Gå til innhold
Hundesonen.no

Sminketråden!


SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

  • Svar 845
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg tatt permanent makeup - øyenbryn! Takk for inspirasjon Lillekrapyl og Puddellover!!

Fått meg nye vipper! Skikkelig fornøyd Fikset brynene bare, men ellers uten sminke.

Ser du for deg at jeg har slike bryn? Hehe, jeg bruker den svarte gel'n til å ta på hårstråene, også med en utrolig tynn, spiss vinkel-børste så tegner jeg på små, falske hårstrå der jeg ønske

Posted Images

Jeg har handla øyeskygger her i dag. Lilla, såklart!

Også har jeg nettopp bestilt en sånn her en, på ebay:

productimg1282841974808.jpg

(håper bare jeg får den, for oppdaga for seint at ikke selgeren har så mange tilbakemeldinger som jeg skulle ønske. :P )

Også en sånn her, også på ebay:

526685980_tp.jpg

Nå blir'e bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handla øyeskygger her i dag. Lilla, såklart!

Også har jeg nettopp bestilt en sånn her en, på ebay:

productimg1282841974808.jpg

(håper bare jeg får den, for oppdaga for seint at ikke selgeren har så mange tilbakemeldinger som jeg skulle ønske. :P )

Sånn har jeg kjøpt i norge til tja,100-200 kr mener jeg :) veldig glad i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

Nå har jeg sminka meg, haha! Siden jeg skal på kino og alt i kveld. Kikka på Michelle Phan på youtube, og hun lærte meg å sette på oppeeyeliner[...]

Jeg synes du er dritflink til å legge det jevnt og stoppe på riktig sted! Men det blir veldig hardt med så mørk kajal når du ikke har øyeskygge til å duse det ut med. Det er litt sånn som småjentene sminker seg, om du skjønner? :lol: Til den lilla øyeskyggen du har kjøpt kan du fint bruke brun kajal, og en som er lysebrun er fin til å ramme inn øynene på dager du ikke har øyeskygge. Svart kajal bør bare brukes dersom du kliner på med mørkebrun eller svartsota øyeskygge i tillegg (og det kun til mørk fest). Og husk at kajal både oppe og nede "lukker" øyet. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i http://no.strawberrynet.com og kjøper falske øyevipper her http://www.madamemadeline.com/.

Jeg handler også hos Madamemadeline. Der har de mye bra produkter. Kjøper alltid punktvipper og bruker duo lim. Jeg liker at det ser ganske naturlig ut. Er glad i 60-talls-stilen med våt eyeliner og lengre vipper ytterst i kanten for tiden. :thumbsup:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg kjøpt i norge til tja,100-200 kr mener jeg :) veldig glad i den.

Kjøpte en pakke med 5 stk på ebay til litt over 100-lappen. :P

Jeg synes du er dritflink til å legge det jevnt og stoppe på riktig sted! Men det blir veldig hardt med så mørk kajal når du ikke har øyeskygge til å duse det ut med. Det er litt sånn som småjentene sminker seg, om du skjønner? :lol: Til den lilla øyeskyggen du har kjøpt kan du fint bruke brun kajal, og en som er lysebrun er fin til å ramme inn øynene på dager du ikke har øyeskygge. Svart kajal bør bare brukes dersom du kliner på med mørkebrun eller svartsota øyeskygge i tillegg (og det kun til mørk fest). Og husk at kajal både oppe og nede "lukker" øyet. :)

Men det var øyeskygge der! Bare ikke så tydelig, for den var ikke så grei. :P Men takk! :heart:

