bør man faktisk gå for kvalitet. Jeg har alltid tenkt at så stor forskjell kan det ikke gjøre, men jo faktisk! Når det er sagt trenger du ikke Mac-børstene f.eks, da Sigma selger børster av like god kvalitet, men til en billigere penge. Likevel er de vel for litt dyre å regne. Real Techniques har også veldig gode koster! Jeg har også nettopp kjøpt en svamp fra Real Techniques som jeg bruker til å påføre foundationen fra Dior, og er så fornøyd med resultatet! :D

Primer bruker jeg ikke, rett og slett fordi jeg ikke har funnet en jeg liker. Har prøvd et par fra Smashbox (blant annet Photo Finish og Photo Finish Hydration som jeg vet mange er fornøyd med), men som ikke har gitt meg noe fint resultat. Tvert i mot syns jeg faktisk at foundationen har vært vanskeligere å få bra til når jeg har brukt disse. Men det jeg derimot gjør er å bruke en mist som gjør at sminken holder lenge. Den er fra Holika Holika og heter Sweet Cotton Sebum Clear Powder in Mist. Den utgjør virkelig en stor forskjell, kan se nysminket ut på kvelden dersom jeg har sprayet ansiktet med denne om morgenen.

Så kan jeg jo si at jeg er fan av produktene til Urban Decay og Too Faced, både fordi jeg opplever det som om de har høy kvalitet generelt, men også pga verdens søteste innpakninger, haha. Kan f.eks anbefale Too Faced sitt bronzing powder kalt Chocolate Soleil, øyeskyggepalettene deres (særlig Natural Eye), og øyeskyggeprimeren deres. Urban Decay har også en god øyeskyggeprimer (og tro meg, du vil ha en primer om du bruker øyeskygge noen gang, herregud for en forskjell!), og veldig gode paletter - bare sjekk ut Naked-palettene deres :wub:

Ellers kan brynspennen fra Billion Dollar Brows anbefales, særlig den som er laget for nordisk hud/hår. Er du ute etter maskara kan jeg også anbefale Clinique sin High Impact Mascara, som lager veldig fyldige vipper og er enkel å få vekk. Eventuelt The Balm sin What's Your Type - Tall, dark and handsome, som gir mer lengde enn volum. The Balm har forøvrig en veldig god eyeliner kalt Schwing og har som Urban Decay og Too Faced veldig søte innpakninger!

Angående hudpleie så kan du sjekke her f.eks, her har jeg postet det jeg bruker og det virker som vi har ganske lik hud. Så kan jeg i samme slengen anbefale deg koreansk hudpleie, som har vært redningen for min hud. Det er vi flere som diskuterer der i den tråden, så har du spørsmål og sånn kan du jo slenge det inn der :ahappy:

Herregud, dette ble langt... Du får spørre om det er noe mer! :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mackenzie åh tusen takk! Jeg har ikke fått notif, så ikke sett før nå men skal sjekke disse. Tror jeg faktisk har prøvd den Dior fundationen med en veninne, og den virka veldig bra. Tusen takk altså :D Sminke er for dyrt til at jeg skal orke meg til å kjøpe og prøve alt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk!

Brynene ser såpass annerledes ut at jeg sliter litt med å se om jeg er fornøyd. Hele ansiktet ser annerledes ut, haha!! Skal tilbake til korrigering og refill om 3-8 uker.

Smertene var ganske tilsvarende å ta tatovering, litt verre enn napping, men ikke noe stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan Takk!

Brynene ser såpass annerledes ut at jeg sliter litt med å se om jeg er fornøyd. Hele ansiktet ser annerledes ut, haha!! Skal tilbake til korrigering og refill om 3-8 uker.

Smertene var ganske tilsvarende å ta tatovering, litt verre enn napping, men ikke noe stort problem.

Tok ikke meg så lang tid å venne meg til det, for min del var det brynene jeg følte jeg egentlig hadde :PDu må legge ut endelig bilde når de er ferdig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ikke meg så lang tid å venne meg til det, for min del var det brynene jeg følte jeg egentlig hadde :PDu må legge ut endelig bilde når de er ferdig. :D

Min er 50% mørkere enn de skal være nå og det er litt freaky.

Jeg hadde et "lazy eyebrow", dvs det pekte nedover og manglet hele formen. Jeg har pleid å holde det oppe selv på bilder o.l. så da hun løftet det dramatisk synes jeg jo at jeg går rundt og ser overrasket ut, haha! Det er en stor omvending, men jeg ser allerede i dag at jeg kommer til å trives med det :). Det er så fiiiiint!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 50% mørkere enn de skal være nå og det er litt freaky.

Jeg hadde et "lazy eyebrow", dvs det pekte nedover og manglet hele formen. Jeg har pleid å holde det oppe selv på bilder o.l. så da hun løftet det dramatisk synes jeg jo at jeg går rundt og ser overrasket ut, haha! Det er en stor omvending, men jeg ser allerede i dag at jeg kommer til å trives med det :). Det er så fiiiiint!!