Forresten, tipset mitt for å legge på eyeliner oppe på øyelokket er å ha øyet åpent når man legger på! Hvis jeg lukker øyet, så ser det bra ut når jeg legger det på, men når jeg åpner øyet igjen, så ser det ut som om det er en halvmeter mellom streken og øyevippene. :P Så det gjorde det ihvertfall mye enklere for meg, å ha øyet åpent (bare ikke blunk mens penselen er på øyet, da blir det mye søl). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til god mascara som ikke drysser? Kjøpte nettopp en ny en (forrige uke liksom), en type jeg ikke har prøvd før men som så god nok ut (Maybelline One by One), men den drysser allerede mer enn jeg er komfortabel med. Hvis jeg skal kjøpe ny nå straks må det være en som er veldig bra, så det liksom blir verdt det. Jeg skal straks gjennom Tax Free (ikke førstkommende men neste helg), så da kan jeg evt få det litt billigere enn i andre norske butikker. Hvis jeg blir nødt til å kjøpe sånn fancy og dyrt, that is. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, jeg tenkte faktisk vi trengte en sånn tråd da jeg leste i AN tidligere idag :D

Jeg er helt nab på sminke og trenger virkelig å oppdatere skillsa der. SandyEyeCandy (heretter SeC), kan ikke du poste noen slags utfordringer eller forslag til enkle ting å begynne med?

Jeg har noen forskjellige farger og basic ting, men ikke en hel haug av koster og sånt akkurat.

Edit: Dette er min favoritt om jeg kan få tak i den. Jeg har mange og lange øyevipper fra før av, så jeg trenger kun ett "dypp" og så sprer jeg det utover begge øynene.

Max+Factor+false+lash+effect+mascara+tube.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neglelakk: kjøper veldig billige på H&M, i mange forskjellige farger. Kjøper èn dyr gjennomsiktig neglelakk som tørker fort og holder bra som jeg alltid legger over de billigere. Da tørker fargene fort og holder lenge :)

Øyeskygge: Legger alltid pudder/brunkrem som første layer og legger billig øyenskygge over der igjen. Da syns jeg de billige holder like bra som de dyre.

Jeg elsker slike brett med noen spreke farger, og noen grunnfarger som brun, beige, hvit, svart osv. Bruker nesten aldri èn ren øyenskygge, men lar èn sprek farge skli over i den mer nøytrale fargen.

rrr.jpg

sminke-1-1.jpg

Bildene er fra google

Jeg har heller ikke hele øyenbryn, for jeg elsker å forandre utseende på dem hver eneste dag :lol:

431083_10150655845766303_530141302_11716656_1183251027_n.jpg

Øyenbrynene mine slutter egentlig midt på øyet. Da kan jeg velge om jeg skal ha rette bryn, nøytrale bryn, bryn med tydelig bøy osv! :P

Bruker aaaldri pudder, klarer ikke det. Skal jeg ha noe i ansiktet så bruker jeg concealer under øynene og på nesen, og denne ellers:

MAybellien-Dream-Matte-Mousse-FOundation2.png

Har brukt den i mange år, og syns den gir et naturlig og matt utseende. Skal jeg bruke blush på kinnbeina så bruker jeg et mørkere solpudder.

Mascaraen min må være vannfast.... :gaah: Hvis ikke går det maks 30 minutter før jeg er kjempesvart undre øynene. Irriterende!

Edit: Ingvild, denne skal visst være veldig bra for å unngå slikt:

Test_maskara_img3_203980m.jpg

Har ikke prøvd den selv. Maybelline volum' express. 99,- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i http://no.strawberrynet.com

Jeg er ikke så glad i dem lenger...

Jeg er visst litt treig og naiv av meg, og selv ikke to super-tørre maskaraer og en illeluktende Declore-krem hadde skremt meg fra strawberrynet. Da jeg i dag hentet min L'Occitane håndkrem ble jeg atter en gang skuffa. De hadde KLIPPET vekk toppen (hele sveisen) på selve tuben hvor det pleier å stå datomerking (!) På toppen av alt luktet kremen DRITT.

Jeg har skrevet en klagemail til dem, men imens så lurer jeg på om flere har opplevd å få gamle produkter fra disse? Jeg skal i fremtiden virkelig sitte på hendene mine for å ikke å bli fristet til å handle "billige" "merkevarer" hos dem.... :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best å ta turen 'in person' til butikker som selger en del av produktene jeg er på jakt etter, rett og slett for å teste og se selv om det er noe jeg vil bruke penger på :) Liker igrunn Vita ganske greit for de fleste sminkeproduktene.

Ellers har man jo blivakker.no og feelunique.com hvis jeg ikke husker feil, den ene er jo i Norge og frakten er gratis. Vet ikke helt hvordan det er å bestille for over 200,- NOK utenlands fra? Må man betale moms/toll etc? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, tipset mitt for å legge på eyeliner oppe på øyelokket er å ha øyet åpent når man legger på! Hvis jeg lukker øyet, så ser det bra ut når jeg legger det på, men når jeg åpner øyet igjen, så ser det ut som om det er en halvmeter mellom streken og øyevippene. :P Så det gjorde det ihvertfall mye enklere for meg, å ha øyet åpent (bare ikke blunk mens penselen er på øyet, da blir det mye søl). :P

Ja, alltid øynene åpne for å ta på kajal, uansett om den er flytende eller ikke. Det er jo da en ser formen på øyet. :)

Tips til god mascara som ikke drysser?

YSL Volume Effect Faux Cils. :aww: Ingen over, ingen ved siden av. Kommer i mange farger, og det eneste negative, er at den først begynner å gi skikkelig volum etter at den har vært i bruk litt og blitt bittelitt tørrere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en pakke med 5 stk på ebay til litt over 100-lappen. :P

ah nice,da har du lenge :lol: ikke klart å bruke opp min enda :P

jeg kunne gjerne ønsket å lære å sminke meg, jeg har en mascara :P jeg uhm, har ting som jeg kan bruke,jeg bare aner ikke hvordan :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i dem lenger...

Jeg er visst litt treig og naiv av meg, og selv ikke to super-tørre maskaraer og en illeluktende Declore-krem hadde skremt meg fra strawberrynet. Da jeg i dag hentet min L'Occitane håndkrem ble jeg atter en gang skuffa. De hadde KLIPPET vekk toppen på selve tuben hvor det pleier å stå datomerking (!) På toppen av alt luktet kremen DRITT.

Jeg har skrevet en klagemail til dem, men imens så lurer jeg på om flere har opplevd å få gamle produkter fra disse? Jeg skal i fremtiden virkelig sitte på hendene mine fra å bli fristet til å handle "billige" "merkevarer" hos dem.... :no:

Fy søren! Det har jeg aldri opplevd, heldigvis. Blir skeptisk til å handle der mer nå.

Nå er jeg veeldig kresen på negllakk, og å legge det osv- Jeg har aldri vært fornøyd med noen av de billige neglakkene fra h&m osv, men "brukervennlighet" og måten den sprer seg på osv er viktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Lurer på når jeg skal begynne med sminke hehe.

Altså neglelakken flasser før jeg tekker å si kake lepestiften spiser jeg opp og har jeg noe rundt øynene så begynenr det å klø Så derfor er jeg fortsatt usminket når jeg skal ut men hadde vært gøy å kunne sminke seg noen ganger med litt i hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på når jeg skal begynne med sminke hehe.

Altså neglelakken flasser før jeg tekker å si kake lepestiften spiser jeg opp og har jeg noe rundt øynene så begynenr det å klø Så derfor er jeg fortsatt usminket når jeg skal ut men hadde vært gøy å kunne sminke seg noen ganger med litt i hvertfall

Kanebo har sminke som kan funke for supersensitive, og en av de geniale tinga med en mascara de har, er at den vaskes av på 38 grader, sånn at du aldri trenger å plage huden med sterk sminkefjerner eller bomullsdotter som irriterer. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanebo 38grader eller hva enn den heter skal også være en ganske bra mascara :)

Og om dere skal ha concealer, pudder etc, så gå til et parfymeri og spør en ansatt om hvilken farge man burde kjøpe. Jeg klarer hvert fall ikke å se slikt på meg selv :P

... Når jeg legger neglelakk søler jeg ofte ut på huden, men klarer ikke å fjerne det skikkelig med bomull og neglelakkfjerner. Jeg er nok litt for klønete og det fester seg ofte bomull i lakken. Men jeg kom over en slik (på Vita) for noen uker siden, og den er jo helt genial! En stift/penn med aceton.