Mine var jo nesten helt svarte, nå er de mørk blonde. Jeg likte den mørke fargen. Nå har det blitt til at jeg ber om mørkere og mørkere bryn for hver gang jeg er inne til refill :P Det er råååålekkert, og dine er ikke et unntak! Og det blir bare bedre og bedre, særlig når man venner seg til det. Jeg hadde også et "dumt" bryn. Et øyenbryn som knapt hadde hår, så det var drastisk forandring for min del også. Heldigvis til noe jeg ønsket meg, så tilvenningen gikk lett av den grunn! Det kuleste er at omtrent ALLE som får se brynene mine ønsker seg det selv. Tydelig et område i ansiktet som er viktig og utgjør mye av "helheten". Ei i klassen min bestilte time der jeg var og jeg gleder meg til å se resultatet (hun tegner på nå, og det ser ikke så pent ut :P )

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble utrolig bra, og kult å se hvordan det ble på en annen med et "lazy" bryn. Jeg har nemlig også et sånt bryn, og vurderer brynstatovering, men vært usikker pga denne forskjellen... Jeg farger og former dem innimellom hos en dame, og da ser de nesten helt like ut en god stund pga farge som ligger igjen på huden. Og det gjør mye med fjeset. :) Hun jeg går hos sier at tatovering vil rette opp så godt som helt, og ser jo at det stemmer på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble utrolig bra, og kult å se hvordan det ble på en annen med et "lazy" bryn. Jeg har nemlig også et sånt bryn, og vurderer brynstatovering, men vært usikker pga denne forskjellen... Jeg farger og former dem innimellom hos en dame, og da ser de nesten helt like ut en god stund pga farge som ligger igjen på huden. Og det gjør mye med fjeset. :) Hun jeg går hos sier at tatovering vil rette opp så godt som helt, og ser jo at det stemmer på deg :D

Jeg drev å farget selv, men det ble aldri slik som dette. Jeg føler at jeg ser så våken ut nå, gleder meg til å se de første bildene som blir tatt i "normale" situasjoner, tipper jeg ser ganske anderledes ut faktisk.

Ååå, det var fint! Hvor mye koster en slik behandling? Hvor ofte tar dere refill? :)

Her betaler man 3000 + refill 500 kr etter 3-8 uker.

Deretter skal man ta refill hver 1-3 år og det kostet 2000 kr så det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fra Makeup Mekka, var akkurat tilbud på den til 19 kr, men det har gått ut nå tror jeg. Følger ikke med kost til den, men jeg bruker bare en annen. Sminken er like fin dagen etterpå (jeg er noen ganger veldig lat på kvelden :p) og jeg har lett for å ta meg mye på øyelokkene, men med den så smitter det ikke over på fingrene og sminken holder seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fra Urban Decay. Den varer LENGE. Har hatt min siden 2013, begynner riktignok å bli tom nå, men øyenskyggen sitter som bare! 

Denne er eneste som fungerer på meg, jeg har litt asiatisk-aktige øyne, sånn at sminken striper seg lett om jeg "festsminker" meg. Ingen andre primere har hjulpet mot dette. Etter jeg kjøpte denne primeren holder sminken helt til jeg tar den av, ingen striping og fargene er like sterke. Bruker den kun når jeg festsminker meg da, men jeg kan virkelig gå god for denne :)

Jeg drev å farget selv, men det ble aldri slik som dette. Jeg føler at jeg ser så våken ut nå, gleder meg til å se de første bildene som blir tatt i "normale" situasjoner, tipper jeg ser ganske anderledes ut faktisk.

Her betaler man 3000 + refill 500 kr etter 3-8 uker.

Deretter skal man ta refill hver 1-3 år og det kostet 2000 kr så det ut som.

Ja, det er akkurat dette med våkenhet jeg også føler rett etter jeg har fikset brynene. I tillegg syns jeg øynene blir mye mer markerte. Jeg har ganske smale øyner naturlig, så det gjør liksom mye med utrykket. Legg gjerne ut flere bilder etterhvert som det har grodd :)

Vet du hvordan fargen vil fade? Det er jeg også litt usikker på. Om man plutselig ikke vil fortsette med refill, hvordan ser det ut i perioden det fader?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Legg gjerne ut flere bilder etterhvert som det har grodd

:)

Vet du hvordan fargen vil fade? Det er jeg også litt usikker på. Om man plutselig ikke vil fortsette med refill, hvordan ser det ut i perioden det fader?

Det skal jeg gjøre! Dessverre vet jeg ikke noe om fadingen...

---

Har akkurat heve meg rundt og bestilt ny mascara, våt eyeliner, highlighter og contouringpalette fra makeup mekka. Jeg er jo ikke noe flink på sminking, men har lyst å prøve meg litt frem kjenner jeg. Da var det veldig greit med tilbud.

Det neste jeg må investere i blir øyenskygger og primer, men én ting om gangen tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...