Neglelakk_korrekturstift_med_3_utskiftbare_spisser.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YSL Volume Effect Faux Cils. :aww: Ingen over, ingen ved siden av. Kommer i mange farger, og det eneste negative, er at den først begynner å gi skikkelig volum etter at den har vært i bruk litt og blitt bittelitt tørrere.

Hmm... Jeg googlet og fikk opptil flere bilder av tildels klumpete øyevipper. Jeg syns ikke dette så innmari lekkert ut, for eksempel:

IMG_0810.JPG

Forøvrig er jeg veldig n00b når det kommer til sminke. Nå hadde det uansett ikke kledd meg å ha særlig "dramatisk" sminke, det er ikke meg rett og slett. Men innimellom kunne det vært moro å gjøre noe litt mer fancy enn å kline på mascara, foundation og blush med litt leppestift til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanebo 38grader eller hva enn den heter skal også være en ganske bra mascara :)

Og om dere skal ha concealer, pudder etc, så gå til et parfymeri og spør en ansatt om hvilken farge man burde kjøpe. Jeg klarer hvert fall ikke å se slikt på meg selv :P

... Når jeg legger neglelakk søler jeg ofte ut på huden, men klarer ikke å fjerne det skikkelig med bomull og neglelakkfjerner. Jeg er nok litt for klønete og det fester seg ofte bomull i lakken. Men jeg kom over en slik (på Vita) for noen uker siden, og den er jo helt genial! En stift/penn med aceton.

Neglelakk_korrekturstift_med_3_utskiftbare_spisser.jpg

Jeg eelsker denne også :)) Genial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker ALT fra i.d. Bare Essentuals. Foundation, mineral veil, rouge, concealer og ja, you name it. Gjett om jeg skal hamstre i USA om noen dager, liksom. :D Jeg er allergisk mot mye, men denne serien er genial!

Selv er jeg veldig glad i brun- og bronsetoner på mine øyne. Jeg har blå øyne og lyst hår og liker derfor ikke for hard sminke. Bruker så og si aldri eyeliner, men mørke brune, faste skygger over øyet og halvveis under øyet. Jobber alltid med skygge i 3-4 ulike toner fra mørk til lys. Og alltid lys skygge under øyebrynene, på øyebrynsbenet og litt i øyekroken for å "løfte opp". Nå snakker vi på fest, da. Til vanlig bruker jeg en pudderconcealer på små prikker og røde områder, pudderfoundation, rouge (og solpudder på sommeren), mascara. Alt fra i.d, bortsett fra sistnevnte. Om dagen bruker jeg Max Factor sin fake lash ellerno sånt, fordi jeg ikke har råd til en ordentlig en. Men jeg elsker feline-maskaraen til Helena Rubenstein! Innimellom legger jeg litt skygge bak øyenbrynene og legger på lytt lys øyenskygge, men det er ikke så ofte.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Jeg googlet og fikk opptil flere bilder av tildels klumpete øyevipper. Jeg syns ikke dette så innmari lekkert ut, for eksempel:

IMG_0810.JPG

Hahaha! Det der så ekkelt ut jo. Den jenta har kanskje vært på grisefylla og tatt bilde av vippene sine dagen derpå - eller så kan hun trygt kaste den macaraen og kjøpe en ny. Den maskaraen ser ikke sånn ut på meg eller de par andre jeg kjenner som bruker den. Jeg tror heller ikke at den hadde blitt en så godt solgt maskara hvis den var så elendig som bildet viser :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...